Ważenie Kamperów w Polsce lub za granicą.....? |
Autor |
Wiadomość |
aviator
stary wyga

Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Sie 2017 Piwa: 55/148 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2025-06-10, 09:52
|
|
|
Fajnie gdyby to teraz porównywać 1:1 z taką wagą najazdową ze skupu złomu 😎 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/610 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2025-06-10, 10:51
|
|
|
aviator napisał/a: | Fajnie gdyby to teraz porównywać 1:1 z taką wagą najazdową ze skupu złomu |
Miałem takie porównanie swojego busa , stacja OSKP 2800kg , waga najazdowa składu węgla -3050kg |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 95/94 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2025-06-10, 11:08
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | aviator napisał/a: | Fajnie gdyby to teraz porównywać 1:1 z taką wagą najazdową ze skupu złomu |
Miałem takie porównanie swojego busa , stacja OSKP 2800kg , waga najazdowa składu węgla -3050kg |
Na skupie złomu wyszłoby pewnie 2600kg
Po ważeniu na składzie węgla, żona musiałaby pozostać w domu |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 95/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2025-06-10, 11:40
|
|
|
Janusszr napisał/a: | Po ważeniu na składzie węgla, żona musiałaby pozostać w domu |
U mnie na składzie węgla wyszło 3160 bez kierowcy, z połową wody i paliwa. To pewnie ze 150 kg mogę sobie od tego odjąć. Chyba że trafiłem na uczciwy skład węgla
Intryguje mnie to DMC kampera aviatora 3880 kg. Skąd producent kampera to wziął? Przecież producenci chyba nie robią podwozi z takim DMC bo to byłoby bez sensu przenoszenie dostawczaka do wyższej kategorii żeby dołożyć 380 kg ładowności Może się mylę - ale to jakieś dziwne. |
|
|
|
 |
maro88pl
zaawansowany
Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Lis 2023 Piwa: 20/46 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2025-06-10, 12:14
|
|
|
Kazik II napisał/a: |
Intryguje mnie to DMC kampera aviatora 3880 kg. Skąd producent kampera to wziął? Przecież producenci chyba nie robią podwozi z takim DMC bo to byłoby bez sensu przenoszenie dostawczaka do wyższej kategorii żeby dołożyć 380 kg ładowności Może się mylę - ale to jakieś dziwne. |
Nasz Kaczorek oryginalnie na tabliczkach znamionowych (Fiata oraz producenta zabudowy Pilote) miał wbite 3.850kg. Poprzedni właściciel prawdopodobnie przy rejestracji kampera w kraju obniżył jego DMC do 3.500. |
|
|
|
 |
aviator
stary wyga

Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Sie 2017 Piwa: 55/148 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2025-06-10, 12:15
|
|
|
Odpowiedź jest prosta i już tutaj na forum opisywana. Kupiłem kampera z dmc 3,5t ale niestety legalnie mogła nim jeździć chyba tylko moja żona - chociaż ważyłem go wtedy tylko raz a było trzeba pojechać na skp, skup złomu i skład węgla i dopiero wtedy wyciągnąć średnią. W papierach to był cud miód malina i orzeszki z wagą na pusto 3,2t jaką zważył poprzedni właściciel stając chyba na wadze tylko 3 kołami.
Na szczęście podwozie sprintera miało fabryczną homologację właśnie na 3,88t i udało się też wyciągnąć z fabryki pilota homologację kampera też na 3,88t i podnieść legalnie DMC.
Nietstey w międzyczasie 2 razy przerejestrowywalem kampera i ITS maczal za kazdym razem swoje paluchy w masie wlasnej i nawet olali homologację producenta zabudowy wpisując za każdym razem jakieś swoje pierdy pomiędzy 3200 a 3490…. 3490 wpisali gdy zmieniłem miejsce zamieszania a kamper był jeszcze na 3500kg dmc - także dla mnie osobisty dramat. Przestałem z nimi walczyć jak wydali po 3 miesiącach wojny twardy dowód rejestracyjny z ładownością 10kg, podniosłem dmc a oni nagle obniżyli masę własną ponownie na jakąś swoją wartość 3385kg.
Także jest dmc 3,88t ale w sumie to nie wiem jaka jest masa własna - byłem jeszcze 3 razy na wadze w skupie złomu i zawsze jest inny wynik.
W Europie 3880 czy 3850 kg to w sumie normalne DMC kamperow ale to pewnie kwestia np w Niemczech starych praw jazdy bo nikomu to tam nie wadzi. |
|
|
|
|
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 95/94 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2025-06-10, 12:42
|
|
|
Mój w DR ma masę własną 3360. Z takim wpisem kupiłem, chociaż przed kupnem był oczywiście ważony, bo wpis w DR wydał mi się bzdurą. W rzeczywistości ważył 2750, a w specyfikacji producenta jest waga 2720kg.
Mając obecnie dane nacisku na każde koło, czwarty raz przepakowuję garaż znosząc dzielnie uwagi żony Podobno do czterech razy sztuka(inflacja) |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 95/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2025-06-10, 12:59
|
|
|
Aviator: wyprowadziłeś mnie na prostą z moich błędnych mniemań. Fakt faktem, że sytuacja z Twoim DMC jest nie do pozazdroszczenia, bo jest to kategoria wagowa rodząca dodatkowe wymogi i koszty a pożytek niewielki.
A propos: Wszelkie kontakty z ITS mogą skończyć się ciężką nerwicą - oni tam cierpią na przerost poczucia własnej ważności i nieomylności. Co skutkuje często wymyślaniem nonsensów i zupełnych absurdów. Już kiedyś opisywałem moją walkę z tą instytucją o wpisanie mi do DR kat. M1 w rubryce "J". Skończyło się na błagalnych telefonach żeby przerwali całą procedurę, zapomnieli o moim kamperze i odczepili się raz na zawsze. Pozostała mi jedynie adnotacja M1 w uwagach dodana przez mój miejscowy urząd. Zapomnieli o mnie i adnotacja pozostała |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 325/20 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2025-06-10, 17:00
|
|
|
aviator napisał/a: | ...Także jest dmc 3,88t ale w sumie to nie wiem jaka jest masa własna - byłem jeszcze 3 razy na wadze w skupie złomu i zawsze jest inny wynik... |
musisz ważyć na czczo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
aviator
stary wyga

Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Sie 2017 Piwa: 55/148 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2025-06-10, 17:16
|
|
|
I/albo w tym samym miejscu |
|
|
|
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 336/85 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2025-06-10, 21:42
|
|
|
aviator,
Przestań się spinać tą wagą i ciesz się z podróżowania.
My również ruszamy do Włoch , ale 23.06. i znając życie będziemy lekko przeciążeni.
Ale nie stresuje się tym. Jak jeżdżę kamperami od 2009 roku to nie byłem ważony więc pewnie i tym razem się uda. Austrię trzeba brać sposobem i tyle |
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 198/163 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2025-06-10, 22:19
|
|
|
Andrzej 73 napisał/a: |
Austrię trzeba brać sposobem i tyle |
Zdradź jeśli to nie tajemna wiedza ? |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 336/85 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2025-06-11, 00:07
|
|
|
Najlepiej jechać przez Austrie w sobotę wieczorem. Niestety w tym roku jedziemy w poniedziałek. |
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 198/163 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2025-06-11, 06:12
|
|
|
No właśnie ja będę jechał w wieczór ale piątkowy |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
aviator
stary wyga

Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Sie 2017 Piwa: 55/148 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2025-06-11, 06:50
|
|
|
Mój sposób to nocny przelot ale niestety w tygodniu z wtorku na środę. Pierwotnie miałem jechać przez Niemcy ale ostatecznie przejedziemy całą Austrię po skosie, bo zaczynamy urlop w Dolomitach. |
|
|
|
 |
|