LT lub T3 dla świeżego kamperowca? poradźcie |
Autor |
Wiadomość |
Marcin_75
trochę już popisał
Twój sprzęt: VW T3
Nazwa załogi: Agnieszka i Marcin
Dołączył: 11 Maj 2010 Piwa: 3/2 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 2010-09-25, 09:43
|
|
|
Funky napisał "mi miga lampka od oleju" i w tym należy pokładać nadzieję, że to tylko układ pomiarowy. Nie wnikałem w jego działanie, trzeba by ludzi na http://www.vwt3.eu/ dopytać - ale on ma przerywacz i własnie będzie powodował błyskanie lampki.
U mnie w układzie kontrolującym poziom i temperaturę cieczy w ukł. chłodzenia metodą naprawy, która skutkuje na jakieś 500 km, jest zdjęcie i ponowne założenie wtyczki na czujnik - więc tak to te układy działają w trzydziestoletnich samochodach
Z bloga wyczytałem, że chłopaki są w Belgii, dlatego podpowiadam opcję ze szrotem, chociaż prawda jest taka że na zachodzie taka pierdułka może być tańsza niż u nas... |
|
|
|
|
funky
początkujący forumowicz
Dołączył: 26 Lut 2010 Skąd: Myślenice/Kraków
|
Wysłany: 2010-09-25, 20:55
|
|
|
dzięki Panowie za wszystkie porady szczególnie Marcinowi. Auto mam z 86 silnik 1.6 td spróbuję coś zadziałać z tym czujnikiem choć jeśli włącza sie tylko przy wolnych obrotach to pewnie nie on. Mam tylko pytanie czy mogę z tym jechać na dłuższą metę czy robić to od razu. Jestem obecnie w Paryżu. Pozdrawiam |
|
|
|
|
Marcin_75
trochę już popisał
Twój sprzęt: VW T3
Nazwa załogi: Agnieszka i Marcin
Dołączył: 11 Maj 2010 Piwa: 3/2 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 2010-09-26, 13:59
|
|
|
Trudno udzielić odpowiedzi, a tym bardziej wziąć za te słowa odpowiedzialność... Napiszemy ci, że można jechać, ty pojedziesz i zatrzesz silnik i będziesz miał do nas poniekąd słuszne pretensje....
Ja bym jechał dalej. Jeśli zapala się tylko na wolnych obrotach, to teoretycznie przy wyższych = większym wydatku pompy silnik ma jakieśtam smarowanie... Tak od razu go nie pownieneś zarżnąć. Ale zastrzegam, to jest moje zdanie i tak zrobiłbym moim samochodem, po wyczerpaniu wszystkich dostępnych opcji diagnostycznych...
Zrobienie próby czujnika zajmie ci 5 minut, potrzebujesz do tego kawałka kabla i żarówki - zrób to i będziesz miał już jakieś minimum wiedzy. |
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 186/139 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2010-09-26, 16:47
|
|
|
Ja bym nie histeryzował . Pisałeś że kontrolka ciśnienia pali się tylko na niskich obrotach kiedy silnik jest rozgrzany ja dolałbym oleju o większej lepkości / np.20W40 /i jechał dalej . A po powrocie do kraju na spokojnie u dobrego mechanika zdiagnozował i usunął usterkę.
PZDR> MILUŚ |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
413wdhiz
trochę już popisał
Twój sprzęt: vw t3
Dołączył: 19 Maj 2010 Piwa: 5/1
|
Wysłany: 2010-09-27, 12:19
|
|
|
Witam
mialem podobne objawy w swoim T3 1,6TD - ale na wlasna prosbe. Przejechalem sie z 5 km na migajacej lampce cisnienia oleju. Jak sie okazalo padlo uszczelnienie przy chlodnicy oleju i olej uciekl na jezdnie. Niestety te 5 km przytarlo mi silniki - od tej pory lampka cisnienia stale mi sie wlaczala po rozgrzaniu silnika. W zimie bylo jeszcze w miare OK, na wiosne wlaczala sie prawie natychmiast. Trzeba bylo silnik trzymac non-stop na obrotach.
SIlnik zostal wyrzucony z innych powodow - caly T3 szedl na czesci. Niestety nie sprzedalem silnika, trafil na zlom.
Innym powodem rozszczelnienia ukladu smarowania moga byc pekajace weze oleju.
Warto miec w "podrecznej apteczce" uszczelniacz silikonowy - potrafi zdzialac cuda.
BTW - Funky ma tez inne klopoty - mozna zajrzec na blog - stracil portfel z dokumentami w Paryzu
Napisz nam ku przestrodze w jaki sposob - z samochodu, kieszonkowiec, napad, cyganskie dzieci?
pozdr
Piotr |
|
|
|
|
funky
początkujący forumowicz
Dołączył: 26 Lut 2010 Skąd: Myślenice/Kraków
|
Wysłany: 2010-09-27, 21:54
|
|
|
Dzieki Panowie. Spróbuje coś zadziałać to powiem jak sprawa wygląda jak na razie stoję w Paryżu i miałem wiekszy problem ale już się rozwiązał bo portfel sie znalazł przynajmniej tyle. pozdawiam |
|
|
|
|
cichy
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: HymerCamp 64 (Fiat)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2009 Piwa: 2/11 Skąd: Lubin, DLU
|
Wysłany: 2010-09-28, 05:48
|
|
|
funky napisał/a: | Mam pytanie. Podczas jazdy jak wrzucę luz to mi miga lampka od oleju co to znaczy? Jak jadę na biegu to nic się nie dzieje. Sprawdzałem poziom oleju raczej w porządku. Poradźcie bo chcę skończyć to co zacząłem aha jak stoję na luzie to tak samo. |
przeczytałem wątek i blog, fajnie że jesteś w trasie,
ale jak przeczytałem powyższe to martwie się że nie dojedziesz: co z Ciebie za kierowca który w czasie jazdy wrzuca luz w samochodzie??
To sa chyba jakies jaja. Paliwa nie oszczędzasz bo wtryski musza utrzymac prace silnika, zmniejszasz ciśnienie oleju w układzie i co za tym idzie powoli "przycierasz" silnik, nie masz "gazu pod nogą" wiec w sytuacji awaryjnej nie będziesz mógł zareagować jakimkolwiek manewrem. Po prostu dramat!
Nie rób tak więcej bo to nie ma żadnych pozytywów.
szczęśliwej drogi |
|
|
|
|
funky
początkujący forumowicz
Dołączył: 26 Lut 2010 Skąd: Myślenice/Kraków
|
Wysłany: 2010-11-17, 16:57
|
|
|
Witam Wszystkich!!!
Dawno mnie nie było ale silnik jeszcze żyje i jedziemy dalej, jesteśmy obecnie w Zaragoza i niestety w trasie na Barcelonę poleciał kamyk z pod tira i poszła nam cała przednia szyba w mak!! ;[
w serwisie VW powiedzieli nam 350 euro ;[ Mam pytanie czy wiecie jak i skąd tu można załatwić przednią szybę do t3 z gumą?
Dzięki za wszelką pomoc !!!!!
pozdrownienia |
|
|
|
|
413wdhiz
trochę już popisał
Twój sprzęt: vw t3
Dołączył: 19 Maj 2010 Piwa: 5/1
|
Wysłany: 2010-11-17, 17:31
|
|
|
Nie ma tam jakichs szrotow?
Wrzuc w google wybierajac jezyk hiszpanski "vw t3 club" wyskocza Ci strony milosnikow busa. Oczywiscie polowa z nich bedzie na drugiej polkuli, ale moze cos sie znajdzie w okolicy.
Zapytaj sie tutaj
http://forum.busikt3.radom.pl/ moze ktos ma na zbyciu i Ci wysle z Polski.
Masz jakis pomysl na wysylke? Jakie koszty, pewnosc ze szyba dojdzie cala? Szyba w Polsce 250 zl nowa, uszczelek prawie nie ma, pewnie trzeba na nie czekac.
Hmm, popros kogos bliskiego o kupno i wysylke, w 500-600 zl sie zamkniesz.
pzodr
Piotr |
|
|
|
|
MariuszB
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Mar 2008 Piwa: 5/5 Skąd: Warszawa/Bayern :)
|
Wysłany: 2010-11-17, 18:20
|
|
|
Spróbuj tutaj, masz rzut beretem:
Autocristal Ralarsa
Juan Jose Garate, 14, 50007 Zaragoza
Tel: +34 976 25 41 03
Ewentualnie zadzwoń pod ten numer: +34 902 20 70 10 |
_________________ Pozdrawiam
MariuszB |
|
|
|
|
funky
początkujący forumowicz
Dołączył: 26 Lut 2010 Skąd: Myślenice/Kraków
|
Wysłany: 2010-11-17, 19:23
|
|
|
dzięki Mariusz,
zadzwoniłem ale maja drożej niż w serwisie VW.
pozrdrawiam |
|
|
|
|
|