|
|
Gaz 66-kamper wyprawowy |
Autor |
Wiadomość |
orys
stary wyga
Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2017 Piwa: 58/13 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 2017-10-24, 22:55
|
|
|
Tom-Cio - powstaje jeszcze pytanie "jak bardzo off-roadowo potrzebujesz". Miałem kiedyś przyjemnosć pojeździć po budowie takim Iveco Daily - napęd tylko na tył, ale są wersje z blokadą tylnego mostu. Żeby przejechać trochę po błocku wystarczy - a na pewno o niebo lepiej daje radę niż standardowy sprinter... |
_________________
|
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 128/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2017-10-24, 23:02
|
|
|
orys napisał/a: | Tom-Cio - powstaje jeszcze pytanie "jak bardzo off-roadowo potrzebujesz". Miałem kiedyś przyjemnosć pojeździć po budowie takim Iveco Daily - napęd tylko na tył, ale są wersje z blokadą tylnego mostu. Żeby przejechać trochę po błocku wystarczy - a na pewno o niebo lepiej daje radę niż standardowy sprinter... |
pisał przecież, że po górach by chciał a do tego sam tył, nawet z blokadą to mało |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2017-10-25, 18:24
|
|
|
No chcialbym tak powiedzmy conajmniej w polowie jak jeepem co ma reduktor,blokady itp.Czyli zeby po swiezo zaoranym polu jechal a nie sie zakopywal,zeby wyjezdzajac z mojej dzialki-gdzie swoj dom budije,jak napada sniegu a do glownej mam 300 metrow pod gorke,zebym wlasnie jeepa podpinac nie musial.i zebym mogl przejechac mega dziurawymi drogami.Takimi,gdzoe osobowka sie zawiesza podwoziem a moje aktualne ducato przejezdza i zeby mozna bylo pod gore o kacie 40° na piachu podjechacq No niestety,nie chodzi mi o bulwarowke,tylko o typowego off roada,i wymarzylo mi sie zeby jeszcze jezdzilo toto po asfalcie jak moj jeep,czyli autostrada tak 130 ,po szutrze tak 100..... |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
orys
stary wyga
Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2017 Piwa: 58/13 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 2017-10-25, 21:09
|
|
|
bert napisał/a: | pisał przecież, że po górach by chciał a do tego sam tył, nawet z blokadą to mało |
No wiadomo, ale "jak się nie ma co się lubi..." :-) To jest pewien półśrodek.
Tak czy owak, po prostu rzuciłem taki luźny pomysł. Nawet jesli nie jemu, to może komuś innemu się spodoba |
_________________
|
|
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 128/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2017-10-25, 21:21
|
|
|
tom-cio napisał/a: | No chcialbym tak powiedzmy conajmniej w polowie jak jeepem co ma reduktor,blokady itp.Czyli zeby po swiezo zaoranym polu jechal a nie sie zakopywal,zeby wyjezdzajac z mojej dzialki-gdzie swoj dom budije,jak napada sniegu a do glownej mam 300 metrow pod gorke,zebym wlasnie jeepa podpinac nie musial.i zebym mogl przejechac mega dziurawymi drogami.Takimi,gdzoe osobowka sie zawiesza podwoziem a moje aktualne ducato przejezdza i zeby mozna bylo pod gore o kacie 40° na piachu podjechacq No niestety,nie chodzi mi o bulwarowke,tylko o typowego off roada,i wymarzylo mi sie zeby jeszcze jezdzilo toto po asfalcie jak moj jeep,czyli autostrada tak 130 ,po szutrze tak 100..... |
to Ty dzigit jesteś |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-10-26, 00:24
|
|
|
A ja to bym chciał tak. Głębokość brodzenia 2m, kąty zejścia i natarcia 90 stopni, wyciągarka przód- tył, a nawet bok, miejsc do spania i do jazdy 6, kibel, prysznic, sauna. Zużycie paliwa przy prędkości 160km/h max 12l. Części ogólno dostępne. Fura ma dawać radę przez 5 lat bez naprawy głównej. I ma być w środku cicho i ciepło lub zimno kiedy tylko chcę. Koszt projektu max 200000 . Jeśli jest ktoś kto da radę to gotowym wpłacić zadatek |
|
|
|
|
orys
stary wyga
Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2017 Piwa: 58/13 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 2017-10-26, 09:57
|
|
|
I żeby było poniżej 2.8 t DMC |
_________________
|
|
|
|
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2017-10-26, 17:17
|
|
|
Eee z tym szutrem to specjalnie polecialem,ale mam kolomsiebie droge techniczna kolo autostostrady,piekny szuter,góra,dół,góra,dół fajnie sie tam lata,100 to pewnie nie ,ale dobre 80. |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2017-10-26, 17:22
|
|
|
Kąty zejscia Darku 90 stopni da sie zalatwic.podjezdzas pod przepasc,rozpedzasz sie i grawitacja robi swoje,pelne 90 stopni.Tylko,moze dojsc do zejscia |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-10-26, 18:36
|
|
|
tom-cio napisał/a: | Kąty zejscia Darku 90 stopni da sie zalatwic.podjezdzas pod przepasc,rozpedzasz sie i grawitacja robi swoje,pelne 90 stopni.Tylko,moze dojsc do zejscia | . Ja też dla śmiechu . |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 128/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2017-10-30, 18:55
|
|
|
grzegorz_wol napisał/a: | Zmianę hamulców facet ma w ofercie z resztą bolączek typu: wspomaganie, silnik to nie wiem.
Na nacie jest parę filmików parki która ma takiego lapka 6x6 i jeździ nim po europie. Z bryły przypomina erthcruisera na fuso. Czasami prowadzi go laska i na filmiku nie wygląda by ją męczyło prowadzenie pojazdu ale tak to jest z filmami. Części ... to pewnie jest najsłabsze ogniwo.
Bert a co z tym iveco po włoskiej żandarmerii ten Kolega co go kupił walczy z nim jeszcze czy masz kolejne potencjalne źródło części? |
z "żandarmem" rozmawiałem, realizuje projekt i to nawet dosyć szybko. W tej chwili skupił się przedewszystkim na mechanice |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 128/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2017-10-31, 02:03
|
|
|
tom-cio napisał/a: | Eee z tym szutrem to specjalnie polecialem,ale mam kolomsiebie droge techniczna kolo autostostrady,piekny szuter,góra,dół,góra,dół fajnie sie tam lata,100 to pewnie nie ,ale dobre 80. |
no to mam (chyba) dla Ciebie (chyba) rozwiązanie
kupujesz coś takiego:
http://allegro.pl/iveco-d...23.html#thumb/3
i coś takiego:
http://allegro.pl/iveco-d...6689118015.html
i z tego robisz jednego.
Rama na 99 % ma te same punkty mocowań zawieszenie tak "cywilnego" jak i 4x4 (jutro zwloką mi ramę z cywilnego to będę badał ten 1%). W kontenerowcu wyrzucasz cywilne manele zakładasz te 4x4. Samą kabinę kierownika podnosisz o te wymagane kilka centów, rzezasz w podłodze przejścia dla dodatkowych lewarków albo szarpiesz się na sterowanie pneumatyczne lub siłownik elektryczny. Kontener zostaje jak jest, co najwyżej robisz w nim nadkola.
Masz 4x4 i z kontenerem tak jak chciałeś.
Chyba zabiorę się za taki projekt. |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2017-11-01, 16:30
|
|
|
Norbert,dzieki ale baza nie ta,ja wiem ze spełniło by wymogi 4x4 ale na czarnym to 90 bylo by ciezko,mialem lawete na tej budzie.No i koszt dolu wychodzi po motaniu grubo ponad 25 a dalej 3 miejsca i staruszek.
To juz chyba najproscoej wlasnie takie ivo po 2006 .zalozyc blokade mostu i AT ki.a jak kasa bedzie to wymieniac na naowe ivo 4x4 albo kupic granda 3.1td z padnietym silnikiem i wydlubac zawias.reduktor mosty i zespawac wszystko do kupy.A niezajezdzonego jeepa z padnietym motorem WM kupie za 5 kola.angola ivo po 2006 na ramie.za.12 a pomota sie samemu |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 128/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2017-11-01, 17:13
|
|
|
tom-cio napisał/a: | Norbert,dzieki ale baza nie ta,ja wiem ze spełniło by wymogi 4x4 ale na czarnym to 90 bylo by ciezko,mialem lawete na tej budzie.No i koszt dolu wychodzi po motaniu grubo ponad 25 a dalej 3 miejsca i staruszek.
To juz chyba najproscoej wlasnie takie ivo po 2006 .zalozyc blokade mostu i AT ki.a jak kasa bedzie to wymieniac na naowe ivo 4x4 albo kupic granda 3.1td z padnietym silnikiem i wydlubac zawias.reduktor mosty i zespawac wszystko do kupy.A niezajezdzonego jeepa z padnietym motorem WM kupie za 5 kola.angola ivo po 2006 na ramie.za.12 a pomota sie samemu |
1 - miejsc miałbyś 7
2 - Ty masz ciągle nadzieję mieć wyekwipowany TERENOWY samobieżny kontener którym będziesz latał więcej niż 90 i to w granicach 30 tysi(?)
3 - co do jeepa a szczególnie jego mostów adoptowanych do takiej ciężarówki to chyba jednak przeceniasz ich wytrzymałość,
no i chyba...
4 - odnotowuję zwrot akcji pt: rezygnuję z kontenera.
5 - mocno powątpiewam: ivo po 2006 na ramie.za.12 bo jak sądzę to "12" to 12 tysięcy jest.
6 - no i to: wydlubać zawias.reduktor mosty i zespawać wszystko do kupy ktoś zdolny poradzi nie takie rzeczy górale na Podhalu tworzyli ale - pomijając już nawet aspekt prawne - by zrobił to ktoś zdolny i sensownie to będzie musiało kosztować. Nawet b. dużo kosztować, znacznie więcej niż Twój zakładany budżet. No chyba, że sam jesteś tak zdolny i sam sobie to wystrugasz.
Na koniec uzyskasz pomnik którym będzie strach pojechać gdziekolwiek i to nie będzie tylko strach przed drogówką i ubezpieczycielem.
No ale dobra, już siedzę cicho a może czegoś się nauczę śledząc ciąg dalszy
bez żadnej złośliwości powyższe ale z propozycją byś trochę to przemyślał, tak jak przemyśleć trzeba było G sześćszóstkę |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2017-11-02, 17:26
|
|
|
Spoko Bert,to takie gdybanie.Jesli nie ma auta 4x4 ktore poleci kolo 130 km/h to rezygnuje z projektu,kupuje drugiego blaszaka i buduje na nim.Po prostu jezdze czesto,bardzo czesto ale na krotko.i jezeli moge doleciec od siebie do Wenecji w 11 godzin i tam pobyc 3 dni,to autem co pojedzie 90 zajade pobede dzien i zawroce.4x4 naprawde mi potrz3bne nawet na co dzien,dzisiaj znowu zonka podpinala sie jeepem,zeby mnie wytargac z dzialki budowlanej.A sam Rubicon pisal,ze jego ivo na powiekszonych oponkach ma przelotowe 130 i to zgodne z gps.Wiec chyba sie da.Wole zrobic se nowy kontenerek i postawic go na rame
Tu pierwsze lapsze ivo po 2006 angol
https://www.otomoto.pl/of...o-ID6z4BSn.html
I to na pojedynce z tylu,At wleca bez wiekszych przerobek.Jak bedzie mialo blokade to wjade o wiele dalej i z wielu wiecej miejsc wyjade.Jak nie bedzie mialo blokady to ma abs a na podstawie tych czujnikow dolozenie asr to dziecinna bajka(no moze przesadzam,ale z tym bym se poradzil dosc prosto)A co do spawania i przerobek-na 4x4 nie motalem jeszcze nic ,ale sporo sie swapow sie w beemkach zrobilo,lacznie z wycinaniem grodzi ,przesuwaniem tuneli srodkowych,spawaniem lap ---itp.Oczywiscie ze nie sam,mam swietnego mechaniora A co do gratow z jeepa to wiem,nie sa najlepsze.Ale sa jeszcze parchy
Ale to raczej poza konkursem,na ten czas kontener,iveco,jakies AT i w droge w przyszlym roku.palic mi sie nie pali,kampera mam,budowa kontenera to zajecie dla budowlanca na dlugie zimowe wieczory.Jak mroz bedzie trzaskajacy i pracownicy na bezplatne pojda,to sie biore za budowe,najpierw kontener,ma byc calkowice autonomiczny,nie wyzszy jak 2 m po zewnetrznej i szeroki tez na 2 m,dlugosc nie wieksza jak 4 m |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|