 |
|
|
Koło zapasowe to podstawa |
| Autor |
Wiadomość |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 325/20 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-01-06, 14:03
|
|
|
| Socale napisał/a: | ...to najzwyczajniej my podczas zmiany kół za mocno je dokręcamy |
nie my ale u gumiarza.
tak sprzęgiełko w kluczu, czy to pneumatycznym czy elektrycznym jest nastwione na moment właściwy + 20%, aby żaden klient nie wrócił z reklamacjami, że mu koło odpadło. |
_________________
 |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-01-06, 14:35
|
|
|
| Cyryl napisał/a: | | aby żaden klient nie wrócił z reklamacjami, że mu koło odpadło. |
Dokładnie tak bo wole by mnie klient wyzywał że ciężko się odkręca niż że koło samo się odkręciło.Nawiasem mówiąc gdybym dokręcał teką siłą jak przewiduje producent to bym chyba osiwiał ze stresu.Po prostu mocno mi i nie tylko mi się wydaje że to za słabo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Monter
stary wyga www.dem.yt

Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2020 Piwa: 31/26 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-01-06, 15:02
|
|
|
| Cyryl napisał/a: | | Socale napisał/a: | ...to najzwyczajniej my podczas zmiany kół za mocno je dokręcamy |
nie my ale u gumiarza.
tak sprzęgiełko w kluczu, czy to pneumatycznym czy elektrycznym jest nastwione na moment właściwy + 20%, aby żaden klient nie wrócił z reklamacjami, że mu koło odpadło. |
To prędzej z lenistwa. U gumiarza tym samym kluczem się odkręca co przykręca, a do odkręcania klucz jest nastawiony na maksymalną siłę. Kto by sobie potem zawracał głowę regulacją siły klucza po przełączeniu kierunku obrotów na przykręcanie...
Raz zbyt długo zwlekałem ze zmianą kół na zimowe w osobówce i zastały mnie śniegi. Z racji pomieszkiwania w bloku nie było już mowy o wymianie kół w tej pogodzie pod chmurką, więc załadowałem koła do auta i pojechałem do najbliższego gumiarza. Koła wymienił ale na wiosnę kół nie dało się już odkręcić. Pojechałem do tego samego punktu i gamonie odkręcali śruby dwumetrową rurą, bo niczym innym nie dało rady. Nigdy więcej.
Co do zapasu, kupiłem 7 lat temu auto (również osobówkę) z "zestawem naprawczym". Ze strachu dokupiłem koło i konieczne dodatki. I co? Ostatniego kapcia miałem dwa auta temu... gdzieś w 2001 lub 2002 roku |
_________________ Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)
 |
| |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/502 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2021-01-06, 15:54
|
|
|
| Cyryl napisał/a: | nie my ale u gumiarza.
tak sprzęgiełko w kluczu, czy to pneumatycznym czy elektrycznym jest nastwione na moment właściwy + 20%, aby żaden klient nie wrócił z reklamacjami, że mu koło odpadło. |
Mój gumiarz odkręca i przykręca (delikatnie) śruby pneumatykiem, ale po opuszczeniu auta z podnośnika na koła, śruby dokręcane są kluczem dynamometrycznym. Z prośbą na pożegnanie, aby po przejechaniu 100km podjechać na ewentualne dokręcanie, bądź sprawdzenie samemu. |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
robba
weteran

Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 17 Paź 2015 Piwa: 95/195 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2021-01-06, 16:08
|
|
|
| Banan napisał/a: | | Cyryl napisał/a: | nie my ale u gumiarza.
tak sprzęgiełko w kluczu, czy to pneumatycznym czy elektrycznym jest nastwione na moment właściwy + 20%, aby żaden klient nie wrócił z reklamacjami, że mu koło odpadło. |
Mój gumiarz odkręca i przykręca (delikatnie) śruby pneumatykiem, ale po opuszczeniu auta z podnośnika na koła, śruby dokręcane są kluczem dynamometrycznym. Z prośbą na pożegnanie, aby po przejechaniu 100km podjechać na ewentualne dokręcanie, bądź sprawdzenie samemu. |
i to jest włąśnie najlepsze podejście. Też jeżdziłem do takiego co mówi i ma napisane że po 100 km do niego podjechać na dokręcenie.
Nie musi wtedy dowalić na maksa a klient jak nie podjedzie a coś mu się
wykręci to pretensje może mieć tylko do siebie.....
PS. i wszystko z automatu udokumentowane. |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
| |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-01-06, 16:22
|
|
|
| Banan napisał/a: | | Z prośbą na pożegnanie, aby po przejechaniu 100km podjechać na ewentualne dokręcanie, bądź sprawdzenie samemu. |
To kto bierze odpowiedzialność za te pierwsze kilometry?Zwalić odpowiedzialność na klienta?Super podejście.
Wszystko należy robić z wyczuciem i doświadczeniem.
Pamiętam klienta co dokręcanie kazał sobie zostawić.Tak podkręcał że po pół roku rura była potrzebna,nie dwumetrowa,bo to jest wyobraźnia klienta.Podobnie jak u wędkarza ze złapanej ryby. |
_________________
 |
| |
|
|
|
 |
robba
weteran

Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 17 Paź 2015 Piwa: 95/195 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2021-01-06, 16:30
|
|
|
| darek 61 napisał/a: | | Banan napisał/a: | | Z prośbą na pożegnanie, aby po przejechaniu 100km podjechać na ewentualne dokręcanie, bądź sprawdzenie samemu. |
To kto bierze odpowiedzialność za te pierwsze kilometry?Zwalić odpowiedzialność na klienta?Super podejście.
Wszystko należy robić z wyczuciem i doświadczeniem.
Pamiętam klienta co dokręcanie kazał sobie zostawić.Tak podkręcał że po pół roku rura była potrzebna,nie dwumetrowa,bo to jest wyobraźnia klienta.Podobnie jak u wędkarza ze złapanej ryby. |
jak dokręcisz jak fabryka każe, no może z 10%+ to na pewno nie odpadnie nawet więcej niż na 100 km. A nie wydaje mi się żeby komuś chciało się wracać, prędzej sam sobie posprawdza.... |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
 |
smok_wawelski
weteran

Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2019 Piwa: 122/77 Skąd: Kraków-przedmieścia
|
Wysłany: 2021-01-06, 16:34
|
|
|
| Monter napisał/a: | | To prędzej z lenistwa. U gumiarza tym samym kluczem się odkręca co przykręca, a do odkręcania klucz jest nastawiony na maksymalną siłę. Kto by sobie potem zawracał głowę regulacją siły klucza po przełączeniu kierunku obrotów na przykręcanie... | I to jest właśnie zasadniczy powód konieczności posiadania rury - po prostu nie jest to zrobione ok
| Banan napisał/a: | | Mój gumiarz odkręca i przykręca (delikatnie) śruby pneumatykiem, ale po opuszczeniu auta z podnośnika na koła, śruby dokręcane są kluczem dynamometrycznym. Z prośbą na pożegnanie, aby po przejechaniu 100km podjechać na ewentualne dokręcanie, bądź sprawdzenie samemu. | To jest madry gumiarz technicznie i ma przy okazji dupochron |
_________________ O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom. |
| |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-01-06, 16:58
|
|
|
| Banan napisał/a: | Mój gumiarz odkręca i przykręca (delikatnie) śruby pneumatykiem, ale po opuszczeniu auta z podnośnika na koła, śruby dokręcane są kluczem dynamometrycznym. Z prośbą na pożegnanie, aby po przejechaniu 100km podjechać na ewentualne dokręcanie, bądź sprawdzenie samemu. | smok_wawelski napisał/a: |
To jest madry gumiarz technicznie i ma przy okazji dupochron |
|
A jak mu się odkręci po 80 i co to znaczy dupochron.Dokręcane dynamometrem czy sprawdzane czy nie za słabo.Na pewno klucz ma atest.
Wielu jest mądrali co na YouTube pooglądali filmiki i uważają się za fachowców.Potem taki przyjeżdza i mówi ,,Panie tam są tylko cztery śruby do odkręcenia'',to ja mu mówię to sobie je pan odkręć.Może mnie ktoś zaraz wyzwie za podejście do klienta to niech wyzywa .Puki co na brak pracy nie narzekam.
Kończę dyskusje na ten temat ,bo aż na tyle się nie znam by dyskutować.Pozostawiam to ,,fachowcom"
-------------------------------------
poprawiłem tagi Quote cytowania, oryginalny sposób cytowania blednie wskazywał że cała wypowiedź jest moja - smok_wawelski |
_________________
 |
| Ostatnio zmieniony przez smok_wawelski 2021-01-06, 18:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
LukF
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 551/435 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2021-01-06, 17:03
|
|
|
A Wy dalej o tym?
Koła są 4 plus zapas a tu już 5 stron .... |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/502 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2021-01-06, 17:58
|
|
|
| darek 61 napisał/a: | | Wszystko należy robić z wyczuciem i doświadczeniem. |
A ja myślałem, że jak instrukcje przewidują....
| darek 61 napisał/a: | | To kto bierze odpowiedzialność za te pierwsze kilometry? |
Oczywiście pan z serwisu, skoro zaprasza po 100km, musi być pewien pracy swojego personelu
| robba napisał/a: | | jak dokręcisz jak fabryka każe, no może z 10%+ to na pewno nie odpadnie nawet więcej niż na 100 km. |
Dokładnie - ale ma prawo się delikatnie poluzować, stąd rewizyta
Jak do tej pory nikomu z tego warsztatu koło nie odleciało, a na usługę do niego trzeba się dużo wcześniej umawiać, to chyba o czymś świadczy. Osiem stanowisk warsztatowych i wszystkie cały czas zapchane.
| LukF napisał/a: | | A Wy dalej o tym? |
W hołdzie dla Oli za jej wyczyn
| LukF napisał/a: | | Koła są 4 plus zapas a tu już 5 stron .... |
Czyli bilans się zgadza...
Tylko dziwne, u mnie dopiero trzecia strona
|
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
| Ostatnio zmieniony przez Banan 2021-01-06, 19:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 243/615 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2021-01-06, 18:14
|
|
|
| Banan napisał/a: | | Tylko dziwne, u mnie dopiero trzecia strona |
modom inaczej się liczy ? |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
LukF
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 551/435 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2021-01-06, 18:18
|
|
|
Teraz będzie kolejne 3 strony o stronach |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 200/165 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2021-01-06, 18:40
|
|
|
Bo to nie wiecie ? Gdzie dwóch Polaków tam opinie...trzy |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
rosomak
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 1,9 Heku 530
Nazwa załogi: ROSOMAK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Piwa: 33/25 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2021-01-06, 19:01
|
|
|
W chołdzie dla Oli za jej wyczyn - napisał Banan
....Banan - sprzedaj kampera , kup słownik ortograficzny, wstyd młodzi czytają a starym
miesza się w głowie. Pozdrawiam. |
_________________ always look on the bright side of life |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|