Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ford Econoline 350
Autor Wiadomość
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2012-07-13, 21:38   

no ja mysle ze chodzi o lpg
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gruby40 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010
Postawił 5 piw(a)
Skąd: PODKARPACIE
Wysłany: 2012-07-13, 23:12   

Istniejąca instalacja gazowa tzn kuchenka, ogrzewacz wody, system lodówki, ma się dobrze i działa bez zarzutu. Oczywiście że LPG - zasilanie silnika. Uściślam bo ta pierwsza też jest na LPG. Do zasilania silnika chciałbym mieć co najmniej 300l. gazu netto. To 3 a może nawet 4 duże zbiorniki. Miejsce jest trzeba to tylko sensownie zamontować.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2012-07-14, 15:11   

3 razy 120 l. sto dwadziescia przy srednicy 360 to ok. 110 cm ciekawe gdzie to zmiescisz .

masz v8 czy v 10?
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2012-07-14, 18:33   

a czy są jakieś ograniczenia w ilości montowanych zbiorników
czy ilości gazu (w litrach)
czy 400 l gazu to już mała cysterna?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2012-07-14, 20:46   

zakladalismy kiedys dwie 150-tki do dzwigu na podwoziu urala czy jakiegos innego ruska , silnik v8 . kolega nie zdaje sobie sprawy jakie te butle wielkie :shock:
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
emicargo 
doświadczony pisarz


Dołączył: 13 Maj 2012
Piwa: 4/2
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2012-07-14, 20:57   

Przepisy zawarte w ADR nie mają zastosowania do przewozu:

paliwa znajdującego się w zbiornikach pojazdu i służącego do jego napędu lub do pracy jego wyposażenia, w związku z wykonywaniem operacji transportowej. Paliwo to może być przewożone w stałych zbiornikach, albo w przeznaczonych do tego celu zbiornikach przenośnych (np. w kanistrach). Całkowita pojemność zbiorników stałych nie powinna przekraczać 1500 litrów na jednostkę transportową, a pojemność zbiornika zamocowanego na przyczepie nie powinna przekraczać 500 litrów. W zbiornikach przenośnych może być przewożone najwyżej 60 litrów paliwa na jednostkę transportową :spoko
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gruby40 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010
Postawił 5 piw(a)
Skąd: PODKARPACIE
Wysłany: 2012-07-16, 09:19   

Miejsca jest sporo, można zamontować naprawdę pokaźne zbiorniki. Czekam na specyfikację techniczną instalacji - jak przyjdzie to wstawię (z konsultuje :) )
Teraz montuje transformator zastanawiam się jakie wtyki mają przyłącza na kempingach - jaką zamontować. Czy jest jakaś uniwersalna czy trzeba mieć ze sobą jakieś przejściówki ???
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Gruby40 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010
Postawił 5 piw(a)
Skąd: PODKARPACIE
Wysłany: 2012-07-18, 21:16   

Co fachowiec to inna koncepcja.
Mam jedną komorę pod autem 120 cm x90 cm i drugą 90 cm x 70 cm
głębokie na 40 cm
Chciałbym w pierwszą włożyć 3 butle 90/360 90l. w poprzek i to uważam za niezbędne minimum.
Czy te butle można połączyć razem i tankować z jednego zaworu tankującego.
Jeden z fachowców chce mi zamontować 2 x 120l (dwie butle wzdłuż) i jedną 90l obok
do każdej osobne tankowanie i przełączniki do otwierania kolejnych zaworów (pełnej butli)
niezbyt mi się to podoba, ale może tak powinno być. Doradźcie jak powinna być u mnie zbudowana instalacja LPG. Silnik V8 7,5l wtrysk wielopunktowy. Nie znam dokładnie mocy tego silnika.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Gruby40 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010
Postawił 5 piw(a)
Skąd: PODKARPACIE
Wysłany: 2012-07-19, 12:15   

Zmierzyłem dokładnie:
szerokość pomiędzy belkami ramy 94cm
długość 141 cm
głębokość 42
Moc silnika ok. 184 KW
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2012-07-19, 15:03   

nie prawda , mozna mostkowac zbiorniki , sa do tego specjalne 3-niki . wtedy tankujesz jednym i pobierasz gaz jednym a do tego wskaznik poziomu wystarczy zalozyc w 1 zbiorniku i bedzie wskazywac calosciowo na zasadzie naczyn polaczonych.

nie wiem co chcesz zalozyc ale u nas takie cos kosztowaloby 6 tys na zestawie 350 koni wiec nie daj sie naciagnac :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gruby40 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010
Postawił 5 piw(a)
Skąd: PODKARPACIE
Wysłany: 2012-07-19, 17:48   

Gdybym tylko mieszkał trochę bliżej wielkopolski, to pewnie jutro bym był u Ciebie :-)
Mam trochę dosyć koncepcji z trzema zaworami tankującymi z dziesiątkami elektrozaworów i przełączników.
Jeden uczciwie przyznał że to dla niego zbyt duże wyzwanie, dotychczas montował tylko standardowe sekwencje z jednym zbiornikiem, a taki silnik widzi pierwszy raz w życiu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Gruby40 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010
Postawił 5 piw(a)
Skąd: PODKARPACIE
Wysłany: 2012-07-19, 20:51   

Znajomy ze Śląska doradza mi - 2 razy reduktor AC R01 do 250 KM, wtryskiwacze HANA 2100 czerwone, elektronika STAG 300 plus.
napisał mi też - ja wolę mieć tankowanie na każdy zbiornik osobno zawsze można to schować pod którąś klapę, a jak jest coś nie tak np z wielozaworem to mi łatwiej sprawdzić z którym.
Czy to argument nad którym powinienem się zastanowić? - to dobry fachowiec i myślę że mówi to na podstawie wieloletniego doświadczenia. Do mnie jednak bardziej przemawia rozwiązanie z jednym zaworem tankującym- wydaje się mi prostsze przez co miej awaryjne.
Ale to tylko wyobrażenie laika.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2012-07-20, 06:43   

do wiedzy ogolu - jak na taka pojemnosc to reduktory tylko 2 razy kme :spoko ja bym tak zrobil :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Gruby40 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010
Postawił 5 piw(a)
Skąd: PODKARPACIE
Wysłany: 2012-07-25, 21:18   

No wreszcie odstawiony do warsztatu za instalację gazu.
Nie do końca tak będzie jak mi doradzał "majsterek" - ale jestem dobrej myśli :lol:
Grunt to myślenie pozytywne.
Po drodze zaniepokoiło mnie huczenie łożyska w prawym przednim kole,
Trzeba będzie to oglądnąć zaraz po założeniu gazu.
Zdaje się że zaczyna się (jak przy domu) niekończąca się zabawa w majsterkowanie przy kamperze.
Mam nadzieję że nie będzie jak z trawnikiem - 3 godz koszenia i 20 minut siedzenia. :spoko
Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Gruby40 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010
Postawił 5 piw(a)
Skąd: PODKARPACIE
Wysłany: 2012-07-28, 21:52   

Fałszywy alarm, łożyska piasty, klocki i cała reszta jak nowe. Znikome ślady użytkowania.
huczy przez wy-ząbkowaną oponę. Cały komplet do wymiany - sparciałe ze starości - przebieg znikomy ale popękane. Gaz jeszcze nie gotowy. a sezon w pełni :-/
Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***