Ford Econoline 350 |
Autor |
Wiadomość |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2012-07-13, 21:38
|
|
|
no ja mysle ze chodzi o lpg |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Gruby40
trochę już popisał

Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010 Postawił 5 piw(a) Skąd: PODKARPACIE
|
Wysłany: 2012-07-13, 23:12
|
|
|
Istniejąca instalacja gazowa tzn kuchenka, ogrzewacz wody, system lodówki, ma się dobrze i działa bez zarzutu. Oczywiście że LPG - zasilanie silnika. Uściślam bo ta pierwsza też jest na LPG. Do zasilania silnika chciałbym mieć co najmniej 300l. gazu netto. To 3 a może nawet 4 duże zbiorniki. Miejsce jest trzeba to tylko sensownie zamontować. |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2012-07-14, 15:11
|
|
|
3 razy 120 l. sto dwadziescia przy srednicy 360 to ok. 110 cm ciekawe gdzie to zmiescisz .
masz v8 czy v 10? |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2012-07-14, 18:33
|
|
|
a czy są jakieś ograniczenia w ilości montowanych zbiorników
czy ilości gazu (w litrach)
czy 400 l gazu to już mała cysterna? |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2012-07-14, 20:46
|
|
|
zakladalismy kiedys dwie 150-tki do dzwigu na podwoziu urala czy jakiegos innego ruska , silnik v8 . kolega nie zdaje sobie sprawy jakie te butle wielkie |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
emicargo
doświadczony pisarz

Dołączył: 13 Maj 2012 Piwa: 4/2 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2012-07-14, 20:57
|
|
|
Przepisy zawarte w ADR nie mają zastosowania do przewozu:
paliwa znajdującego się w zbiornikach pojazdu i służącego do jego napędu lub do pracy jego wyposażenia, w związku z wykonywaniem operacji transportowej. Paliwo to może być przewożone w stałych zbiornikach, albo w przeznaczonych do tego celu zbiornikach przenośnych (np. w kanistrach). Całkowita pojemność zbiorników stałych nie powinna przekraczać 1500 litrów na jednostkę transportową, a pojemność zbiornika zamocowanego na przyczepie nie powinna przekraczać 500 litrów. W zbiornikach przenośnych może być przewożone najwyżej 60 litrów paliwa na jednostkę transportową |
_________________
|
|
|
|
 |
Gruby40
trochę już popisał

Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010 Postawił 5 piw(a) Skąd: PODKARPACIE
|
Wysłany: 2012-07-16, 09:19
|
|
|
Miejsca jest sporo, można zamontować naprawdę pokaźne zbiorniki. Czekam na specyfikację techniczną instalacji - jak przyjdzie to wstawię (z konsultuje )
Teraz montuje transformator zastanawiam się jakie wtyki mają przyłącza na kempingach - jaką zamontować. Czy jest jakaś uniwersalna czy trzeba mieć ze sobą jakieś przejściówki ??? |
|
|
|
 |
Gruby40
trochę już popisał

Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010 Postawił 5 piw(a) Skąd: PODKARPACIE
|
Wysłany: 2012-07-18, 21:16
|
|
|
Co fachowiec to inna koncepcja.
Mam jedną komorę pod autem 120 cm x90 cm i drugą 90 cm x 70 cm
głębokie na 40 cm
Chciałbym w pierwszą włożyć 3 butle 90/360 90l. w poprzek i to uważam za niezbędne minimum.
Czy te butle można połączyć razem i tankować z jednego zaworu tankującego.
Jeden z fachowców chce mi zamontować 2 x 120l (dwie butle wzdłuż) i jedną 90l obok
do każdej osobne tankowanie i przełączniki do otwierania kolejnych zaworów (pełnej butli)
niezbyt mi się to podoba, ale może tak powinno być. Doradźcie jak powinna być u mnie zbudowana instalacja LPG. Silnik V8 7,5l wtrysk wielopunktowy. Nie znam dokładnie mocy tego silnika. |
|
|
|
 |
Gruby40
trochę już popisał

Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010 Postawił 5 piw(a) Skąd: PODKARPACIE
|
Wysłany: 2012-07-19, 12:15
|
|
|
Zmierzyłem dokładnie:
szerokość pomiędzy belkami ramy 94cm
długość 141 cm
głębokość 42
Moc silnika ok. 184 KW |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2012-07-19, 15:03
|
|
|
nie prawda , mozna mostkowac zbiorniki , sa do tego specjalne 3-niki . wtedy tankujesz jednym i pobierasz gaz jednym a do tego wskaznik poziomu wystarczy zalozyc w 1 zbiorniku i bedzie wskazywac calosciowo na zasadzie naczyn polaczonych.
nie wiem co chcesz zalozyc ale u nas takie cos kosztowaloby 6 tys na zestawie 350 koni wiec nie daj sie naciagnac |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Gruby40
trochę już popisał

Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010 Postawił 5 piw(a) Skąd: PODKARPACIE
|
Wysłany: 2012-07-19, 17:48
|
|
|
Gdybym tylko mieszkał trochę bliżej wielkopolski, to pewnie jutro bym był u Ciebie :-)
Mam trochę dosyć koncepcji z trzema zaworami tankującymi z dziesiątkami elektrozaworów i przełączników.
Jeden uczciwie przyznał że to dla niego zbyt duże wyzwanie, dotychczas montował tylko standardowe sekwencje z jednym zbiornikiem, a taki silnik widzi pierwszy raz w życiu. |
|
|
|
 |
Gruby40
trochę już popisał

Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010 Postawił 5 piw(a) Skąd: PODKARPACIE
|
Wysłany: 2012-07-19, 20:51
|
|
|
Znajomy ze Śląska doradza mi - 2 razy reduktor AC R01 do 250 KM, wtryskiwacze HANA 2100 czerwone, elektronika STAG 300 plus.
napisał mi też - ja wolę mieć tankowanie na każdy zbiornik osobno zawsze można to schować pod którąś klapę, a jak jest coś nie tak np z wielozaworem to mi łatwiej sprawdzić z którym.
Czy to argument nad którym powinienem się zastanowić? - to dobry fachowiec i myślę że mówi to na podstawie wieloletniego doświadczenia. Do mnie jednak bardziej przemawia rozwiązanie z jednym zaworem tankującym- wydaje się mi prostsze przez co miej awaryjne.
Ale to tylko wyobrażenie laika. |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2012-07-20, 06:43
|
|
|
do wiedzy ogolu - jak na taka pojemnosc to reduktory tylko 2 razy kme ja bym tak zrobil |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Gruby40
trochę już popisał

Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010 Postawił 5 piw(a) Skąd: PODKARPACIE
|
Wysłany: 2012-07-25, 21:18
|
|
|
No wreszcie odstawiony do warsztatu za instalację gazu.
Nie do końca tak będzie jak mi doradzał "majsterek" - ale jestem dobrej myśli
Grunt to myślenie pozytywne.
Po drodze zaniepokoiło mnie huczenie łożyska w prawym przednim kole,
Trzeba będzie to oglądnąć zaraz po założeniu gazu.
Zdaje się że zaczyna się (jak przy domu) niekończąca się zabawa w majsterkowanie przy kamperze.
Mam nadzieję że nie będzie jak z trawnikiem - 3 godz koszenia i 20 minut siedzenia.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Gruby40
trochę już popisał

Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010 Postawił 5 piw(a) Skąd: PODKARPACIE
|
Wysłany: 2012-07-28, 21:52
|
|
|
Fałszywy alarm, łożyska piasty, klocki i cała reszta jak nowe. Znikome ślady użytkowania.
huczy przez wy-ząbkowaną oponę. Cały komplet do wymiany - sparciałe ze starości - przebieg znikomy ale popękane. Gaz jeszcze nie gotowy. a sezon w pełni
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|