Przesunięty przez: janusz 2009-11-03, 20:48 |
papierowy ale nowy |
| Autor |
Wiadomość |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2008-09-25, 21:54
|
|
|
Znaczy troszkę tak najpierw akcyza potem Vat. To jet różnica może niewielka ale zawsze. Płacisz Vat od akcyzy a nie akcyzę od vatu. Będzie kilka groszy drożej.
Najprawdopodobniej niemieckich tablic nie dostaniesz bo za auto nie zapłacony Vat. W Polsce tablic też nie dostaniesz bo jeszcze nie zapłacony Vat. Pewnie jest jakiś sposób obejścia jakieś polskie próbne tablice lub coś podobnego. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
STRUSIE
zaawansowany

Twój sprzęt: Boxer - bus
Nazwa załogi: andrzej
Dołączył: 11 Paź 2007 Piwa: 25/21 Skąd: Marki . mazowieckie
|
Wysłany: 2008-09-25, 22:04
|
|
|
Dzięki za ostrzeżenie , a ja myślałem że nie będzie trudno . |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2008-09-26, 07:20
|
|
|
Netto od 29990 to będzie 25201 euro
Po akcyzie i vacie wychodzi 34926 euro
Dochodzą koszty transportu no i wyposarzenia (markiza itp.) |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
MirekM
weteran Piękny inaczej

Twój sprzęt: Bürstner Quadro IT674G
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lis 2007 Piwa: 17/9 Skąd: Stettin
|
Wysłany: 2008-09-26, 07:46
|
|
|
| Jeżeli ktoś chce kupić nowego kampera, to tylko w kraju. Ceny netto są takie same jak zagraniczne, dochodzi jedynie akcyza i większy VAT. Ponadto dojdzie koszt sprowadzenia od dealera zagranicznego do kraju: fabryka-dealer-kraj (np Pajęczno), a nie tylko fabryka-dealer(=kraj). Zawsze przy tym można się potargować w języku ojczystym, a nie w języku karabinów maszynowych. |
_________________ Mirek ze Szczecina
I znowu jeden post więcej
Nie kłóć się z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swego poziomu, a później pokona doświadczeniem.
www.shippol.pl www.uszczelki-cnc.pl
 |
|
|
|
 |
VanB
początkujący forumowicz
Dołączył: 17 Cze 2008
|
Wysłany: 2008-09-26, 08:20
|
|
|
A nie da się tego zrobić „prawie” tak jak z polskiego salonu? Jak już widzieliśmy auto i znamy VIN to chyba nie ma problemu?
Kasę dilerowi przelewem.
Diler fakturę pocztą.
Urząd Celny – akcyza
Skarbowy – Vat
Wydział komunikacji – rejestracja
Ubezpieczenie i już można jechać po samochód.
Czy któraś z tych instytucji potrzebuje fabrycznie nowego samochodu do obejrzenia? |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2008-09-26, 08:49
|
|
|
| VanB napisał/a: | | Czy któraś z tych instytucji potrzebuje fabrycznie nowego samochodu do obejrzenia? |
Tak Stacja kontroli pojazdu. Sprowadzasz samochód jako osoba fizyczna nie jako dealer. Możesz sprowadzić jeden samochód w roku. Inne przepisy są dla montowni, przedstawicielstw producenta itp. Tam przepisy są od ponad 1000 szt w roku. Pomiędzy 1 dla "kowalskiego" i 1000 szt u producenta jest przepaść. Pojedynczy egzemplarz w naszym prawie przy rejestracji nie ma znaczenia czy nowy czy stary, musi mieć dokument identyfikacyjny z SKP. Różnica jest tylko taka, że auto nowe to jest takie które od pierwszej rejestracji ma mniej niż pół roku i nie przejechało więcej niż 6000 km. A od tego zależy czy płacimy VAT. Od nowego płacimy od starego (używanego) nie. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
eler1
Kombatant

Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2008-09-26, 09:04
|
|
|
| MirekM napisał/a: | | Jeżeli ktoś chce kupić nowego kampera, to tylko w kraju. Ceny netto są takie same jak zagraniczne, dochodzi jedynie akcyza i większy VAT. | jak się dobrze rozejrzysz w kraju możesz kupić taniej bo producenci specjalnie dla dilerów w Polsce mają upusty aby ta akcyza nie była tak widoczna np.włoskie marki stosuje taką politykę - po prostu trzeba się popytać |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
 |
|
|
|
 |
VanB
początkujący forumowicz
Dołączył: 17 Cze 2008
|
Wysłany: 2008-09-26, 09:08
|
|
|
| A to mnie zaskoczyłeś. Wydawało mi się, że sprowadzać to można z Ukrainy, a z Niemiec to zakup wewnątrz wspólnoty i na zdrowy rozum nie powinno być inaczej niż z Polski. No ale w gąszczu przepisów to rozum wysiada. |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2008-09-26, 09:20
|
|
|
| W tym wypadku, różnica w sposobie rejestracji auta od Polskiego przedstawiciala i w zakupie "prywatnym" wynika z masy różnych przepisów, które jeszcze funkcjonują. Przy sprowadzanu aut takim "przemysłowo-handlowym" importer musi uzyskać świadectwo homologacji. W prywatnym imporcie odpowiednikiem jest badanie z SKP. Auto na niemiecki rynek nie musi odpowiadać polskim przepisom, bo jest robione dla Niemców. Za "przystosowanie do naszego prawa odpowiada kupujący i musi mieć na to dokument, że auto jest zrobione "po Polsku". |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
Pawcio
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Piwa: 141/471 Skąd: z Nienacka
|
Wysłany: 2008-09-29, 22:30
|
|
|
Janusz można sprowadzić autka w następujący sposób:
CamperAuto kupujemy u dealera- otrzymujemy rachunek (w przypadku zakupu prywatnego płacimy netto + 19% MwSt., w przypadku firmy netto).
Kaske puszczamy przelewem, czekamy aż sprzedawca ją otrzyma (1-3 dni w zależności od banku).
Od sprzedawcy dostajemy kpl dokumentów do rejestracji w ichnim urzędzie. CamperAutko rejestrujemy i ubezpieczamy (tablice celne- czerwone lub przejazdowe- żółte) lub upoważniamy sprzedawcę do rejestracji naszego CamperAutka.
No i huzia do chaty.
A tutaj standardowo- tłumaczenie dokumentów, przegląd, skarbowy (VAT 22% płacimy jeśli firma lub nie płacimy jeśli prywata), akcyza i rejestracja.
Andrzeju! Jeżeli szukasz nowego kamperka to mogę Ci polecić firmę Ford-Deppisch z miejscowości Werneck koło Fuldy. Na jesieni robią promocje tzw. aktionpreis.
Można u nich kupić Rimora Katamarano 8 lub 6 na podwoziu Transita za cenę netto oscylującą w okolicach 30 tys eur. Jest też możliwość kupna auta bez MwSt.(vat).
W zeszłym roku mój znajomy kupił od nich kamperka w takiej promocji. Jest bardzo zadowolony.
Mam niedaleko znajomego, który trudni się w pośrednictwem w zakupie maszyn przemysłowych. Prawdopodobnie mógłby pomóc w formalnściach. |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2008-09-30, 20:51
|
|
|
| Pawcio napisał/a: | | lub nie płacimy jeśli prywata |
Jak prywata i autko ma mniej niż 1/2 roku i mniej niż 6000 km to wat płacimy. Żeby nie płacić VATU (otrzymać z US PIT25 zwalniający z VAT) auto musi być używane, to znaczy starsze niż pół roki i przejechane ponad 6000 km. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
Pawcio
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Piwa: 141/471 Skąd: z Nienacka
|
Wysłany: 2008-10-01, 20:14
|
|
|
Z mojej wiedzy wynika następujący schemat wewnątrzwspólnotowego nabycie towaru:
W Niemczech kupując u dilera na osobę prywatną trzeba mu zapłacić MwSt. (Vat). Czyli kupujemy towar w cenie brutto. Wówczas w naszym urzędzie skarbowym składamy druk Vat24 i otrzymujemy druk Vat 25 stwierdzający brak obowiązku zapłaty Vatu.
Kupując u dilera jako firma będąca płatnikiem Vat UE otrzymujemy towar w cenie netto- nie płacimy MwSt. Wówczas Vat musimy zapłacić w PL. Wtedy w naszym urzędzie składamy druk Vat23 i otrzymujemy druk Vat 25 potwierdzający uiszczenie podatku Vat.
Tak więc podatek od towarów i usług musi być zapłacony. Jeżeli nie w kraju nabycia to w kraju przeznaczenia.
Ciekawostką jest, iż różnica pomiędzy stawkami Vatu pomiędzy krajami daje inną wartość końcową nabycia tego samego towaru wg podanych sposobów zakupu.
W skrócie: kupując pojazd w cenie brutto (czyli na osobę prywatną) wartości 100 tys. zł oszczędzimy sobie ok. 3,4 tys zł.
Szczerze się przyznam, że nie widzę jaki wpływ na powyższe ma wiek do 6 miesięcy i przebieg do 6 tys km pojazdu.. W chwili obecnej chyba żaden.
Napewno miało to znaczenie przy starym idiotycznym sposobie naliczania akcyzy, gdyż pojazd był traktowany jako nowy i miał najniższą stawkę . A teraz?
Ale ale... człowiek całe życie się uczy. Jeżeli jest inaczej możecie mnie
Pozdro |
|
|
|
 |
VanB
początkujący forumowicz
Dołączył: 17 Cze 2008
|
Wysłany: 2008-10-01, 20:22
|
|
|
| Cytat: |
W Niemczech kupując u dilera na osobę prywatną trzeba mu zapłacić MwSt. (Vat). Czyli kupujemy towar w cenie brutto. Wówczas w naszym urzędzie skarbowym składamy druk Vat24 i otrzymujemy druk Vat 25 stwierdzający brak obowiązku zapłaty Vatu.
|
Mam przeczucie graniczące z pewnością, że się mylisz. Pojazdy samochodowe są wyłączone z generalnej zasady, że Vat płaci się w momencie zakupu. Dla samochodów (nowych) Vat płaci się w momencie pierwszej rejestracji. Jak zapłacisz Vat za Odrą to w PL zapłacisz Vat od ceny brutto. Jedyny sposób na uniknięcie podwójnego ovatowania to kupić samochód na eksport w cenie netto. |
|
|
|
 |
Pawcio
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Piwa: 141/471 Skąd: z Nienacka
|
Wysłany: 2008-10-01, 21:04
|
|
|
[quote="VanB"] | Cytat: |
Dla samochodów (nowych) Vat płaci się w momencie pierwszej rejestracji. Jak zapłacisz Vat za Odrą to w PL zapłacisz Vat od ceny brutto. Jedyny sposób na uniknięcie podwójnego ovatowania to kupić samochód na eksport w cenie netto. |
Błąd!
Podatek Vat w PL musisz zapłacić w 14 dni od daty nabycia towaru a nie w momencie rejestracji.
Żaden diler nie sprzeda osobie prywatnej samochodu w cenie netto. W cenie netto może kupić tylko płatnik podatku od towarów i usług. Takim płatnikiem nie jest osoba prywatna.
Różnica między samochodem a np śrubką polega na tym, że za auto musisz fizycznie wpłacić podatek do U.Skarbowago, a za śrubkę na zasadzie comiesięcznego bilansu pomiędzy kwotą vatu zapłaconego i odliczonego.
Nie ma możliwości zapłacenia podwójnego Vatu.Pojęcie podatku od towarów i usług (czyli VAT lub MwSt lub inne) jest jednolite dla dla wszystkich krajów członkowkich UE. Wszystkie transakcjie między podmiotami w krajach członkowskich są rejestrowane i trafiają w jedno miejsce- do rejestru w St. Louis. Tam transakcje są analizowane, a wszystkie niejasności i nieprawidłowości muszą być wyjaśnione. Jeżeli we Francji zakupisz towar brutto, to nie ma możliwości aby skarbowy w PL rządał zapłaty vat. Działa to również w drugą stronę. Jeżeli towar za granicą kupisz netto i nie zapłacisz Vatu w PL to rejestr w St. Louis najpóżniej w 3 kwartale od transakcji zwróci się do twojego urzędu skarbowego o wyjaśnienia. |
|
|
|
 |
eler1
Kombatant

Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2008-10-01, 21:09
|
|
|
| Pawcio napisał/a: | | Jeżeli we Francji zakupisz towar brutto, to nie ma możliwości aby skarbowy w PL rządał zapłaty vat. | u nas jest wszystko możliwe |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
 |
|
|
|
 |
|
|