Opony do kampera |
Autor |
Wiadomość |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2021-12-14, 21:18
|
|
|
Azot i nic nie rośnie |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
maxiek
trochę już popisał
Twój sprzęt: CI Kyros
Nazwa załogi: Kmf_travel
Dołączył: 18 Paź 2014 Piwa: 2/5 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2021-12-14, 21:32
|
|
|
Banan napisał/a: | maxiek napisał/a: | To co nam ta pamięć ma dać? |
Świadomość, że jeżeli opona jest wyprodukowana do np. 4,5 i wzrośnie nam o 1, to możemy mieć wystrzał...? I takiej opony nie powinniśmy montować? |
Błagam nie opowiadajcie farmazonów, faktycznie producent opon nie wpadł na to ze jak ktoś kupi oponę to może jej używać do jazdy i ze mogą przy tym zachodzić procesy fizyczne. Błagam trzymajmy jakiś poziom, niech to forum różni się od Fb. |
|
|
|
 |
maxiek
trochę już popisał
Twój sprzęt: CI Kyros
Nazwa załogi: Kmf_travel
Dołączył: 18 Paź 2014 Piwa: 2/5 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2021-12-14, 21:55
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | Azot i nic nie rośnie |
Badanie rozszerzalności cieplnej gazów
Jak pokazują niezależne badania to różnica w rozszerzalności gazów jest pomijalna. Sam Azot w oponie opóźnia procesy starzeniowe, m.in. Poprzez wyeliminowanie tlenu, ale nie możemy napisać ze „nic nie rośnie”. Pozdrawiam |
|
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-12-14, 22:11
|
|
|
maxiek napisał/a: | Banan napisał/a: | maxiek napisał/a: | To co nam ta pamięć ma dać? |
Świadomość, że jeżeli opona jest wyprodukowana do np. 4,5 i wzrośnie nam o 1, to możemy mieć wystrzał...? I takiej opony nie powinniśmy montować? |
Błagam nie opowiadajcie farmazonów, faktycznie producent opon nie wpadł na to ze jak ktoś kupi oponę to może jej używać do jazdy i ze mogą przy tym zachodzić procesy fizyczne. Błagam trzymajmy jakiś poziom, niech to forum różni się od Fb. |
Oczywiście że producent wpadł na to że nie tylko mogą ,ale zachodzą procesy fizyczne dlatego określił maksymalne ciśnienie,którego nie należy przekraczać przy pompowaniu zimnej opony.Dlatego używanie opon w pojazdach w których wymagane jest wyższe ciśnienie niż maksymalne ciśnienie opony jest niedopuszczalne.Nie dopuszczalna jest też jazda z niższym ciśnieniem niż przewiduje producent auta.Niedopompowana opona bardzo szybko się niszczy.Boki opony się nagrzewają i jest to przyczyną ich uszkodzeń.
W azot bym też nie wierzył,bo poprawne napompowanie azotem nie jest takie proste.Po za tym nie ma gazu który by nie zmieniał ciśnienia po wpływem temperatury.Ważne by montowana opona była sucha i powietrze było przepuszczane przez osuszacz. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ZEUS
Kombatant

Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 285 TL, 121 kW 2025 r.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 65/69 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2021-12-14, 22:22
|
|
|
żeby tak jeszcze producenci kamperów uzgadniali/konsultowali zalecane ciśnienie w oponach z ich producentami☹️ |
_________________ Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
--
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
- Roller Team Zefiro 285 TL - 2025 r. |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-12-14, 22:30
|
|
|
ZEUS napisał/a: | żeby tak jeszcze producenci kamperów uzgadniali/konsultowali zalecane ciśnienie w oponach z ich producentami☹️ |
Producenci kamperów wybierają oponę o odpowiednich parametrach.Przynajmniej tak powinni robić.Ktoś kiedyś pisał że oryginalnie zamontowana opona miała niższe maksymalne ciśnienie niż określone przez producenta kampera.Uważam to za niedopuszczalne. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 358/496 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2021-12-14, 22:31
|
|
|
maxiek napisał/a: | Banan napisał/a: | maxiek napisał/a: | To co nam ta pamięć ma dać? |
Świadomość, że jeżeli opona jest wyprodukowana do np. 4,5 i wzrośnie nam o 1, to możemy mieć wystrzał...? I takiej opony nie powinniśmy montować? |
Błagam nie opowiadajcie farmazonów, faktycznie producent opon nie wpadł na to ze jak ktoś kupi oponę to może jej używać do jazdy i ze mogą przy tym zachodzić procesy fizyczne. Błagam trzymajmy jakiś poziom, niech to forum różni się od Fb. |
OK, dlaczego producent określił maksymalne ciśnienie w oponach i maksymalną nośność, co może się stać po przekroczeniu tych wartości? - oświeć mnie |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
maxiek
trochę już popisał
Twój sprzęt: CI Kyros
Nazwa załogi: Kmf_travel
Dołączył: 18 Paź 2014 Piwa: 2/5 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2021-12-14, 23:29
|
|
|
Banan napisał/a: | maxiek napisał/a: | Banan napisał/a: | maxiek napisał/a: | To co nam ta pamięć ma dać? |
Świadomość, że jeżeli opona jest wyprodukowana do np. 4,5 i wzrośnie nam o 1, to możemy mieć wystrzał...? I takiej opony nie powinniśmy montować? |
Błagam nie opowiadajcie farmazonów, faktycznie producent opon nie wpadł na to ze jak ktoś kupi oponę to może jej używać do jazdy i ze mogą przy tym zachodzić procesy fizyczne. Błagam trzymajmy jakiś poziom, niech to forum różni się od Fb. |
OK, dlaczego producent określił maksymalne ciśnienie w oponach i maksymalną nośność, co może się stać po przekroczeniu tych wartości? - oświeć mnie |
W jakim celu miałbym Cię oświecać, poprostu trzymaj się podanych parametrów i nie ma co dorabiać do tego dodatkowej ideologii. Dla rozszerzenia wiedzy jakie są potencjalne konsekwencje poszukaj obiektywnych danych. Kolega Darek61 bardzo ładnie to wyjaśnił. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2021-12-15, 09:04
|
|
|
maxiek napisał/a: | ale nie możemy napisać ze „nic nie rośnie”. |
Zgoda, ale ujmijmy to tak "mniejsza wrażliwość azotu na zmiany temperatury |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 358/496 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2021-12-15, 11:06
|
|
|
maxiek napisał/a: | W jakim celu miałbym Cię oświecać, poprostu trzymaj się podanych parametrów i nie ma co dorabiać do tego dodatkowej ideologii. Dla rozszerzenia wiedzy jakie są potencjalne konsekwencje poszukaj obiektywnych danych. |
Spodziewałem się raczej wypowiedzi na poziomie Maciej S.
maxiek napisał/a: | Błagam nie opowiadajcie farmazonów, faktycznie producent opon nie wpadł na to ze jak ktoś kupi oponę to może jej używać do jazdy i ze mogą przy tym zachodzić procesy fizyczne. Błagam trzymajmy jakiś poziom, niech to forum różni się od Fb. |
Twoje błagania w tym świetle są jak najbardziej aktualne.
Moja trochę skrótowa informacja odnosiła się do przestrzegania parametrów podanych przez producenta i tych powinniśmy się trzymać. Wszyscy zrozumieli oprócz ciebie. |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 358/496 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2021-12-15, 11:13
|
|
|
Maciej S., jako branżowiec, czy mógłbyś ze swego doświadczenia wypowiedzieć się na temat dmuchania azotu w oponki?
Za informację o parametrach stawiam Ci browarka
|
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-12-15, 11:36
|
|
|
Maciej S. napisał/a: | Nie mam obecnie na zakładzie opon "C" ale np osobowa w jednym miejscu wyraźnie informuje 2,75bar w innym 3,25 bar. To pierwsze jest z norm ETRTO, drugie z maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia przez producenta. |
Tu masz racje i powiem wam wszystkim co zrobić by nie mieć problemu, czy nie mam za mocno napompowaną oponę.
Kupić tylko taką która wytrzymuje takie ciśnienie jakie przewiduje producent auta.Ja u siebie mam matadory MPS 400 225/75R16 na których też są dwa różne maksymalne ciśnienia.Jedno to 6,2 Bar,drugie to5,8Bar .Normy normami,a ja mam spokój.Myślenie o oponach w czasie jazdy nie należy do moich ulubionych. |
_________________
 |
|
|
|
|
 |
MAZUREK
stary wyga gitarzysta-chałturnik, wędkarz

Twój sprzęt: CARTHAGO T 40 CHIC 2,8 JTD
Nazwa załogi: LECH i GRAŻYNA
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lip 2007 Piwa: 21/165 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2021-12-15, 13:31
|
|
|
Ja mam pytanie do fachowców od opon: czy mogę zamienić koła z oponami o rozmiarze 215/75 R 16 C na koła 225/75 R 16 C i jakie mogą być konsekwencje? |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2021-12-15, 14:34
|
|
|
MAZUREK napisał/a: | Ja mam pytanie do fachowców od opon: czy mogę zamienić koła z oponami o rozmiarze 215/75 R 16 C na koła 225/75 R 16 C i jakie mogą być konsekwencje? |
Raczej niezauważalne z własnego podwórka to oba rozmiary występowały w ducato maxi. |
|
|
|
 |
ZEUS
Kombatant

Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 285 TL, 121 kW 2025 r.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 65/69 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2021-12-15, 16:06
|
|
|
darek 61 napisał/a: | ZEUS napisał/a: | żeby tak jeszcze producenci kamperów uzgadniali/konsultowali zalecane ciśnienie w oponach z ich producentami☹️ |
Producenci kamperów wybierają oponę o odpowiednich parametrach.Przynajmniej tak powinni robić.Ktoś kiedyś pisał że oryginalnie zamontowana opona miała niższe maksymalne ciśnienie niż określone przez producenta kampera.Uważam to za niedopuszczalne. |
zatem pytanie do naszego eksperta @Maciej S
opony w moim kamperze to:
Michelin Agilis Camping
225/75R 16 CP
116Q
AT 475 kPa
- jakie jest maksymalne ciśnienie dopuszczalne przez producenta opony? |
_________________ Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
--
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
- Roller Team Zefiro 285 TL - 2025 r. |
|
|
|
 |
|