Uterenowienie vw lt |
Autor |
Wiadomość |
bert
weteran

Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 131/4 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2016-02-24, 16:12
|
|
|
krzlac napisał/a: | michał-z napisał/a: | po traktor poszedłem dopiero rano |
Bo z samochodami terenowymi to jest tak jak powiedział w wywiadzie w TV pewien rolnik z okolicy organizacji zawodów 4x4:
" Im barzyj Panie samochód terenowy, tym dalij po niego traktorym do lasu wjeżdżom. A wjeżdżom Panie, po każdyn" |
muszą tam mieć samych kiepskich zawodników |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
 |
|
|
|
 |
michał-z
zaawansowany

Twój sprzęt: LT westfalia
Dołączył: 19 Kwi 2015 Piwa: 23/7 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2016-02-24, 17:52
|
|
|
Bo na zawodach to zazwyczaj znajdzie się ktoś lepszy nie wklejony który wytarga z lagru
A ja słabo wkleiłem i słabą terenówkę mam bo tylko 300 metrów od skraju lasu |
|
|
|
 |
michał-z
zaawansowany

Twój sprzęt: LT westfalia
Dołączył: 19 Kwi 2015 Piwa: 23/7 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2016-02-25, 21:04
|
|
|
Jak myślicie?
Przerzucając most będę miał możliwość wybrania przełożenia. Gość który ma most będzie mi go wszczepiał i ma dostęp do wielu bebechów, więc może wrzucić wybrane przeze mnie.
Biorąc pod uwagę że zakładam 225/75(70)/16 to chyba warto byłoby zwolnić przełożenie w moście w stosunku do tego co mam teraz. Ale o ile ząbków. Nie liczyłem jeszcze mojego przełożenia ale na piątce maksymalne obroty to ok 3.200 przy prędkości 110 km/h. |
|
|
|
|
 |
Bydgoszczu
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: nie ma znaczenia
Dołączył: 27 Lip 2012 Piwa: 8/15 Skąd: z Bydgoszczu
|
Wysłany: 2016-02-25, 21:20
|
|
|
Ja bym nastawił się, że i tak będzie konieczność dalszej regulacji/zmiany przełożenia. Na początek możesz zrobić wykresy przełożeń w excelu i kombinować jak zneutralizować wpływ większych kół czy tego drugiego mostu.
3200 to daleko do obrotów maksymalnych, chyba podobnie miał mój 2.5d - na piątce nie miał szans się wkręcić.
Na początek sprawdziłbym czy twój silnik ma odpowiedni moment i moc, czy turbo dobrze działa. Bo bez tego poruszasz się po omacku. |
|
|
|
 |
michał-z
zaawansowany

Twój sprzęt: LT westfalia
Dołączył: 19 Kwi 2015 Piwa: 23/7 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2016-02-25, 21:27
|
|
|
Cytat: | 3200 to daleko do obrotów maksymalnych |
Nigdy nie patrzyłem dokładnie na obrotomierz. Mogę się mylić o jakieś 200- 300 obrotów
ale chyba warto zwolnić,prawda?
Cytat: | Na początek sprawdziłbym czy twój silnik ma odpowiedni moment i moc, czy turbo dobrze działa |
A może ktoś stąd ma taki silnik z turbiną i może powiedzieć przy jakiej wartości obrotów turbina się załącza u niego? |
|
|
|
|
 |
m3tal
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013 Piwa: 6/2 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2016-02-26, 09:36
|
|
|
Michał, taki mały gadżet:
http://busomania.pl/calculator/pl/
warunek taki, że musisz znać wszystkie możliwe przełożenia w napędzie:
-poszczególne biegi, albo chociaż piąty, bo jest tu newralgiczny- podpowiadam z głowy, że ostatni bieg w każdym jednym eLTeku to 1:1
-przełożenie mostu (do ogarnięcia, prawda?)
-rozmiar opon- no tu Twoje 225/70r16 |
_________________ http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154
VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył) |
|
|
|
 |
m3tal
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013 Piwa: 6/2 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
 |
michał-z
zaawansowany

Twój sprzęt: LT westfalia
Dołączył: 19 Kwi 2015 Piwa: 23/7 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2016-03-01, 10:29
|
|
|
Muszę podjąć decyzję.
Coś tam policzyłem ale nie wiem czy prawidłowo.
Opony zmieniam na 225/75/16, więc z wyliczeń wychodzi że będę miał 12,88 % różnicy.
Przełożenia w mostach (wg kolegi eLToma z innego wątku) przedstawiają się następująco:
53: 14 7LA, 7LB, 9E, 8B
53: 13 5T
41: 10 2C, 5C, 8Y
40: 9 4C, 4L, 9C, 8W, 9ca, 9CB
39: 8 3C, 3L, 6C, 8V, 6CB
43: 8 1C, 2L, 8C, 8CB
41: 7 7C 7CB
45: 7 AGJ
Mój to 53:13 czyli 4,07
Czy w moim przypadku wybór przełożenia o trzy niżej, czyli 39:8 (4,875) będzie trafny? |
|
|
|
 |
m3tal
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013 Piwa: 6/2 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2016-03-06, 12:23
|
|
|
Założymy gumy na felgi, to ciach- na tył parkę nowych kółek i jazda. Od razu poznasz różnicę w przełożeniu na kołach w praktyce
Dawaj, dawaj z tymi oponami, bo mnie od soboty ciekawość żre w tym temacie.
Przy okazji- robotę skończyłem prawie o 15 |
_________________ http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154
VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył) |
|
|
|
 |
biloowa
trochę już popisał
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Maj 2011 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Czw
|
Wysłany: 2016-03-08, 11:19
|
|
|
szoł napisał/a: | michał-z napisał/a: | Przełożeń jeszcze nie znam ale wg sprzedającego, most jest wyjęty z karetki więc pewnie szybki będzie. Policzę, pomyślę.
Most z centralnej Polski. W dwóch tysiącach złotych powinienem się zmieścić:)
Jeszcze go nie mam. Jadę po żelastwo za tydzień. |
a jeszcze jak byś powiedział dokładnie z kąd z polski centralnej |
W Mławie jest gościu który ma kupe gratów do LT pierwszej generacji. |
|
|
|
 |
michał-z
zaawansowany

Twój sprzęt: LT westfalia
Dołączył: 19 Kwi 2015 Piwa: 23/7 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2016-03-08, 15:05
|
|
|
W piątek jestem z Nim właśnie ustawiony na podmiankę mostu
Dziś chciałem wyjąć z wolnego zawieszenia sprężyny, żeby po przymiarkach kół z Metalem zawieźć je do rozciągnięcia na odpowiednią dlugość.
Ja to mam fuksa. Podczas wyszarpywania sprężyny, z gniazda górnego wahacza wypadł pokaźny dystans (ok 4,5 cm). Z drugiej strony wypadł drugi. |
|
|
|
 |
michał-z
zaawansowany

Twój sprzęt: LT westfalia
Dołączył: 19 Kwi 2015 Piwa: 23/7 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2016-03-09, 16:49
|
|
|
225/75/16 z tyłu mieszczą się bez problemu. Z przodu musiałem delikatnie rant nadkola młoteczkiem potraktować.
Po włożeniu wspomnianych dystansów będzie super.
Pojeździliśmy z Metalem trochę po koleinach i szybkich szutrach i dopiero przy konkretnym dobiciu słychać obtarcie z prawego nadkola a przy skręcie w lewo i dobiciu tylna część lewej opony przyciera o "gniazdo" akumulatora(trzeba będzie troszkę przebudować).
Przejechałem koło 100km dziś w różnym terenie i czuć zmianę rozmiaru kół dość znacznie. O piątce pod górkę mogę zapomnieć
ca.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 36 raz(y) 178,33 KB |
|
|
|
|
 |
michał-z
zaawansowany

Twój sprzęt: LT westfalia
Dołączył: 19 Kwi 2015 Piwa: 23/7 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2016-03-09, 17:48
|
|
|
Przednie nadkole
20160309_173737.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 41 raz(y) 122,8 KB |
|
|
|
|
 |
m3tal
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013 Piwa: 6/2 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2016-03-10, 12:39
|
|
|
dobrze było
parę modyfikacji o których wspomniałeś i będzie moim zdaniem, wg. przewidywań, jak ta lala
p.s. ale tirforze i sadzonkach bambusa nie zapomnij :P |
_________________ http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154
VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył) |
|
|
|
 |
michał-z
zaawansowany

Twój sprzęt: LT westfalia
Dołączył: 19 Kwi 2015 Piwa: 23/7 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2016-03-10, 13:44
|
|
|
Nie no sadzonki już zamówiłem. Będą
Dziś zacząłem poszukiwania mojej starej szlifierki w piwnicy. Po weekendzie trzeba będzie się zabrać za młotek i cięcie |
|
|
|
 |
|