zewnętrzna osłona termiczna kabiny |
Autor |
Wiadomość |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2021-11-15, 15:25
|
|
|
No właśnie te zdjęcia są nie do porównania bo kamera zmienia odcień w zależności od intensywności temperatury.
Szkoda że nie zaznaczyłeś punktów pomiaru |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
Kompi
zaawansowany
Dołączył: 06 Lut 2016 Piwa: 7/11 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2021-11-15, 17:01
|
|
|
prusiak napisał/a: |
Może jakość zdjęć nie powala ale wnioski wyciągnijcie sami. |
Super. Fotki wystarczające do wyciągnięcia wniosków. Dziękuję |
|
|
|
 |
wlodo
weteran

Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2021-11-15, 18:04
|
|
|
Jakich wniosków, możesz je opisać ?
Ja widzę kolor/temperaturę osłony szyby taką samą jak kolor/temperaturę ściany bocznej, to wynikało by, że ściana ma taką izolację jak osłona na szybę. Dalej, kolor górnej części szyby przedniej, nie osłonięty osłoną, ma taki sam kolor jak drzwi wejściowe i boczne okienka. To co tu można wymyślić, szyba przednia pojedyncza, okna podwójne, drzwi z samej blachy ???
Nie mam doświadczenia z termowizją, więc może źle interpretuję zdjęcia, poproszę o opis co widzimy bardziej doświadczonych. |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
 |
prusiak
zaawansowany

Twój sprzęt: Adria Sport A 660 SP
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2020 Piwa: 44/19 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2021-11-15, 18:30
|
|
|
Tak myślałem, że troche trzeba dopowiedzieć.
Zdjęcia faktycznie nie pokazują takiej samej skali ciepła na obu kamperach.
Załóżmy że oba kampery mają taką samą izolację w ścianach. Zależało mi tylko na tym, aby pokazać jak bardzo "ucieka" ciepło przez szyby w szoferce. Na pierwszym zdjęciu spora różnica w temperaturze ściana-szyba. Na drugim kamperze jest pokrowiec i tej różnicy już takiej nie ma. Tak więc pokrowiec izoluje podobnie jak ściana.
Z tego co jeszcze zauważyłem dokładnie przyglądając się miejscom gdzie ucieka ciepło to: uszczelki drzwi, szczególnie szoferki i miejsce styku przedniej szyby z alkową. A od środka zimne miejsca to doły drzwi i przegroda silnika (niestety tych miejsc sobie nie zapisałem).
Moje badanie miało tylko pokazać że jednak warto zaopatrzyć się w taki pokrowiec, szczególnie na zimę. |
_________________ ---> :D <--- |
|
|
|
 |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS 252, MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 197/104 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2021-11-15, 19:49
|
|
|
wlodo napisał/a: | Nie mam doświadczenia z termowizją, więc może źle interpretuję zdjęcia, |
prusiak napisał/a: | Załóżmy że oba kampery mają taką samą izolację w ścianach |
Ten wyżej ma wyrażnie lepszą izolację ścian albo ... temperatura zwewnętrzna podczas robienia zdjęcia jest niższa. Stąd większa różnica przy porównaniu temperatur.
Zdjęcia musiały by być robione w tym samym czasie a auta obok siebie. |
_________________ Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.
Darson ®
 |
|
|
|
|
 |
prusiak
zaawansowany

Twój sprzęt: Adria Sport A 660 SP
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2020 Piwa: 44/19 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2021-11-15, 21:40
|
|
|
Darson napisał/a: | Zdjęcia musiały by być robione w tym samym czasie a auta obok siebie. |
Zdjęcia robione w tym samym czasie, auta obok siebie....
Nie patrzcie na kolory pomiędzy kamperami bo to nie oto chodzi. Kamera dostosowuje kolory do zakresu temperatur w kadrze. Podobny efekt zrobi zwykły aparat gdy dostosuje przysłonę do jaśniejszego obiektu, reszte przyciemni. Tu jest podobnie. Zostawcie to. Chodzi tylko o różnice na oknach szoferki do scian kampera !!!
Pojedynczo patrzcie na kampera !!! |
_________________ ---> :D <--- |
|
|
|
 |
PLopaPL
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2024-10-24, 10:25
|
|
|
Odświeżymy sprawę...
Czy ktoś ma porównanie komfortu termicznego przy zastosowaniu maty wyłącznie na szyby a maty pełnej na szoferkę?
Kolejne pytanie, jak wypada pełna mata firmy Zeker względem np kompletu od Hindermanna czy np Brunnera |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2024-10-24, 11:01
|
|
|
Jak zapewne wiesz kamper nie jest do końca poprawnie ocieplony. CO z tego że część mieszkalna ma piankę czy styropian. Metalowa kabina kierowcy nie ma żadnego ocieplenia. Zakrywanie szyb ok ale przydało by sie chociaż zasłaniać drzwi bo tam też sie wychładza. Dodatkowo skrapla sie woda w całej szoferce.
Ja opisywałem to kiedyś. Używam grubą matę wkładaną zaraz przed siedzeniami. Czyli odgradzam siedzenia od reszty zimnej kabiny. Sprawdza sie bardzo dobrze. Zakładam "prawdziwe" maty na szybę na zewnątrz. Jest ok . Szyby prawie nie parują. Wiadomo że nie zawsze poprawnie przylega. Mam też pokrowiec na całą kabinę ale to użyłem może kilka razy zimą. Po prostu jest za duży i upierdliwy w przechowywaniu. Szczególnie jak jest mokry lub w śniegu. |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
PLopaPL
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2024-10-24, 11:08
|
|
|
EwaMarek napisał/a: | Jak zapewne wiesz kamper nie jest do końca poprawnie ocieplony. CO z tego że część mieszkalna ma piankę czy styropian. Metalowa kabina kierowcy nie ma żadnego ocieplenia. Zakrywanie szyb ok ale przydało by sie chociaż zasłaniać drzwi bo tam też sie wychładza. Dodatkowo skrapla sie woda w całej szoferce.
Ja opisywałem to kiedyś. Używam grubą matę wkładaną zaraz przed siedzeniami. Czyli odgradzam siedzenia od reszty zimnej kabiny. Sprawdza sie bardzo dobrze. Zakładam "prawdziwe" maty na szybę na zewnątrz. Jest ok . Szyby prawie nie parują. Wiadomo że nie zawsze poprawnie przylega. Mam też pokrowiec na całą kabinę ale to użyłem może kilka razy zimą. Po prostu jest za duży i upierdliwy w przechowywaniu. Szczególnie jak jest mokry lub w śniegu. |
Przy zakupie campera otrzymałem osłonę termiczną na szybę. Chodzi mi właśnie o to, czy warto kupować pełną osłonę i zakładać na drzwi i maskę |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2024-10-24, 11:17
|
|
|
Odpowiedź na to pytanie zależy od Ciebie. Opisałem wcześniej - kabina jest zimna więc czym lepsza dodatkowa izolacja tym lepiej. Ale trzeba sobie policzyć kg i miejsce w kamperze - czy warto...
Dla porównania - zobacz jak zwykłe auto szybko sie wychładza po nagrzaniu. Kamper trzyma nagromadzone ciepło dłużej. Niestety sporo zimna wlatuje czy ucieka przez szyby i blachę kabiny.
Pamiętam że w starych moich kamperach była gruba zasłona która super izolowała kabinę od reszty. Tylko że układ był inny i nie było odwracanych foteli. Teraz muszę używać kabinę kierowcy jako cześć mieszkalną więc czym większa izolacja tym lepiej.
Maty wewnętrzne przyklejane na przyssawki nie używam od prawie 18 lat :-) to jest po prostu porażka. |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
PLopaPL
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2024-10-24, 22:21
|
|
|
EwaMarek napisał/a: | Odpowiedź na to pytanie zależy od Ciebie. Opisałem wcześniej - kabina jest zimna więc czym lepsza dodatkowa izolacja tym lepiej. Ale trzeba sobie policzyć kg i miejsce w kamperze - czy warto...
Dla porównania - zobacz jak zwykłe auto szybko sie wychładza po nagrzaniu. Kamper trzyma nagromadzone ciepło dłużej. Niestety sporo zimna wlatuje czy ucieka przez szyby i blachę kabiny.
Pamiętam że w starych moich kamperach była gruba zasłona która super izolowała kabinę od reszty. Tylko że układ był inny i nie było odwracanych foteli. Teraz muszę używać kabinę kierowcy jako cześć mieszkalną więc czym większa izolacja tym lepiej.
Maty wewnętrzne przyklejane na przyssawki nie używam od prawie 18 lat :-) to jest po prostu porażka. |
Rozumiem. Kilka razy użyłem tych zewnętrznych osłon na szyby. Efekt był wyczuwalny. Czy dużo lepiej jest z pełną osłoną względem tej na okna? Nie chciałbym wyrzucać 2.000 zł i później i tak z tego nie korzystać. |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2024-10-25, 07:31
|
|
|
Pomiarów nie robiłem. Na pewno jest cieplej. Z tym że nadal cześć blaszana ma kontakt z dworem. Głównie podłoga, nadkola i cześć od strony silnika.
Dobrze jest nawiew przełączyć na obieg wewnętrzny. Tylko nie wiem jak to teraz w nowych autach. Czy nie jest sterowane elektrycznie i po wyłączeniu samo sie otwiera.
W warunkach zimowych też dobrze jest po uszczelniać okna dachowe z mikrowentylacji. Dużo to daje . Oczywiście łazienkę zostawiamy, no bo jakiś obieg powietrza musi być. Na forum było pisane, że wilgoć się będzie osadzać itd. Owszem, przy kilku centymetrach ocieplenia i tak się będzie osadzać. Dlatego podczas przebywania w kamperze robimy komfort cieplny. Po podróży wiadomo rozszczelniamy okna i pełna wentylacja kampera. Ja od zawsze kampera trzymam w garażu to i z tym nie ma problemu. |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2024-10-25, 07:34
|
|
|
Poczytaj jeszcze co ja i inni koledzy pisali w temacie wcześniej. Foto kampera w termowizji mówi wszystko :-) |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 62/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2024-10-25, 14:36
|
|
|
Nikt nie zrobi Ci pomiarów czy z pełną osłoną jest cieplej i o ile. To niemożliwe bo trzeba by było ustawić dwa takie same kampery i sprawdzać to termometrem. Inaczej będzie to subiektywne odczucie zależne od temp, wiatru itd.
Zawsze używam zewnętrznej osłony zimą lato. Zimą nie ma parowania szyb. Czy warto kupować pełną osłonę. Zależy jak jeździsz ? Ja stoję max dwa dni więc nie chce mi się zakładać wielkiej osłony. Zimą przy śniegu czy deszczu będzie mokra. I taka ociekająca wodą wrzucasz do bagażnika . Inna sprawa na ile taka osłona będzie barierą temperaturową. Moim zdaniem temperaturowo niewiele zmienia. Przy 5 cm ściany kampera, pół centymetra izolacji z maty - to niewiele . Szoferka to słaby punkt bo zero izolacji podłogi i silnika. Minimalna izolacja okna i drzwi niewiele tu zmieni.
Ja na zimę odcinam szoferkę zasłoną i kocami od reszty samochodu i tu jest znaczna różnica . |
|
|
|
 |
PLopaPL
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2024-10-28, 09:16
|
|
|
orkaaa napisał/a: | Nikt nie zrobi Ci pomiarów czy z pełną osłoną jest cieplej i o ile. To niemożliwe bo trzeba by było ustawić dwa takie same kampery i sprawdzać to termometrem. Inaczej będzie to subiektywne odczucie zależne od temp, wiatru itd.
Zawsze używam zewnętrznej osłony zimą lato. Zimą nie ma parowania szyb. Czy warto kupować pełną osłonę. Zależy jak jeździsz ? Ja stoję max dwa dni więc nie chce mi się zakładać wielkiej osłony. Zimą przy śniegu czy deszczu będzie mokra. I taka ociekająca wodą wrzucasz do bagażnika . Inna sprawa na ile taka osłona będzie barierą temperaturową. Moim zdaniem temperaturowo niewiele zmienia. Przy 5 cm ściany kampera, pół centymetra izolacji z maty - to niewiele . Szoferka to słaby punkt bo zero izolacji podłogi i silnika. Minimalna izolacja okna i drzwi niewiele tu zmieni.
Ja na zimę odcinam szoferkę zasłoną i kocami od reszty samochodu i tu jest znaczna różnica . |
W moim przypadku odczuwam różnicę temperatury między brakiem osłony a osłonięciem matą termiczną szyb szoferki. Zastanawiam się, czy warto kupować matę na cały przód i czy będzie mi się chciało zakładać ją np na dwie noce |
|
|
|
 |
|