| Integra plusy i minusy. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | LukF   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 31 Sty 2017
 Piwa: 551/433
 Skąd: Rybnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-10-06, 20:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | 
 Dziękuję bardzo. Pomyślę o tym.
 
 Ps.
 Ciekawe ile za cztero warstwową do integry?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | rakro1   weteran
 
 Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
 Pomógł: 16 razy
 Dołączył: 22 Sty 2012
 Piwa: 267/200
 Skąd: Dębica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-10-06, 22:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | LukF - myślę, że to świetny pomysł z folią ale za kilka lat, gdybyśmy nie zmieniali samochodów i zachodziłaby obawa, że nie ma już szyb dla nas gdzieś tam w magazynach. Pozdrówka
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | joko   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: N & B  Ismove   i    Mobilvetta ZEH4
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 17 Cze 2013
 Piwa: 533/45
 Skąd: Małopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-10-08, 22:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Folie ochronne na szyby nie są jakimś nowym wynalazkiem , podobnie jak te stosowane na lakier w miejscach narażonych na uszkodzenia. Sprawdzają się dobrze jako ochrona przed piaskiem , żwirem i  drobnymi kamyczkami , zapobiegając efektowi tzw. "piaskowania", czyli wybijania drobnych punktów na powierzchni szyb i lakieru
 Nie chronią natomiast przed uderzeniami większych kamieni, ani przed innymi zdarzeniami (uszkodzenia wypadkowe czy wandalizm).
 W przypadku uderzenia cięższym przedmiotem szyba tak czy tak się podda.
 
 Są firmy , które wykonują szyby na zamówienie. Nie jest to tanie, zwłaszcza w przypadku zamówień jednostkowych , ale zawsze takie rozwiązanie lepsze niż żadne.
 Ja nie tak dawno temu zamawiałem hartowane 3 warstwowe szyby do samolotu w  jednej z takich firm . Szyby wykonali na podstawie dostarczonych rysunków CAD, łącznie z wykonaniem otworów montażowych , a wszystko w technologii takiej jak te samochodowe (szyby klejone, tzw. bezpieczne)
 
 
 
	
		| 20220922_122735.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 2543 raz(y) 140,73 KB |  
 
	
		| 20220922_122742.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 2543 raz(y) 211,44 KB |  
 |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | rakro1   weteran
 
 Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
 Pomógł: 16 razy
 Dołączył: 22 Sty 2012
 Piwa: 267/200
 Skąd: Dębica
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | joko   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: N & B  Ismove   i    Mobilvetta ZEH4
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 17 Cze 2013
 Piwa: 533/45
 Skąd: Małopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-10-11, 15:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | rakro1 napisał/a: |  	  | Będę jeździł jednak, ..ale jeszcze wolniej.
 | 
 
 Aż ktoś zrobi Ci z
  garaż  ....... a w Integrze tył również lichy jak przód   
 
 Jak miałem pół integrę, to patrzyłem w kierunku integry , bo bardziej mi się podobała.
 Jak mam integrę to podoba mi się jeszcze bardziej, ale niestety jeździ się mi wiele gorzej.
 Większa ilość "powietrza" w szoferce niestety nie rekompensuje tego dyskomfortu (fizycznego i psychicznego).
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | koko   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 19 Sty 2007
 Piwa: 71/31
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-10-11, 16:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Brylanty też nie są O.K. bo to można zgubić ukraść mogą (tak mawiał NIEODŻAŁOWANY BRONEK) tylko integra!!!!! |  
				| _________________ KoKo
 Piszę tylko merytorycznie.
 Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | LukF   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 31 Sty 2017
 Piwa: 551/433
 Skąd: Rybnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-10-11, 16:33 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | joko napisał/a: |  	  | jeździ się mi wiele gorzej.
 Większa ilość "powietrza" w szoferce niestety nie rekompensuje tego dyskomfortu (fizycznego i psychicznego).
 | 
 
 Kuba,
 Przywykniesz
   
 Ps. Jesień w pełni. Czekam jak na szpilkach i przebieram nóżkami na obiecaną obszerną recenzję N&B Twego autorstwa. Bo to będzie hit
   |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | aviator   stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
 Nazwa załogi: Ania i Tomek
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 15 Sie 2017
 Piwa: 56/149
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-10-11, 16:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | O proszę, żyłem w błędzie: „Drugą z testowanych maszyn był tak zwany integral. To najbardziej zaawansowany typ kampera, w którym kabina jest całkowicie zintegrowana z resztą zabudowy, co gwarantuje najlepszą aerodynamikę, większą przestrzeń i najwyższy poziom komfortu.” Szafa może mieć aerodynamikę?
 Tylko integra, aczkolwiek faktycznie przyznaje, ze z jej powodu jeżdżę wolniej
   |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | gryz3k   Kombatant
 
 Twój sprzęt: Ape 50
 Nazwa załogi: gryz3k
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 05 Wrz 2010
 Piwa: 569/306
 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-10-11, 19:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Miałem vana, półintegrę a obecnie integrę. Dla mnie ideałem jest półintegra. Może integra ma efekt wow, może wieje prestiżem ale ogrom jej przewag nad półintegrą umyka mojej uwadze. Dla mnie zaletą są tylko wygląd i prestiż. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | MAWI   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
 Pomógł: 17 razy
 Dołączył: 19 Sty 2010
 Piwa: 100/17
 Skąd: Kutno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-10-11, 19:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Integra .....i długo długo nic.   |  
				| _________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
 MARZENKA i WIESIEK
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Robert-4   stary wyga
 
 Twój sprzęt: Burstner TravelVan T690
 Dołączył: 26 Maj 2020
 Piwa: 24/37
 Skąd: Władysławowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-10-11, 21:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | MAWI napisał/a: |  	  | Integra .....i długo długo nic.   | 
 
 Chciałem, ale:
 Moja żona mówi, że wygląda jak więźniarka z czasów okupacji - trochę racji ma. Szczególnie przy starszych modelach
   Nie mam bo:
 1. jest nieproporcjonalnie droższa i tego nie rozumiem
 2. dla mnie mniej praktyczna (komu przeszkadzały drzwi pasażera
  ) 3. te "opływowe kształty to chyba (nie wiem) raczej paliwo pożerają
 4. te starsze wcale więcej schowków nie miały, tylko miejsce "do życia" bardziej komfortowe
 Mogę się mylić, bo nie miałem, tylko oglądałem, a poza tym każdy kupuje co mu pasuje
       Niemniej po filmie z testem zderzeniowym będę rozważniej dobierał prędkość. Wczoraj wracałem z Bieszczad i całą trasę S i autostradę pokonywałem z prędkością 130-140 - nie wiem czy dalej będę tak jeździł
   Swoją drogą był tu temat dołożenia tempomatu i nie mogę znaleźć - gdyby ktoś podrzucił byłbym wdzięczny, bo bardzo mi w długich trasach brakuje.
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 Robert
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | mischka   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: Knaus
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 27 Lut 2016
 Piwa: 146/182
 Skąd: Bawaria
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
	| Wyświetl szczegóły | 
   
	|  | 
      
         
      | zbyszekwoj   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: Rapido 707F
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 24 Kwi 2013
 Piwa: 332/226
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-10-12, 16:58 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | gryz3k napisał/a: |  	  | Miałem vana, półintegrę a obecnie integrę. Dla mnie ideałem jest półintegra. Może integra ma efekt wow, może wieje prestiżem ale ogrom jej przewag nad półintegrą umyka mojej uwadze. Dla mnie zaletą są tylko wygląd i prestiż. | 
 
 Własnie kolega sprzedał identycznego Hymera tylko  z 3 l silnikem 6,6 m Gold Edition, zapakowany prawie 4 t. Kupił półintegrę i chwali lepsze prowadzenie.
 Integra jeżdzi się jak wanną ,przy wyprzedzaniu potrafi bujnać no i pasażerka dalej od kierowcy.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | MAWI   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
 Pomógł: 17 razy
 Dołączył: 19 Sty 2010
 Piwa: 100/17
 Skąd: Kutno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-10-12, 20:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co do opływowych kształtów .Obecnie jeżdżę Mobiletta k-jacht z 2018r. Bardzo opływowy. Miałem kika aut w zabudowie pełnej integry. Ale i półintegry. Moim skromnym zdanie . Przewaga zintegrowanego auta jest ogromna.  Opływowość powietrza jest super .  W starszych integrach było gorzej . Bo szyby były bardziej pionowe, jak w autobusach. A mój obecny ,z przodu upodabnia się do pendolino.  A co do wyposażenia . to sprawa portfela i konfiguracji. Jeden z minusów ,to ten na akumulatorze. drugi to to że zazwyczaj ciężko zmieścić się z integrą w wadze. Zbyszku rozstaw foteli jest taki sam      Ale każdy może mieć inne zdanie |  
				| _________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
 MARZENKA i WIESIEK
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | moskit weteran
 
  
 Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
 Nazwa załogi: moskit
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 10 Mar 2014
 Piwa: 117/43
 Skąd: Ożarów Maz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-10-12, 22:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | [quote="MAWI"] Jeden z minusów ,to ten na akumulatorze. drugi to to że zazwyczaj ciężko zmieścić się z integrą w wadze. 
 Aby uniknąć problemów z wagą zarejestrowałem na 4500 a miałem do wyboru również 4250, w opłatach nie ma różnicy. Mam równe 1000 kg do dyspozycji jeszcze nie przekroczyłem 4250 ( cztery dorosłe osoby zapasy na 20 dni i 130 litrów wody do picia na Skandynawie
  ale nie wiedzieliśmy że wody na północ się nie wozi bo jest wszędzie lepsza niż najlepsza sklepowa e PL) |  
				| _________________ Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
 Vincent Van Gogh
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      |  |