Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ciśnienie w cylindrach
Autor Wiadomość
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2011-05-11, 11:27   ciśnienie w cylindrach

jakie cisnienie przy pomiarze w barach powinien mieć silnik 2,5 d z peugota j5
jeśli jego stopień sprężania wynośi 22,25
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Donat 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Piwa: 71/57
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-05-11, 20:23   

Bardzo proszę, poniżej wzór na obliczenie ciśnienia sprężania
przy znanym stopniu sprężania

Pspr = 0,21 x ε

Pspr – ciśnienie sprężania w (MPa)
ε – stopień sprężania badanego silnika

współczynnik (wartość stała):
0,125 dla silnika benzynowego
0,21 dla silnika diesla

Czyli w Twoim przypadku ciśnienie sprężania = 0,21 x 22,25 = 46,72 bara
_________________
Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2011-05-11, 23:06   

wyczerpująca odpowiedż dziękuję bardzo
a czy orientujesz się czy można wyjąc tłoki z cylindrów od dołu bez rozkręcania głowicy w takim silniku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Donat 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Piwa: 71/57
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-05-11, 23:11   

Da się wyjąć w dół, ale to troszkę bez sensu, zaoszczędzasz tylko uszczelkę po głowice i planowanie ( a przy okazji możesz dotrzeć zawory), a jeśli chcesz wyjąć tłoki bez wyjmowania silnika to nie dasz rady :-(
_________________
Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2011-05-11, 23:53   

mam silnik wyjety z auta
wyjąłem bo chciałem robic sprzęgło w ubiegłym roku robiłem uszczelnienie na wale od strony sprzęgła i wyjąłem samą skrzynię nie mogłem jej włożyc spowrotem musiałem wyjąc silnik teraz wyjąłem odrazu całośc
kupilem sprzęgło kompletne łożysko podporowe wałka skrzyni biegów ,uszczelnienie wału od strony rozrządu przy wymianie rozrządu silnik w aucie nie widziałem wycieków a teraz widzę ze się poci więdz wymieniam i uszczelnienie wałka rozrządu
w piątek mam zamiar zmierzyc cisnienie na cylindrach przyrząd już mam będę mierzył przez otwory swiec żarowych ,nie chciałbym ruszac głowicy auto pali bezproblemów ,spalanie w normie 10 l/100km
żadnych oznak w oleju jak i płynie że coś nie tak z uszczelką głowicy choc na wysokości uszczelki a blok poci się trochę olejem więcej od strony kolektora ssącego znajomi mechanicy mówią aby nie ruszac tego bo nie jest tragedia a silnik swoje lata ma ,podczas odpalenia po długim postoju silnik trochę kopci na niebiesko ale po chwili jest ok
choc widzę w lusterku głównie nocą gdy ktoś jedzie za mną że trochę dymi głównie na niższym biegu ,oleju nie bierze wogóle pomiędzy wymianami nie dolewam ,zastanawiam się czy nie jest to wina pierścieni ,zrobię pomiar cisnienia , jak będzie w miarę to włoże silnik i pojadę zbadac płyn chłodzący na co2 jesli nie to sciągnę głowicę i robię górę silnika
auto ma niby 190000km ale silnik po wymianie i nie wiem o nim praktycznie nic ponoc miał robioną pompę i wymieniane koncówki wtrysków
a chcialbym zrobic trochę km i muszę byc pewny auta .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2011-05-12, 08:20   

Donat napisał/a:
0,21 x 22,25 = 46,72 bara


Chyba powinno być 2,1x22,25=46,72

Irek napisał/a:
mam silnik wyjety z auta


Ciśnienie powinno się mierzyć na ciepłym siniku.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Donat 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Piwa: 71/57
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-05-12, 21:07   

Rzeczywiście błąd - przecinek nie w tym miejscu, ale za to wynik się zgadza :-)
wzór był w MPa a ja na szybko przeliczyłem na bary nie zmieniając położenia przecinka. Mój błąd :-)
_________________
Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2011-05-13, 22:19   

do pomiarów nie doszło podczas obrabiania silnika leżał on na boku po stronie kolektorów jakieś półtoratygodnia ,wczoraj włożyłem skrzynię i postawiłem na wysokosc jak do pracy dzis wykręcam swiece zarowe do pomiaru i tragedia z dwóch otworów leci olej a swieca cała w oleju po konsultacjach telefonicznych podjąłem decyzję sciągam głowicę i zobaczę co dalej po sciągnięciu głowicy w 3 cylindrach stoi olej w czwartym sucho ,cylindry trochę z kołnierzem wytarte ale co dziwne ten najmocniej wytarty suchy
teraz co dalej
po głowicy widac że ktoś już ją robił zawory punktowane jest szansa że będzie ok
ale co z cylindrami nie mam czym zmierzyc srednicy poniżej kołnierza na kołnierzu wymiar nominalny więdz raczej nikt nie robił tego
głowica idzie do sprawdzenia a cylindry co dalej szlifowac czy tylko zmienic pierscienie
ile może kosztowac szlif cylindrów czy trzeba zmienic tłoki na większe po takim szlifie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 76/84
Skąd: Krakow
Wysłany: 2011-05-14, 05:29   

Irek napisał/a:
podczas obrabiania silnika leżał on na boku po stronie kolektorów jakieś półtoratygodnia
Irek napisał/a:
po sciągnięciu głowicy w 3 cylindrach stoi olej

Jak mnie w komunistycznym warsztacie samochodowym uczono , to było w tamtym tysiącleciu , (należy przed demontażem silnika w celu oczywiscie wykonania remontu)spuścić olej,i inne płyny,porozpinać instalacje itp. Zastanów sie czy przed wyciagnieciem silnika, jak pracował to ile brał oleju na 10 000 kilometrów. Bo to co piszesz to wygląda mi na zwykle niechlujstwo podczas demontażu. Konstrukcja pierścieni olejowych jak wiesz jest to okrąg przecięty w jednym miejscu.(w celu umożliwienia założenia go) Generalnie jak silnik stoi w pionie ,a poziom oleju jest nie więcej niż max. Pierścienie mają za zadanie zgarnięcia mgły olejowej napylonej na gładzie cylindra. A TY położyłeś silnik na boku z olejem w środku i dziwisz sie ,że dostał się nad tłoki :shock: Przemyśl to jeszcze raz, moim zdaniem Twoi "konsultanci" próbują zrobić ci remont ale nie silnika tylko zawartości portfela. :bajer .
PS.Opis działania silnika oczywiście schematyczny (to dla dociekliwych :bigok )
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2011-05-14, 07:28   

olej był spuszczony po demontarzu silnika jak odkręcałem miskę olejową ale leżał na boku więdz coś zostało napewno w srodku ,jak pracowal w aucie to o trudno mi powiedzie ile brał oleju na 10000 tys przebiegu gdyż nie robię tyle w roku na 3000 to nie brał moim zdaniem nic ,od strony kolektora wydechowego pocil sie olejem i od strony pompy też trochę to mnie niepokoiło
głowicę dam do sprawdzenia
a co dalej to nie wiem jakie koszty jak zasięgnę języka to będę wiedział co robic
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Grzegorz565 
weteran

Twój sprzęt: Fiat Dukato
Dołączył: 07 Gru 2010
Otrzymał 30 piw(a)
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2011-05-14, 07:28   

:lol: do szlifu trzeba nowe tłoki z pierscieniami,lepiej wprasować nowe tuleje, jak są dobre tłoki to tylko kupisz nowe pierscienie.Takie remonty sie robi ,gdy tylko masz zamiar tym samochodem dalej jeżdzić.Jak bedzirsz wymieniał tylko pierscienie to można też i panewki korbowodowe.Przed zlożeniem pierscieni,można sprawdzić zamek jaki jest na pierścieniu w cylindrze.To Ci wskaże zużycie cylindra. :lol:
_________________
Rokers
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-05-14, 09:28   

WINNICZKI napisał/a:
Pierścienie mają za zadanie zgarnięcia mgły olejowej napylonej na gładzie cylindra. A TY położyłeś silnik na boku z olejem w środku i dziwisz sie ,że dostał się nad tłoki Przemyśl to jeszcze raz, moim zdaniem Twoi "konsultanci" próbują zrobić ci remont ale nie silnika tylko zawartości portfela.


Też tak uważam
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2011-05-14, 12:13   

po zasięgnięciu opini na temat kosztów naprawy takiego silnika doszedłem do wniosku że nie opłaca się remontowac ,lepiej kupic następny
dzis jadę po silnik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Grzegorz565 
weteran

Twój sprzęt: Fiat Dukato
Dołączył: 07 Gru 2010
Otrzymał 30 piw(a)
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2011-05-14, 14:38   

:lol: Ja bym remontował,jak zrobisz remont dobrze to wiesz co masz.A tak mozesz kupić drugi do remontu.Znam takie przypadki. :spoko Ja swego kampera kupilem w Niemczech z zatartym silnikiem.W Polsce taki silnik kosztuje 1500-3500zl.Remont silnika kosztowal 4200zł.bez naprawy.4 lata nie mam problemów z silnikiem bo wiem co mam :lol: .
_________________
Rokers
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 76/84
Skąd: Krakow
Wysłany: 2011-05-14, 18:05   

Irek napisał/a:
nie chciałbym ruszac głowicy auto pali bezproblemów ,spalanie w normie 10 l/100km
Irek napisał/a:
żadnych oznak w oleju jak i płynie że coś nie tak z uszczelką znajomi mechanicy mówią aby nie ruszac tego bo nie jest tragedia a silnik swoje lata ma ,podczas odpalenia po długim postoju silnik trochę kopci na niebiesko ale po chwili jest ok
Irek napisał/a:
oleju nie bierze wogóle pomiędzy wymianami nie dolewam
Jak będziesz wyrzucał ten silnik,a opisałeś go jako ideał to daj znać .Do Poznania troche daleko ,ale przynajmniej wiem ,że wezmę ze śmietnika perełkę ,nadającą się do założenia wprost do kamperka i w drogę. Co chcesz więcej od takiego silnika ? Że ,w światłach jadącego samochodu za Tobą widać dym z rury wydechowej. Weź swoje osobowe auto zapnij ciężką przyczepę i poproś kolegę żeby pojechał za Tobą pod górę jak w tym czasie będziesz wciskał gaz prawie w podłogę( bo w kamperze podczas takiego podjazdu gaz jest prawie w podłodze -wiem z doświadczenia) Gwarantuję ,że na następny dzień będziesz chciał zmieniać silnik w osobowym. Jak myślisz dla czego rury wydechowe w dieslach są zagięte w dół ? Odpowiedź - bo wtedy mniej widać wylatujący dym w światłach samochodu jadącego z tyłu. :haha: Mimo,że nowoczesne samochody to TDI,I inne pompo-wtryskiwacze z bajerami kopcą przy max. wysiłku podobnie jak Twój staruszek. :bigok Decyzja i tak pozostaje po Twojej stronie,ale jak szukasz innego to poszukaj przynajmniej 2,8 jtd 130 koni.Przynajmniej wtedy poczujesz różnicę i będziesz baaaardzo zadowolony :spoko
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***