Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z wskaźnikami wody i ładowania akumulatorów
Autor Wiadomość
andrewsurfer 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Boxer L4H3
Dołączył: 30 Cze 2011
Skąd: Sopot
Wysłany: 2011-07-19, 09:57   Problemy z wskaźnikami wody i ładowania akumulatorów

Witam Wszystkich,
Od dwóch tygodni jestem posiadaczem Hymera Swing 494 na Fiacie Ducato. Pierwsza podróż już za mną i pojawiają się problemy z którymi nie dałem sobie rady. Mianowicie nie działają mi wskaźniki poziomu wody czystej i szarej oraz wskaźniki stanów akumulatorów również wskaźnik amperomierza pokazuje cały czas 0 nawet po podłączeniu campera do 220V. Sprawdziłem bezpieczniki na elektrobloku i podłączenia przy elektrobloku i wskaźnikach. Niestety nie jestem specjalistą od spraw prądu i nie wiem co jeszcze mógłbym sprawdzić żeby zlokalizować usterkę? Nie jestem również pewien czy akumulatory się ładują bo to może nie wina wskaźników a brak ładowania akumulatorów, jednak wskaźniki wody również nie działają. Czy ktoś ma może jakiś pomysł co jeszcze można by było sprawdzić lub gdzie udać sie z tym do serwisu bedąc mieszkańcem Trójmiasta?
Pozdrawiam
Andrzej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
@ndrzej 
weteran


Twój sprzęt: Laika Ecovip 309
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Piwa: 131/203
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2011-07-19, 11:17   

Ponieważ nie działają Ci wszystkie wskaźniki - prawdopodobnie uszkodzony jest sam miernik. A może jest jeszcze dodatkowy bezpiecznik zabezpieczający sam miernik? :-/
_________________
Nie wystarczy dużo wiedzieć, żeby być mądrym!
Heraklit
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andrewsurfer 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Boxer L4H3
Dołączył: 30 Cze 2011
Skąd: Sopot
Wysłany: 2011-07-19, 12:05   

@ndrzej napisał/a:
Ponieważ nie działają Ci wszystkie wskaźniki - prawdopodobnie uszkodzony jest sam miernik. A może jest jeszcze dodatkowy bezpiecznik zabezpieczający sam miernik? :-/



A czy ktoś ma pomysł gdzie te bezpieczniki mogą być? Bo oprócz tych na elektrobloku żadnych innych nigdzie nie znalazłem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-07-19, 18:17   

Poszukaj na głównym kablu zasilającym za gniazdem zasilającym, 230v powinno mieć swoje 10A lub 16A zabezpieczenie, czasami w samym gnieździe zasilającym są 2 topikowe bezpieczniki (tak było u mnie). Tak samo za aku pokładowym u mnie jest 20A bezpiecznik główny a dopiero potem w rozdzielni elektrycznej 10 i 16A.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andrewsurfer 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Boxer L4H3
Dołączył: 30 Cze 2011
Skąd: Sopot
Wysłany: 2011-07-19, 19:48   

airgaston napisał/a:
Poszukaj na głównym kablu zasilającym za gniazdem zasilającym, 230v powinno mieć swoje 10A lub 16A zabezpieczenie, czasami w samym gnieździe zasilającym są 2 topikowe bezpieczniki (tak było u mnie). Tak samo za aku pokładowym u mnie jest 20A bezpiecznik główny a dopiero potem w rozdzielni elektrycznej 10 i 16A.


Sprawdziłem i wszystkie bezpieczniki są ok a mierniki nadal nic nie wskazują mimo ze 220V podłączone i prąd jest w kamperku. Może jeszcze jakieś pomysły macie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2011-07-19, 20:25   

A na 12V działa?

Szukaj bezpiecznika na 220V takiego puszkowego z hebem może jest na zero. A jak jest ok. to poszukaj prostownika u mnie jest pod zlewem, może nie daje 12V a może też być tak u mnie. Prostownik jest podłączony do instalacji poprzez kabel z typową wtyczka 230V a na tym kablu jest przełącznik taki typu od lampki. U mnie jest on w szafce pd zlewem gdzie się róże rzeczy przewracają no i go przełączyły na 0 jak przełączyłem na I to poszło 12V.
Poszukaj - stawiam że to to.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
@ndrzej 
weteran


Twój sprzęt: Laika Ecovip 309
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Piwa: 131/203
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2011-07-20, 23:38   

W moim Hymerku są dwie skrzynki z bezpiecznikami: jedna, ta "samochodowa", znajduje się w schowku naprzeciwko fotela pasażera. Druga, od części mieszkalnej (a więc ta, o którą tu prawdopodobnie chodzi) jest po lewej stronie od kierownicy, na wysokości kolan, na konsoli przy samej ścianie. Tam też znajduje się "hebel" którym wyłącza się napięcie w części mieszkalnej. W tej skrzynce jest 8 bezpieczników.
Tak jest u mnie. Może u Ciebie jest podobnie... :roll:
_________________
Nie wystarczy dużo wiedzieć, żeby być mądrym!
Heraklit
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2011-07-21, 07:48   

w moim kamperku, zupełnie innym niz wasze, główny bezpiecznik 230v jest w szafie...nad która mam energoblok
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andrewsurfer 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Boxer L4H3
Dołączył: 30 Cze 2011
Skąd: Sopot
Wysłany: 2011-07-21, 15:34   

gino napisał/a:
w moim kamperku, zupełnie innym niz wasze, główny bezpiecznik 230v jest w szafie...nad która mam energoblok


U mnie również główny bezpiecznik jest w szafie i jest włączony. Sprawdziłem również inne bezpieczniki i wszystko w porządku. Prąd jest wszystko niby działa a na miernikach jak nie było reakcji tak nie ma. Nie udało mi sie niestety znaleźć prostownika gdyż u mnie w szafce pod zlewem go nie ma. Także nadal nie wiem co się dzieje :/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dominik 
stary wyga


Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2008
Piwa: 12/18
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2011-07-21, 19:51   

a pod lodówką patrzyłeś?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2011-07-21, 19:58   

Szukaj prostownika coś czuje że tam jest problem!

A czy panel ci kiedykolwiek działa? to znaczy na akumulatorze zabudowy lub przy pracującym silniku?
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
PawelP 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hymer 622CL (2008)
Dołączył: 22 Lip 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-22, 21:44   

Witajcie, miałem taki sam problem i zanim zabrałem się za poważną naprawę zauważyłem, że wskazówki mierników nie opadły na zero, postukałem je delikatnie i tym oto sposobem sytuacja została opanowana.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andrewsurfer 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Boxer L4H3
Dołączył: 30 Cze 2011
Skąd: Sopot
Wysłany: 2011-07-23, 15:19   

Witam Wszystkich
Miernik wody i voltomierz mi nigdy nie działał. Amperomierz udało mi się naprawić metodą "stuk puk" w styki. Sprawdziłem czujniki poziomu wody i są ok tak więc albo to jakiś walnięty sterownik albo sam miernik. Wymontowałem miernik i załączam zdjęcia. Czy macie może pomysł jak domowymi sposobami można sprawdzić czy on działa? Może jakoś miernikiem? Juz rozgryzłem że te górne styki odpowiadają żaróweczce podświetlającej miernik
Pozdrawiam

zdjęcie 1(2).JPG
Plik ściągnięto 6680 raz(y) 172,71 KB

zdjęcie 2(2).JPG
Plik ściągnięto 194 raz(y) 169,86 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
czaro69 
początkujący forumowicz


Dołączył: 25 Mar 2011
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2011-07-23, 16:05   

Najłatwiej podłącz napięcie stałe równolegle w układ z miernikiem.Jeśli chcesz to podeślij go do mnie to go dokładnie sprawdzę....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dominik 
stary wyga


Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2008
Piwa: 12/18
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2011-07-24, 11:55   

sprawdź omomierzem rezystancję wskaźnika ( te dolne styki) na megaomach, bo to woltomierz jest, tylko ma skalę w stosownych podziałkach
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***