|
|
Wskaźnik paliwa w Ducato. |
Autor |
Wiadomość |
Wito
stary wyga
Twój sprzęt: Fiat Ducato 91 Dethleffs
Nazwa załogi: moczykije
Dołączył: 19 Lut 2009 Piwa: 59/28 Skąd: Iława
|
Wysłany: 2018-07-08, 18:01
|
|
|
Andrzej R. Dzięki za odpowiedź. Stawiam piwko. |
|
|
|
|
MER-lin
stary wyga
Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Paź 2009 Piwa: 44/9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-02-14, 19:11
|
|
|
Odgrzeję trochę temat, ponieważ problem ze wskaźnikiem paliwa w Ducato jest dla wielu z nas zapewne nadal aktualny. W moim Ducato II z 1998 r. wskaźnik też pokazywał co chciał, a nie co powinien. Kilka postów wcześniej kol. WALDZIOR ładnie przedstawił na zdjęciach elektroniczny stabilizator wskaźnika paliwa. To właśnie to rozbudowane urządzenie jest w większości przypadków przyczyną problemów z prawidłową pracą wskaźnika poziomu paliwa. Na płytce znajduje się 5 szt. kondensatorów elektolitycznych. Z upływem czasu kondensatory tego typu wysychają i przestają spełniać swoje funkcje. Korzystając z przerwy zimowej wymontowałem układ z samochodu i wymieniłem kondensatory. Koszt operacji 52 gr.
( pięćdziesiąt dwa grosze ) plus 10 minut pracy. Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy. Przed naprawą, przy pełnym zbiorniku wskaźnik dochodził leniwie do max. 3/4. Po zamontowaniu naprawionego stabilizatora natychmiast pokazał stan 1/1. |
_________________ Hakuna matata
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2019-02-14, 19:43
|
|
|
MER-lin napisał/a: | Odgrzeję trochę temat, ponieważ problem ze wskaźnikiem paliwa w Ducato jest dla wielu z nas zapewne nadal aktualny. W moim Ducato II z 1998 r. wskaźnik też pokazywał co chciał, a nie co powinien. Kilka postów wcześniej kol. WALDZIOR ładnie przedstawił na zdjęciach elektroniczny stabilizator wskaźnika paliwa. To właśnie to rozbudowane urządzenie jest w większości przypadków przyczyną problemów z prawidłową pracą wskaźnika poziomu paliwa. Na płytce znajduje się 5 szt. kondensatorów elektolitycznych. Z upływem czasu kondensatory tego typu wysychają i przestają spełniać swoje funkcje. Korzystając z przerwy zimowej wymontowałem układ z samochodu i wymieniłem kondensatory. Koszt operacji 52 gr.
( pięćdziesiąt dwa grosze ) plus 10 minut pracy. Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy. Przed naprawą, przy pełnym zbiorniku wskaźnik dochodził leniwie do max. 3/4. Po zamontowaniu naprawionego stabilizatora natychmiast pokazał stan 1/1. |
Masz oznaczenie tych kondensatorów? |
|
|
|
|
MER-lin
stary wyga
Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Paź 2009 Piwa: 44/9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-02-14, 20:00
|
|
|
Dokładnie nie pamiętam, ponieważ stare już wyrzuciłem, a nowe są w samochodzie. Zdaje się, że 2 X 47 mikro, 4,7 mikro i 100 mkiro, tylko na różne napięcia ( co nie ma aż takiego dużego znaczenia ). |
_________________ Hakuna matata
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2019-02-14, 20:29
|
|
|
Też muszę to ogarnąć, dlatego pytam |
|
|
|
|
janus
weteran
Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010 Piwa: 42/47 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2019-02-15, 13:36
|
|
|
Nie tylko Ty
U mnie po kilku miesiącach i przejechaniu 2 tys km. znowu powróciły problemy z elektryka. Pisałam o tym we wrześniu. Wracając w styczniu z Bogacsa, znowu próbował mi w tym kamperek przeszkodzić, ale się nie dałem i dotarliśmy szczęśliwie do domu. Jednak po jednym z objawów mogę podejrzewać, że i w liczniku są jakieś problemy. |
_________________ Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|