|
|
Ogrzewanie truma |
Autor |
Wiadomość |
Nocny Rajder
trochę już popisał
Twój sprzęt: Fiat ducato1985 Eriba-Hymer spłonął
Nazwa załogi: Załoga Dżi
Dołączył: 12 Sty 2011 Postawił 1 piw(a) Skąd: DESZCZNO
|
Wysłany: 2011-08-03, 08:08 Ogrzewanie truma
|
|
|
Mam taki problem piec truma 3002 po włączenie nie pracuje z całą mocą. Przez wziernik widać leniwy pomarańczowy ognik. Po postukaniu w obudowę moc wzrasta przez wzernik widać ogień koloru białego. Niestety po chwili znów płomień wraca do koloru pomarańczowego. Czy gdześ jest nieszczelność, czy iostnieje inna przyczyna takiego stanu płomienia. Proszę o poradę może ktoś sie zetyknął z podobnym problemem. |
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-03, 08:24 Instrukcja truma 3002
|
|
|
W zalaczeniu instrukcja truma 3002
trumatics3002s5002_installation_pl.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 1308 raz(y) 246,31 KB |
trumatics3002s5002_instruction_pl.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 6169 raz(y) 207,07 KB |
|
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
@ndrzej
weteran
Twój sprzęt: Laika Ecovip 309
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Piwa: 131/203 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2011-08-03, 18:17
|
|
|
Z piecem gazowym nie ma żartów!
Po sprowadzeniu kampera z Niemiec też miałem z nim problemy, mimo, że miał ważny przegląd gazowy. Po sprawdzeniu przez naszego forumowego kolegę (Mirekmat) okazało się, że obok palnika wypalona była dziura i cały palnik trzeba było wymienić! Nie był to jakiś wielki koszt, ale dzięki Bogu nie skończyło się nieszczęściem!!! |
_________________ Nie wystarczy dużo wiedzieć, żeby być mądrym!
Heraklit |
|
|
|
|
donald
weteran
Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Paź 2007 Piwa: 32/46 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-03, 18:20
|
|
|
@ndrzej napisał/a: | Z piecem gazowym nie ma żartów! |
święte słowa, ale samemu zacznij od sprawdzenia czy butla jest pelna...moze gaz sie konczy |
_________________ “Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach” |
|
|
|
|
pawpawelek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford Transit Burstner NEXO 2008
Dołączył: 03 Wrz 2009 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-03-04, 22:20 Problem z Trumą - ogrzewanie i bojler
|
|
|
Drodzy Forumowicze,
Jestem świeżo upieczonym nabywcą Hymera (integral 1997, B544) i w związku z pierwszym wiosennym uruchomieniem, pojawiły się pewne problemy, mam nadzieję, że błache Kampera kupowałem na początku stycznia, a sprzedający jeździł nim ponad 6 lat. Wszystkie urządzenia w styczniu sprawdziliśmy i działały sprawnie, łącznie z ogrzewaniem itd. itp.
W poprzednim Dethleffsie z 1991 miałem tradycyjny piecyk Truma zamontowany na froncie szafy i oddzielny bojler do gorącej wody. Przez wiele lat działało to bezproblemowo. W Hymerze mam już zupełnie coś innego - zintegrowany piecyk z bojlerem. Dla mnie to nowość, choć widzę, że ktoś już tu o tym wspominał.
Problem dotyczy ogrzewania i bojlera i małego do spuszczania wody z bojlera.
Poprzedni użytkownik tłumaczył mi, że w Hymerze jest system antymrozowy, który przy niskiej temperaturze automatycznie spuszcza wodę z bojlera - faktycznie przy bojlerze jest mały "pstryczek", którego ma pozycję dolną - OPEN i górną - CLOSE. Domyślam się, że na czas zimy zawór był cały czas otworzony, tak aby cała woda ściekła. Dzisiaj napełniłem zbiornik wodą i problem dotyczy właśnie tego pstryczka. Cały czas pozostaje w pozycji OPEN i podczas odpowietrzania kranów, woda ucieka wężykiem na zewnątrz kampera. W żaden sposób nie udaje się go ustawić w pozycji CLOSE, chyba, że przytrzymam go w tej pozycji ręką. Domyślam się, że ten pstryczek powinien podczas odpowietrzania, automatycznie przeskoczyć do pozycji CLOSE aby móc napełnić bojler i rozpocząć grzanie wody i ogrzewanie auta. Kolejną dziwną sprawą jest to, że na panelu od TRUMY nie świeci się żadna lampa, ani zielona/żółta, ani nawet czerwona, która mogłaby sygnalizować, że TRUMA nie działa. Niezalażnie w jakiej pozycji ją ustawię, nic nie świeci, nie grzeje, nie dmucha... Wszystkie inne urządzania działają zarówno na 12V jak i gazowe działają, woda z kranów leci (tylko w każdej pozycji zimna), lodówka chłodzi na gazie itp., reszta sprawna...
Proszę podpowiedzcie, gdzie szukać przyczyny? Czy robię coś nie tak? Czy możliwe, że przestał tam docierać prąd i dlatego nic nie świeci a wspomniany guziczek nie chce zostać w pozycji CLOSE?
Z góry dziękuję za pomoc...
20170304_205200_1488659057043_resized.jpg na regulatorze nie palą się żadne lampki, nie reaguje na jakiekolwiek ustawienia |
|
Plik ściągnięto 32 raz(y) 136,57 KB |
20170304_205227_1488659059629_resized.jpg pstryczek elektryczek mimowolnie opada do pozycji OPEN, powodując opróżnianie bojlera |
|
Plik ściągnięto 34 raz(y) 113,41 KB |
|
|
|
|
|
wirefree
stary wyga
Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet
|
Wysłany: 2017-03-04, 22:29
|
|
|
U mnie jest na weżu od wody , przestawia sie
recznie do spuszczania wody na zime. Pewnie u ciebie jest podobnie. Podobny powinienes mieć przy zbiorniku na wode do spuszczania na zime. |SSamo sie nie robi trzeba przestawić ręcznie. Może trzeba pociągnąć? |
|
|
|
|
|
mrsulki
weteran w średnim wieku
Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-03-04, 22:36
|
|
|
W moim jest taki sam i tak jak pisałeś wciśnięty spuszcza wodę wyciągnięty zamyka. Pozycję zamkniętą uzyskuje się przez wyciągnięcie tego czerwonego pstryczka do oporu do góry (winien pozostać w tej pozycji). Jeśli nie pozostaje w tej pozycji sprawdź zasilanie na tych przewodach do niego idących, jeśli nie ma będzie opadał. Następnym krokiem jest napełnienie kociołka - odkręcamy gorącą wodę w kranie i czekamy aż przestanie "prychać" i zacznie lecieć ciągłym strumieniem, zakręcamy i włączamy grzanie. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
|
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/480 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2017-03-04, 22:50
|
|
|
pawpawelek napisał/a: | Jestem świeżo upieczonym nabywcą Hymera (integral 1997, B544) i w związku z pierwszym wiosennym uruchomieniem, |
W Lublinie jest pełno życzliwych kamperowiczów / kamperowców?/ rzuć hasło na CT Lubelszczyzna i na pewno ktoś Ci pomoże w realu |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
pawpawelek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford Transit Burstner NEXO 2008
Dołączył: 03 Wrz 2009 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-03-04, 23:00
|
|
|
mrsulki napisał/a: | W moim jest taki sam i tak jak pisałeś wciśnięty spuszcza wodę wyciągnięty zamyka. Pozycję zamkniętą uzyskuje się przez wyciągnięcie tego czerwonego pstryczka do oporu do góry (winien pozostać w tej pozycji). Jeśli nie pozostaje w tej pozycji sprawdź zasilanie na tych przewodach do niego idących, jeśli nie ma będzie opadał. Następnym krokiem jest napełnienie kociołka - odkręcamy gorącą wodę w kranie i czekamy aż przestanie "prychać" i zacznie lecieć ciągłym strumieniem, zakręcamy i włączamy grzanie. |
Dokładnie jest tak jak napisałeś, natomiast po pociągnięciu do oporu do góry, pstryczek z powrotem opada - obawiam się że jak go pociągnę bardzo mocno, to go urwę.
Mi też się wydaje, że może być problem z prądem, tym bardziej, że nic nie świeci na regulatorze Trumy. A czy są jakieś osobne bezpieczniki od ogrzewania i bojlera? Muszę jakoś znaleźć przyczynę...
Sławku, ja wiem, że na Lubelszczyźnie doświadczę życzliwości, natomiast wolę najpierw spróbować samemu, a nie zawracać komuś głowę jeśli sobie nie poradzę, to pewnie zadzwonię do kogoś życzliwego z forum...
Z pozdrowieniami,
Paweł |
|
|
|
|
mrsulki
weteran w średnim wieku
Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-03-04, 23:05
|
|
|
pawpawelek napisał/a: | Mi też się wydaje, że może być problem z prądem |
1. Załączony jest prąd na elektrobloku?
2. Sprawny jest akumulator?
3. Sprawne są bezpieczniki (powinny być na elektrobloku jeśli masz jak ja EBL 104 to ten drugi od prawej)? |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
|
|
|
|
|
pawpawelek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford Transit Burstner NEXO 2008
Dołączył: 03 Wrz 2009 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-03-04, 23:48
|
|
|
mrsulki napisał/a: | pawpawelek napisał/a: | Mi też się wydaje, że może być problem z prądem |
1. Załączony jest prąd na elektrobloku?
2. Sprawny jest akumulator?
3. Sprawne są bezpieczniki (powinny być na elektrobloku jeśli masz jak ja EBL 104 to ten drugi od prawej)? |
1. Prąd na energobloku jest, wszystko inne działa..
2. Kamper stoi podpięty pod 220, akumulator też mocno ładowany....
3. A co do beczpieczników? Nie wiem, sprawdzę to jutro... Może faktycznie tam problem?
Dziękuję... |
|
|
|
|
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 139/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2017-03-05, 08:34
|
|
|
Jeśli z prądem wszystko będzie ok.,to podgrzej ten zawór suszarką do włosów. |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
|
pawpawelek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford Transit Burstner NEXO 2008
Dołączył: 03 Wrz 2009 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-03-05, 09:04
|
|
|
Panowie, czy przy włączonym prądzie, podłączonej butli i zalanym wodą bojlerze, zapala się u Was lampka na regulatorze temperatury? Mam rozumieć, że czerwona pokazuje jakiś błąd (np. brak gazu) natomiast ta zielona (albo żółta - nie wiem) powinna pokazywać, że urządzenie pracuje... czy się mylę?
U mnie kompletnie nic nie świeci, więc zapewne brakuje mu prądu. Z tego samego powodu zapewne mały zawór wraca do pozycji OPEN, bo też brakuje mu prądu, aby odczytać to, że jest ciepło i powinien być w pozycji CLOSE...
Kimtop, tak jak mówiłeś, zawór podgrzewałem, bez skutku, bezpieczniki też sprawdziłem i są OK, wszystkie dobre, więc muszę szukać przyczyny i pewnie problem tkwi w prądzie... Chyba, że robię coś nie tak, albo jest jeszcze coś, o czym nie wiem...
Dziękuję za rady. |
|
|
|
|
|
westa76
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Vw T2 Westfalia, Fiat Ducato w budowie
Nazwa załogi: Miziaki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2011 Piwa: 5/14 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2017-03-05, 10:14
|
|
|
Czerwona świeci się ciągle podczas pracy, mruga w określonej częstotliwości jeśli wykryje błąd. Zielona zapala się gdy woda jest nagrzana do zadanej temperaury.
Pozdrawiam
Mariusz |
|
|
|
|
MAWI
Kombatant
Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 99/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-03-05, 10:35
|
|
|
Zdarza się , że bywały bojlery z bezpiecznikami W obudowie bojlera. Ale zrób tak. Podepnij prąd na ''krótko'' .Najpierw odepnij oryginalne zasilanie i podaj napięcia np. z baterii wkrętarki . Zobacz czy tak coś się zmieni. Daj znać o efektach. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|