Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak zasilania w Dethleffs-ie
Autor Wiadomość
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-09-14, 22:54   

A co to za imprezka była że TV was pokazało ??

CO do Caliry - wyjmij i zajrzyj do środka - podaj napisy kóre wiszisz na płytkach. ewentualnie jakieś fotki...
Niezależnie od tego - Wg schematu akumulator startowy ma dodatkowy bezpiecznik 40A w energobloku lub na przewodzie do niego prowadzącym - poszukaj i sprawdź czy ten nie walnął. jak nie - poszukaj tranzystora blisko przekaźnika K1 i przyjrzyj mu się czy przypadkiem nie jest przyjarany... a w zasadzie tam są 2 tranzystory :)
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
zibikruk 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Cze 2010
Piwa: 93/116
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2011-09-17, 22:14   

Wszystkim serdeczne dzięki za pomoc.
Dzisiaj dobrałem się sam do elektryki i udało się wstępnie usprawnić.
Skorzystam z Waszych namiarów (pewnie po zaplanowanych spotkankach) i zrobię porządek z cała elektryką. Szczególnie podobało mi się rozwiązanie jakie pokazał mi ARCADARKA w zakresie możliwości sterowania rozdziałem ładowania aku. :spoko
_________________
Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-09-19, 19:53   

To może napiszesz co naprawiłeś - co było nie tak ? MOże się przydać na przyszłość.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
matro 
weteran
musi być twardy!Tylko co trzecia noc na campingu:)


Twój sprzęt: FFB Classic 570
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Piwa: 71/110
Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
Wysłany: 2011-09-20, 13:01   

:spoko również czekam na opis :spoko
_________________


...może i alkowa bardziej przypomina kamper... za to integral bardziej przypomina dom ! ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Dembomen 
weteran


Twój sprzęt: KOMEDIA Fiat-Detleffs Globetrotter 2,5D 1989
Nazwa załogi: Dembomenki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2008
Piwa: 23/24
Skąd: Ełk
Wysłany: 2011-09-20, 18:24   

Hej!
sys napisał/a:
:spoko również czekam na opis :spoko


Ja też :diabelski_usmiech zibikruk czekamy :spoko
Hej!
_________________
Misiek
Świat jest piękny,tylko my go psujemy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zibikruk 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Cze 2010
Piwa: 93/116
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2011-09-20, 18:53   

Przepraszam, rzeczywiście źle się zachowałem i nie opisałem - byłem poza domem 5 dni. :oops:
W sobotę, po naładowaniu akumulatora, który wyczerpał się do zera (wiem - jego żywotność mocno się zmniejszyła) i podłączeniu do układu elektrycznego (aku rozruchowy), pojawiło się ponownie zasilanie w układach mieszkalnych. Skontrolowałem prąd jaki jest pobierany z aku rozruchowego - wynosi 300 mA. Według opinii jednego z kolegów, którzy znają się na moim energobloku, to on może tyle ssać.
Niestety po podłączeniu zasilania 230V w dalszym ciągu dioda zielona zapalała się na moment i gasła.
Akumulator pokładowy mam ładowany z solara (100% naładowania).
Mój kamperek ma przerobioną instalację pokładową przez poprzednika zza Odry: przeniósł akumulator w skrzynię pod siedzenie przy stoliku (za siedzeniem kierowcy), podłączył tam wszystkie kable i jakieś dodatkowe bezpieczniki, ponadto zainstalował solar - nie mam żadnej rozpiski połączeń.
Po sprawdzeniu napięć na skrzynce bezpieczników okazało się, że jeden z nich nie styka. Wyczyściłem styki skrzynki bezpieczników (bezpiecznik starszego typu) i wymieniłem na nowy. Po włączeniu ponownie zasilania 230V ładowane są oba akumulatory, zielona dioda znowu ożyła. Także ładowane są oba akumulatory z alternatora.
Zdaję sobie sprawę, że to tylko usprawnienie. Nie mając pojęcia jak to wszystko jest podłączone, nie będę nigdy pewny poprawności działania.
Planuję wkrótce zrobić porządek - jak już pisałem pewnym wzorem jest rozwiązanie jakie ma ARCADARKA.
Po zrobieniu całości zamieszczę relację oraz opowiem jak to działa. :spoko
_________________
Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
swierzak 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2010
Piwa: 9/20
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-10-14, 14:47   

Mam ten sam model kampera , tez mam solar ale ta dioda zielona to zawsze mi sie swieci , czy jade czy stoje , czy podlaczam sie do 230 v . pewnie cos zle podlaczone :) albo tak ma byc :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zibikruk 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Cze 2010
Piwa: 93/116
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2011-10-16, 21:09   

Zielona dioda powinna zapalić się po podłączeniu zasilania 230V i tylko podczas procesu ładowania. W momencie uzyskania pełnego naładowania akumulatorów dioda gaśnie, co sygnalizuje naładowanie. Tak mam u siebie, także to wynika ze schematów energobloku. :spoko
_________________
Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***