Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Schemat instalacji zabudowy RIMOR KAYAK
Autor Wiadomość
chris_voyager 
zaawansowany


Twój sprzęt: BUERSTNER Viseo I 690 G
Nazwa załogi: YaskY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2011
Piwa: 31/27
Skąd: FWS
Wysłany: 2012-02-27, 18:16   Schemat instalacji zabudowy RIMOR KAYAK

Witam,
przejrzałem istniejące wątki i albo źle szukałem , albo nie natknąłem się na schemat do zabudowy RIMOR (wersja KAYAK 1994 Ford Transit). Poszukuję tego schematu ze względu na problem jaki się ostatnio ujawnił. Polega on na całkowitym zaniku 12V w zabudowie po pewnym czasie od włączenia odbiorników. Występuje niezależnie od tego czy jest podpiete 230V czy nie. Pojawia się tym szybciej im więcej odbiorników uruchomię. Jeśli awaria się pojawi - ponowne wyłączenie i włączenie zasilania w zabudowie przyciskiem na panelu powoduje krótkotrwałe błysnięcie lampek. Po dłuższej chwili od wyłączenia napięcia - okolo kilkanaście minut (i zmniejszeniu ilości odbiorników) instalacja wraca do normalnej pracy. Zauważyłem jeszcze (ale nie wiem czy to ma znaczenie i czy to nie przypadek) że czas pracy układu był krótszy gdy było na dworze mocno zimno, a wydłużył się gdy temperatura wzrosła.
Proszę o jakieś sugestie co należałoby sprawdzić. Oczywiście schemat też mile widziany jeśli ktoś z kolegów posiada.
Pozdrawiam
Chris
_________________
https://picasaweb.google.com/yaskytour
http://camper.wschowa24.pl/
Nasz archipelag: Kreta, Thira, Thasos, Samos, Kos, Rodos, Kefalonia, Peloponez, Elefonisos, Naxos, Kithira, Amorgos, Lefkada, Skopelos ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2012-02-27, 19:01   

może zmień akumulator zabudowy

lub odłacz go i naladuj zwykłym prostownikiem :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 471/100
Skąd: Legnica
Wysłany: 2012-02-27, 20:11   

Jeżeli masz gdzieś bezpiecznik termiczny - wyłącz i włącz go kilkakrotnie - może mieć brudne styki rozginające się pod wpływem wzrastającej temperatury bez wyrzucania zabezpieczenia. Może być też to samo na przekaźniku załączającym 12V lub na stykach energobloku albo i smaży się gdzieś ścieżka, choć to mało prawdopodobne bo już by się usmażyła do końca.

Może być też tak jak napisał Gino - zmierz napięcie na akumulatorze, choć to występowałoby tylko przy obecności 230, bez doładowania aku by już nie wstał na długo....

Napisz jak długo trwa wygaszanie odbiorników - sekundy, minuty... Czy nie czuć w trakcie wygaszania smrodu, nie słychać gdzieś skwierczenia....
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris_voyager 
zaawansowany


Twój sprzęt: BUERSTNER Viseo I 690 G
Nazwa załogi: YaskY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2011
Piwa: 31/27
Skąd: FWS
Wysłany: 2012-02-27, 20:14   

Rozumiem, że jeśli akumulator jest w kiepskim stanie to elektroblok żeby go nie rozladować poniżej krytycznego napięcia rozłącza napięcie w zabudowie. To tylko pytanie o wartość tego napięcia. AKU zabudowy w spoczynku ma 12V - czyli to chyba za wysokie napięcie aby je rozłączać ? Spróbuje za chwilę pomierzyć napięcie w zabudowie - może spadki gdzieć po drodze powodują że elektroblok to uznaje za za niskie?

(przez chwilę przestało działać forum ... pomyślałem że jego praca zależy od napięcia w moim kamperku ;) )

Wiem już nieco więcej. Napięcie w zabudowie gdy 12V działa (mierzone na jednym odbiorników przy niewielkim obciążeniu) ma wartość równą temu na akumulatorze. Problem się pojawia gdy włączam więcej urządzeń. Włączenie lampy głównej (lub dowolnego "większego prądowo" odbiornika) powoduje spadek poniżej 11V i wyłączenie napięcia. Tak więc problem ma związek z wartością prądu jaki jest potrzebny do pracy urządzeń w zabudowie i większe obciążenie powoduje drastyczny spadek napięcia. Czy to coś może sugerować ?

Kolejna informacja jest taka, że wszytkie w/w testy robiłem z 230V na pokładzie. Gdy je odłączyłem 12V padło natychmiast. Chyba zacznę od wyczyszczenia klem na AKU bo to coś zaczyna mi pachnieć jednak że problem ma w nim źródło.
_________________
https://picasaweb.google.com/yaskytour
http://camper.wschowa24.pl/
Nasz archipelag: Kreta, Thira, Thasos, Samos, Kos, Rodos, Kefalonia, Peloponez, Elefonisos, Naxos, Kithira, Amorgos, Lefkada, Skopelos ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 471/100
Skąd: Legnica
Wysłany: 2012-02-27, 22:56   

O widzisz, już wiemy więcej. W tej chwili wygląda na to że masz padnięty akumulator. A padaczkę mógł zaliczyć przez niewłaściwe ładowanie, albo i ze starości....

Napięcie na odbiornikach spadło do 11V, a jakie w tym czasie było na słupkach akumulatora? (nie na klemach lecz mierzone na ołowianych słupkach). Jeżeli takie samo - szukaj akumulatora, jeżeli wyższe - szukaj brudnych styków.

Jeszcze jedna próba - podłącz kamperka do 230, nie włączaj żadnego obciążenia i zmierz napięcie na słupkach. Powtórz pomiar po godzinie i po 12-16 godzinach.
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris_voyager 
zaawansowany


Twój sprzęt: BUERSTNER Viseo I 690 G
Nazwa załogi: YaskY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2011
Piwa: 31/27
Skąd: FWS
Wysłany: 2012-02-27, 23:21   

Dzięki Świstak ;)
Trochę teoria z AKU mi się wali - bo jak przełączyłem się na rozruchowy dzieje się dokładnie to samo, a z niego mogę odpalić motor więc raczej jest całkiem żywy. Dzisiaj już późno więc kończę, ale opiszę co mi się jecze udało ustalić.

Wszytko co poniżej przy włączonym 230V:
Napięcie w zabudowie bez obciążenia: 14,2V
Napięcie przy włączonym termobiegu: 12,4V
Napięcie przy odłączonym AKU pokładowym i bez obciążenia 14,4 V (i tego się nie spodziewałem, że w takiej sytuacji cokolwiek mi działało w zabudowie -czy to normalne ?)

Napięcie na słupkach AKU 12- 12,5 V - raczej stabilne - oczywiście nieco wyższe gdy podłączam 230V

Jeszcze zaobserwowałem, że w sytuacjach "padnięcia" napięcia w zabudowie po jego ponownym włączeniu pojawiało się napięcie o wartośći ok 3V.
_________________
https://picasaweb.google.com/yaskytour
http://camper.wschowa24.pl/
Nasz archipelag: Kreta, Thira, Thasos, Samos, Kos, Rodos, Kefalonia, Peloponez, Elefonisos, Naxos, Kithira, Amorgos, Lefkada, Skopelos ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 471/100
Skąd: Legnica
Wysłany: 2012-02-27, 23:45   

Oj, wygląda na to że będzie szukanie.... Skoro pojaiwa Ci się napięcie 14,4 przy odłączonym aku, znaczy że ładowarka energoblku działa, jeśłi po włączeniu jakiegoś małego obciążenia (5W) nie spadnie do 7-9V to znaczy że ładowarka całkowicie sprawna i przynajmniej ten fragment układanki można odpuścić... A jeśli załączysz obciążenie 20-30W i usterka będzie się powtarzać - trzeba podociskać wszystkie konektorki, a zwłaszcza masowe. Jeśli i to nie pomoże - będzie niestety trzeba otwierać energoblok i w nim szukać.

Opisałeś że jesteś z FWS, nie wiem czy to oznacza Wschowę, ale jeśli tak to masz do mnie równo 100km. Może się umówimy na weekend - ja Ci zrobię instalację, a Ty mi porąbiesz drzewo??? :haha:
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris_voyager 
zaawansowany


Twój sprzęt: BUERSTNER Viseo I 690 G
Nazwa załogi: YaskY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2011
Piwa: 31/27
Skąd: FWS
Wysłany: 2012-02-28, 00:19   

FWS = Wschowa ;) A dużo masz tego drewna?
Propozycja warta rozważenia - w sumie to już Ci powinienem z metr porąbać.
A dopuszczasz cięcie piłą łańcuchową, bo się boję że przy moim trybie pracy :kawka: mogę sobie krzywdę jakąś zrobić.

Spróbuję jutro ominąć osobnymi kablami instalację i podłączyć nimi AKU z BLOKIEM. Rozumiem że elektroblok przy odłączonym AKU i 5W obciążeniu powinien dać utrzymać napięcie 7-9V i to jest norma?

Tymczasem dziękuję, i nie uciekam wcale od porąbania Ci czekogolwiek, kiedykolwiek. Choć znacznie łatwiej przyszło by mi naprawić Ci kompa, Windowsa, albo uruchomić jakieś usługi na moich serwerach :spoko
_________________
https://picasaweb.google.com/yaskytour
http://camper.wschowa24.pl/
Nasz archipelag: Kreta, Thira, Thasos, Samos, Kos, Rodos, Kefalonia, Peloponez, Elefonisos, Naxos, Kithira, Amorgos, Lefkada, Skopelos ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
chris_voyager 
zaawansowany


Twój sprzęt: BUERSTNER Viseo I 690 G
Nazwa załogi: YaskY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2011
Piwa: 31/27
Skąd: FWS
Wysłany: 2012-03-01, 23:05   

Ze względu na mecz i inne zajęcia musiałem zrobić małą przerwę w poszukiwaniu źródła problemu. Dzisiaj zainpirowany dalszymi Świstaka zacząłem szukać w całym układzie miejsca gdzie napięcie z AKU pod obciążeniem się "kończyło" i znalazłem nadpalony - ale nie przepalony bezpiecznik (w grupie bezpieczników znajdujących się pod maską tuż przy AKU)
Wielkie dzięki za wsparcie moralne i merytoryczne.

Dzięki tej "awarii" wiem nieco więcej o instalacji w mojej budce na kółkach, mimo tego jeśli istnieje coś takiego jak schemat instalacji w zabudowie RIMOR z tego okresu i ktoś go posiada będę wdzięczny za info.

Pozdrawiam
Chris
_________________
https://picasaweb.google.com/yaskytour
http://camper.wschowa24.pl/
Nasz archipelag: Kreta, Thira, Thasos, Samos, Kos, Rodos, Kefalonia, Peloponez, Elefonisos, Naxos, Kithira, Amorgos, Lefkada, Skopelos ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***