Wentylatory chlodzenia nie dzialaja |
Autor |
Wiadomość |
knauss
początkujący forumowicz
Dołączył: 30 Sie 2011
|
Wysłany: 2011-08-30, 03:26 Wentylatory chlodzenia nie dzialaja
|
|
|
Witam
Jak w Temacie - bezpieczniki ok,wentylatory oba ok - co robic ?
Ducato 230 1,9 TD 1997 rok
Czy znajde gdzies schemat ?
poz
K |
|
|
|
 |
bonusik
weteran

Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-30, 07:15
|
|
|
Wymień włącznik termiczny wentylatora chłodnicy i po problemie.... |
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2011-08-30, 07:27
|
|
|
a aby to na szybko sprawdzic, odłącz koste przy chłodnicy i zrób ''mostek''..
wentylatory powinny odrazu sie załaćzyc... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
JaroW
stary wyga JaroW

Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Piwa: 22/17 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 2011-08-30, 09:30 Re: Wentylatory chlodzenia nie dzialaja
|
|
|
knauss napisał/a: | Witam
Jak w Temacie - bezpieczniki ok,wentylatory oba ok - co robic ?
Ducato 230 1,9 TD 1997 rok
Czy znajde gdzies schemat ?
poz
K |
Witaj ja mam taki silnik .
I może jest problem w przekaźnikach które są przy chłodnicy w takiej plastikowej puszce.
U mnie przekaźnik się zespawał to znaczy odpadł nit przewodzący napięcie .
Otwórz puszkę spróbuj zamienić przekaźniki bo są 2. Jeden od wyższej temp . drugi od niższej temp. załączania wentylatorów.
lub otwórz przekaźnik śrubokrętem i sprawdź czy działa podczas pracy silnika jak temp dojdzie do do temp 85-90st C.
POZDRAWIAM. |
_________________ Nowy CamperoManiak -> to ja.
Nie piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2011-08-30, 10:39
|
|
|
knauss napisał/a: | Czy znajde gdzies schemat ? |
Proszę:
By rkw1968 at 2011-08-30
Tak jak Ci Grezsiek napisał ..... 1505 to włącznik termiczny dwustopniowy (ten w chłodnicy)
jak zewrzesz styki zewnetrzne i potem 1 i 2 to będziesz miał najszybszy test całęgo układu ... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
knauss
początkujący forumowicz
Dołączył: 30 Sie 2011
|
Wysłany: 2011-08-30, 11:27
|
|
|
Oj dzieki koledzy za pomoc - dzis jeszcze kolega przyjdzie i dzalamy.
Raz jeszcze sliczne dzieki.
K |
|
|
|
 |
knauss
początkujący forumowicz
Dołączył: 30 Sie 2011
|
Wysłany: 2011-08-30, 13:13
|
|
|
Witam
Dalej cos nie tak :::
Wentylatory jak podlacze bezposrednio 12V pracuja - lewy wolniej - prawy szybko - jak domniemam to pierwszy startuje ten wolniejszy a jak nie wyrabia to ten szybszy mu pomaga - tak ?
Przekazniki oba dzialaja - z tym,ze jeden jest do wymiany - bo jak powyzej kolega tu juz wspomnial - odpadlo od niego ten styk srebrny i teraz blaszka miedziana zwiera - ale to pozniej wymienie.
Kiedy otwarte z obudowy przekazniki wlacze(mechanicznie) to prawy (szybki) kreci,ale lewy nawet nie drgnie - gdzies z dolu nie dostaje prada po grubym czerwonym kableku.
Co ta sa na schemacie te BMF 1 i 2 ? - bo to jak by z tamtad nie dochodzil prad,czy sa to bezpieczniki ??
Czujnik termiczny w chlodnicy kupilem juz pare dni temu nowy - firmy Hella.
Bezpieczniki wszystkie sprawdzone - sa ok.
Ten numer ze zwieraniem na kostce od czujnika termicznego tez robilem i nic nie rusza.
Dzieki
poz
K |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2011-08-30, 13:47
|
|
|
TAk to zabezpieczenie .... jak widzisz ze schematu prąd na silnikach jest stały sterowane są masą ..... przekaźniki albo łączą je szeregowo albo równolegle i tak sie odbywa regulacja obrotów nie ma "wolniejszego" i "szybszego" wentylatora .....
Stycznik w chłodnicy ma dwa styki na różne temperatury pierwszy załącza "małą prędkość" drugi przy temperaturze bodajże 100st C nie pamiętam i nie mam czasu szukać teraz "wysoką" styczniki są opisane powinno to być tłoczone 85/95 ..... 88/98 etc. |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
Ostatnio zmieniony przez roger 2011-08-30, 17:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
knauss
początkujący forumowicz
Dołączył: 30 Sie 2011
|
Wysłany: 2011-08-30, 17:20
|
|
|
Z BMF-ow nie dochodzil plus czerwonym cienkim kabelkiem,ktory zasila cewki przekaznikow - bo minus do cewek przychodzi z czujnika termicznego.
Pod lampa i pod bateria sa dwa wielkie zlacza (wtyka i gniazdo) jedne ma duzo czerwonych kabli o roznej grubosci a drugi czarne - mysle,ze to wlasnie sa te BMF-y albo ???
Narazie doprowadziulem prowizorycznie plus od baterii do przekaznikow i wszystko dziala - z tym,ze pierwszy wentylator startuje przy 95 stopniach ten ,ktory kreci sie szybciej a ten wolny stoi - ale kiedy manualnie przekaznik wlacze to kreci sie.
Jakies moze jeszcze sugestie panowie macie to prosze.
poz
K |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2011-08-30, 17:38
|
|
|
Sprawdziłem w tych silnikach stycznik w chłodnicy pracuje tak :
Typ silnika 1-szy zestyk 2-gi zestyk
D9B (XUD9AU/W2) 88°C 92°C
D8C (XUD9UTF/W2) 88°C 92°C
Więc wygląda na to że przestała Ci chodzić pierwsza prędkość bo z mniejszą prędkością powinny się włączyć wcześniej i kręcić oba ....
Rozumiem że teraz po wymianie stycznika w chłodnicy i po doprowadzeniu na krótko "=" do przekaźnika jak zmostkujesz na wtyczce stycznika to działają obie prędkości ? |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
knauss
początkujący forumowicz
Dołączył: 30 Sie 2011
|
Wysłany: 2011-08-30, 18:47
|
|
|
Nie - wlacza sie tylko ten szybki - po lewej jak przed autem stoje.
Popatrz :::.
Oba przekazniki bez obudowy i kiedy kazdego z nich,albo oba mechanicznie zewre ( palcem blaszke kontaktowa docisne do styku) to chodza oba,tylko jak juz nic nie ingeruje to startuje tylko ten szybki przy ok 85 stopni.
K |
|
|
|
 |
knauss
początkujący forumowicz
Dołączył: 30 Sie 2011
|
Wysłany: 2011-08-31, 10:19
|
|
|
Czy napewno ma jako pierwszy startowac ten wolniejszy wentylator a pozniej szybszy ????
Zawsze istnieje alternatywa zamiany kabli przy czujniku termicznym.
poz
K |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2011-08-31, 11:27
|
|
|
tak .... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
knauss
początkujący forumowicz
Dołączył: 30 Sie 2011
|
Wysłany: 2011-09-01, 15:28
|
|
|
No to co ? - kabelki od czujnika termiczniego zamienie......chyba nic sie nie stanie co ?
poz
K |
|
|
|
 |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-09-02, 10:09
|
|
|
Witam
Chciałbym przy okazji otwartego temat zapytać właściwie o to samo ale w starszym modelu.Motor 2.5 d 1993,nie pracuje jeden wentylator a drugi pracuje na wysokich obrotach.Czy ktoś może mi pomóc w tym temacie?
P.S.
Przy nie pracującym wentylatorze ,przy złączu elektrycznym oprócz połączonych dwóch kabli znajduje się nie podłączony kabelek z dziwną wtyczką.Czy ktoś wie do czego on jest i czy ma wpływ na pracę wentylatora(a raczej na jej brak) |
|
|
|
 |
|