Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wentylatory chlodzenia nie dzialaja
Autor Wiadomość
knauss 
początkujący forumowicz

Dołączył: 30 Sie 2011
Wysłany: 2011-08-30, 03:26   Wentylatory chlodzenia nie dzialaja

Witam

Jak w Temacie - bezpieczniki ok,wentylatory oba ok - co robic ?

Ducato 230 1,9 TD 1997 rok

Czy znajde gdzies schemat ?

poz

K
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bonusik 
weteran


Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Piwa: 10/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-30, 07:15   

Wymień włącznik termiczny wentylatora chłodnicy i po problemie.... :spoko
_________________
Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2011-08-30, 07:27   

a aby to na szybko sprawdzic, odłącz koste przy chłodnicy i zrób ''mostek''..
wentylatory powinny odrazu sie załaćzyc...
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JaroW 
stary wyga
JaroW


Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Piwa: 22/17
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2011-08-30, 09:30   Re: Wentylatory chlodzenia nie dzialaja

knauss napisał/a:
Witam

Jak w Temacie - bezpieczniki ok,wentylatory oba ok - co robic ?

Ducato 230 1,9 TD 1997 rok

Czy znajde gdzies schemat ?

poz

K


Witaj ja mam taki silnik .

I może jest problem w przekaźnikach które są przy chłodnicy w takiej plastikowej puszce.
U mnie przekaźnik się zespawał to znaczy odpadł nit przewodzący napięcie .
Otwórz puszkę spróbuj zamienić przekaźniki bo są 2. Jeden od wyższej temp . drugi od niższej temp. załączania wentylatorów.
lub otwórz przekaźnik śrubokrętem i sprawdź czy działa podczas pracy silnika jak temp dojdzie do do temp 85-90st C.
POZDRAWIAM. :spoko
_________________
Nowy CamperoManiak -> to ja.

Nie piszę poprawnie po polsku
.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2011-08-30, 10:39   

knauss napisał/a:
Czy znajde gdzies schemat ?


Proszę:


By rkw1968 at 2011-08-30

Tak jak Ci Grezsiek napisał ..... 1505 to włącznik termiczny dwustopniowy (ten w chłodnicy)
jak zewrzesz styki zewnetrzne i potem 1 i 2 to będziesz miał najszybszy test całęgo układu ... ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
knauss 
początkujący forumowicz

Dołączył: 30 Sie 2011
Wysłany: 2011-08-30, 11:27   

Oj dzieki koledzy za pomoc - dzis jeszcze kolega przyjdzie i dzalamy.

Raz jeszcze sliczne dzieki.

K
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
knauss 
początkujący forumowicz

Dołączył: 30 Sie 2011
Wysłany: 2011-08-30, 13:13   

Witam

Dalej cos nie tak :::

Wentylatory jak podlacze bezposrednio 12V pracuja - lewy wolniej - prawy szybko - jak domniemam to pierwszy startuje ten wolniejszy a jak nie wyrabia to ten szybszy mu pomaga - tak ?

Przekazniki oba dzialaja - z tym,ze jeden jest do wymiany - bo jak powyzej kolega tu juz wspomnial - odpadlo od niego ten styk srebrny i teraz blaszka miedziana zwiera - ale to pozniej wymienie.

Kiedy otwarte z obudowy przekazniki wlacze(mechanicznie) to prawy (szybki) kreci,ale lewy nawet nie drgnie - gdzies z dolu nie dostaje prada po grubym czerwonym kableku.


Co ta sa na schemacie te BMF 1 i 2 ? - bo to jak by z tamtad nie dochodzil prad,czy sa to bezpieczniki ??

Czujnik termiczny w chlodnicy kupilem juz pare dni temu nowy - firmy Hella.
Bezpieczniki wszystkie sprawdzone - sa ok.
Ten numer ze zwieraniem na kostce od czujnika termicznego tez robilem i nic nie rusza.

Dzieki

poz

K
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2011-08-30, 13:47   

TAk to zabezpieczenie .... jak widzisz ze schematu prąd na silnikach jest stały sterowane są masą ..... przekaźniki albo łączą je szeregowo albo równolegle i tak sie odbywa regulacja obrotów nie ma "wolniejszego" i "szybszego" wentylatora ..... ;)
Stycznik w chłodnicy ma dwa styki na różne temperatury pierwszy załącza "małą prędkość" drugi przy temperaturze bodajże 100st C nie pamiętam i nie mam czasu szukać teraz "wysoką" styczniki są opisane powinno to być tłoczone 85/95 ..... 88/98 etc.
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Ostatnio zmieniony przez roger 2011-08-30, 17:34, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
knauss 
początkujący forumowicz

Dołączył: 30 Sie 2011
Wysłany: 2011-08-30, 17:20   

Z BMF-ow nie dochodzil plus czerwonym cienkim kabelkiem,ktory zasila cewki przekaznikow - bo minus do cewek przychodzi z czujnika termicznego.

Pod lampa i pod bateria sa dwa wielkie zlacza (wtyka i gniazdo) jedne ma duzo czerwonych kabli o roznej grubosci a drugi czarne - mysle,ze to wlasnie sa te BMF-y albo ???

Narazie doprowadziulem prowizorycznie plus od baterii do przekaznikow i wszystko dziala - z tym,ze pierwszy wentylator startuje przy 95 stopniach ten ,ktory kreci sie szybciej a ten wolny stoi - ale kiedy manualnie przekaznik wlacze to kreci sie.

Jakies moze jeszcze sugestie panowie macie to prosze.

poz

K
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2011-08-30, 17:38   

Sprawdziłem w tych silnikach stycznik w chłodnicy pracuje tak :
Typ silnika 1-szy zestyk 2-gi zestyk
D9B (XUD9AU/W2) 88°C 92°C
D8C (XUD9UTF/W2) 88°C 92°C

Więc wygląda na to że przestała Ci chodzić pierwsza prędkość bo z mniejszą prędkością powinny się włączyć wcześniej i kręcić oba ....
Rozumiem że teraz po wymianie stycznika w chłodnicy i po doprowadzeniu na krótko "=" do przekaźnika jak zmostkujesz na wtyczce stycznika to działają obie prędkości ?
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
knauss 
początkujący forumowicz

Dołączył: 30 Sie 2011
Wysłany: 2011-08-30, 18:47   

Nie - wlacza sie tylko ten szybki - po lewej jak przed autem stoje.

Popatrz :::.

Oba przekazniki bez obudowy i kiedy kazdego z nich,albo oba mechanicznie zewre ( palcem blaszke kontaktowa docisne do styku) to chodza oba,tylko jak juz nic nie ingeruje to startuje tylko ten szybki przy ok 85 stopni.

K
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
knauss 
początkujący forumowicz

Dołączył: 30 Sie 2011
Wysłany: 2011-08-31, 10:19   

Czy napewno ma jako pierwszy startowac ten wolniejszy wentylator a pozniej szybszy ????

Zawsze istnieje alternatywa zamiany kabli przy czujniku termicznym.

poz

K
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2011-08-31, 11:27   

tak ....
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
knauss 
początkujący forumowicz

Dołączył: 30 Sie 2011
Wysłany: 2011-09-01, 15:28   

No to co ? - kabelki od czujnika termiczniego zamienie......chyba nic sie nie stanie co ?

poz

K
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-09-02, 10:09   

Witam
Chciałbym przy okazji otwartego temat zapytać właściwie o to samo ale w starszym modelu.Motor 2.5 d 1993,nie pracuje jeden wentylator a drugi pracuje na wysokich obrotach.Czy ktoś może mi pomóc w tym temacie?
P.S.
Przy nie pracującym wentylatorze ,przy złączu elektrycznym oprócz połączonych dwóch kabli znajduje się nie podłączony kabelek z dziwną wtyczką.Czy ktoś wie do czego on jest i czy ma wpływ na pracę wentylatora(a raczej na jej brak)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***