Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej silnikowy
Autor Wiadomość
bogdanpiotr 
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Talento EURA MOBIL
Dołączył: 19 Maj 2010
Postawił 10 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-14, 21:21   Olej silnikowy

Mam Fiata Talento 1.9D z 1993 roku, przebieg 197 tys. km. Kupiłem Fiata od Niemca na jesieni w 2009 roku, przejechałem nim 12 tys. km. Spala mi 10 l na 100 km. Zauważyłem, że połyka również olej silnikowy od 0,5 l do 1 litra na 1000 km. Z moich obserwacji wynika, że ubytki oleju silnikowego są większe, gdy temperatura silnika przekracza 90 stopni C.
Mam pytanie, czy takie ubytki oleju silnikowego mieszczą się w normie.
Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darol 
weteran
KMW TEAM


Twój sprzęt: Knaus Sunliner
Nazwa załogi: darole - gorole ;-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Paź 2010
Piwa: 61/24
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-10-14, 22:04   

trochę dużo ....
ja wlałem 0,5 l po 6 tys. km
nie leje Ci się gdzieś na zewnątrz ?
_________________
Arek (nie Darek) :P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 76/84
Skąd: Krakow
Wysłany: 2011-10-14, 22:06   

Zakładając ,że Fiat ma zmianę oleju co 7,500 kilometrów a pojemność silnika (olejowa) to ok 6 litrów to wydaje mi się dużo. Ja mam diesla o pojemności 2500 wolnossącego,pilnuje i nie przekraczam temperatury 90-95 stopni, i spala mi ok.0,5 litra na 4000 kilometrów Silnik zalany jest olejem Mobil półsyntetyk. Mój przebieg 168 000. Spalanie ropy 9,5-10,5 l/100 w zależności czy w górach czy po płaskim.Przy jeździe po płaskim prędkość 85-100/h.(autostrada). :spoko
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
bogdanpiotr 
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Talento EURA MOBIL
Dołączył: 19 Maj 2010
Postawił 10 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-14, 22:38   Olej silnikowy

Zauważyłem, że po przeglądzie na wiosnę, a wymieniałem olej silnikowy (Castrol-Magnatec Diesel 5W-40, Fully Synthetic), filtru oleju, filtru powietrza, jeździł mi sprawniej i spalał mniej oleju silnikowego niż się spodziewałem i przygotowałem. Było to ok. 2-3 litry przy trasie ponad 7 tys. km (Norwegia). Zauważyłem, że najlepiej jak poziom oleju przekracza minimalnie min. na wskaźniku i prędkość nie przekracza 80 km/godz. a wskaźnik temperatury silnika jest poniżej 90 stopni. Wtedy też najlepiej czuje się pracę silnika. Po przekroczeniu 7,5 tys km i to już w Polsce zaczęły się problemy z olejem silnikowym, więcej musiałem dolewać.
Słyszałem od jednego z camperowiczów ze Śląska, z którym spotkałem się na kampingu w Kołobrzegu, posiada też Fiata Talento 1,9D, że trzeba przejść na pół syntetyk to ubytki oleju silnikowego będą mniejsze. Nie wiem dlaczego Niemiec od którego kupiłem campera upierał się abym lał olej syntetyczny?.
Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 76/84
Skąd: Krakow
Wysłany: 2011-10-14, 22:49   

He,he,he bo najlepszy, tylko nie do naszych starych silników.Mój kamper chodził też na syntetyku,ale wg,mnie jest to olej za rzadki jak na tego typu konstrukcję silnika.Nie zapominajmy ,że początki tego silnika sięgają lat 80 dziesiątych gdzie o syntetykach mało kto słyszał,a producent wyraźnie podaje ,że należy lać olej mineralny. W związku z tym przeszedłem na półsyntetyk,silnik wyraźnie wyciszył się.Zmieniam olej co 10 000. i wszystko jest OK. :spoko
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
bogdanpiotr 
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Talento EURA MOBIL
Dołączył: 19 Maj 2010
Postawił 10 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-14, 22:52   Olej silnikowy

[quote="darol"]trochę dużo ....
ja wlałem 0,5 l po 6 tys. km
nie leje Ci się gdzieś na zewnątrz
Nie, wszystko jest w porządku. Myślę, że ma to związek z układem chłodzenia silnika i prędkością. Jak jadę powyżej 80 km/godz to się przegrzewa i więcej połyka oleju. Już przeczyściłem chłodnicę, był straszny syf, mimo tego, ,ze po zakupie campera wlałem nowy płyn. Obecnie chłodnica trzyma jednakową temperaturę na całej powierzchni. Całe szczęście, że wymieniłem płyn, bo w zimie rozwaliłoby chłodnicę i silnik.
Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Yans 
weteran
wielbiciel pieczonych pyrek, grilla i wędzenia


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Piwa: 106/1695
Skąd: Pobiedziska
Wysłany: 2011-10-14, 23:00   

Ten silnik z reguły jest olejożerny... Ja jeżdżę na prostym mineralnym. Tylko nie przekraczam okresu wymiany.To fakt ,że lepiej trzymać poziom troszkę powyżej minimum . Spalanie kształtuje się w granicach 0,6-0,8 litra. Paliwko ok. 10 litrów. Co ciekawe w górach pół litra mniej... :haha: Z taką podobną opinią spotkałem się wielokrotnie. Dlatego nie powinieneś się martwić. :bigok Pozdrawiam. :spoko
_________________
Praca jest najgorszą formą spędzania wolnego czasu....

A każdy dzień jest raz w życiu...


Tomek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 358/496
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2011-10-14, 23:00   

Ja bym zaczął od zmierzenia ciśnienia w cylindrach.
Następnie uszczelkę pod głowicą.
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bogdanpiotr 
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Talento EURA MOBIL
Dołączył: 19 Maj 2010
Postawił 10 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-14, 23:03   Olej silnikowy

[quote="WINNICZKI"]a producent wyraźnie podaje ,że należy lać olej mineralny. W związku z tym przeszedłem na półsyntetyk,silnik wyraźnie wyciszył się.
Mam też instrukcję w języku niemieckim, gdzie wyraźnie jest napisane, że olej mineralny i wymiana co 7,5 tys. km.
Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bogdanpiotr 
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Talento EURA MOBIL
Dołączył: 19 Maj 2010
Postawił 10 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-14, 23:08   Olej silnikowy

Banan napisał/a:
"Ja bym zaczął od zmierzenia ciśnienia w cylindrach.
Następnie uszczelkę pod głowicą.
"
W warsztacie radzą mi aby nie ruszać silnika.
Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 358/496
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2011-10-14, 23:24   

bogdanpiotr napisał/a:
W warsztacie radzą mi aby nie ruszać silnika.

hmmm, dziwny warsztat, to jak oni diagnozują silniki?
Do zmierzenia ciśnienia wystarczy wyjąć wtryskiwacze :roll:
Ciśnienie w cylindrach jest bardzo istotne w takim przypadku, bo olej dostaje się do komory spalania przez nieszczelne pierścienie. Powinno być równe ciśnienie na wszystkich cylindrach, jak jest rożne, bądź znacznie odbiegające od normy, to masz gotową odpowiedź, co się dzieje z Twoim olejem.
Pisałeś coś o brudnym płynie w chłodnicy - to objaw rozszczelnienia uszczelki pod głowicą, olej dostaje się do układu chłodzenia.
Spróbuj może zmienić fachowca :chytry

A jak nie zdecydujesz się na małe grzebanko, to faktycznie zmień olej na półsyntetyk, albo lepiej mineralny, jak radzi Winniczek :ok
Pojeździsz i zobaczysz, jak nie pomoże, wtedy pogrzebiesz w silniku ;)
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2011-10-15, 07:55   

Zmień olej na mineralny.
Gdyby olej przedostawał sie do ukł chłodzenia, to na korku wlewu oleju była by kakaowa maż.
Mercedes podaje normę zużycia oleju do 1l. na 1000km.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/53
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2011-10-15, 08:17   

Do starszych roczników tylko mineralny. Z syntetyka na mineralny jest niegroźnie, natomiast z mineralnego na syntetyki... grozi wypłukaniem uszczelnień, tak załatwiłem sobie kiedyś dawno osobówkę. Chciałem polepszyć :gwm . Olej mineralny jest gęstszy i bardziej uszczelnia nasze motorki.
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Grzegorz565 
weteran

Twój sprzęt: Fiat Dukato
Dołączył: 07 Gru 2010
Otrzymał 30 piw(a)
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2011-10-15, 09:40   

:spoko prawdopodobnie stwardniały już uszczelniacze na zaworach ze starości.To jak z rana uruchamiasz silnik z rury buchnie siwy dym a potem już jest OKI.Pierścienie-dymi cały czas. :spoko
_________________
Rokers
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-10-15, 18:00   

kimtop napisał/a:
Mercedes podaje normę zużycia oleju do 1l. na 1000km.

FIAT -0,7l oleju na 1000km
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***