Gdzie znaleźć kod silnika? Może ktoś rozpozna jaki to silnik |
Autor |
Wiadomość |
Aimeiz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-10-30, 17:42 Gdzie znaleźć kod silnika? Może ktoś rozpozna jaki to silnik
|
|
|
Hej.
Chciałbym jednoznacznie określić jaki mam dokładnie silnik w kamperze.
To Peugeot 290 z 1991r.
Nie widzę na silniku onaczeń ani numeru, może dlatego że jest nieco przybrudzony.
Może ktoś z kamperowiczów - fachowców potrafi rozpoznać na podstawie zdjęć.
Jaki jest kod tego silnika? Gdzie na silniku mogę go znaleźć? |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
|
martini44
Kombatant
Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2011-10-30, 17:47
|
|
|
na tabliczce znamionowej ..... o ile wczesniej silnik nie był zmieniony..... |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
|
Aimeiz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-10-30, 18:30
|
|
|
Hmm Też tak myślałem, ale rzeczywistość nie zawsze pokrywa się z teorią.
Niestety na tabliczkach znamionowych w samochodzi nie znalazłem nić co wygląda na kod silnika takiego Peugeota.
Wedłu sklepu z częściami http://e-autoparts.pl lub http://www.arwit.pl
Dla Peugeota z 1991r z silnikiem wysokoprężnym powinno być coś takiego:
CRD93
CRD93L
CRD93LS
DB9
lub inny typ oznaczeń
U25/661
U25/663
XUD9A
a w samochodzie, w komorze silnika mam takie tabliczki jak na zdjęciu.
Poza wagami, kolorem, numerem nadwozia powtórzonym z miejsca koło pasażera niestety nic co by wyglądało na typ czy kod silnika niema. |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
|
prezes1960
zaawansowany
Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-10-30, 19:01
|
|
|
Aimeiz, nie jestem znawcą tych silników,ale wiem że te drugie oznaczenia dotyczą silnika 2.5 d i td montowanych też w fiacie ducato!.Następna ważna sprawa to to że nie podałeś pojemności!!! Według książki "sam naprawiam"..we francuzach montowano:
1.9 d XUD9A/D9B
2.5 d CRD93L/ U 25/661
2.5 td CRD93LS/ U25/675
PS.
po zdjęciach moą rozpoznać tylko wytrawni spece |
|
|
|
|
Aimeiz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-10-30, 19:12
|
|
|
To powinien być silnik 2500cm, tylko nie wiem czy D czy TD.
Według podanej mocy w papieracjh, to silnik 2500D, czyli CRD93, ale dziwi minie, że z filtru powietrza, rura biegnie w dół do czegoś co wygląda na turbosprężarkę i potem do kolektora wlotowego, co wskazywało by na CRD93L lub CRD93LS. Dlatego wystawiłem zdjęcia. |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 216/484 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-10-30, 19:29
|
|
|
Aimeiz wykonaj czytelne zdjęcie tabliczki z lewej strony Twojej foty- tam powinien być kod silnika. |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
prezes1960
zaawansowany
Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-10-30, 19:29
|
|
|
Aimeiz, doczytałem że na tabliczce we francuzach nie ma podanego typu silnika ,ale można go odczytać z przodu głowicy silnika ,pomiędzy kolektorem (u ciebie chyba wydechowym) ,tym od stron koła zapasowego,od przodu samochodu. |
|
|
|
|
Aimeiz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-10-30, 19:46
|
|
|
No właśnie też do doczytałem bo mamy chyba tę samą książkę: H.R. Eyzold Fiat Ducato, Peugeot Boxer Citroen Jumper.
Patrząc z góry na silnik, jest na środku z przodu miejsce, gdzie mógłby być wybity kod i numer silnika, ale tam nic nie widzę. Może to dopiero widać tak zupełnie z przodu, ale zasłania chłodnica.
Ta niby tabliczka z lewej strony to naklejki przeglądów i wymian oleju. Tam żadnych kodów niestety niema.
A ta metalowa zawiera numer nadwozia i wagi / naciski w KG i Version 1, oraz 2.88 cokolwiek by to oznaczało.
Tak sobie pomyślałem że na forum są wytrawni spece i rozpoznają silnik po zdjęciach.
Proszę się nie sugerować kamperem Ducato na avatarze. Mam w tej chwili dwa kampery i chodzi mi o Peugeota 290 vel J5 z 1991r. |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
Ostatnio zmieniony przez Aimeiz 2011-10-30, 20:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 216/484 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-10-30, 19:52
|
|
|
Aimeiz napisał/a: | Ta niby tabliczka z lewej strony to naklejki przeglądów i wymian oleju. |
Przynitowana tabliczka, a tą mi chodzi |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Aimeiz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-10-30, 20:04
|
|
|
Pisaliśmy jednocześnie.
Wzbogaciłem poprzedni post o w miarę czytelny wycinek fotki z tą przynitowaną tabliczką. |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
|
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2011-10-30, 20:14
|
|
|
to jest motor 2,5TD 70kW
inne 2,5TD nie wychodziły w tym czasie
były tylko 2,5D i potem chyba tylko 1,9D z wolnossących
rp chyba 85-94
a termostat woskowy działa?? :D
tak więc jest 2,5TD i do takiego szukaj części i nnego 2,5TD w tym czasie w peugeocie nie było.
Mam taki silnik w J5 z 93r. |
Ostatnio zmieniony przez majsterus 2011-10-30, 20:19, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
prezes1960
zaawansowany
Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-10-30, 20:15
|
|
|
Aimeiz, napewno nie jest to silnik u25,taki silnik ja posiadam i wygląda inaczej.Jest zamontowany odwrotnie ,u mnie kolektor wydechowy jest od strony kabiny,przy ścianie "ogniowej".Z przodu widać tylko pompę wtryskowa no i parę innych drobiazgów.Dlatego raczej możesz wykluczy silniki typu u25!? |
|
|
|
|
Aimeiz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-10-30, 20:30
|
|
|
Ja mam wrażenie że to co widać od strony chłodnicy to kolektor ssący i właśnie od niego biegnie rura gumowa w dół a tam jest coś nma kształt turbosprężarki, ale nie jestem pewnien bo nie słychać charakterystycznego świstu powyżej pewnych obrotów.
Może to rzeczywiście silnik 2500TD tylko turbosprężarka jest zużyta i nie działa, albo działa, tylko ja nie słyszę.
Mylące jest to że w dowodzie jest 2500cm i moc 54KW, gdyby był TD to było by 70KW, ale może być błąd.
Co to jest termostat woskowy? |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
Ostatnio zmieniony przez Aimeiz 2011-10-30, 20:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2011-10-30, 20:35
|
|
|
jakie masz koła?
2,5TD wychodził tylko na 16 calach
jak masz mniejsze to była przekładka motoru. |
|
|
|
|
Aimeiz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-10-30, 20:38
|
|
|
Kółka 14 cali.
Przekładka mogła być, ale ten silnik nie wygląda na 95 koni.
Mam ducato z silnikiem fiat 2.5D i biorąc pod uwagę róznicę wielkości i wagi tych samochodów, to wygląda że mają moc podobną, ale mogę się mylić.
Podobno po numerze nadwozia można na jakiejś stronie znależć jaki był fabrycznie zamontowany silnik. |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
|
|