|
Wymiana silnika |
| Autor |
Wiadomość |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 242/612 Skąd: z głębokiego buszu

|
Wysłany: 2011-11-21, 19:41 Wymiana silnika
|
|
|
| Jakie skutki prawno-administracyjne niesie za sobą wymiana silnika w kamperku na większy/np. z 1.9 TD na 2.8 TD/ w sensie - stawki OC, akcyza itd. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2011-11-21, 20:18
|
|
|
a musi ktoś o tym wiedzieć ?? silnik jak część zamienna..... |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
Bim
Kombatant Jacek

Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 169/103 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2011-11-21, 20:21
|
|
|
| martini44 napisał/a: | a musi ktoś o tym wiedzieć ?? silnik jak część zamienna.....
_________________ | nie do końca jak samochód zarejestrowany na firme i chce sie to ując w koszty |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2011-11-21, 20:27
|
|
|
Bim, a to co innego... |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 362/716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-11-21, 20:44
|
|
|
SławekEwa nudzi ci się aaaa zima idzie? pozdrawiam |
_________________ komplet |
|
|
|
 |
kazbar
weteran

Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 36/4
|
Wysłany: 2011-11-21, 21:05
|
|
|
Silnik był jakiś czas temu "przypisany" do samochodu i stanowił jego nierozłączną część (stąd dawne wpisy o nim w dowodzie rejestracyjnym i obowiązkowe zmiany tegoż w przypadku jego (silnika) wymiany. Ustawodawca połapał się w pewnym czasie...UE się kłania (Sorki. Nie strzelę dokładną datą. Zainteresowanym podeślę link ), że silnik nie jest integralną częścią samochodu, bez której samochód nie jest samochodem (definicja) lecz częścią zamienną
Myślę więc, że zmiana silnika (traktowana teraz na równym prawie z... kołem zapasowym czy innymi z częściami zamiennymi) nie niesie za sobą żadnych skutków administracyjno-prawnych.
Przepisy ubezpieczeniowe (moim zdaniem błędnie przypisane do pojazdu i jego silnika (ccm) a nie do właściciela, to ewenement w PL nie tyle na skalę europejską ale też światową!!!) na szczęście w przypadku kamperów jako pojazdów specjalistycznych "nie biorą pod uwagę" pojemności silnika ale przeznaczenie pojazdu (specjalistyczny).
Jaki więc mamy silnik w kamperze - nikogo to dzisiaj nie interesuje. Ani podatkowo ani ubezpieczeniowo.
Do czasu, gdy ustawodawca nie połapie się, że od kamperów też jakąś kasę można wydrzeć ...siedźmy cicho
PS. To tylko moje zawodowe zwichnięcie.
Pozdrawiam
Kazek |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 362/716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-11-21, 21:44
|
|
|
zależy o co chodzi, sprowadzenie z zachodu kamperka z poj 1.9 dla małej akcyzy i wymiana na 2,8 czy wymiana juz w krajowym kamperku , muszą się! pojazdy, silniki i roczniki zgadzać mniej więcej modelowo bo inaczej z samochodu zrobi się galaretka, silnik to nie wszystko a zawieszenie ,skrzynia,zabudowa jest to dostosowane do 1,9. OC przy tej roszadzie to pikuś 100, 200 zł różnicy |
_________________ komplet |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 242/612 Skąd: z głębokiego buszu

|
Wysłany: 2011-11-21, 22:25
|
|
|
| Robert Dychus napisał/a: | | SławekEwa nudzi ci się aaaa zima idzie? |
Z czego tak wnioskujesz
| Robert Dychus napisał/a: | | zależy o co chodzi, |
O to, żeby kamperek górkę zobaczył trochę póżniej niż ja.
| Robert Dychus napisał/a: | | muszą się! pojazdy, silniki i roczniki zgadzać mniej więcej modelowo |
Zgadza się Dukato 14- 1997r. / kamper 1,9TD i Dukato 14 -1998r. /bus 2.8 idTD/ |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 362/716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-11-22, 10:07
|
|
|
no tak , w sumie swój silnik sprzedaż ,ale 2,8 trzeba kupic z osprzętem elektrycznym , sterownikami i zapytać o skrzynie ,wpisać zmiane w dowód i jazda ,a z tym zgłaszaniem Martini44 dobrze myśli |
_________________ komplet |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 362/716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-11-22, 10:11
|
|
|
napisałem masło maślane z rejestracją sory, według uznania |
_________________ komplet |
|
|
|
 |
sławek w.
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Piwa: 10/1 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-11-22, 20:51
|
|
|
Właśnie w ubiegłym tygodniu dokonałem czegoś o czym pisałem w którymś z postów - o nieopłacalności wymiany silnika - wymieniłem dotychczasowy 1,9td na 2,5td. Kupiłem struchlałego dostawczaka za grosze, przełożyłem silnik ze skrzynią i półosiami, kompletne zawieszenie, koła itd., absolutnie wszystko co było pod maską, bez zmian pozostała tylna oś bo jest taka sama w 14 i 16 kołach (resztę oddałem na szrot i wyrejestrowałem pojazd). Niestety silnik dymi na niebiesko co oznacz chyba pierścienie i ew. turbo (konsultowałem dzisiaj z Gino - dziękuję za poradę). Zobaczymy jak to dalej się ułoży finansowo, ale czego się nie robi dla hobby i przyjemności Zmian nie zgłaszam w wydziale komunikacji bo powiedziano mi, że silnik jest jak część zamienna i nie wymaga zmian w dowodzie rejestracyjnym - nawet nie wiem gdzie jest nr silnika . |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2011-11-22, 21:07
|
|
|
| sławek w. napisał/a: | nawet nie wiem gdzie jest nr silnika |
Z tyłu przy przegrodzie czołowej samochodu, po prawej stronie poniżej głowicy. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 242/612 Skąd: z głębokiego buszu

|
Wysłany: 2011-11-22, 22:18
|
|
|
| sławek w. napisał/a: | | Niestety silnik dymi na niebiesko co oznacz chyba pierścienie i ew. turbo |
Jak kupowaleś tego dostawczaka to on nie był"na chodzie" |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
dominik
stary wyga

Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2008 Piwa: 12/18 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2011-11-25, 10:44
|
|
|
jak jest zimny to trochę dymi na niebiesko, ale teraz będzie fruwał z taką mocą |
|
|
|
 |
Mutek
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato Riva
Nazwa załogi: Zibi i Dona
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2010 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: 2011-11-25, 17:41
|
|
|
Sławek pod jednym względem trzeba zrobić zapis w dowodzie rejestracyjnym bo jeśli silnik jest nowszej generacji to zyskujesz lepszą naklejkę w Niemczech, bo w innym przypadku dużo stref masz niedostępnych.Ja zrobiłem wpis typ silnika i z którego roku .
Poza tym życzę cierpliwości i powodzenia .
Zibi |
_________________ Misiaczek jest jak życie.
 |
|
|
|
 |
|
|