Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Simeringi skrzyni biegow Talento 1,9
Autor Wiadomość
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/52
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2014-07-29, 12:48   Simeringi skrzyni biegow Talento 1,9

Od dłuższego czasu kapało mi z prawej półosi. Kilka dni temu sprężyłem się i wymieniłem simering w skrzyni a raczej w obudowie mechanizmu różnicowego. Niestety po powrocie z ok. 250km wypadu stwierdziłem z bólem, że dalej mam plamę pod skrzynią. Ponowny demontaż półosi i wyjęcie simeringu, który nie wytrzymał. Ten simering kupiłem za 12zł w sklepie motoryzacyjnym i od początku wydawał mi wątpliwej jakości. Teraz kupiłem w sklepie "normalnym" za 3,60zł i na wygląd już bardziej mi się podobał więc wziąłem 2szt. Oryginalny rozmiar to 35x50x8 mm, jednak w sprzedaży (w motoryzacyjnym również) są 35x50x7. Jest to nawet lepiej, że są węższe. Gniazdo w którym jest montowany simering ma ok. 15mm głębokości więc dla pewności zmontowałem obydwa "szeregowo". Zrobiłem próbną jazdę i jest suchutko.
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2014-07-29, 12:53   

krzysztofCz napisał/a:
dla pewności zmontowałem obydwa "szeregowo".

Jak ten pierwszy nie puści oleju to ten drugi wytrze się bez smarowania. :-P
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/52
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2014-07-29, 13:04   

janusz napisał/a:
krzysztofCz napisał/a:
dla pewności zmontowałem obydwa "szeregowo".

Jak ten pierwszy nie puści oleju to ten drugi wytrze się bez smarowania. :-P

Pewnie masz rację, ale nie miałem co zrobić z tym drugim :szeroki_usmiech
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/52
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2014-07-29, 16:22   

Niestety janusz muszę Cię rozczarować. Piszę niestety ponieważ simering jest smarowany, tylko że... od zewnątrz.
W dotychczasowych moich naprawach nigdy nie spotkałem się z rozwiązaniem jakie mam tutaj. Zawsze miałem tak, że półoś wchodziła do skrzyni (mechanizm różnicowy) i była bezpośrednio uszczelniana simeringiem. Tutaj jest tak, że półoś wchodzi do tulei z wewnętrznym wieloklinem i półoś nie ma kontaktu z simeringiem. Uszczelniana jest ta tuleja i... tu jest dobrze. Wyciek mam z tulei po półosi. Nie mam pojęcia jak to jest uszczelniane.
Nie chce mi się demontować skrzyni (chociaż pewnie będę musiał) i moje pytanie brzmi:
czy ktoś ma schemat takiej skrzyni albo kiedyś ktoś rozbierał takową :?:
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Donat 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Piwa: 71/57
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-07-29, 17:16   

Na końcu tej tulei w którą wkładasz półoś jest tzw "brok" niestety jest on nabijany od strony mechanizmu różnicowego. Jeśli chcesz zrobić prowizorkę bez wyciągania skrzyni to spuść olej,wymyj dokładnie tą tuleję od środka i zaaplikuj na jej dno trochę dobrej masy uszczelniającej. Na pewno pomoże, ale na jak długo, tego nie wie nikt. Jeśli chciałbyś zrobić to porządnie to trzeba wyciągać skrzynię.
_________________
Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2014-07-29, 17:20   

W tulei na końcu powinien być brok. Może ktoś wymieniał przegub zewnętrzny bez wyjmowania półosi i młotkiem go wbijał przy okazji obluzował brok.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/52
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2014-07-29, 17:23   

Tak myślałem, że jest zaślepiona od środka i to puściło. Też właśnie kombinuję jak uszczelnić bez rozbierania.
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2014-07-29, 17:34   

Najlepiej rozbierz, zrobisz fachowo i będziesz miał spokój. Gorzej jak wypadła do środka to koniecznie rozbierz całą skrzynię i ją znajdź, bo może niezłego bałaganu narobić.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/52
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2014-07-29, 19:18   

Przejechałem już nim kilkadziesiąt tysięcy km i jakby miało coś chrupnąć to już by się to stało. Po prostu jak wykapie ze dwie setki oleju to przestaje. Chciałem jednak być O.K. w stosunku do kampera :szeroki_usmiech i dlatego ta wymiana simeringów. Jak wsadzę palec do środka to czuję, że jest tam jakieś dno. Pewnie jest jednak nieszczelne. Muszę przemyśleć wszystkie plusy ujemne i minusy dodatnie (jak mawiał klasyk) i podjąć jakąś decyzję.
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2014-07-29, 20:02   

krzysztofCz napisał/a:
podjąć jakąś decyzję.

Żeby to naprawić tak jak powinno być to trzeba byłoby rozebrać całą skrzynię biegów łącznie z mechanizmem różnicowym. Dosyć skomplikowana sprawa. Jak już rozbierać to zrobić remont całej skrzyni. :-/
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/52
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2014-07-29, 21:31   

Biegi wchodzą lekko i pewnie a skrzynia nie wyje, chociaż łożysko w sprzęgle trochę słychać. Muszę zmierzyć głębokość tej tulei i jak daleko wchodzi wieloklin półośki. Jeżeli się da to wsadzę jakiś gumowy korek a za remont wezmę się po sezonie. Chociaż nie wiem... u mnie sezon kamperowy trwa cały rok :lol: . Jak nie będzie wyjścia to czeka mnie rozbieranie skrzyni teraz.
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2014-07-29, 22:03   

Jeżeli brok jest tylko troszkę uchylony, to wsadzając korek gumowy a potem półoś, możesz go całkowicie wypchać. Poco zadajesz pytanie jak i tak sam najlepiej wiesz co masz zrobić.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-07-29, 22:14   

krzysztofCz napisał/a:
czy ktoś ma schemat takiej skrzyni albo kiedyś ktoś rozbierał takową


poszukaj sam :)
Strona
http://www.fiat-lancia-alfa.pl/
klik na ePER (niebieski na pasku)
klik na znaczek prawy górny róg FIAT PROFESJONAL (między Lancia a Abarth)
po lewej
“Wybierz katalog”
w pionie napis
“eSpare Parts” – klik
prawa strona
“Szukaj po VIN”
wpisujesz nr nadwozia ZFA........... (17 znaków)
strzałeczka – klik
Wyskakuje Twój samochód.
(eper przyjmuje model od 90)
klik – nex
Po lewej układy
klik na 212 Skrzynia biegów
najlepiej
klik – “show all drawings”
i się bawisz
twój shemat to tablica 21220/00
pozycja 2 koronka katalog 75439923
prawdopodobnie uszkodzona (przerdzewiały) tzw.broc lub rowek w miejscu styku z uszczelniaczem. Koronkę mogę jeszcze zdobyć ale cena zaporowa 435 zł. Oficjalnie przy nr (przekreślony koszyczek najedź kursorem) produkt wyczerpany.
Podejrzewam też zastosowany zły uszczelniacz.
274 Most i półosie napędowe
tablica 27402/00
pozycja 5 kat.26126739 (Corteco 12011547)
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl szczegóły
Dukat290 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 290
Dołączył: 25 Mar 2014
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2014-08-13, 10:23   

coś im sie syypie stronka.....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-08-13, 22:08   

krzytofCz
Dzięki za browarka
cieszę się ze mogłem pomóc :)

Dukat290 napisał/a:
coś im sie syypie stronka.....


Pewnie wgrywają nowszą wersje.
Zawsze do dyspozycji jest wersja przedostatnia, ale za darmo :-P
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***