Oleje z dodatkiem dwusiarczku molibdenu MoS2 |
Autor |
Wiadomość |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-01-28, 15:16
|
|
|
dodatek ten nie odnowi silnika nie tworzy stałej warstwy ochronnej itd. zresztą było tu już o tym.
Ale pomaga zabezpiecza i jest bezpieczny w 100% przynajmniej do mego silnika taki np. konfigurator olej zaleca czy to powyżej czy poniżej 150tys przebiegu MoS2 - Leichtlauf 10W-40 ale to jet Liqui Moly choć widziałem też innych firm oleje jak sprawdzałem.
Nie wiem jak to będzie w nowoczesnych silnikach mocno wysilonych z elektroniką miliardem czujników, turbo, dpffami ,katalizatorami i innymi cudami ale do prostych silników Diesla i Turbo Diesla typu tdi lałbym od nowości
Cytat: | MOS2 idealne do sportu i klasycznych samochodów
Modyfikatory tarcia to środki poprawiające właściwości smarne i możemy je podzielić na środki o działaniu mechanicznym i mechaniczna chemicznym. W tym segmencie koniecznie trzeba wspomnieć o bardzo popularnym preparacie na bazie MOS2 (dwusiarczku molibdenu) - Właściwości dwusiarczku molibdenu takie jak bardzo mały współczynnik tarcia i zdolność do uszczelniania silników przyczynia się do zwiększenie kompresji i ciśnienia oleju. Co bardzo istotne po zastosowaniu tego środka nie wzrasta lepkość oleju. Właściwości MOS2 zauważyli również producenci silników, którzy bardzo często już na etapie produkcji silnika pokrywają powłoką MOS2 najbardziej newralgiczne elementy silnika. Oczywiście dwusiarczek można tez kupić w postaci gotowych olejów. Właściwości MOS2 można też wykorzystać do wyciszenia głośnej pracy skrzyni biegów | itd.
Takie oleje znalazłem ,ktoś zna ,stosował? ja słyszałem że Mannol robi oleje z starych przepracowanych olei.
Cytat: | Mannol Molibden Diesel 10W40 - wielosezonowy półsyntetyczny olej silnikowy do mocno obciążonych silników diesla. Skutecznie zmniejsza zużycie na wszystkich etapach spalania w silniku dzięki tworzeniu unikalnej warstwy ochronnej, która wytrzymuje ekstremalne obciążenia. Zapobiega tworzeniu się cząsteczek stali. Posiada optymalne właściwości niskotemperaturowe. Skutecznie redukuje powstawanie osadów i nagaru.
https://mannol.de/pl/?action=accessory_chemical_preview&name=Molibden%20Diesel%2010W-40 |
Cytat: | Mannol Nano Technology 10W40 - specjalny olej silnikowy o znakomitej tribotechnicznej charakterystyce produkowany z wykorzystaniem najnowszej nanotechnologii. Zawiera specjalną nanotechnologię z hydrowęglowymi komponentami, które budują samoodnawiającą warstwę ochronną na powierzchni metalu dla maksymalnego obniżenia współczynnika tarcia i szybkości zużycia. Zapewnia odbudowę nano-i micro wad i ubytków na powierzchni ciernej przy wysokich obciążeniach i prędkościach poślizgu. Mannol Nano jest zaprojektowany, aby zwiększyć żywotność silnika i poprawić wszystkie specyfikacje wydajności.
https://mannol.de/pl/?action=accessory_chemical_preview&name=Molibden%20Diesel%2010W-40 |
Edit:
Takie info o substancji tribotechnicznej ale czy taka właśnie jest w Mannolu?
Cytat: | SUBSTANCJA TRIBOTECHNICZNA ATOMIUM. CO TO TAKIEGO?
Atomium to substancja tribotechniczna zawierająca neutralną recepturę chemii samochodowej. Technologia Atomium wykorzystuje unikatowe właściwości naturalnych minerałów w celu odnowy zużytych ściernie części silników, skrzyni biegów, pomp paliwa, hydraulicznego wspomagania kierownicy oraz pozostałych mechanizmów i urządzeń przemysłowych. Technologia Atomium optymalizuje kontakt par trących silnika, co prowadzi do poprawy parametrów technicznych, które mogą ponownie osiągnąć poziom wartości nominalnych..... czyt dalej-> https://atomium.sk/pl/czym-jest-atomium/ jest tam nawet film po czesku. |
-
Dobra doczytałem i wychodzi że te ATOMIUM to jest taki ceramizer który tworzy trwałą powłokę, a ten manola ma dodatek z hydrowęglowymi komponentami?
Z tego co poczytałem to ceramizery działają i to świetnie problem może być tylko jak ta powłoka zacznie się złuszczać z metalu ale nie znalazłem jakiś opisów tego zjawiska |
|
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-01-28, 17:56
|
|
|
[quote="pasza"]dodatek ten nie odnowi silnika nie tworzy stałej warstwy ochronnej itd. zresztą było tu już o tym.
Ale pomaga zabezpiecza i jest bezpieczny w 100% przynajmniej do mego silnika taki np. konfigurator olej zaleca czy to powyżej czy poniżej 150tys przebiegu MoS2 - Leichtlauf 10W-40 ale to jet Liqui Moly choć widziałem też innych firm oleje jak sprawdzałem.
Nie wiem jak to będzie w nowoczesnych silnikach mocno wysilonych z elektroniką miliardem czujników, turbo, dpffami ,katalizatorami i innymi cudami ale do prostych silników Diesla i Turbo Diesla typu tdi lałbym od nowości
Cytat: | MOS2 idealne do sportu i klasycznych samochodów
Modyfikatory tarcia to środki poprawiające właściwości smarne i możemy je podzielić na środki o działaniu mechanicznym i mechaniczna chemicznym. W tym segmencie koniecznie trzeba wspomnieć o bardzo popularnym preparacie na bazie MOS2 (dwusiarczku molibdenu) - Właściwości dwusiarczku molibdenu takie jak bardzo mały współczynnik tarcia i zdolność do uszczelniania silników przyczynia się do zwiększenie kompresji i ciśnienia oleju. Co bardzo istotne po zastosowaniu tego środka nie wzrasta lepkość oleju. Właściwości MOS2 zauważyli również producenci silników, którzy bardzo często już na etapie produkcji silnika pokrywają powłoką MOS2 najbardziej newralgiczne elementy silnika. Oczywiście dwusiarczek można tez kupić w postaci gotowych olejów. Właściwości MOS2 można też wykorzystać do wyciszenia głośnej pracy skrzyni biegów | itd.
Takie oleje znalazłem ,ktoś zna ,stosował? ja słyszałem że Mannol robi oleje z starych przepracowanych olei.
Cytat: | Mannol Molibden Diesel 10W40 - wielosezonowy półsyntetyczny olej silnikowy do mocno obciążonych silników diesla. Skutecznie zmniejsza zużycie na wszystkich etapach spalania w silniku dzięki tworzeniu unikalnej warstwy ochronnej, która wytrzymuje ekstremalne obciążenia. Zapobiega tworzeniu się cząsteczek stali. Posiada optymalne właściwości niskotemperaturowe. Skutecznie redukuje powstawanie osadów i nagaru.
https://mannol.de/pl/?action=accessory_chemical_preview&name=Molibden%20Diesel%2010W-40 |
Cytat: | Mannol Nano Technology 10W40 - specjalny olej silnikowy o znakomitej tribotechnicznej charakterystyce produkowany z wykorzystaniem najnowszej nanotechnologii. Zawiera specjalną nanotechnologię z hydrowęglowymi komponentami, które budują samoodnawiającą warstwę ochronną na powierzchni metalu dla maksymalnego obniżenia współczynnika tarcia i szybkości zużycia. Zapewnia odbudowę nano-i micro wad i ubytków na powierzchni ciernej przy wysokich obciążeniach i prędkościach poślizgu. Mannol Nano jest zaprojektowany, aby zwiększyć żywotność silnika i poprawić wszystkie specyfikacje wydajności.
https://mannol.de/pl/?action=accessory_chemical_preview&name=Molibden%20Diesel%2010W-40 |
Edit:
Takie info o substancji tribotechnicznej ale czy taka właśnie jest w Mannolu?
Cytat: | SUBSTANCJA TRIBOTECHNICZNA ATOMIUM. CO TO TAKIEGO?
Atomium to substancja tribotechniczna zawierająca neutralną recepturę chemii samochodowej. Technologia Atomium wykorzystuje unikatowe właściwości naturalnych minerałów w celu odnowy zużytych ściernie części silników, skrzyni biegów, pomp paliwa, hydraulicznego wspomagania kierownicy oraz pozostałych mechanizmów i urządzeń przemysłowych. Technologia Atomium optymalizuje kontakt par trących silnika, co prowadzi do poprawy parametrów technicznych, które mogą ponownie osiągnąć poziom wartości nominalnych..... czyt dalej-> https://atomium.sk/pl/czym-jest-atomium/ jest tam nawet film po czesku. |
-
Dobra doczytałem i wychodzi że te ATOMIUM to jest taki ceramizer który tworzy trwałą powłokę, a ten manola ma dodatek z hydrowęglowymi komponentami?
Z tego co poczytałem to ceramizery działają i to świetnie problem może być tylko jak ta powłoka zacznie się złuszczać z metalu ale nie znalazłem jakiś opisów tego zjawiska
tu taki niby test tego ATOMIUM tabelka pod koniec filmu https://www.youtube.com/watch?v=IEGKGMlRzbw |
|
|
|
|
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 113/120 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2019-01-28, 17:57
|
|
|
pasza napisał/a: | Liqui Moly bierze olej od nich pakuje w opakowania z swym logo i cena + 40% albo więcej. | Oni nie muszą nic od nich brać, LM jest właścicielem Meguina.
Przykładowe ceny oleju Liqui Moly i Meguin
proszę podpowiedz mi gdzie widzisz 40% ???
Akurat w tym zestawieniu Meguin 4centy droższy od LM. Pewnie można szukać i znaleźć sklep w którym jest drogo ale ja wbiłem na szybko w wyszukiwarce ebayowej i pierwsze z brzegu rezultaty pokazałem na forum.
Wybrałem ten olej bo leję go do kampera |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-01-28, 18:13
|
|
|
mischka napisał/a: | Akurat w tym zestawieniu Meguin 4centy droższy od LM. |
Ale co tam me wcześniejsze 40% masz +100% ten sam sklep olej 5W30 5L
Teraz jest promocja wiec z 80%
ponad 200zł bez promocji https://www.kolegaberlin....00-5W30-5L.html
a 104 zł bez promocji https://www.kolegaberlin....on-5W30-5L.html
Być może to nie te same oleje ale i tak najtańszy LIQUI MOLY 5w30 bez promocji to tam z 174zł czyli + 70%.
Cytat: | LM jest właścicielem Meguina. |
Podaj odnośnik do tego info
Meguin ma 170lat tak się chwalą a ile krzak Liqui-Moly ma lat? |
|
|
|
|
|
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 113/120 Skąd: Bawaria
|
|
|
|
|
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 113/120 Skąd: Bawaria
|
|
|
|
|
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 113/120 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2019-01-28, 18:41
|
|
|
To ile importer nakłada marży na swoje produkty jest jego sprawą.
Pokazałem ci że na rodzimym rynku oleje te nie różnią się znacząco ceną. |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-01-28, 18:56
|
|
|
mischka napisał/a: |
To ile importer nakłada marży na swoje produkty jest jego sprawą.
Pokazałem ci że na rodzimym rynku oleje te nie różnią się znacząco ceną. |
Zastanów się co mi pokazałeś bo pokazałeś nic
Dwa oleje od różnych sprzedawców na ebayu wybrane przez ciebie ,tak ja mogę udowodnić i 200%
Ja natomiast ten sam sklep a w innych sklepach będzie tak samo albo jeszcze gorzej.
W Słowenii czy Włoszech jest tak samo MOLY krzak jest 70-80% droższy od oleju który jest od niego lepszy.
"Kolega berlin" ma chyba najtaniej oleje MOLY w PL więc znów kulą w płot
Olej który pokazałeś na ebaju on ma taniej w Polsce https://www.kolegaberlin....00-5W40-5L.html
Starocie 5w40 są tanie ogólnie
Lepszy 0w40 już syntetyczny i tu mamy pewność że to te same oleje bo obaj producenci!!! CZY JAK TĘ PARODIĘ NAZWAĆ ? mają po jednym 0w40 w ofercie a fabryka ta sama
MEGUIN 119ZŁ https://www.kolegaberlin....er-0W40-5L.html
Moly 229ZŁ https://www.kolegaberlin....gy-0W40-5L.html
twoja metoda badania cen:) Niemiecki ebay to potwierdza:
31.90Eu Meguin https://www.ebay.de/itm/M...XCmwC:rk:1:pf:1
+ 60% do ceny i mamy molly
50Eu moly 5L https://www.ebay.de/itm/9...Zbw5o:rk:1:pf:1
A znalazł bym pewnie taniej a moly drożej ale po co |
Ostatnio zmieniony przez pasza 2019-01-28, 19:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 113/120 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2019-01-28, 19:40
|
|
|
pasza napisał/a: | tak ja mogę udowodnić i 200% | Udowodnij, tylko proszę bez masonów i innych.
P.S. Ferrari to Fiat, Dacia to Renault, Rolls Royce to BMW, Lamborghini to Audi itp... Jak widzisz jeden właściciel a kilka marek. No chyba że to wszystko firmy krzaki? |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-01-28, 19:57
|
|
|
mischka napisał/a: | pasza napisał/a: | tak ja mogę udowodnić i 200% | udowodnij |
Na ebaju będzie ciężko ale w niemieckich sklepach w sekundę, wystarczy też się posłużyć małym oszustwem najdroższy Moly 5w30 z ich oferty i najtańszy MEGUIN 5w30 z ich oferty, później najdroższy sklep i najtańszy mamy pseudo naciągane 200%.
Ale jak sam widzisz ten sam olej na ebayu niemieckim różnica + 60% za znaczek Moly w innych krajach + 80%.
W Niemczech różnica mniejsza bo to niemiecka/ckie firma/y więcej osób wie/czytało jak ich jawnie oszukują. |
|
|
|
|
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 113/120 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2019-01-28, 20:00
|
|
|
pasza napisał/a: | Na ebaju będzie ciężko ale w niemieckich sklepach w sekundę | Sekunda minęła a przykładów nie widać. Przypominam 200% |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
|
Ahmed
Kombatant Burak
Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2019-01-28, 20:08
|
|
|
Lejcie Valvoline |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-01-28, 20:10
|
|
|
Ahmed napisał/a: | Lejcie Valvoline | Lepszy z Kujawski pierwszego tłoczenia |
|
|
|
|
Ahmed
Kombatant Burak
Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2019-01-28, 21:24
|
|
|
amples napisał/a: | Lepszy z Kujawski pierwszego tłoczenia |
Ale serio piszesz czy dla jaj |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-01-28, 21:30
|
|
|
A jak myślisz |
|
|
|
|
|