Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 2,8 idTD vs. 2,8 JTD
Autor Wiadomość
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-25, 15:02   Silnik 2,8 idTD vs. 2,8 JTD

Witam.
Czy mogę prosić o wszelkie informacje dotyczące różnic między silnikami 2,8 idTD i 2,8 JTD. Interesuje mnie , czy to są te same bloki tylko w różny sposób rozbudowane, jakie są różnice w obsłudze elektrycznej, wszelkie różnice w przypadku montażu w komorze silnika.
Ponadto interesują mnie wszelkie "za" i "przeciw" dla każdego z tych motorów.
Jestem zwolennikiem starszej generacji diesla, bo po prostu łatwieszy na drodze w obsłudze, ale nie ma się co łudzić , nowsza generacja jest bardziej dostępna na rynku jeśli chodzi o elementy używane, więc....
ze świątecznym pozdrowieniem :mikolaj
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 70/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-12-25, 20:42   

iDtd to silnik bez elektroniki najbardziej prosty 122km Jtd 128km z elektroniką trzeba mieć kpl z komputerem. bloki są chyba te same mieszczą się w komorze bez przeróbek
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janus 
weteran


Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010
Piwa: 42/47
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-12-25, 21:55   

2,8 JTD - na pewno cichsza i bardziej aksamitna praca, jak to w silnikach zasilanych Common Rail'em, moc większa o 6 KM, sterowanie w pełni przez ECU zatem i mniejsza możliwość ingerencji w osprzęt, ale zarazem możliwość "zepsucia" (zachipowania, przeprogramowania ECU), a co za tym idzie prosto osiągalny wzrost mocy i momentu. Duża wrażliwość na jakość paliwa i drogie remonty (wtryski)

2,8 idTD - w pełni mechaniczny (poma wtryskowa) , prostszy i tańszy w remoncie
_________________
Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Notker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: VW LT35
Dołączył: 26 Kwi 2011
Piwa: 13/2
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2011-12-26, 01:44   

W dobie globalnego handlu second hand przez internet nie ma sensu się przejmować dostępnoscią części , skoro nadal można zakupić oryginalne używane części np. do aut z lat 40tych czy 50tych, a co dopiero lata 90te.
Nowoczesny diesel,zgodny z wytycznymi eurokołchozu, to jest urwanie nie powiem czego, chyba że masz duuuzo pieniędzy.
Ciekawe, że w USA i Kanadzie nie uświadczysz diesli z cudami typu czujnik filtra cząstek itp bzdety.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-26, 07:10   

Notker napisał/a:
W dobie globalnego handlu second hand przez internet nie ma sensu się przejmować dostępnoscią części , skoro nadal można zakupić oryginalne używane części np. do aut z lat 40tych czy 50tych, a co dopiero lata 90te.
Nowoczesny diesel,zgodny z wytycznymi eurokołchozu, to jest urwanie nie powiem czego, chyba że masz duuuzo pieniędzy.
Ciekawe, że w USA i Kanadzie nie uświadczysz diesli z cudami typu czujnik filtra cząstek itp bzdety.


tam to w ogóle diesel nie był prawie do uświadczenia. Stąd wojenki w celu zdobycia rynku zakupowego , aby przerabiać ropę na benzinkę
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2011-12-26, 08:28   

miałem takiego 2.8 idtd dukaciaka blaszaka. przejechałem nim ok.500tys km.
sprzedałem jak miał na liczniku 650tys.
z poważniejszych napraw to uszczelka pod głowicą-koszt z robocizną ok. 1tys.zł.
spalanie w trasie - 8-10l.
po mieście - nawet 10-11l.
silnik zrywny i cichy.
co do wyboru to ja wybrałbym 2.8 idtd bez dwóch zdań.
polecam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-26, 09:04   

dzięki za info. Ja nie chcę się przekonywać do tego silnika, bo to już za mną. Taki zresztą już mam na półce ;-) , szukam jednak informacji, co do tego ,czy jestem w stanie np. wsadzić ten silnik do nowszej budy po lifcie - zostawiając deskę rozdzielczą i wszelkie udogodnienia, czy w razie czego z silnika JTD wyrzucę tylko jakieś elementy i przerobię go na idTD, itd. Nie ma co ukrywać ,że wersja Ducato II FL jest dużo ładniejsza w środku, o ergonomii nie wspomnę. Problem w tym, że wychodziła tylko z silnikami JTD , w tym mój problem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2011-12-26, 09:09   

widziałem takiego dukaciaka z 2003 roku z silnikiem idtd , czyli można przełożyć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-26, 09:57   

ale orginał , czy przekładany ??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2011-12-26, 10:06   

dukaciak miał zrobioną przekładkę z silnika 2.8jtd na 2.8 idtd.ale nie znam historii przekładki bo taki już został kupiony.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-27, 10:41   

jakbyś znalazł gdzieś może namiary na człowieka , co to posiada, to byłbym wdzięczny.
Cała moja energia teraz nastawiona jest na zrobienie z 2005 r autka z silnikiem z 1998 r.

Czy ktoś orientuje się jak wygląda sprawa zawieszeń w obu tych autach. Wiem , że chyba są różne przeguby bo przy starym aucie, z którego pochodzi kołyska - czy wózek, były koła 15' a do tego chcę założyć 16,tki czyli takie jak były już przy silniku 2,8 JTD.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2011-12-27, 10:55   

koła 16 sobie daruj bo jest inne zawieszenie , przeguby , półosie i skrzynia.
a silniki jtd były montowane w dukaciakach z 2001-02 roku w tej starszej budzie tak że na 100% będzie można zrobić tak jak chcesz.
namiarów ci nie znajdę bo auto sprzedane jest i słuch o nim zaginoł ....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Ducaciak 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ducato 2.3 2010
Dołączył: 21 Lut 2011
Piwa: 10/1
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-12-28, 10:01   

ja mam JTD i bude z 2001r i jestem zadowolony.
fakt nowsza budka ma lepszą w środku ergonomię schowki i takie tam duperele ale żeby specialnie silnik wkładac ze starego do nowszego modelu?
pomyśl jak polecisz tym autem gdzieś za granice i nagle cos ci nawali auto trafi do ASO fiata i chłopaki chwycą sie za głowe bo po nr VIN dojdą że powinien mieć JTD a ma coś innego.
pomyśl moze nad zakupem Ducato z np 2001r a kokpit kup z wersji po lifcie. może da sie przełożyć ale znowu elektryka cała itp chbya szkoda rorboty.
_________________
Ducaciak
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-28, 23:48   

no włąśnie tak mam zamiar zrobić. Mam póki co elektrykę od idTD i od JTD. Kokpity mam także oba, teraz pozostaje tylko wsadzenie motoru i próba podłączenia tego wszystkiego cuzamen do kupy. Oczywiśćie największe jazdy będą z elektryką , bo jak na ten nowy licznik wrzucić dane ze starego silnika poprzez komputer tak by wszystko było korekt...
Jak nie dam rady to wsadzę stary kokpit i już, ale ... po cóż są wyzwania... :bigok

A co do tego , czy zadziwi kogoś w jakimś serwisie inny motor niż powinien być - cóż, polska myśl techniczna nie takie rzeczy widziała... :bajer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maga 
weteran


Twój sprzęt: Roller Team Granduca Garage P
Nazwa załogi: Ewa i Maciek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Piwa: 78/177
Skąd: Zaniemyśl (Wlkp)
Wysłany: 2014-11-24, 17:36   Silnik 2,8 idTD

Odświeżę temat silnika 2,8idTD :roll:

Zaczyna chodzić mi po głowie przekładka silnika z 1,9TD 82KM na 2,8idTD 122KM wraz ze skrzynią biegów.
Interesuje mnie wszelkie "za" i "przeciw".
A może ktoś z Was przerabiał taki temat.
Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i przemyślenia :bigok
_________________
Pozdrowienia z Pyrlandii !

Czołem wiaruchna kochana !!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***