Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 2,8 idTD vs. 2,8 JTD
Autor Wiadomość
leszekk 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2014
Piwa: 2/11
Skąd: Irlandia- Ballylynan
Wysłany: 2017-06-06, 20:34   

Mam 2.8 idtd po zakupie też czegoś brakowało , dopiero jak wskaznik paliwa nie pokazywał poziomu dobrałem się do baku ,filtr paliwa w baku był kompletnie zapchany czarnym szlamen po wyczyszczeniy inny kamper o wiele szybciej zbiera się na obroty. To przynajmniej było u mnie .Pozdrawiam
_________________
LEGOL971
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-06-06, 20:47   

tom-cio napisał/a:
.Na naprawe dorazna mam patent,ale na forum nie podam bo powiedz zem druciaż

Dla nie których jeśli odwalą fuszerkę coś w serwisie i słono za to zapłacą to jest OK.
Jeśli ktoś coś sam zrobi , nie zgodnie ze sztuką ale to działa (prowizorki są najtrwalsze) to drut.
Taka mentalność niektórych , nie ma co zwracać uwagi na takie przytyki .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2017-06-06, 21:41   

Gaz będzie , kwestia 2-3 tygodni, czasu brak - ale do tego przywykłem :?

Jedyne dobre to że kamperek uczciwy, zamulony troche przez emerytowanych nienioszków ale przynajmniej nie capi grzybem.

Fotorelacja z lpg do idtd za jakiuś czas :pifko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2017-06-06, 21:45   

Leszekk , za spostrzegawczość i pomocną radę bo nikt nie napisze żeby pomóc.
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2017-06-18, 13:44   

Opiszę akcję poszukiwania mocy w 2.8 tdi.

Sprawdziłem wszystko co się dało i nic . ostatnie co zostało to kierownica spalin na turbinie no i to było to :pifko

Niestety wyszło to gdy włożyłem rękę za silnik z zamiarem sprawdzenia czy działa w prawo/lewo i ta nieszczęsna dźwignia została mi w ręce :-/

Bolec wystający z ramienia kierownicy spalin poprostu skorodował i odpadł. Strasznie mało jest tam miejsca, dlatego żeby nie odkręcać turbiny a jakimś cudem rozwiercić dziurkę dla śróbki :zastrzelic musiałem w pozycji dziwacznej wiercić przekładnią kątową.
Powolutku ale poszło.

Od razu zainstalowałem kupiony na alledrogo wskażnik doładowania i wreszcie jest moc a doładowanie max prawie 1.2 atm. :diabelski_usmiech
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-06-18, 14:08   

silny napisał/a:
ostatnie co zostało to kierownica spalin na turbinie no i to było to

Pomyliłem się nie zapieczone a zgniłe .
amples napisał/a:
silny napisał/a:
Gdzieś przeczytałem o słabej przepustowości

Może zacznij od wymiany filtra paliwa , powietrza , turbina mogą być zapieczone kierownice itd.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2017-06-18, 18:47   

:diabelski_usmiech :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2017-06-18, 19:28   

Jeszcze pytanko dlaczego te silniki mają skrót idTD , u mnie brak jakiejkolwiek elektroniki :shock:

Czy to tylko chłyt maketingowy :?: :haha:

Zasada działania zwykłego tdi, mam rację :?:
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janus 
weteran


Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010
Piwa: 42/47
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-06-18, 20:19   

To nie od elektroniki tylko od bezpośredniego (direct) wtrysku (injection [fuel]) :lol:
_________________
Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
leszekk 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2014
Piwa: 2/11
Skąd: Irlandia- Ballylynan
Wysłany: 2017-06-19, 20:37   

silny napisał/a:
:diabelski_usmiech :spoko

Pytanko mam (silny) teraz jak wszystko ok to sprawdz ile sekund do stówki , tak tylko profilaktycznie .Dzięki
_________________
LEGOL971
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2017-06-19, 23:23   

Do stówki :shock:

Ale ja czy on :haha: :haha: ja to moment , robie przechył i jest - czyli jakieś 2.5-3 sek.- taki typowy ścigacz jestem , czego nie można powiedzieć o kamperku :wyszczerzony:


Zmierzę i napiszę. :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2017-06-20, 00:01   

silny napisał/a:
ostatnie co zostało to kierownica spalin na turbinie


Jedno małe sprostowanie. 2,8 idTD nie posiada kierownicy spalin w turbinie. Jest tam jedynie zawór upustowy. Turbiny z kierownicami powietrza w turbosprężarkach, były montowane w 2,8 JTD 146KM(Ducato 2,8 POWER) :bajer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2017-06-20, 06:18   

Czepiasz się :-P

Ale ok, została mi w ręce ramię dżwigni zaworu upustowego. Który jak rozumiem nie kieruje spalinami :dewil
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/479
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2017-06-20, 06:38   

Cytat:
ostała mi w ręce ramię dżwigni zaworu upustowego. Który jak rozumiem nie kieruje spalinami
_________________

To i pewnie ośka zaworu upustowego jest zatarta i zawór nie pracuje :(
silny napisał/a:
a doładowanie max prawie 1.2 atm.

powinna być 1 atm. Turbinka do demontażu :zimno
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2017-06-20, 07:19   

dlaczego :?:
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***