Silnik 2,8 idTD vs. 2,8 JTD |
Autor |
Wiadomość |
leszekk
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Gru 2014 Piwa: 2/11 Skąd: Irlandia- Ballylynan
|
Wysłany: 2017-06-06, 20:34
|
|
|
Mam 2.8 idtd po zakupie też czegoś brakowało , dopiero jak wskaznik paliwa nie pokazywał poziomu dobrałem się do baku ,filtr paliwa w baku był kompletnie zapchany czarnym szlamen po wyczyszczeniy inny kamper o wiele szybciej zbiera się na obroty. To przynajmniej było u mnie .Pozdrawiam |
_________________ LEGOL971
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2017-06-06, 20:47
|
|
|
tom-cio napisał/a: | .Na naprawe dorazna mam patent,ale na forum nie podam bo powiedz zem druciaż |
Dla nie których jeśli odwalą fuszerkę coś w serwisie i słono za to zapłacą to jest OK.
Jeśli ktoś coś sam zrobi , nie zgodnie ze sztuką ale to działa (prowizorki są najtrwalsze) to drut.
Taka mentalność niektórych , nie ma co zwracać uwagi na takie przytyki . |
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-06-06, 21:41
|
|
|
Gaz będzie , kwestia 2-3 tygodni, czasu brak - ale do tego przywykłem
Jedyne dobre to że kamperek uczciwy, zamulony troche przez emerytowanych nienioszków ale przynajmniej nie capi grzybem.
Fotorelacja z lpg do idtd za jakiuś czas |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-06-06, 21:45
|
|
|
Leszekk , za spostrzegawczość i pomocną radę bo nikt nie napisze żeby pomóc. |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-06-18, 13:44
|
|
|
Opiszę akcję poszukiwania mocy w 2.8 tdi.
Sprawdziłem wszystko co się dało i nic . ostatnie co zostało to kierownica spalin na turbinie no i to było to
Niestety wyszło to gdy włożyłem rękę za silnik z zamiarem sprawdzenia czy działa w prawo/lewo i ta nieszczęsna dźwignia została mi w ręce
Bolec wystający z ramienia kierownicy spalin poprostu skorodował i odpadł. Strasznie mało jest tam miejsca, dlatego żeby nie odkręcać turbiny a jakimś cudem rozwiercić dziurkę dla śróbki musiałem w pozycji dziwacznej wiercić przekładnią kątową.
Powolutku ale poszło.
Od razu zainstalowałem kupiony na alledrogo wskażnik doładowania i wreszcie jest moc a doładowanie max prawie 1.2 atm. |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2017-06-18, 14:08
|
|
|
silny napisał/a: | ostatnie co zostało to kierownica spalin na turbinie no i to było to |
Pomyliłem się nie zapieczone a zgniłe .
amples napisał/a: | silny napisał/a: | Gdzieś przeczytałem o słabej przepustowości |
Może zacznij od wymiany filtra paliwa , powietrza , turbina mogą być zapieczone kierownice itd. |
|
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-06-18, 18:47
|
|
|
|
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-06-18, 19:28
|
|
|
Jeszcze pytanko dlaczego te silniki mają skrót idTD , u mnie brak jakiejkolwiek elektroniki
Czy to tylko chłyt maketingowy
Zasada działania zwykłego tdi, mam rację |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
janus
weteran
Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010 Piwa: 42/47 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-06-18, 20:19
|
|
|
To nie od elektroniki tylko od bezpośredniego (direct) wtrysku (injection [fuel]) |
_________________ Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy! |
|
|
|
|
leszekk
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Gru 2014 Piwa: 2/11 Skąd: Irlandia- Ballylynan
|
Wysłany: 2017-06-19, 20:37
|
|
|
silny napisał/a: | :diabelski_usmiech |
Pytanko mam (silny) teraz jak wszystko ok to sprawdz ile sekund do stówki , tak tylko profilaktycznie .Dzięki |
_________________ LEGOL971
|
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-06-19, 23:23
|
|
|
Do stówki
Ale ja czy on ja to moment , robie przechył i jest - czyli jakieś 2.5-3 sek.- taki typowy ścigacz jestem , czego nie można powiedzieć o kamperku
Zmierzę i napiszę. |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2017-06-20, 00:01
|
|
|
silny napisał/a: | ostatnie co zostało to kierownica spalin na turbinie |
Jedno małe sprostowanie. 2,8 idTD nie posiada kierownicy spalin w turbinie. Jest tam jedynie zawór upustowy. Turbiny z kierownicami powietrza w turbosprężarkach, były montowane w 2,8 JTD 146KM(Ducato 2,8 POWER) |
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-06-20, 06:18
|
|
|
Czepiasz się
Ale ok, została mi w ręce ramię dżwigni zaworu upustowego. Który jak rozumiem nie kieruje spalinami |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/479 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2017-06-20, 06:38
|
|
|
Cytat: | ostała mi w ręce ramię dżwigni zaworu upustowego. Który jak rozumiem nie kieruje spalinami
_________________ |
To i pewnie ośka zaworu upustowego jest zatarta i zawór nie pracuje
silny napisał/a: | a doładowanie max prawie 1.2 atm. |
powinna być 1 atm. Turbinka do demontażu |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-06-20, 07:19
|
|
|
dlaczego |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
|