Ściąganie samochodu. |
Autor |
Wiadomość |
gudmar
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato 2,8 idTD
Dołączył: 12 Gru 2010 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-06-12, 22:25 Ściąganie samochodu.
|
|
|
Witam,
auto zaczęło mi lekko, naprawdę lekko ciągnąć w prawo, sprawdziłem opony, hamulce, zbieżność, ale nic nie pomogło. Co to może być? Najdziwniejsze jest to, że jak cofam to auto w lewo ściąga.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Endi
Kombatant

Twój sprzęt: LaLunia II / Mobilvetta K-yacht MH 85
Nazwa załogi: PaPi Team
Pomógł: 18 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Piwa: 315/493 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2011-06-12, 23:26
|
|
|
Należy sprawdzić resory, może być pęknięte pióro.
Oby nie główne. |
_________________ Najpiękniejsze hobby świata ! |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 278/1296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-12, 23:28
|
|
|
Tez tak mi sie wydaje ze to cos jest z zawieszeniem tylnego zawieszenia ,pekniete mocowanie resora lub samego resora |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
Malefisto
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Mobilvetta design driver 57s
Dołączył: 15 Maj 2010 Piwa: 1/1 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2011-06-13, 09:45
|
|
|
Ja bylem na zbieżności w marcu gdyż jedno kolo przednie było troszkę przekoszone w prawo , prowadził się normalnie nie ściągał , po zrobieniu zbieżności koło się wyprostowało ale po dwóch dniach znów wróciło do poprzedniego stanu i tera auto ściąga w lewo. |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 278/1296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-13, 10:21
|
|
|
Sprobuj zamienic kola prawe na lewe powinno pomoc jezeli bedzie sciagac w przeciwpolozna to znaczy opony sa podtarte |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
TomekW
weteran

Twój sprzęt: bezdomny :(
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Piwa: 29/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-06-13, 10:28
|
|
|
Czasami za ściąganie odpowiedzialne jest zatarte łożysko poduszki kolumny McPhersona. Tyle, że wtedy ściąga raz na prawo, raz na lewo... |
|
|
|
 |
Grzegorz565
weteran
Twój sprzęt: Fiat Dukato
Dołączył: 07 Gru 2010 Otrzymał 30 piw(a) Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2011-06-13, 12:33
|
|
|
Czy była zrobiona całkowita geometria pojazdu ?A może tylko zbieżność przednich kół A pojazd wcześniej nie był po kolizji drogowej,może uderzyłeś w krawężnik lub wpadłeś w dziurę na drodze.Czy przed zbieżnością było sprawdzane ciśnienie w kołach |
_________________ Rokers |
|
|
|
 |
Srebrzanka
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: VW T3 Karman Gipsy'88 1,9 TD
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2011-06-13, 13:52
|
|
|
Sprawdź odległości po obu stronach tylnego koła, we wnęce od krawędzi nakola do opony koła tylnego.
W mercedesach (sprinterach) często zcina śrubę mocowania belki tylnej i jedno z tylnych kół przesuwa się do tyłu. samochód zciąga, a kierownica w czasie jazdy na wprost, ustawia się do 20 stopni od położenia na wprost.
Może w dukato coś podobnego się przytrafiło. |
_________________ Piotr i Katarzyna
 |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2011-06-13, 14:30
|
|
|
Za utrzymanie toru jazdy odpowiedzialna jest tylna oś ..... a dokładnie odchylenie osi jazdy od geometrycznej osi samochodu ..... jeśli zbieżność jest OK szukaj przyczyny z tyłu .... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
Kuba L.
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs Nomad 490BLF/Audi Q5 40TDI 204PS
Nazwa załogi: 2kubusie
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2009 Piwa: 19/47 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2011-06-13, 20:45
|
|
|
Witam, mam identyczny objaw ale akurat ja wiem na 100%, że siedzi mi prawa strona z tyłu i ewidentnie ciągnie mi w prawo. W Piątek rano naprawiam resory w warsztacie i chcę dokładnie to opisać na forum jak wszystko bedzie OK. Wiem, że jest to przypadłość szczególnie starszych kamperków. Można to wyeliminować zakładając poduszki pneumatyczne ale to jest wydatek z robocizną około 1900pln brutto, np. w Intrak-u w Pruszkowie. Generalna naprawa resorów z tyłu (dochodzi dodatkowo jedno pióro na stronę) z ustawieniem tyłu wzgledem przodu kosztuje około 650pln brutto w Warszawie na Jelonkach. Po naprawie dam znać co i jak i pokażę to na zdjeciach. |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 278/1296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-13, 20:49
|
|
|
Kuba L. napisał/a: | Warszawie na Jelonkach | a ja mieszkam od tego warsztatu rzut mokrym beretem mocherowym i to z antenka czyli dokladnie dwa domy dalej hihihihi |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
gudmar
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato 2,8 idTD
Dołączył: 12 Gru 2010 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-06-13, 22:37
|
|
|
cześć,
dziękuje za odpowiedzi. CO do wypadku samochodu, takowy był i to nawet dosyć poważne zderzenie czołowe, ale to było w 2000r. Wtedy było naprawione i przez 10 lat nic. Ja to auto kupiłem od kolego, który miał je 7 lat i zrobił nim 250 tys km, mówił, że rzadko się to zdarzało ale czasem ciągnęło w prawo, ale przestawało.
Zawieszenie z przodu jest wymienione kompletne, wszystko, dosłownie wszystko.
Co do tej tylnej belki. Całkowicie mnie to zaskoczyło. Nie wiedziałem, że tylne zawieszenie ma aż tak duże znaczenie do jazdy na wprost. Ale to by się nawet zgadzało, bo jak załadowałem mu ok 1,5 tony to zaczął dużo bardziej ściągać. Jutro położę się pod samochodem i zobaczę czy coś widać z tyłu.
Dzięki za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2011-06-13, 23:37
|
|
|
gudmar napisał/a: | jak cofam to auto w lewo ściąga. |
prawdopodobnie "wybite" tuleje resora |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
gudmar
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato 2,8 idTD
Dołączył: 12 Gru 2010 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-06-14, 20:16
|
|
|
Hmm, jak to sprawdzić? Nie wiem czy mój mechanik będzie w stanie to zweryfikować. Wie ktoś może gdzie sprawdzają dobrze geometrie podwozia i tylne zawieszenie w busach we Wrocławiu lub okolicach?? |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2011-06-14, 21:58
|
|
|
Wszędzie tam gdzie mają cztero-głowicowy przyrząd do geometrii i gdzie jesteś w stanie wjechać do 2 głowicowego nawet nie podchodź bo szkoda kasy ..... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
|