Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ściąganie samochodu.
Autor Wiadomość
gudmar 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato 2,8 idTD
Dołączył: 12 Gru 2010
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-06-12, 22:25   Ściąganie samochodu.

Witam,
auto zaczęło mi lekko, naprawdę lekko ciągnąć w prawo, sprawdziłem opony, hamulce, zbieżność, ale nic nie pomogło. Co to może być? Najdziwniejsze jest to, że jak cofam to auto w lewo ściąga.

Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Endi 
Kombatant


Twój sprzęt: LaLunia II / Mobilvetta K-yacht MH 85
Nazwa załogi: PaPi Team
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Piwa: 315/493
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2011-06-12, 23:26   

Należy sprawdzić resory, może być pęknięte pióro.
Oby nie główne.
_________________
Najpiękniejsze hobby świata !
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 278/1296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-12, 23:28   

Tez tak mi sie wydaje ze to cos jest z zawieszeniem tylnego zawieszenia ,pekniete mocowanie resora lub samego resora :gwm :gwm :( :(
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Malefisto 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Mobilvetta design driver 57s
Dołączył: 15 Maj 2010
Piwa: 1/1
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-06-13, 09:45   

Ja bylem na zbieżności w marcu gdyż jedno kolo przednie było troszkę przekoszone w prawo , prowadził się normalnie nie ściągał , po zrobieniu zbieżności koło się wyprostowało ale po dwóch dniach znów wróciło do poprzedniego stanu i tera auto ściąga w lewo.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 278/1296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-13, 10:21   

Sprobuj zamienic kola prawe na lewe powinno pomoc jezeli bedzie sciagac w przeciwpolozna to znaczy opony sa podtarte
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: bezdomny :(
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 29/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-06-13, 10:28   

Czasami za ściąganie odpowiedzialne jest zatarte łożysko poduszki kolumny McPhersona. Tyle, że wtedy ściąga raz na prawo, raz na lewo...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Grzegorz565 
weteran

Twój sprzęt: Fiat Dukato
Dołączył: 07 Gru 2010
Otrzymał 30 piw(a)
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2011-06-13, 12:33   

:lol: Czy była zrobiona całkowita geometria pojazdu ?A może tylko zbieżność przednich kół :lol: A pojazd wcześniej nie był po kolizji drogowej,może uderzyłeś w krawężnik lub wpadłeś w dziurę na drodze.Czy przed zbieżnością było sprawdzane ciśnienie w kołach :spoko
_________________
Rokers
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Srebrzanka 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: VW T3 Karman Gipsy'88 1,9 TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Sopot
Wysłany: 2011-06-13, 13:52   

Sprawdź odległości po obu stronach tylnego koła, we wnęce od krawędzi nakola do opony koła tylnego.
W mercedesach (sprinterach) często zcina śrubę mocowania belki tylnej i jedno z tylnych kół przesuwa się do tyłu. samochód zciąga, a kierownica w czasie jazdy na wprost, ustawia się do 20 stopni od położenia na wprost.
Może w dukato coś podobnego się przytrafiło.
_________________
Piotr i Katarzyna
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2011-06-13, 14:30   

Za utrzymanie toru jazdy odpowiedzialna jest tylna oś ..... a dokładnie odchylenie osi jazdy od geometrycznej osi samochodu ..... jeśli zbieżność jest OK szukaj przyczyny z tyłu .... ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kuba L. 
stary wyga


Twój sprzęt: Dethleffs Nomad 490BLF/Audi Q5 40TDI 204PS
Nazwa załogi: 2kubusie
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Piwa: 19/47
Skąd: WPI
Wysłany: 2011-06-13, 20:45   

Witam, mam identyczny objaw ale akurat ja wiem na 100%, że siedzi mi prawa strona z tyłu i ewidentnie ciągnie mi w prawo. W Piątek rano naprawiam resory w warsztacie i chcę dokładnie to opisać na forum jak wszystko bedzie OK. Wiem, że jest to przypadłość szczególnie starszych kamperków. Można to wyeliminować zakładając poduszki pneumatyczne ale to jest wydatek z robocizną około 1900pln brutto, np. w Intrak-u w Pruszkowie. Generalna naprawa resorów z tyłu (dochodzi dodatkowo jedno pióro na stronę) z ustawieniem tyłu wzgledem przodu kosztuje około 650pln brutto w Warszawie na Jelonkach. Po naprawie dam znać co i jak i pokażę to na zdjeciach. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 278/1296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-13, 20:49   

Kuba L. napisał/a:
Warszawie na Jelonkach
a ja mieszkam od tego warsztatu rzut mokrym beretem mocherowym i to z antenka czyli dokladnie dwa domy dalej hihihihi
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gudmar 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato 2,8 idTD
Dołączył: 12 Gru 2010
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-06-13, 22:37   

cześć,
dziękuje za odpowiedzi. CO do wypadku samochodu, takowy był i to nawet dosyć poważne zderzenie czołowe, ale to było w 2000r. Wtedy było naprawione i przez 10 lat nic. Ja to auto kupiłem od kolego, który miał je 7 lat i zrobił nim 250 tys km, mówił, że rzadko się to zdarzało ale czasem ciągnęło w prawo, ale przestawało.
Zawieszenie z przodu jest wymienione kompletne, wszystko, dosłownie wszystko.
Co do tej tylnej belki. Całkowicie mnie to zaskoczyło. Nie wiedziałem, że tylne zawieszenie ma aż tak duże znaczenie do jazdy na wprost. Ale to by się nawet zgadzało, bo jak załadowałem mu ok 1,5 tony to zaczął dużo bardziej ściągać. Jutro położę się pod samochodem i zobaczę czy coś widać z tyłu.
Dzięki za odpowiedzi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-06-13, 23:37   

gudmar napisał/a:
jak cofam to auto w lewo ściąga.

prawdopodobnie "wybite" tuleje resora
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
gudmar 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato 2,8 idTD
Dołączył: 12 Gru 2010
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-06-14, 20:16   

Hmm, jak to sprawdzić? Nie wiem czy mój mechanik będzie w stanie to zweryfikować. Wie ktoś może gdzie sprawdzają dobrze geometrie podwozia i tylne zawieszenie w busach we Wrocławiu lub okolicach??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2011-06-14, 21:58   

Wszędzie tam gdzie mają cztero-głowicowy przyrząd do geometrii i gdzie jesteś w stanie wjechać do 2 głowicowego nawet nie podchodź bo szkoda kasy .....
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***