Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[LT35 II Awaria] Usterka przy pompie wtrysku - rozrząd
Autor Wiadomość
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-30, 00:36   [LT35 II Awaria] Usterka przy pompie wtrysku - rozrząd

Przypadek:
Auto na gorąco po krótkim postoju nie chciało zapalić - udało się po dłuższym kręceniu rozrusznikiem. Silnik pracował nierówno - słychać było że nie pali 1 gar, słychać też było regularny szczęk. Przygazowany wchodził ciężko na obroty, mocy nie miał, a dymił... sporo. Na zimno - nie zapalał wcale, dopiero po dłuższym holowaniu.
Wstępna diagnoza - zatkany wtryskiwacz (zwykły - lub bardziej realnie sterujący), uszkodzenie pompy wtryskowej, przytkany filtr paliwa (mało realne aczkolwiek możliwe) zwiecha na zaworze... Na pewno nie rozrząd (pasek) i nie pompa paliwowa.

Diagnoza i naprawa:
Uszkodzony pasek zębaty pompy wtryskowej, stracił prawie połowę zębów... koszt części ok 30 PLN. Dodatkowo wymiana "odmy odpowietrzenia" - u mnie zaklejona, uszkodzona. część oryginalna niestety droga (ok 200 PLN). Dodatkowo wymieniony filtr paliwa.

Wnioski i spostrzeżenia:
Pasek pompy wymieniać razem z paskiem rozrządu (a ten wg zaleceń producentów co 60 kkm - co mnie zaskoczyło bo byłem święcie przekonany że co 100 kkm).
Po naprawie zalecana weryfikacja ustawień pompy wtrysku u specjalistów (warsztat w którym robiłem naprawę nie dysponował jakimś specjalistycznym sprzętem, ustawienie zrobili najlepiej jak umieli lub widzieli - silnik pracuje dobrze)
Filtr paliwa (Filtron PP839/1 lub odpowiedniki) - jeśli dawno nie był wymieniany - warto poszukać w okolicy lub zakupić na sieci. Najtańszy to 20 PLN + przesyłka. Od ręki w warsztacie kosztuje 4-5x drożej.
podsumowanie:
koszt całkowity naprawy - 630 PLN + filtr paliwa 45 PLN (wymiana profilaktyczna), z czego ok 380-400 PLN bezpośrednio związane z usterką.

IMG_3612a.jpg
oto winowajca
Plik ściągnięto 254 raz(y) 129,62 KB

_________________
Pozdrawiam, maszakow
Ostatnio zmieniony przez maszakow 2012-01-12, 23:41, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2011-12-30, 00:52   

Natomiast wymiana paska pompy w momencie wymiany rozrządu nie kosztowałaby nic więcej poza samym kosztem paska!!! :bigok :bigok Dlatego staram się wytłumaczyć klientom , że na rozrządzie się nie oszczędza jak również na jakości użytych do wymiany materiałow!!! Miałem już przykre doświadczenie z rolkami napinającymi tzw tanimi zamiennikami!!! Rozpadały się lub zacierały po kilku tysiącach kilometrów i od tamtego minionego czasu polecam tylko towar sprawdzony producentów!!!

stare przysłowie mówi : ,,chytry traci dwa razy'' - a ja nie chciałbym być tym chytrym - szczególnie na długich wyjazdach kamperowych poza granice kraju!!! :diabelski_usmiech :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Notker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: VW LT35
Dołączył: 26 Kwi 2011
Piwa: 13/2
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-01-01, 13:01   

Oczywista sprawa jest wymiana OBOJGA pasków nawet po 50tysiacach, 100tyś to jest stan kiedy nowe auto jest na gwarancji. Bezdyskusyjna jest też rutynowa wymiana zestawu rolek oraz także wymiana mikropaska dla świętego spokoju wraz z kontrolą luzu łożysk alternatora
Ja wykonuję takie prace w warsztacie który mi daje gwarancję na paski i rolki właśnie na 50kkm, myślałem że to już jest w Polsce standard.

Aha, Maszakow, pojazdu z silnikiem z paskiem rozrządu nie wolno uruchamiać na "pych". Pół biedy że z tego powodu prawdopodobnie poszło w diabły połowę zębów na pasku pompy, bo mogła ona działać jak działała bez jednego czy dwóch ząbków na mniejszym pasku.Gdyby to nastąpiło na pasku rozrządu-skutków chyba nie muszę opisywać.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2012-01-02, 12:31   

maszakow, co ile wymieniasz rozrząd? Pamietasz może jakich firm miałeś te elementy ? Pompę wody wymieniasz przy wymianie rozrządu ?
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-03, 00:40   

Notker - nie wszystkie rzeczy są oczywiste dla niemechaników. Ja nie jestem mechanikiem - tylko elektronikiem który lubi wiedzieć i nie boi się pytać :) Miałem zakodowane gdzieś wcześniej że rozrząd się sprawdza co 100... to się nie martwiłem - aż do awarii. A teraz wiem jeszcze że moje auto ma 2 paski - rozrząd i pompa - I jestem trochę wściekły teraz na warsztat - bo naprawili usterkę, ale wypytując po fakcie mechanika co gdzie i co ile uzyskałem takie a nie inne informacje - no i będę musiał expresem robić rozrząd, co oznacza drugą robociznę. A można było przy rozebranym wozie zadzwonić z warsztatu - "Rozrząd nie wygląda dobrze może zmienimy ?" i teraz Jestem zgnojony :gwm bo wiem co grozi jak walnie rozrząd. Będę musiał sprzedac auto za bezcen.
FYI - pełna wymiana rozrządu w autoryzowanych warsztatach VW - 1500-2100 PLN.
darboch, już wiesz że powinienem - i ty też :) przy zakupie auta z nieznanym przebiegiem i co 60kkm.
NIe pamiętam jakich firm były elementy - kupował mechanik który robił mi wóz po zakupie.
Z moich dotychczasowych grzebań po sieci wiem że zestaw dla LT to 2 paski, 2 rolki napinacza (TRZY? - zestawy na allegro często mają 3 rolki ale może dlatego że są uniwersalne i dopasowane do Volvo i innych jeszcze aut) i pompa wody. Rolki napinacza obowiązkowo, pompa wody - to już wg uznania - np mój mechanik 3 lata temu jej nie wymieniał wcześniej bo miał na rękach i nie widział takiej potrzeby, ale teraz myślę że powinienem ją na mur beton wymienić.
Zdaje się że teraz Staszek powinien się odezwać - i słusznie :) wysoce wskazane....
StasioiJola, podziel się prosze wiedzą co warto kupować poza oryginałami VW.

a przy okazji...czy ktoś ma liste serwisową dla VW co robić po każdym 10 000 km ?
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
michałp 
zaawansowany


Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-01-03, 05:36   

a czy LT nie ma łańcucha rozrządu?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2012-01-03, 07:58   

michałp napisał/a:
a czy LT nie ma łańcucha rozrządu?

Nie.

Mnie w LT 2,5TDI pęknął pasek rozrządu po 30 tyś,km po wymianie.
Efekt-uszkodzone dwa zawory.Koszt naprawy 1100zł.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2012-01-03, 08:32   

maszakow napisał/a:
obowiązkowo, pompa wody

jesli pompa wody jest wpieta w uklad rozrządu to zasadnym jest wymienić
bo pozostawiona stara bardzo szybko pada,
i robota apiać od nowa :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2012-01-03, 09:45   

To co mogę polecić :

1. Paski firm ; Contitech/continental/ , Gates
2. Rolki firm; SKF, EVR, INA
3, Pompy wody firm; SKF, EVR,HEPU

Polecam wymiane co 60tys km a przy okazji sprawdzić stan koła /zębów/rozrządu na wale korbowym i uszczelniaczy na wale i wałku rozrządu -czy nie ma wycieków!!!-WAŻNE!!!

Oczywiście mechanik musi mieć doświadczenie i odpowiednie narzędzia!! :bajer :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2012-01-03, 12:24   

StasioiJola napisał/a:
Oczywiście mechanik musi mieć doświadczenie i odpowiednie narzędzia!!


pewnie masz jedno i drugie...gdzie moge Cię zastać ?? :-P
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-03, 12:39   

hehe ... Stasiu tylko w częściach :) A ja ślicznie dziękuję za info, rewanżuję sie wirtualnym :pifko
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2012-01-03, 12:45   

maszakow napisał/a:
hehe ... Stasiu tylko w częściach


nie mam orientacji...z drugiej strony czeka mnie chyba wymiana rozrządu przed letnim wyjazdem.
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2012-01-03, 17:01   

Darku - jesli chodzi o znajomośc części to zawsze mogę dobrze doradzić lub nawet pomóc w tańszym zakupie, natomiast jeśli chodzi o wymiany -tym sie nie zajmuję - każdy powinien mieć zaufanego mechanika- myśle że Koledzy na Śląsku Ci pomogą w wyborze odpowiedniego!! W większości mechanicy wolą kupowac sami części , bo jeszcze na nich zarabiają /takie życie/ - ale przynajmniej będziesz wiedział jakich firm części warto założyć do swojego pojazda!!! :bigok Jeśli będziesz chciał wiedzieć ceny poszczególnych elementów -pisz na PW!! :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
STRUSIEC 
trochę już popisał
Strusiec


Twój sprzęt: KARMAN GIPSY VW T4
Dołączył: 09 Cze 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Rzeszów Kraczkowa
Wysłany: 2012-01-05, 17:50   

W temacie rozrządu. Wiadomym jest przestrzeganie zasady wymiany rozrządu ze względu na przebieg. Niestety w naszych kamperkach rzadko kto robi takie przebiegi w krótkim czasie, drugim kryterium jest właśnie czas. Producent zaleca wymianę rozrządu maksymalnie po 5 latach eksploatacji.

Moje własne doświadczenia z VW.
Paski Gates ew Contitech
Rolki i pompa rouville, ina skf.

Zawsze podlegają wymianie obydwa paski. napinacz paska rozrządu, pompa wody razem z płynem chłodzącym, pasek napędowy pompy wtryskowej, rolka prowadząca i napinacz paska napędowego pompy wtryskowej, Sruba główna koła pasowego, 4 śruby mocujące koło pasowe do koła rozrządu, podkładka diamentowa pod koło pasowe.
Ustawienie początku tłoczenia.
Warto wymienić wtedy komplet świec żarowych.
I to było na tyle
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2012-01-05, 17:57   

STRUSIEC napisał/a:
W temacie rozrządu. Wiadomym jest przestrzeganie zasady wymiany rozrządu ze względu na przebieg. Niestety w naszych kamperkach rzadko kto robi takie przebiegi w krótkim czasie, drugim kryterium jest właśnie czas. Producent zaleca wymianę rozrządu maksymalnie po 5 latach eksploatacji.

Moje własne doświadczenia z VW.
Paski Gates ew Contitech
Rolki i pompa rouville, ina skf.

Zawsze podlegają wymianie obydwa paski. napinacz paska rozrządu, pompa wody razem z płynem chłodzącym, pasek napędowy pompy wtryskowej, rolka prowadząca i napinacz paska napędowego pompy wtryskowej, Sruba główna koła pasowego, 4 śruby mocujące koło pasowe do koła rozrządu, podkładka diamentowa pod koło pasowe.
Ustawienie początku tłoczenia.
Warto wymienić wtedy komplet świec żarowych.
I to było na tyle


Witaj przyjacielu ,kurde jak ja cię dawno nie widziałem ,,,,,,
pozdrawiam cię cieplusio :bigok :bigok :bigok :bigok

chyba w Pajęcznie na pierwszym zlocie
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***