Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Bateria pokladowa nie laduje sie podczas pracy silnika....
Autor Wiadomość
Michal 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Pickup4x4+Terrano+?????
Nazwa załogi: Michal Alicja AnnaMaria JanGustaw
Dołączył: 22 Paź 2009
Piwa: 1/2
Skąd: Girona-Hiszpania
Wysłany: 2011-12-13, 13:57   Bateria pokladowa nie laduje sie podczas pracy silnika....

Co by mozna sprawdzic i gdzie ? Posprawdzalem bezpieczniki i sa ok i te od zabudowy i te od podwozia. Bateria silnikowa jest ladowana. Dalej trudno mi cos wymyslec. Z gory dziekuje za porade.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-12-13, 15:35   

Michal, Sprawdził bym czy przy klemie(baterii silnikowej) nie ma dodatkowego bezpiecznika i czy przewód + jest podłączony!(przy batrii silnikowej).U mnie przewód zwisał lużno i miałem kłopot ze znalezieniem go ,ponieważ kolor + od aku zabudowy (zazwyczaj czerwony) okazał się czarny!
Jeszcze jedno należało by sprawdzić przy klemie + ( w silniku ) czy nie ma tam przymocowanej pustej złączki (często kabelek się urywa)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jerzyk 
zaawansowany


Twój sprzęt: Hymermobil z gwiazdą
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2010
Piwa: 130/6
Skąd: Józefów
Wysłany: 2011-12-13, 16:00   

może poszukaj przekaźnika. U mnie włączenie ładowania aku. pokładowego nastepuje po podaniu do przekaźnika prądu z alternatora. Wówczas spina na ładowanie obydwu. U mnie również tenże przekaźnik jest nieszczęśliwie w komorze obok akumulatora i wkładając go zsunąłem z przkaźnika konektorek - też nie ładowało...
pozdrawiam J
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
1506edi 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2011-12-13, 16:48   

U mnie nie ma Energobloku,takie ładowanie jest sterowane przekaźnikiem 70A.Musiałbyś mieć to w miejscu gdzie masz całą elektrykę w zabudowie,bezpieczniki,puszki.mnie skorodował przewód lecący od silnika do zabudowy i też szukałem,wymieniłem całość na 6mm.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Michal 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Pickup4x4+Terrano+?????
Nazwa załogi: Michal Alicja AnnaMaria JanGustaw
Dołączył: 22 Paź 2009
Piwa: 1/2
Skąd: Girona-Hiszpania
Wysłany: 2011-12-14, 11:27   

Dzieki za porady.... w weekend sprawdze i dam znac co to bylo. Z tego co piszecie to temat dotyczy klemy i przewodow "+"oraz byc moze jakiegos przekaznika ktory najpierw musze zlokalizowac.... :kawka: Nie ma to jak koledzy! :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
swierzak 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2010
Piwa: 9/20
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-12-21, 16:52   Re: Bateria pokladowa nie laduje sie podczas pracy silnika..

Mnie sie wydaje ze po prostu energoblok to robi , czyli ustawia ladowanie tylko na glowna baterie kiedy jest rozladowana . U mnie tak zdaza sie czasami ale nie laduje baterii zabudowy tylko przez jakis czas , potem slychac trzask stycznika w energobloku i poem laduje oba naraz .
wydaje mi sie nie jestem pewny .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Witek zbooY 
zaawansowany
kamperuję odwrotnie


Twój sprzęt: C25D '88r , wcześniej J5 '90
Nazwa załogi: zbóje
Dołączył: 09 Mar 2010
Piwa: 3/19
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2011-12-21, 16:58   Re: Bateria pokladowa nie laduje sie podczas pracy silnika..

trochę z innej beczki ale warto pamiętać: nie odpalaj silnika jak jesteś podłączony do 220V bo spalisz przekaźnik :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szymek1967 
Kombatant


Twój sprzęt: VW colorado KARMANN
Nazwa załogi: rodzinka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2011
Otrzymał 37 piw(a)
Skąd: zielona gora
Wysłany: 2011-12-21, 17:15   Re: Bateria pokladowa nie laduje sie podczas pracy silnika..

zbooY napisał/a:
trochę z innej beczki ale warto pamiętać: nie odpalaj silnika jak jesteś podłączony do 220V bo spalisz przekaźnik :spoko


:shock: serio ?
nigdy o tym nie słyszałem :( jednak człek całe życie się uczy ...

ps. ja mam inny problem: moje autko jest nowiuśkie a mimo to jest problem z baterią samochodu
klopot zaczął sie podczas pobytu w gorach przy ujemnej temp.zew.
nagle po 3 dniowym postoju autka,mimo podłączenia do prądu aku odmowił posłuszenstwa i samochod nie odpalił :( myslę że przy podłączaniu satki popełniono błąd i podłączono ją do nie dego akumulatora :(
ale to moje domysly bo nie widze innej przyczyny, a jak wy myślicie ?
_________________
szymek1967
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Michal 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Pickup4x4+Terrano+?????
Nazwa załogi: Michal Alicja AnnaMaria JanGustaw
Dołączył: 22 Paź 2009
Piwa: 1/2
Skąd: Girona-Hiszpania
Wysłany: 2011-12-22, 11:59   

:wyszczerzony: Co to jest energoblok i gdzie sie znajduje :shock: ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-26, 22:59   

jakiej grubości przewó macie od alternatora do systemu łądowania baterii w zabudowie ??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2011-12-27, 10:26   

HarryLey4x4 napisał/a:
jakiej grubości przewó macie od alternatora do systemu łądowania baterii w zabudowie ??

U mnie te przewody maja jakies 5-6 mm średnicy łacznie z izolacją. W środku jest linka miedziana o średnicy ok 3mm. Takie przewody są w panelu sterującym i idą do obu akumulatorów.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Michal 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Pickup4x4+Terrano+?????
Nazwa załogi: Michal Alicja AnnaMaria JanGustaw
Dołączył: 22 Paź 2009
Piwa: 1/2
Skąd: Girona-Hiszpania
Wysłany: 2011-12-27, 18:29   

Witam po świętach , sprawcą braku ładowania był mały kabelek idący od klemy, urwało się ucho a raczej oczko przy końcu kabla, więc problem z głowy. Dzięki za odzew. Nie ma to jak stare proste auta i koledzy z forum. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
miciurin 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato S.E.A A640
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Piwa: 17/83
Skąd: ja to wiem?
Wysłany: 2011-12-27, 21:57   

Cytat:

jakiej grubości przewó macie od alternatora do systemu łądowania baterii w zabudowie ??

U mnie w Ducato jest 6mm2 :lol:
_________________
Fiat Ducato 1,9 TD, 1989r, zabudowa Fendt 560 SK - był
Fiat Ducato 2,2 MultiJet, 2007r, zabudowa S.E.A A640 - był
Na pewno będzie kolejny kamper :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***