Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak działą ładowanie 230v
Autor Wiadomość
Zielony camper
początkujący forumowicz

Dołączył: 01 Sty 2012
Wysłany: 2012-01-01, 13:03   Jak działą ładowanie 230v

Witam
Szybka sprawa. Buduję zabudowę na terenówce mam system 2 akumulatorów z separatorem. Jak rozwiązać problem ładowania akumulatora hotelowego i działania odbiorników prądu 12v poprzez podłączenie do sieci 230v na postoju? są jakieś gotowe rozwiązania? jaki jest koszt zbudowania takiego rozwiązania?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Notker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: VW LT35
Dołączył: 26 Kwi 2011
Piwa: 13/2
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-01-01, 13:16   

Nie wiem jak to wygląda w fabrycznych camperach, ale na logikę dało by radę zrealizowć to przy pomocy dwóch transformatorów 230/12V DC/AC oraz przekaznika sterowanego 230V w momencie załączenia napięci z sieci.Czyli:

-jedno trafo zasila nam oświetlenie a drugie ładuje aku. To drugie trafo musie być tak dobrane aby zapewniało prąd o wartosci 1/10 pojemnosci aku w celu prawidłowego doładowywania.Ja bym tu zastosował specjalny prostownik do ładowania z elektroniką zapewniającą zmniejszanie prądu ładowania wraz ze wzrostem stopnia naładowania aku, aby nie trzeba było ręcznie odłaczać aku od prostownika w przypadku długich postojów na campie na przykład.

-przekaznik odłącza nam obwód aku instalacji częsci mieszkalnej jednocześnie załączając trafo.Po odłączeniu 230V przekaznik wraca na pozycję "normalną" załączając obwód aku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2012-01-01, 13:57   

Masz tu trochę w tej tematyce http://www.camperteam.pl/...3f009&start=20.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-01-01, 21:59   

Ja w swoim Jeeperze mam to tak rozwiązane:
Mam dwa akumulatory 1 główny i 2 dodatkowy - oczywiście coś w rodzaju separatora, ale własnej produkcji. W obieg układu nr 2 - dodatkowego- wpięta jest przetwornica z opcją prostownika, ale również może być bez tej opcji. Z przetwornicy wychodzi przewód do gniazda 230V, który podłączam na campingach pod gniazda zewnętrzne. W aucie z przetwornicy mam wyprowadzony przedłużacz z ok. 3 gniazdami rozprowadzony tak by można w całym aucie (nissan patrol y60 long) podłączyć np. lodówkę , komputer , ładowarki do telefonu.W momencie gdy podłączam 230V na campingu opcja prostownika doładowuje aku dodatkowy- bo główny jest odseparowany na postoju(dodatkowo czasem podłączam dodatkową ładowarkę pod jedno z gniazd w/w przedłużacza i doładowuję aku główny).
Lodówka ma opcję automatycznego przełączania się między zasilaniami 12V i 230V (WAECO) . Generalnie ukłąd prosty. Jak potrzebuje skolei w czasie jazdy korzystać z 230V , to włączam przetwornicę i korzystam z tego samego przedłużacza w aucie by podłączyć media.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***