 |
|
|
Jak działą ładowanie 230v |
| Autor |
Wiadomość |
Zielony camper
początkujący forumowicz
Dołączył: 01 Sty 2012
|
Wysłany: 2012-01-01, 13:03 Jak działą ładowanie 230v
|
|
|
Witam
Szybka sprawa. Buduję zabudowę na terenówce mam system 2 akumulatorów z separatorem. Jak rozwiązać problem ładowania akumulatora hotelowego i działania odbiorników prądu 12v poprzez podłączenie do sieci 230v na postoju? są jakieś gotowe rozwiązania? jaki jest koszt zbudowania takiego rozwiązania? |
|
|
|
 |
Notker
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: VW LT35
Dołączył: 26 Kwi 2011 Piwa: 13/2 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2012-01-01, 13:16
|
|
|
Nie wiem jak to wygląda w fabrycznych camperach, ale na logikę dało by radę zrealizowć to przy pomocy dwóch transformatorów 230/12V DC/AC oraz przekaznika sterowanego 230V w momencie załączenia napięci z sieci.Czyli:
-jedno trafo zasila nam oświetlenie a drugie ładuje aku. To drugie trafo musie być tak dobrane aby zapewniało prąd o wartosci 1/10 pojemnosci aku w celu prawidłowego doładowywania.Ja bym tu zastosował specjalny prostownik do ładowania z elektroniką zapewniającą zmniejszanie prądu ładowania wraz ze wzrostem stopnia naładowania aku, aby nie trzeba było ręcznie odłaczać aku od prostownika w przypadku długich postojów na campie na przykład.
-przekaznik odłącza nam obwód aku instalacji częsci mieszkalnej jednocześnie załączając trafo.Po odłączeniu 230V przekaznik wraca na pozycję "normalną" załączając obwód aku. |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2012-01-01, 13:57
|
|
|
| Masz tu trochę w tej tematyce http://www.camperteam.pl/...3f009&start=20. |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2012-01-01, 21:59
|
|
|
Ja w swoim Jeeperze mam to tak rozwiązane:
Mam dwa akumulatory 1 główny i 2 dodatkowy - oczywiście coś w rodzaju separatora, ale własnej produkcji. W obieg układu nr 2 - dodatkowego- wpięta jest przetwornica z opcją prostownika, ale również może być bez tej opcji. Z przetwornicy wychodzi przewód do gniazda 230V, który podłączam na campingach pod gniazda zewnętrzne. W aucie z przetwornicy mam wyprowadzony przedłużacz z ok. 3 gniazdami rozprowadzony tak by można w całym aucie (nissan patrol y60 long) podłączyć np. lodówkę , komputer , ładowarki do telefonu.W momencie gdy podłączam 230V na campingu opcja prostownika doładowuje aku dodatkowy- bo główny jest odseparowany na postoju(dodatkowo czasem podłączam dodatkową ładowarkę pod jedno z gniazd w/w przedłużacza i doładowuję aku główny).
Lodówka ma opcję automatycznego przełączania się między zasilaniami 12V i 230V (WAECO) . Generalnie ukłąd prosty. Jak potrzebuje skolei w czasie jazdy korzystać z 230V , to włączam przetwornicę i korzystam z tego samego przedłużacza w aucie by podłączyć media. |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|