Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
SPALANIE!!
Autor Wiadomość
pooweck 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: FFB TABBERT-MERCEDES
Dołączył: 25 Gru 2011
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-01-19, 07:00   SPALANIE!!

2 tygodnie temu założyłem LPG do kampera (tabbert, 2,3 benzyna, mercedes, 2,8 tony)
Zrobiłem wczoraj małą traskę ok 300 km i okazało się że "papusia" ponad 27 litrów LPG na 100 km. Stąd moje pytanie: czy takie zużycie paliwa jest czymś normalnym czy coś jest "nie hallo" z instalacją lub silnikiem? Dziękuję za podpowiedzi
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2012-01-19, 08:48   

czekaj na odpowiedź ''gazownika'' on fachura...

ale..2.3 w Tabbercie/pewnie integralny / i 27l....to masakra..
myślę że nie powinien przekroczyć 15-18l
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-01-19, 09:28   

podstawowe pytanie - ile palil benzyny przed przerobką.
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pooweck 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: FFB TABBERT-MERCEDES
Dołączył: 25 Gru 2011
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-01-19, 09:54   

no właśnie-spalanie benzyny to ok.14 l/100 km
a doczytałem na jakiejś stronie od LPG że auto nie może palić więcej niż 115% zużycia benzyny :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pooweck 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: FFB TABBERT-MERCEDES
Dołączył: 25 Gru 2011
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-01-19, 10:04   

... aa i jeszcze rozdzwoniłem się po znajomychi...jeden z nich doradził "...wspawanie sądy lambda w wydech i w oparciu o nią dawkowanie gazu"
Jam prosty człowiek i jak coś wężykiem zasila jest ok ale ponoć taki patent jest ogólnie stosowany i...działa :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacekiagatka 
weteran


Twój sprzęt: HYMER 2.8 jtd
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Piwa: 9/3
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-01-19, 11:10   

A jesteś pewien czy dobrze policzyłeś ilość spalonego gazu? Wielkość butli nie jest równa ilości tankowanego gazu. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2012-01-19, 11:29   

Moja Arca na pierwszej wyprawie spaliła mi prawie 30 litrów gazu na 100 km,,,,,,,,po wizycie u człowieka który zna się na rzeczy ,okazało się ,że tylko potrzebna była regulacja ,,,,,,,,,,,,teraz spalanie 20 litrów na 100 km ,,,,,,,,,,,,,,,,,podjedź do zakładu gdzie się tym trudnią niech sprawdzą co potrzeba i na pewno będzie w porządku :bigok :bigok :bigok
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2012-01-19, 13:18   

Trochę za dużo. Mój pali ok 16L benzyny a na gazie wącha ok 18-20L. Mam silnik 2.3 W115 a moja instalacja jest nie za bardzo wyregulowana.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1568/2198
Skąd: Otwock
Wysłany: 2012-01-19, 13:37   

Porównanie właściwości obu paliw, ale również potwierdzająca je praktyka pozwala na kategoryczne stwierdzenie, że zużycie gazu nie powinno przekroczyć 120% normalnego zużycia benzyny przez ten sam silnik.
Jeśli zużycie benzyny wynosi ok. 14 litrów to dla gazu normą winno być 17 litrów.

Długo używałem w fordzie instalacji gazowej i wiem jak wiele zależy od właściwych ustawień i jakości instalacji. :)
Instalacja włoska w moim fordzie wymagała częstych regulacji i zaniedbanie tego obowiazku podnosiło wkrótce spalanie do nawet 150%. Po wymianie instalacji na holenderską problem się skończył, nie wychodziłem nigdy, nawet w trudnych warunkach, powyżej 125%.

Było to dawno i być może moje ówczesne doświadczenia są teraz psu na budę. :spoko
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-01-19, 16:40   

Każda instalacja po założeniu i po przejechaniu paruset km wymaga regulacji. Wyreguluj a potem sprawdzaj. A z tym wspawanie lambdy raczej sie wstrzymaj.
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2012-01-19, 16:44   

28l LPG/100 to żre mi smoczyca przy jeździe na reduktorze w terenie (silnik 4.3l v8, 2300kg masy, reduktor x2.3). Benzyny praktycznie tyle samo. 27 przy silniku 2.3 to bardzo dużo - jeśli przekraczasz o kilka procent spalanie "na benzynie", to jechałbym do jakiegoś fachowca na przegląd i regulację.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2012-01-19, 22:37   

witam , koledzy dobrze radza - jest gwarancja to z niej kozystaj az doreguluja. jesli moge to sugeruje dobrze ustawic zaplon , tak plus 2-3 stopnie powyzej benzyny i zamadruj sie kolego monterowi zeby mixer dobrze dobral , bo ta dziurka ma potezne znaczenie . aaaa i jeszcze termostat czy dobry bo gaz lubi ciepelko
jak by co to opisze ci prosty sposob na wyregulowanie instalki na srubce :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-01-20, 07:41   

nikt nie pisze o generacji gazu ale po stwierdzeniu "dospawaniu sondy" domyslam sie ze 1 sza. i Jak gazownik pisze - doregulowanie instalacji na "śrubke" jest banalnie proste i nie wymaga zadnego sprzetu. Jesli kształt dolotu na to pozwala polecam zamiast miksera urzadzonko o nazwie BLOS.
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2012-01-21, 15:24   

dobra rzecz ale kto mu wyreguluje jak na srubce nie jest dobrze . pozadna regulacja blosa to tez nie hop-siup . osobiscie jestem za sonda lambda 1 przewodowa ala opel i sterownikiem pod sonde . widac wtedy dawke :bigok
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-01-21, 21:45   

coz blosa na ogol trzeba samemu ogarniac. Ale jak sruby nie potrafią ogarnac to niech robią sonde. Osobiscie nie wydalbym 3 cyfrowej sumy na dodatkowy i zbedny sprzet "bo ktos nie potrafi" bo jesli 1) zaplon ok 2) dolot szczelny i reszta isntalacji 3) ustawiowne jako tako (wprawny nawet na ucho ustawi) musi chodzic bez elektroniki.

U mnie po pierszej probie ustawienia w warsztacie Blosa "panie toto sie samo reguluje" facet krzyknal na widok wskazan analizatora spalin, z reduktorem nie wiedzial co ma zrobic masakra po prostu - sam se za to wzialem. To nie jest trudne
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***