Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
T5 California opinie i wszelkie info
Autor Wiadomość
4ndrew 
początkujący forumowicz

Dołączył: 07 Sie 2012
Skąd: WWA
Wysłany: 2012-08-08, 22:29   T5 California opinie i wszelkie info

Przymierzam się do zakupu campera T5 California w leasingu.

Samochód będzie słuzył do pracy na wyjazdach dla max 2-3osób , i pewnie przy okazji dla zazwyczaj 2ch, czasami 3-4ch osób przy wyjazdach urlopowych dlatego wersja z podnoszonym dachem.

Ze względu na warunki leasingu na okres 4-5lat , widełki rocznikowe to 2007-2008r.

To na czym najbardziej mi zależy w przypadku tego campera to:

bezawaryjność i sprawdzony silnik z dobrymi opiniami.
ekonomia ale i raczej mocniejszy silnik (żeby jak trzeba to móc gdzieś w miarę sprawnie dojechać , a jak się nie spieszy to cieszyć się niskim spalaniem)
przebiegi roczne przewiduję rzędu 60-100kkm .

Proszę o pomoc w wyborze modelu/wersji i na co zwracać uwagę przy szukaniu konkretnego egzemplarza/zakupie.
Najprawdopodobniej będzie to import własny, żeby wybrać zadbany samochód w bdb stanie z możliwie niskim przebiegiem , i następnie leasing własny (sprzedaż samochodu do firmy leasingowej i rozłożenie spłaty na 4-5lat) .

Przeglądając forum nie znalazłem niestety wielu informacji na temat T5 , wiec szukam też potwierdzenia czy w miarę dobrze wybrałem czy może lepiej czegoś innego szukać ;) .

Na samochód mogę przeznaczyć 70-100k , koniecznie musi posiadać klime i ogrzewanie postojowe, mile widziane 230V , hak , bagażnik dachowy albo możliwość montażu , bagażnik z tyłu, nawigację niekoniecznie , skrzynia biegów obojętnie.

Zależy mi na bezawaryjności i stosunku cena/jakość
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2012-08-09, 09:46   

4ndrew napisał/a:
Samochód będzie słuzył do pracy na wyjazdach dla max 2-3osób , i czasami 3-4ch osób przy wyjazdach urlopowych
Ze względu na warunki leasingu na okres 4-5lat , widełki rocznikowe to 2007-2008r.


Przestrzeń to jedyny element jakiego nie dokupisz i nie naprawisz
skoro ma być do codziennej pracy, powinno być miejsce na rózne zawodowe akcesoria
oraz rzeczy osobiste- to trzeba gdzieś włożyć, jeszcze pracować i żyć
a przy urlopie wyjazdowym dla 4 osób to już wydaje się prawie niemozliwe.

Leasing- skoro takie finansowanie wybierasz to raczej napewno pozbawiasz się możliwości zmiany auta przez te 4-5lat na większe i praktyczniejsze.
O kosztach i konsekwencjach takiej formy finansowania nie wspominam.

Może najpierw zrób przymiarkę do takiego auta, wypożycz, spędź w takim kilka dni
(rozprostowanie kości, przygotowanie kawy, przebranie się, umycie załatwienie)
- wszystko w kucki-
bo nie będziesz tego dachu bez przerwy podnosił)
i wtedy podejmij świadomą decyzję i będą to dobrze wydane pieniądze

celowo nie poruszam tu tematu bezawaryjnosci VW bo wszystkie są podobne
i vw nie ma tu jakiejś zdecydowanej przewagi
liczą się walory użytkowe
:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
4ndrew 
początkujący forumowicz

Dołączył: 07 Sie 2012
Skąd: WWA
Wysłany: 2012-08-09, 23:47   

a mozesz mi cos innego polecic ?

ogolnie jedynie leasing wchodzi w gre niestety , i full asistance na europe .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2012-08-10, 06:17   

4ndrew napisał/a:
a mozesz mi cos innego polecic ?

o gustach się nie dyskutuje,
Sam musisz określić swoje potrzeby i oczekiwania- na razie jesteś nastawiony na pracę
i mobilny bus może być ok a co będzie jak "środek ciężkości'
zmieni się z "praca" na "wypoczynek"
- wtedy okaże się ze jest niewystarczajacy- ot choćby ze względu na małą ilość wody
czy brak WC
zwracam jedynie uwagę że zakup za takie pieniądze powinien być naprawdę przemyślany
i spełniać wiekszośc naszych warunków i życzeń.- bo odwrotu nie będzie

4ndrew napisał/a:
ogolnie jedynie leasing wchodzi w gre niestety

ja nie piszę ze leasing jest bee, ma tylko swoje uwarunkowania i ograniczenia
np przy finansowaniu kredytem masz już nieco większe mozliwości np wyboru ubezpieczyciela a tym samym stawek. A w dodatku jesli uda się ustalić inny rodzaj zabezpieczenia niż kamper to zachowujesz nad nim pełną dyspozycyjność.
Inną kwestią jest polityka finansowa twojej firmy, amortyzacja śr. trwałych itp-
ale to juz sam musisz wiedzieć i decydować :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
4ndrew 
początkujący forumowicz

Dołączył: 07 Sie 2012
Skąd: WWA
Wysłany: 2012-08-10, 09:22   

Ja planuje zakup głównie pod pracę, a wartości uzytkowa przy urlopie sa na 2gim planie ;) .

Jak dawaliśmy radę do tej pory pomieścić się w octavi kombi w 4 osoby i dziecko na 2 tyg do chorwacji pod namiot , to i tak będzie to ogromny skok ;]

kredytu niestety nie uda mi się uzyskać , jedynie leasing .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
przemo.d 
zaawansowany

Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2011
Piwa: 27/127
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2012-08-10, 09:44   

4ndrew napisał/a:
Ja planuje zakup głównie pod pracę, a wartości uzytkowa przy urlopie sa na 2gim planie ;) .
Jak dawaliśmy radę do tej pory pomieścić się w octavi kombi w 4 osoby i dziecko na 2 tyg do chorwacji pod namiot , to i tak będzie to ogromny skok ;]
kredytu niestety nie uda mi się uzyskać , jedynie leasing .


Witam,
Co do T5 to szukaj takiego silnikiem 2.5 na kołach zębatych( rozpoznasz np. po charakterystycznym dźwięku pracy silnika" jak byś mu śrubek do środka nasypał", to trwała jednostka o mocy 140km lub 177km -> najlepiej jak by miał jeszcze 4-motion i był w wersji długiej.
Ogólnie to myślę że jak znajdziesz urywany ładny egzemplarz spełniający Twoje założenia które wypisałeś wyżej i te które ja Ci podałem bo będziesz miał b.duuuużo szczęścia...;)
Podrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2012-08-10, 10:24   

4ndrew napisał/a:
Ja planuje zakup głównie pod pracę, a wartości uzytkowa przy urlopie sa na 2gim planie ;) .

Jak dawaliśmy radę do tej pory pomieścić się w octavi kombi w 4 osoby i dziecko na 2 tyg do chorwacji pod namiot , to i tak będzie to ogromny skok ;]
.


Zakup pod pracę... to trochę mgliste. Bo jeżeli auto ma służyć do jeżdżenia do pracy- nawet dalszego to T5 jest dobrym wyborem. Ale jeżeli ma służyć jako miejsce spania w pracy to już... taak sobie. T5 California to kompromis, moim zdaniem hmm lekko zgniły kompromis :szeroki_usmiech To takie coś jak świnka morska - ani to świnka ani morska :haha:
To jest tak naprawdę samochód osobowy z funkcją przekimania się czasem. Lub namiastka samochodu kempingowego dla osób (max dwóch) które zatrzymują się wyłącznie na ładnych kempingach i wtedy korzystają z węzła sanitarnego kempingu.
W skrócie - ja bym wybrał coś takiego:
http://otomoto.pl/ford-tr...p-T2583179.html
http://otomoto.pl/fiat-fi...g-T3193276.html
http://moto.allegro.pl/ci...2535234072.html
Różnica jest tylko w wysokości auta ale to nie wiele zmienia bo T5 ma koło 200cm a teraz w wielu miejscach i tak są ustawiane "bramki" na 180 cm, więc nie ma już znaczenia czy auto ma 200 czy 250cm. A zyskujesz wc, prysznic i porządniejszą kuchnię (większa lodówka i kuchenka) oraz przestrzeń wewnętrzną. A i na autostradzie spokojnie te 140 się śmiga.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2012-08-10, 11:22   

bus to tylko namiastka kampera:)

jak jeździłem swoim multivanem myślałem że jest super, jednak to tylko bus.
Kamper to inna bajka, prześpij się w busie na rozkładanych fotelach, a prześpij się w kamperze...spróbuj zobaczysz czym to pachnie:)

Posiadacze T5 - ci którzy się przesiedli z T4 mówią, że T4 była lepiej przemyślana w środku.
tak, 2,5l jest na kołach zębatych, i to jest najtrwalszy motor.



jak napisane wyżej max. 2 osoby.

chyba że uwiążesz cycepkę za nim to wtedy bedzie pełen komfort:)

znaleźć californię, która spełnia Twoje wymagania, to cud...a jak znajdziesz to koszt powali Cię z nóg. Niemiec dobrego auta nie puści za grosze, tym bardzie VW T5...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-08-10, 19:07   

4ndrew, T5 dla 3 osób to już problem, a dla 4 wyzwanie.
za małe to auto by dało się tam żyć w takim gronie nie mówiąc już korzystaniu w pracy.
Bajaga dobrze radzi - Szukaj sprawdzonych szerokich i długich lub średnio długich aut na bazie Ducato/Jumper/Boxer. Co prawda te nowe wyglądają koszmarnie ...ale to moja prywatna opinia. :) Silniki rzędu 110-120KM sa wystarczająco mocne a bywają i mocniejsze jednostki.
Zdaje się Iveco ma nawet trzylitrowego common raila w ofercie.
Zawsze możesz kupić blaszaka i dać go do przerobienia w firmie - ot chociażby w Camperii - to ten środkowy z propozycji Bajagi.

Wyjaśnijcie te "koła zębate w T5"... chodzi o łańcuch rozrządu ?
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
arrtur 
zaawansowany


Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Maj 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: Piastow k Wawy
Wysłany: 2012-08-11, 21:04   

4ndrew napisał/a:
Jak dawaliśmy radę do tej pory pomieścić się w octavi kombi w 4 osoby i dziecko na 2 tyg do chorwacji pod namiot , to i tak będzie to ogromny skok ;]


niewielki, bo namiot i tak bedzie w uzytku

4 osoby srednio beda w nim spac, jesli na gorze mialy by byc dwie dorosle osoby to odpada w ogole

poza tym bus jest troche przestronniejszy niz osobowka, ale zeby byla roznica wyrazna w swobodzie uzytkowania to powinien miec wysoki sztywny dach, zeby w kazdej chwili bez problemu stajac w rowie mozna bylo sie wyprostowac i przeciagnac,
oczywiscie zawsze mozna powalczyc z otwieraniem dachu - no tylko ze trzeba to zrobic - w efekcie mamy komfort namiotu (zminiej, glosno)

ale konkretniej - zanim wydasz te 100 tys to wypozycz sobie takiegu multivana, jest na allegro swieze auto za jakies smieszne pieniadze typu 200 zl za dobe (oczywiscie jak przyjdzie co do czego to sie dopiero okaze ile to kosztuje, ale kazde koszty na probe sa lepsze niz wywalenie tyle kasy i zdziwienie ze niestety nie spelnia oczekiwan)

moim zdaniem to na ta chwile najlepsze wyjscie

zreszta dla porownania mozesz potem wypozyczyc cos innego, wiekszego, bardziej kamperowego

pozdr
_________________
Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szymon79 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: vw t4 multivan 2.5LPG +niewiadów n132t
Dołączył: 31 Gru 2008
Postawił 1 piw(a)
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 2012-08-11, 22:05   

maszakow napisał/a:
Wyjaśnijcie te "koła zębate w T5"... chodzi o łańcuch rozrządu ?


tak tak nie ma łańcucha czy paska są koła rozrządu jak w ursusie ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemo.d 
zaawansowany

Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2011
Piwa: 27/127
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2012-08-11, 22:21   

szymon79 napisał/a:
maszakow napisał/a:
Wyjaśnijcie te "koła zębate w T5"... chodzi o łańcuch rozrządu ?


tak tak nie ma łańcucha czy paska są koła rozrządu jak w ursusie ;)


Tam nie tylko są koła w rozrządzie, ale nie ma nawet paska PK -> wszystko jest napędzane wałkami: alternator, klima itd.
Ciekawe rozwiązanie i na szczęście dosyć trwałe; zapożyczone z ciężarówek ;) dlatego ma taki śrubkowy dźwięk.
Ja cały czas twierdze, że przy takich wymaganiach znalezienie takiego auta jest niezłym wyzwaniem...
Pozdro.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2012-08-11, 23:00   

przemo.d zanim coś napiszesz to trochę pomyśl, a jak nie jesteś pewny to sprawdź w necie bo piszesz bzdury.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemo.d 
zaawansowany

Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2011
Piwa: 27/127
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2012-08-12, 09:38   

AiR napisał/a:
przemo.d zanim coś napiszesz to trochę pomyśl, a jak nie jesteś pewny to sprawdź w necie bo piszesz bzdury.


Powiem Ci, że ja z myśleniem nie mam problemów.. poza tym mam do czynienia z autem z takim motorem T5 2.5 TDI PD AXD i sam sobie szukaj i internecie infa...
Tam jest dosyć nowatorskie ale zdające w praktyce egzamin - połączenie "w jedno" napędu pompy wspomagania i kompresora klimatyzacji oraz (to już osobno) alternatora - również za pomocą kół zębatych...
http://motofocus.pl/techn...-w-pojazdach-vw
W T5 nie od początku był ten silnik montowany bo był i ten wcześniejszy 2.5 w pierwszych latach.

Pozdro.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2012-08-12, 11:05   

Zwracam honor, nie wiedziałem że Koncern VW jest zdolny wpuszczenia na rynek Europy Brazylijskiej zmoty, której osiągi w oryginale nie przekracza 100KM, jest przystosowana do bio paliwa, skonstruowana dla potrzeb wojska gdzie nie liczy się żywotność tylko prostota obsługi. Po dostosowaniu do Euro4 i podniesieniu mocy do 136 KM zamiast silnika bezobsługowego o żywotności kafera otrzymano wielkie ......., Pękające głowice (głowica 10 zaw.), urywające sie wałki rozrządu, duże zużycie oleju przez pompo wtryskiwacze przejechanie 200tys bez awarii graniczy z cudem. W 2009r po 5 latach przeszedł do historii. Jeszcze raz przemo.d zwracam honor, człowiek całe życie się uczy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***