Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
VW LT 35
Autor Wiadomość
michałp 
zaawansowany


Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-04-09, 02:30   VW LT 35

Właśnie wróciliśmy z Niemiec po drodze coś się popsuło w moim LTku a mianowicie silnik zaczął terkotać i szarpać myślałem ze może paliwo kiepskie a to już wykluczyłem, jak odpalam to przez chwilę z rury wydobywa się jasny dym po 30 sekundach spaliny są czyste, a silnikiem trzepie, mocy nie brakuje, spalanie na normalnym poziomie, płynów nie ubywa.
Podejrzewam zawory, wie ktoś czy zawory są do regulowania i jak często??? dotyczy silnika AUH 2,8 TDI 158KM
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2012-04-09, 08:44   

Zawory nie psują się nagle.
Sprawdź pasek pompy wtryskowej (dostęp po zdjęciu osłony w kabinie).Może to również być zawór EGR
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
michałp 
zaawansowany


Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-04-09, 10:24   

kimtop napisał/a:
Zawory nie psują się nagle.
Sprawdź pasek pompy wtryskowej (dostęp po zdjęciu osłony w kabinie).Może to również być zawór EGR
też tak myślałem ale auto nic nie straciło na mocy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2012-04-09, 10:36   

spróbuj od wyczyszczenia zbiornika.zatyka sie sitko i są podobne objawy.jeżeli to nie bedzie zatkane sitko i zdecydujesz się naprawe po kolei egr, wtryski, głowica itd. to zastanowiłbym sie nad wymianą silnika na 2.5 tdi. silniki 2.8 to wynalazki brazylijskie a jak zaczną się psuć sa jak seriale brazylijskie....nie obraz się to moje zdanie.
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
michałp 
zaawansowany


Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-04-09, 10:53   

gdzie jest to sitko???? VW zaleca regulacje luzów co 45tyś km???
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2012-04-09, 11:00   

jezeli jest tak jak w sprinterze a pewnie jest to musisz ścągnąć zbiornik paliwa i w środku w zbiorniku jest to sitko. Mogą się ciężko odkrecać śruby od opasek co trzymaja zbiornik. Ja poddałem się i oddałem do warsztatu. 100zł za robociznę dałem i mam spokój.
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Notker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: VW LT35
Dołączył: 26 Kwi 2011
Piwa: 13/2
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-04-09, 12:12   

Nie należy angażować sił w poszukiwania na chybił -trafił. Generuje to tylko frustrację i koszty w razie bezsensownego demontażu. Można jedynie wizualnie sprawdzić paski, luzne przewody, rurki. Następnie należy osłuchać silnik jakimś stetoskopem,pod względem uszkodzeń mechanicznych bo na to wskazują opisane objawy czyli hałas i brak zmiany osiągów.
Powinien to zrobić dobry mechanik któremu zamierzamy powierzyć pojazd, można się pokusić o kontrolę błędów na komputerze, jednak to jest raczej decyzja mechanika bo to też kosztuje.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-09, 12:41   

no niestety 2,8 TDI nie ma dobrych notowań... Sprawdź czy na pewno nie ubywa ci oleju.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
michałp 
zaawansowany


Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-04-09, 13:13   

wszystkie płyny są na tym samym poziomie, jadąc 85-95km/h spalił 8,53 litra ropy,
stuki to chyba charakterystyczne odgłosy dla awarii zaworów??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
michałp 
zaawansowany


Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-04-16, 18:25   

awaria zdiagnozowana: padł wtrysk!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-16, 22:05   

no cóż... fama niesie że to jest właśnie typowe dla tego silnika... :? Pozostaje trzymać kciuki by się nie sprawdziło.
Mi "Blue Thunder" strzelił focha w ten weekend - padła pompa podciśnienia. wspólne objawy - brak wspomagania na hamulcach zwłaszcza na wolnych obrotach, brak regulacji wysokości świateł, auto muli (sterowanie turbiną z podciśnienia...). Część ponoć nierozbieralna - do wymiany. Dostanę starą to sprawdzę tę teorię :)
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***