VW LT 35 |
Autor |
Wiadomość |
michałp
zaawansowany
Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-04-09, 02:30 VW LT 35
|
|
|
Właśnie wróciliśmy z Niemiec po drodze coś się popsuło w moim LTku a mianowicie silnik zaczął terkotać i szarpać myślałem ze może paliwo kiepskie a to już wykluczyłem, jak odpalam to przez chwilę z rury wydobywa się jasny dym po 30 sekundach spaliny są czyste, a silnikiem trzepie, mocy nie brakuje, spalanie na normalnym poziomie, płynów nie ubywa.
Podejrzewam zawory, wie ktoś czy zawory są do regulowania i jak często??? dotyczy silnika AUH 2,8 TDI 158KM |
|
|
|
|
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 139/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2012-04-09, 08:44
|
|
|
Zawory nie psują się nagle.
Sprawdź pasek pompy wtryskowej (dostęp po zdjęciu osłony w kabinie).Może to również być zawór EGR |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
|
michałp
zaawansowany
Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-04-09, 10:24
|
|
|
kimtop napisał/a: | Zawory nie psują się nagle.
Sprawdź pasek pompy wtryskowej (dostęp po zdjęciu osłony w kabinie).Może to również być zawór EGR | też tak myślałem ale auto nic nie straciło na mocy! |
|
|
|
|
Cykada
weteran
Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2012-04-09, 10:36
|
|
|
spróbuj od wyczyszczenia zbiornika.zatyka sie sitko i są podobne objawy.jeżeli to nie bedzie zatkane sitko i zdecydujesz się naprawe po kolei egr, wtryski, głowica itd. to zastanowiłbym sie nad wymianą silnika na 2.5 tdi. silniki 2.8 to wynalazki brazylijskie a jak zaczną się psuć sa jak seriale brazylijskie....nie obraz się to moje zdanie. |
_________________ Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony |
|
|
|
|
michałp
zaawansowany
Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-04-09, 10:53
|
|
|
gdzie jest to sitko???? VW zaleca regulacje luzów co 45tyś km??? |
|
|
|
|
Cykada
weteran
Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2012-04-09, 11:00
|
|
|
jezeli jest tak jak w sprinterze a pewnie jest to musisz ścągnąć zbiornik paliwa i w środku w zbiorniku jest to sitko. Mogą się ciężko odkrecać śruby od opasek co trzymaja zbiornik. Ja poddałem się i oddałem do warsztatu. 100zł za robociznę dałem i mam spokój. |
_________________ Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony |
|
|
|
|
Notker
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: VW LT35
Dołączył: 26 Kwi 2011 Piwa: 13/2 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2012-04-09, 12:12
|
|
|
Nie należy angażować sił w poszukiwania na chybił -trafił. Generuje to tylko frustrację i koszty w razie bezsensownego demontażu. Można jedynie wizualnie sprawdzić paski, luzne przewody, rurki. Następnie należy osłuchać silnik jakimś stetoskopem,pod względem uszkodzeń mechanicznych bo na to wskazują opisane objawy czyli hałas i brak zmiany osiągów.
Powinien to zrobić dobry mechanik któremu zamierzamy powierzyć pojazd, można się pokusić o kontrolę błędów na komputerze, jednak to jest raczej decyzja mechanika bo to też kosztuje. |
|
|
|
|
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-04-09, 12:41
|
|
|
no niestety 2,8 TDI nie ma dobrych notowań... Sprawdź czy na pewno nie ubywa ci oleju. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
michałp
zaawansowany
Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-04-09, 13:13
|
|
|
wszystkie płyny są na tym samym poziomie, jadąc 85-95km/h spalił 8,53 litra ropy,
stuki to chyba charakterystyczne odgłosy dla awarii zaworów?? |
|
|
|
|
michałp
zaawansowany
Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-04-16, 18:25
|
|
|
awaria zdiagnozowana: padł wtrysk!! |
|
|
|
|
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-04-16, 22:05
|
|
|
no cóż... fama niesie że to jest właśnie typowe dla tego silnika... Pozostaje trzymać kciuki by się nie sprawdziło.
Mi "Blue Thunder" strzelił focha w ten weekend - padła pompa podciśnienia. wspólne objawy - brak wspomagania na hamulcach zwłaszcza na wolnych obrotach, brak regulacji wysokości świateł, auto muli (sterowanie turbiną z podciśnienia...). Część ponoć nierozbieralna - do wymiany. Dostanę starą to sprawdzę tę teorię |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|