Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Cieknąca skrzynia Ducato I
Autor Wiadomość
1506edi 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Siemianowice Śl.
  Wysłany: 2012-08-18, 06:46   Cieknąca skrzynia Ducato I

Witam,znalazłem pokrewne tematy nawet dopisałem swoje zapytanie ale bez odzewu dlatego nowy temat a w sumie jedna podpowiedź.Ściągnąłem półoś po stronie kierowcy jedną stronę,odkręciłem cztery śruby,ale nie wiem jak wyciągnąć kielich ze skrzyni ,żeby wymienić simering półosi,próbowałem nawet lekko siłowo ale nie wiem w czym tkwi problem,może ktos podpowiedzieć?.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-08-18, 07:43   

Kielichy zapiekają się w "koronkach". Wielowypust na kielichu i w koronce nie jest zabezpieczony przed wodą, solą itp. Klinować też może zabezpieczenie na kielichu (sprężynka, pierścień rozprężny).
Przyczyną wycieku może być uszkodzony uszczelniacz, lub skorodowana zaślepka koronki (koronka jest zaślepiona od tyłu brokiem) czego Ci nie życzę.
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
1506edi 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2012-08-18, 10:22   

Czyli po wyciągnięciu półosi i odkreceniu 4 śrubek dookoła kielicha kielich powinien sie dać wyciągnąć na zewnątrz?Chodzi o to,że zepsuć urwać,ukręcić to nie problem jak zadziałam ,,brechą" ale delikatnie to może cos z tego będzie.Czy tak?.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-08-18, 12:56   

Niestety odkręcenie dekielka nic nie da, bo kielich jest w koronce a ta w mech.różnicowym i opiera się o obudowę (kosz).
Dekielek tylko osłania uszczelniacz
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
1506edi 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2012-08-18, 19:38   

Więc jak powinno wyglądać kolejność do zdemonotowania kielicha aby wymienić simering?Nawet w książce nie ma rysunku poglądowego ani na forum FIATa brak reakcji pomocy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krismen 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: ducato
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2012
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2013-02-09, 16:23   

Witam
I jak z tymi półosiami ? udało Ci się je wybić ? u mnie niestety ani drgnie , od wbijania przecinaka i naparzania w niego w bok rozklepałem prawie na naleśniki śrubki od tych dekielków , z biedą je odkręciłem .Zamiast używania rozwiązań siłowych postanowiłem dostać się do tych sprężynek od tyłu czyli od środka dyfru lecz i ta droga jest ślepym zaułkiem ...
_________________
kris
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2013-02-09, 20:14   

krismen
jaki masz problem nie możesz wyjąć półośi ze skrzyni biegów czy nie możesz wyjąć uszczelniaczy z ich miejsca
półośie to tylko siłowo lewa idzie trochę ciężko bo jest na końcu pierscień rozprężny którego opór trzeba pokonać podłóż z prawej i lewej strony półośi jakiś łomek opierając go o te sruby które sklepałeś i jednym energicznym pchnięciem nacisnij na nie jak na dzwignie
czyli łomki pchasz w kierunku prawego koła ale energicznie musi wyskoczyć odkręcenie tych 4 srubek na tych pokrywkach nic nie daje nie trzymią one półosi
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krismen 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: ducato
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2012
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2013-02-12, 12:11   

Właśnie chodzi o półosie ze skrzyni , uszczelniacza to już raczej bez problemu wyjdą jak tylko wyciągnie się półośki .....
_________________
kris
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
1506edi 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2013-02-12, 18:42   

Lewą wyciągnąłem bez większych siłowych problemów,natomiast prawa 3,5godz.Po wyciągnięciu okazało się,że podeszła woda i rdza dobrze podważyła pierścień rozprężny.efekt taki,że zerwało na połowie owego pierścienia ten grzybek na końcu półosi co trzyma zabezpieczenie.Szlifierką kątowa naciąłem głębszy rowek pierścień dopasowałem w sklepie z innego pojazdu i wszystko gra.(skrzynia sucha).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krismen 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: ducato
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2012
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2013-02-14, 11:29   

W końcu udało się je wydłubać . Oba raczej bardzo siłowo - po rozebraniu skrzyni wyjęciu mechanizmu różnicowego zamontowaniu go w imadle i mocnym uderzeniom w kielichy .Lewy był mniej oporny .. Teraz tylko zestaw naprawczy i skręcamy . Dla potencjalnych zainteresowanych zestaw składa się z : siemering - 35-50-8 , oring - 71-2 to na dekle oraz oring -28-2 na uszczelnienie połączenia kielich - wieloklin .
POWODZENIA.

Ps. eMKa - mylisz się !
"Kielichy zapiekają się w "koronkach". Wielowypust na kielichu i w koronce nie jest zabezpieczony przed wodą, solą itp."
tam ma być oring !
_________________
kris
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-02-14, 20:52   

krismen napisał/a:
Ps. eMKa - mylisz się !
"Kielichy zapiekają się w "koronkach". Wielowypust na kielichu i w koronce nie jest zabezpieczony przed wodą, solą itp."
tam ma być oring !


Teoretycznie masz racje bo między koronką a kielichem jest “uszczelnienie” (rys 1 oring 6 ) W cudzysłowie bo to w ogóle nie zdaje egzaminu, dowodem są kłopoty z wymontowaniem kielichów. W takim przypadku należy przyjrzeć się w jakim stanie są zaślepki koronek od strony wewnętrznej (rys 2 poz.9) . Jeżeli są skorodowane, to trzeba również je wymienić, bo w krótkim czasie następuje wyciek oleju ze skrzyni, czego Ci nie życzę.

01.jpg
Plik ściągnięto 205 raz(y) 95,23 KB

02.jpg
Plik ściągnięto 190 raz(y) 129,25 KB

_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
MER-lin 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Paź 2009
Piwa: 44/9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-15, 08:48   

Czy zaślepki koronek, jeśli skorodowały, można wymienić na nowe?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-02-15, 21:24   

MER-lin napisał/a:
Czy zaślepki koronek, jeśli skorodowały, można wymienić na nowe?


Oczywiście, dlatego o nich wspominam. Niestety oryginalne już są niedostępne. Można wytoczyć lub dobrać zaślepkę ( brok ) silnika w kształcie soczewki (foto)o wymiarze fi 30 mm. W oryginale jest 30 mm płaska. Soczewka bezpieczniejsza i łatwiejsza w montażu .
nr.oryginalnych zaślepek 2480400910, 24804009 może ktoś jeszcze ma.

images[10].jpg
Plik ściągnięto 6070 raz(y) 2,39 KB

_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krismen 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: ducato
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2012
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2013-02-17, 09:22   

Myślę że smar miedziany i ów oring powinien zapobiec korozji ..... czas pokaże .
_________________
kris
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***