 |
|
|
Bagażnik dachowy własnej konstrukcji |
| Autor |
Wiadomość |
Rubitek
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hobby AK620 na Fiat Ducato 1991 2.5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 2/2 Skąd: Kościan WLKP.
|
Wysłany: 2012-06-18, 21:43 Bagażnik dachowy własnej konstrukcji
|
|
|
Witam Wszystkich!
Proszę o uwagi w temacie wykonania i sposobu montażu poprzeczek dachowych do przewozu deski windsurfingowej. Mój kamper nie ma na dachu relingów, dlatego wymyśliłem poprzeczki i montaż jak na fotkach, proszę o uwagi.
Profil alu 20x20 przyspawany jest do kątownika aluminiowego, który przykleję do laminatowej listwy maskującej klejem do szyb samochodowych. W ściany boczne, a właściwie w górną listwę konstrukcyjną zabudowy wkręcę dwa wkręty fi 5mm. W dach nie będą wkręcane wkręty.
Bagażnik ma wytrzymać obciążenie około 10 kg. A może nie dawać wkrętów ??
IMG_2340.JPG Przymiarka, przed klejeniem |
 |
| Plik ściągnięto 77 raz(y) 148,81 KB |
IMG_2339.JPG kątownik celowo jest duży by klej lepiej trzymał |
 |
| Plik ściągnięto 82 raz(y) 90,68 KB |
IMG_2338.JPG
|
 |
| Plik ściągnięto 90 raz(y) 59,33 KB |
|
_________________ pozdr.
Robert |
|
|
|
 |
emicargo
doświadczony pisarz

Dołączył: 13 Maj 2012 Piwa: 4/2 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2012-06-18, 21:58
|
|
|
Wkręty i owszem, może nawet lepsze były by nity zrywne odpowiedniej długości. W końcu po przyklejeniu będzie to element zamontowany na stałe. Kolego używając kleju do szyb pamiętaj
o zastosowaniu przed klejeniem tzw. "primera". Jest to preparat gwarantujący przyczepność kleju! |
_________________
|
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 327/21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-06-19, 12:56
|
|
|
aby uniknąć przecieków, według mnie żadnych wkrętów ani nitów. niewielkie obciążenie 10kg predyscynyje do użycia kleju.
ps. fajny kamperek, taki jak mój. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Yekater
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Home made
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Gru 2011 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: EU
|
Wysłany: 2012-06-19, 21:24
|
|
|
| Tu nie chodzi o 10 kg na postoju. Zdaje się, że podczas jazdy deska na dachu będzie wytwarzała dużą siłę nośną i ten sposób mocowania okaże się niewystarczający. Aerodynamika jest nieubłagana. Dzięki temu latają samoloty. |
|
|
|
 |
Rubitek
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hobby AK620 na Fiat Ducato 1991 2.5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 2/2 Skąd: Kościan WLKP.
|
Wysłany: 2012-06-20, 09:21
|
|
|
Dokładnie o aerodynamikę mi chodzi. Deska my wymiar 290 x 80 cm w pokrowcu, co daje 2,3 metry kwadratowe.
Bagażnik już sam z siebie trzyma się dosyć mocno, przyklejony będzie mocniej, ale obawiam się czy podmuchy przejeżdzających tirów nie poderwą deski.
Z drugiej strony wolałbym nie wkręcać wkrętów, stąd taki pomysł bagażnika i jego klejenia na klej do szyb , podpatrzony w temacie o solarach.
Bardzo dziękuje za podpowiedź o gruncie do kleju, oczywiście w sklepie chłopaczek nie wiedział o tym, a ja nigdy nie używałem kleju do szyb. |
_________________ pozdr.
Robert |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 327/21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-06-20, 09:46
|
|
|
| Yekater napisał/a: | | Tu nie chodzi o 10 kg na postoju. Zdaje się, że podczas jazdy deska na dachu będzie wytwarzała dużą siłę nośną i ten sposób mocowania okaże się niewystarczający. Aerodynamika jest nieubłagana. Dzięki temu latają samoloty. |
więc deskę kładzie się do góry nogami i w czasie jazdy jest dociskana do dachu, aerodynamika jest nieubłagana, dzięki temu samochody F1 trzymają się toru. |
_________________
 |
|
|
|
 |
arrtur
zaawansowany

Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Maj 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: Piastow k Wawy
|
Wysłany: 2012-06-20, 17:02
|
|
|
mam tylko wrazenie ze na fotce 1 ten profil srodkiem dotyka do poszycia dachu... jesli tak to wydaje mi sie ze nie powinien, drgania tarcia a i wykrzywienie pod naciskiem moga spowodowac uszkodzenie dachu
co do montazu, u mnie reling byl przykrecany do konstrukcji z gory wiec otwor przez listew i poszycie kawalem wkreta takiego pod klucz, no i bylo tego z dziesiec bo na kazdej stopce po dwa ( teraz nie mam go w ogole, ale moze...)
pozdr |
_________________ Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
 |
|
|
|
 |
dominik
stary wyga

Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2008 Piwa: 12/18 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2012-06-21, 16:25
|
|
|
| Rubitek napisał/a: | Dokładnie o aerodynamikę mi chodzi. Deska my wymiar 290 x 80 cm w pokrowcu, co daje 2,3 metry kwadratowe.
Bagażnik już sam z siebie trzyma się dosyć mocno, przyklejony będzie mocniej, ale obawiam się czy podmuchy przejeżdzających tirów nie poderwą deski.
Z drugiej strony wolałbym nie wkręcać wkrętów, stąd taki pomysł bagażnika i jego klejenia na klej do szyb , podpatrzony w temacie o solarach.
Bardzo dziękuje za podpowiedź o gruncie do kleju, oczywiście w sklepie chłopaczek nie wiedział o tym, a ja nigdy nie używałem kleju do szyb. |
nie zapomnij ustawić relingów tak by pasowały do mocowania pokrowca na żagle i maszty, a relingi mogły by trochę więcej odstawać od dachu, tak by pasy do mocowania można było włożyć dowolną stroną, a nie przewlekać, ja mocuję deskę rufą doprzodu i dnem do góry, a dziób wystaje na zewnątrz z tyłu, a pamiętaj o wyskości kampera z deskami, |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|