Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Tadeusz
2013-04-12, 21:32
Brać kamperowa to mrzonka
Autor Wiadomość
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2013-04-23, 07:28   

HarryLey4x4 napisał/a:
Gino , nie masz patentu na wiedzę absolutną

zgadzam się z Toba w 100% :spoko
HarryLey4x4 napisał/a:
Co "harleyowiec" nie będący harleyowcem uważa to uważa i nie Tobie o tym decydować.
no nie do końca...
bo gdyby Twoje ''uważanie'' odbywało się w domowym zaciszu,to faktycznie..''wara mi do tego''
ale..jeśli uzewnętrzniasz się na otwartym forum, i uważasz, że ja, jak i wielu moich kolegów..to jakaś ''mrzonka''
to, mimo wszystko coś już do tego mam/y , bo bezpośrednio nas to dotyczy

przypomnę Ci, że napisałeś temat, na FORUM BRACI KAMPEROWEJ
p.t '' Brać kamperowa to mrzonka'' , i w/g mojej opinii, jesteś wobec nas, nie w porządku
a przynajmniej, wobec zdecydowanej większości

przypomnę Ci jeszcze, że jedynym winowajcą całej tej sytuacji, jesteś TY SAM
a na pewno winnym nie jest ktoś z forum BRACI KAMPEROWEJ
dlatego, uważam że cały ten temat, jest zwyczajnie denny...


a jeśli faktycznie chciałbyś przekonać się, co warta jest NASZA brać kamperowa, to masz listę SOS /którą chyba każdy przygotowany do podróży kamperowiec,powinien mieć w swoim kamperku/
.mając awarie w jakimkolwiek regionie w Polsce, wyszukujesz ''pomagacza'' i oczekujesz jego działania..jeśli, w danym momencie,jest w stanie pomóc oczywiście

HarryLey4x4 napisał/a:
jadę kamperkiem przed siebie...

przede wszystkim bezpiecznej podróży
i tym razem, bądź w ''pełni'' przygotowany :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-23, 07:34   

Skoro zgadzasz się z pierwszym

gino napisał/a:
HarryLey4x4 napisał/a:
Gino , nie masz patentu na wiedzę absolutną

zgadzam się z Toba w 100% :spoko

HarryLey4x4 napisał/a:
Co "harleyowiec" nie będący harleyowcem uważa to uważa i nie Tobie o tym decydować.
no nie do końca...


...to drugie jak najbardziej "do końca". Myślimy inaczej Gino i zapewne się to nie zmieni.
Może kiedyś w 4 oczy będzie nam dane to sobie wyjaśnić.
Pozdrawiam
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/52
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2013-04-23, 07:49   

darboch napisał/a:
gino napisał/a:
ps. przeczytajcie temat jeszcze raz od początku, przypuszczam że stwierdzicie to samo, co ja przed chwilą- dyskusja denna jak mało która..


zgadzam się :ok

HarryLey4x4 napisał/a:
Rzeczywiście dyskusja już od dłuższego czasu przeradza się w mierną paplaninę..... Uważam ,że temat powinien zostac zamknięty


zgadzam się :ok

zgadzam się :ok
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 300/13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-23, 16:26   

Bajaga napisał/a:
...na autostradzie po której zasuwają Tiry z prędkością grubo ponad 100 km/h prowadzone przez mniej lub bardziej zmęczonych/skoncentrowanych kierowców...


wracając do kolegi Gryz3k: przynależenie do takiej czy innej społeczności nie zmieni charakteru człowieka.

natomiast co do tych ciężarówek jeżdżących z takimi prędkościami: to jakieś mity.

oczywiście pomijając margines nawiedzonych zdecydowana większość jeździ normalnie.
ciężarówki wyposażone są w ograniczniki prędkości ustawiane zazwyczaj od 88 do 92km/h. ogranicznik to spełnienie wymogów normy EURO2.
jeżeli kierowca jeździłby szybciej, to zostanie wykazane w tachografie (rejestrowana prędkość oraz czas pracy kierowcy). kierowca musi mieć przy sobie taką dokumentację z ostatnich 28 dni, a w firmie transportowej musi być ona z ostatnich 12 miesięcy.
stała jazda z prędkościami powyżej 100km/h w razie wykrycia to nie tylko mandat za przekroczenie prędkości, ale również świadectwo, że pojazd nie spełnia takiej normy, a ona upoważnia do niższych opłat drogowych, a to grzywna już dość spora.

kolejną rzeczą są obroty silnika, przy jeździe 90km/h silnik ciężarówki pracuje z prędkościami 1400-1500rpm, natomiast przy przekroczeniu 100km/h to już powyżej 1800, a czasem już 2000rpm.
silnik ciężarówki pracujący na normalnych obrotach zapewnia prawie bezawaryjną jazdę przez około 1,5mln. natomiast w przypadku wyższych obrotów to loteria.

jednym słowem żaden z normalnych przewoźników nie zezwoli kierowcy (robią oni to samodzielnie) na zdjęcie ogranicznika prędkości (potocznie zwanego kagańcem).
ci jeżdżący ciężarówkami powyżej 100km/h to wyjątki.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2013-04-23, 16:38   

Cyryl napisał/a:
Bajaga napisał/a:
...na autostradzie po której zasuwają Tiry z prędkością grubo ponad 100 km/h prowadzone przez mniej lub bardziej zmęczonych/skoncentrowanych kierowców...



natomiast co do tych ciężarówek jeżdżących z takimi prędkościami: to jakieś mity.

oczywiście pomijając margines nawiedzonych zdecydowana większość jeździ normalnie.
ciężarówki wyposażone są w ograniczniki prędkości ustawiane zazwyczaj od 88 do 92km/h. ogranicznik to spełnienie wymogów normy EURO2.
jeżeli kierowca jeździłby szybciej, to zostanie wykazane w tachografie (rejestrowana prędkość oraz czas pracy kierowcy). kierowca musi mieć przy sobie taką dokumentację z ostatnich 28 dni, a w firmie transportowej musi być ona z ostatnich 12 miesięcy.
stała jazda z prędkościami powyżej 100km/h w razie wykrycia to nie tylko mandat za przekroczenie prędkości, ale również świadectwo, że pojazd nie spełnia takiej normy, a ona upoważnia do niższych opłat drogowych, a to grzywna już dość spora.

kolejną rzeczą są obroty silnika, przy jeździe 90km/h silnik ciężarówki pracuje z prędkościami 1400-1500rpm, natomiast przy przekroczeniu 100km/h to już powyżej 1800, a czasem już 2000rpm.
silnik ciężarówki pracujący na normalnych obrotach zapewnia prawie bezawaryjną jazdę przez około 1,5mln. natomiast w przypadku wyższych obrotów to loteria.

jednym słowem żaden z normalnych przewoźników nie zezwoli kierowcy (robią oni to samodzielnie) na zdjęcie ogranicznika prędkości (potocznie zwanego kagańcem).
ci jeżdżący ciężarówkami powyżej 100km/h to wyjątki.


No ładny wykład, teoretycznie mocny.
Proponuje przejażdżkę np. autostradą A2 tak dla złapania praktyki.
Proponuję także wyguglanie sobie co trzeba zrobić żeby tachograf rysował piękne 85km/h niezależnie od rzeczywistej prędkości.
Proponuję zobaczyć jak wyglądają parkingi jeżeli w jakieiś odległości przed nimi stoją krokodyle (ITD) - wszyscy mający CB, czyli wszyscy :lol: starają się zjechać na bok żeby przeczekać. No chyba że są czyści jak łza - ale dla ITD takich w zasadzie nie ma :)
I na koniec - wg. mnie jadące z prędkością 92km/h 40 ton (czyli licznikowe przynajmniej 100) jest niewiele bezpieczniejsze od 40 ton jadących 102km/h :wyszczerzony:

Ps. Osobiście kieedyś prowadziłem Renault Magnum z prędkością licznikową 145km/h :wyszczerzony: Była to pusta autostrada nie w Polsce i było to głupie :mrgreen: Trzy tiry Polskie się tak ścigały. Jeden (w Volvo) miał ogranicznik, który na tempomacie.. nie działał :lol:
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
salut 
weteran


Twój sprzęt: Weinsberg Cara Loft 700 MEH
Nazwa załogi: SALUCIKI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2010
Piwa: 108/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-23, 18:23   

Skorpion napisał/a:
Mysle ze to tak jak w rodzinie sa lepsze i gorsze dni.Gdy wracaja sloneczne i cieple dni to wszystkie klotnie i niesnaski odchodza w zapomnienie.Kazdy ma promienny usmiech na twarzy.Jest mniej klotni wiecej braterstwa :spoko :spoko :spoko :spoko :spoko :pifko :pifko :pifko :pifko :pifko

Tak sobie czytam i ...... chyba kochane słoneczko jeszcze nie wszędzie grzeje :gwm
:spoko :spoko
_________________
I don't need Google, my wife knows everything !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1568/2196
Skąd: Otwock
Wysłany: 2013-04-23, 19:14   

salut napisał/a:
chyba kochane słoneczko jeszcze nie wszędzie grzeje


Grzeje, oj! grzeje! Niektórym nawet główki ciut przegrzało. :szeroki_usmiech :spoko
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
łoś 
Kombatant
szary stary łoś

Twój sprzęt: złom hymer eriba 544 87'
Nazwa załogi: łoś
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Piwa: 79/24
Wysłany: 2013-04-23, 20:48   

Cytat:
Grzeje, oj! grzeje! Niektórym nawet główki ciut przegrzało. :szeroki_usmiech :spoko

Już wieczór i się ochłodziło. Niby powiedziałem wszystko, ale jeszcze tak na chłodno.
Przecież to wszystko zależy od tego jak ludzie chcą stanowić swoją społeczność.
Np. osiedla lub bloki mieszkalne. Jedni mieszkańcy po latach stają się zwartą społecznością, mając za sąsiadów garstkę ludzi co nie znają słowa "dzień dobry".
Moje osiedle na początku to zbiorowisko obcych sobie rodzin. Dziś zostaliśmy połączeni przez dzieci, psy i samochody. Na początku były kłótnie o .... sami wiecie, dziś są cztery osiedlowe małżeństwa. Wspólne odśnieżanie i wiosenne sprzątanie.
Ale duża część mieszkańców nawet nie zdobędzie się na to zwykłe słowo powitania spotykając się codziennie.
Tak jest z machaniem rączką, (osobny temat) i wyciąganie wniosków wskazujących negatywne zachowania społeczne na sporadycznych przykładach jest .... delikatnie mówiąc nie konsekwentne.
:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 300/13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-24, 05:48   

łoś napisał/a:
...Na początku były kłótnie o .... sami wiecie, dziś są cztery osiedlowe małżeństwa. Wspólne odśnieżanie i wiosenne sprzątanie...


u mnie było podobnie. w 1992 roku zamieszkałem w plombie zbudowanej między przedwojennymi kamienicami. dwa piętra czyli 4 rodziny poznaliśmy się bardzo dobrze i przypadliśmy sobie do gustu. wspólne imprezy, imieniny, urodziny, sylwestry. dodatkowo powódź w 1997 scementowała przyjaźń (imprezy unplugged z braku prądu przy świecach z gitarami) do tego stopnia, że niektóre małżeństwa trochę się pomieszały.
teraz zostaliśmy tylko my z jednymi sąsiadami, a dwie rodziny po nie osiedlowych, ale klatkowych rozwodach wyprowadziły się nie mogąc znieść swojej bliskości.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
turystasj 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: przyczepa
Dołączył: 06 Maj 2011
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-04-26, 19:31   

Bajaga napisał/a:
Cyryl napisał/a:
Bajaga napisał/a:
...na autostradzie po której zasuwają Tiry z prędkością grubo ponad 100 km/h prowadzone przez mniej lub bardziej zmęczonych/skoncentrowanych kierowców...



natomiast co do tych ciężarówek jeżdżących z takimi prędkościami: to jakieś mity.

oczywiście pomijając margines nawiedzonych zdecydowana większość jeździ normalnie.
ciężarówki wyposażone są w ograniczniki prędkości ustawiane zazwyczaj od 88 do 92km/h. ogranicznik to spełnienie wymogów normy EURO2.
jeżeli kierowca jeździłby szybciej, to zostanie wykazane w tachografie (rejestrowana prędkość oraz czas pracy kierowcy). kierowca musi mieć przy sobie taką dokumentację z ostatnich 28 dni, a w firmie transportowej musi być ona z ostatnich 12 miesięcy.
stała jazda z prędkościami powyżej 100km/h w razie wykrycia to nie tylko mandat za przekroczenie prędkości, ale również świadectwo, że pojazd nie spełnia takiej normy, a ona upoważnia do niższych opłat drogowych, a to grzywna już dość spora.

kolejną rzeczą są obroty silnika, przy jeździe 90km/h silnik ciężarówki pracuje z prędkościami 1400-1500rpm, natomiast przy przekroczeniu 100km/h to już powyżej 1800, a czasem już 2000rpm.
silnik ciężarówki pracujący na normalnych obrotach zapewnia prawie bezawaryjną jazdę przez około 1,5mln. natomiast w przypadku wyższych obrotów to loteria.

jednym słowem żaden z normalnych przewoźników nie zezwoli kierowcy (robią oni to samodzielnie) na zdjęcie ogranicznika prędkości (potocznie zwanego kagańcem).
ci jeżdżący ciężarówkami powyżej 100km/h to wyjątki.


No ładny wykład, teoretycznie mocny.
Proponuje przejażdżkę np. autostradą A2 tak dla złapania praktyki.
Proponuję także wyguglanie sobie co trzeba zrobić żeby tachograf rysował piękne 85km/h niezależnie od rzeczywistej prędkości.
Proponuję zobaczyć jak wyglądają parkingi jeżeli w jakieiś odległości przed nimi stoją krokodyle (ITD) - wszyscy mający CB, czyli wszyscy :lol: starają się zjechać na bok żeby przeczekać. No chyba że są czyści jak łza - ale dla ITD takich w zasadzie nie ma :)
I na koniec - wg. mnie jadące z prędkością 92km/h 40 ton (czyli licznikowe przynajmniej 100) jest niewiele bezpieczniejsze od 40 ton jadących 102km/h :wyszczerzony:

Ps. Osobiście kieedyś prowadziłem Renault Magnum z prędkością licznikową 145km/h :wyszczerzony: Była to pusta autostrada nie w Polsce i było to głupie :mrgreen: Trzy tiry Polskie się tak ścigały. Jeden (w Volvo) miał ogranicznik, który na tempomacie.. nie działał :lol:

Witam, ja prowadzę codziennie tzw. TIRa.
Kolego sprawdź rozmiar opon w swoich samochodach albo zmień nawigację bo oszukuje Cię co do prędkości. Jeżdżę szybciej niż inni .... Moja prędkość max to 92 km/h wyprzedzam innych, sam rzadko będąc wyprzedzanym przez inne ciężarówki. Te inne to wiozący kwiaty NL-RUS. Często jestem na A2 i jakoś nie widzę "tirów" gnających ponad 100 km/h.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 257/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-04-26, 19:56   

turystasj napisał/a:
Często jestem na A2 i jakoś nie widzę "tirów" gnających ponad 100 km/h.

Mało jeździsz , albo mało widziałeś. :-P
Ciągniki bez "kagańca" latają spokojnie ponad setkę. ;)
:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
turystasj 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: przyczepa
Dołączył: 06 Maj 2011
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-04-26, 20:49   

Andrzej 73 napisał/a:
turystasj napisał/a:
Często jestem na A2 i jakoś nie widzę "tirów" gnających ponad 100 km/h.

Mało jeździsz , albo mało widziałeś. :-P
Ciągniki bez "kagańca" latają spokojnie ponad setkę. ;)
:spoko

Niedużo 10 000 do 14 000 km miesięcznie.
:drive:
95 km/h wyprzedzając mi się wymsknie by nie blokować lewego pasa ale mam stare tacho. Nowsze auta po 2006 mają elektroniczne tacho i jazda dłużej niż 1 min powyżej 90 km/h zapisuje to wykroczenie widoczne już na wydruku. Przewoźnicy wręcz zmniejszają prędkość maksymalną do nawet 80 km/h, zobaczcie biedronki jak jeżdżą.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-26, 20:56   

uwielbiam teksty w stylu :
"mało jeżdzisz" albo " mało wiesz" ...

Zamknijcie ten wątek Adminie - please .... :poddaj: , bo się reszta woli braterstwa w tej braci rozleci....
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 257/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-04-26, 21:01   

Piszesz o ogóle , a ja podaję przypadki wariatów których spotykam na drodze.
TIR Scania rocznik ok 96-98 dwa dni temu na drodze A2 okolice Poznania - prędkość GPS 103km/h jadąc za nim specjalnie zwolniłem aby zmierzyć jego prędkość.
Może mam takie szczęście , że spotykam wielu wariatów. ;)
:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 257/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-04-26, 21:08   

HarryLey4x4 napisał/a:
"mało jeżdzisz" albo " mało wiesz" ...


Sorki jeśli ten tekst Ciebie uraził. :kwiatki:
Piszę o tym , bo widzę jak wielu kierowców TIR-ów często zapomina czym kieruje. Czują się jakby prowadzili bolidy F1. :-P
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***