Przesunięty przez: janusz 2009-01-19, 11:42 |
Pneumatyczna stabilizacja tylnego zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2019-06-03, 08:06
|
|
|
Spoko - te małe kompresorki dają radę, baranki nie potrzebują dużo powietrza (mała objętość). Wiesiek dobrze pisze - jak się uda to zamontój tak aby był dostęp jak siedzisz w fotelu - jak niedasię to na fotelu z boku.
Na jazdę do 2 atm - na postój ok 6 atm. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2019-06-03, 08:51
|
|
|
Serdeczne dzięki |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2019-06-04, 21:48
|
|
|
Dzisiaj wszystko złożyłem. Dziwne te mocowania miechów. Gruba 6mm blacha przykręcona do osi tylko dwoma śrubami M8. Z jednej strony. Druga strona podpory leży sobie na ramie niczym nie przykręcona. Miechy do tego przykręcone też dwoma śrubami M8. Delikatnie to wygląda. Pompkę dałem pod siedzenie razem z całym tym majdanem przewodów pneumatycznych i elektrycznych. Manometry przykręciłem z boku, pod fotelem. Nawet fajnie to wygląda. Dmuchnąłem 4 bary. Tył samochodu uniósł się ok.7cm. Rano będę wiedział, czy wszystko jest szczelne. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2019-06-05, 14:06
|
|
|
Brawo |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
MackT
początkujący forumowicz
Dołączył: 02 Wrz 2018 Piwa: 1/1 Skąd: EL
|
Wysłany: 2019-06-21, 21:58
|
|
|
Grzegorz fest leniwy napisał/a: | Serio jeździcie po całej europie i nie tylko a wkładacie do zawieszenia systemy nie posiadające papiera?
Od kilku już lat wszelkie elementy zawieszenia podlegają homologacji, są do duksów i masterów systemy posiadające homologację i wcale nie są wściekle drogie. |
Grzegorz stoję murem za Tobą w temacie papierów na przeróbki, bo każdy z nas ma swoje podejście do bezpieczeństwa a tak być nie może i ktoś powinienem to kontrolować. Natomiast mieszkamy tu gdzie mieszkamy i jest z tym bsjzel, czasem nawet to i doborze bo i te papiery również potrafią byc odjechane. Ja kupilem T5 z Francji na zawieszeniu VB wszystko wpisane we francuskim dowodzie, zrobiony przegląd zerowy w PL i ślad o zmianach w zawieszeniu znikł. ... |
|
|
|
|
|
koko
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 70/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-06-22, 10:35
|
|
|
To nie są MIECHY tylko poduszki miechy stosuje się do ram ALKO |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2019-07-07, 14:01
|
|
|
MackT napisał/a: | Ja kupilem T5 z Francji na zawieszeniu VB wszystko wpisane we francuskim dowodzie, zrobiony przegląd zerowy w PL i ślad o zmianach w zawieszeniu znikł. ... |
Miał ktoś jakieś kłopoty z badaniem(przeglądem) technicznym pojazdu po zastosowaniu poduszek? |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
|
MAWI
Kombatant
Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 99/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2019-07-07, 18:47
|
|
|
Janusszr napisał/a: | Miał ktoś jakieś kłopoty z badaniem(przeglądem) technicznym pojazdu po zastosowaniu poduszek? |
To tylko usztywnia zawieszenie . I nie jest to proces nieodwracalny. Nie ma szans na kłopoty. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2019-07-07, 20:50
|
|
|
Janusszr napisał/a: | MackT napisał/a: | Ja kupilem T5 z Francji na zawieszeniu VB wszystko wpisane we francuskim dowodzie, zrobiony przegląd zerowy w PL i ślad o zmianach w zawieszeniu znikł. ... |
Miał ktoś jakieś kłopoty z badaniem(przeglądem) technicznym pojazdu po zastosowaniu poduszek? |
tak , raz miałem jak pewien powaleniec w swoim aucie obciął resory za belką, wstawił miechy i sztucznie zrobił sobie pneumatyczne zawieszenie , pojechałem tym nieświadomy na przegląd i diagnosta oniemiał .... ja też . System utrzymania belki na swoim miejscu był taki ,że bałem się tym wrócić na warsztat , gosć , jak potem się okazało został już przez dwu diagnostów wywalony za bramę i liczył na moje" dobre układy ". Ten kosmita jest zresztą na forum ale z litości dla rodziny nie powiem kto , zresztą od tamtej historii prawie się nie udziela . |
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2019-07-07, 21:05
|
|
|
Ja miałem na myśli wymianę "baranich(byczych?) jaj" na poduszki |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2019-07-07, 21:31
|
|
|
Janusszr napisał/a: | Ja miałem na myśli wymianę "baranich(byczych?) jaj" na poduszki |
ZERO KŁOPOTÓW |
|
|
|
|
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2019-07-10, 15:04
|
|
|
U mnie fajnie się jedzie przy napompowaniu 2,2 do 2,5 atmosfery .Miałem na początku ponad 3 do jazdy i skakał |
|
|
|
|
Mazur
weteran Robert Mazur
Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Piwa: 84/108 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-07-10, 15:21
|
|
|
To pewnie zależy od samochodu, ja pompuję ok. 4 atm i wtedy jest ok . Ale zwis duży i w garażu skuter i inne rzeczy. |
_________________ Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu' |
|
|
|
|
|
salek
zaawansowany
Twój sprzęt: Globe Traveller Voyager X
Nazwa załogi: Salki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Cze 2013 Piwa: 20/22 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: 2019-07-22, 14:59
|
|
|
dziwaczek napisał/a: | Na jazdę do 2 atm - na postój ok 6 atm. |
Nie mam doświadczenia z poduszkami i w sumie od miesiąca jeżdżę cały czas tak samo więc dopytam:
- w czasie jazdy macie ustawione ok. 2 atmosfery, a na postoju 6 ? Czy to jakoś usztywnia kampera, żeby się nie "bujał", czy coś innego to daje? Muszę to potestować w końcu |
_________________ https://www.camperteam.pl...p=778461#778461 - Nasz Globe Traveller Voyager X |
|
|
|
|
Bim
Kombatant Jacek
Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 10 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 124/89 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2019-07-22, 15:39
|
|
|
salek napisał/a: | Czy to jakoś usztywnia kampera, żeby się nie "bujał" |
To zależy gdzie to będziesz robił czy na podłodze czy na blacie kuchennym
salek napisał/a: | Muszę to potestować w końcu |
Koniecznie musisz się podzielić wrażeniami |
_________________
|
|
|
|
|
|