Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:42
Pneumatyczna stabilizacja tylnego zawieszenia
Autor Wiadomość
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2020-10-08, 19:53   

darek 61 napisał/a:
Czy poduszki połączone razem przewodem pneumatycznym nie powodują że auto gorzej tłumi kiwanie na boki


NIE
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 100/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2020-10-09, 11:25   

darek 61 napisał/a:
...Ściśnięta poduszka powoduje zwiększenie ciśnienia po stronie mniej obciążonej...


Jeśli prawa i lewa poduszka są połączone to skąd zmiana ciśnienia?
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-10-09, 11:38   

Ciśnienie będzie w obu takie same. Zwiększy się jedynie objętość powietrza. Ta bardziej obciążona, odda nadmiar do tej co ma lżej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2020-10-09, 12:31   

Gewehr napisał/a:
Ciśnienie będzie w obu takie same. Zwiększy się jedynie objętość powietrza. Ta bardziej obciążona, odda nadmiar do tej co ma lżej.


ale ze względu na mały przekrój rurek nie zrobi tego w sekundę gdy akurat warunki drogowe powodują ruchy w zawieszeniu ... wyrównanie ciśnienia potrafi trwać kilka sekund a wtedy auto już jest w innym miejscu i całe przepychanie powietrza na nic :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-10-09, 12:58   

Chodziło mi o nierówny załadunek. Podczas jazdy nie czuć czy jeden, czy dwa obwody. Oczywiście pod warunkiem równego załadunku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-10-09, 14:17   

CORONAVIRUS napisał/a:

ale ze względu na mały przekrój rurek nie zrobi tego w sekundę gdy akurat warunki drogowe powodują ruchy w zawieszeniu ... wyrównanie ciśnienia potrafi trwać kilka sekund a wtedy auto już jest w innym miejscu i całe przepychanie powietrza na nic

Powyżej jakiejś prędkości ,powiedzmy drogowej okej,ale jazda po drogach gruntowych,czy leśnych.Na jedną stronę zwiększony będzie nacisk,a druga poducha samochód jeszcze bardziej przechyli.Szczególnie wysokie auta,a takimi są campery.Nie piszę nawet o postoju na nierównym.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mazur 
weteran
Robert Mazur


Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Piwa: 84/105
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-10-09, 15:02   

Pomyślałem wcześniej o tym co napisał CORONA
Idąc powyższym (Darka) tokiem myślenia to np. terenówki powinny się często przewracać bo jak jadą w trawersie to sprężyna/resor od strony wzniesienia ma lżej i bardziej sprężynuje i jest to siła wypychająca od razu , a nie wytłumiona jak w przypadku przepływu powietrza. A tak się nie dzieje. Jest jeszcze maksymalny skok na jaki można rozciągnąć poduszkę , resor lub sprężynę , to nawet ogranicza amortyzator, który się nie rozciąga na pół metra. Moim zdaniem problemu nie ma. ;)

p.s. częsty widok dawniej , jak przegubowe (wysokie) Ikarusy miały strzeloną poduszkę i to chyba jako podstawowy element zawieszenia , a nie jak w kamperze z dołożonymi gratis poduszkami.. Autobus bardziej przechylony ale przecież jechał dalej.
_________________
Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu'
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-10-09, 15:47   

Mazur napisał/a:
p.s. częsty widok dawniej , jak przegubowe (wysokie) Ikarusy miały strzeloną poduszkę i to chyba jako podstawowy element zawieszenia , a nie jak w kamperze z dołożonymi gratis poduszkami.. Autobus bardziej przechylony ale przecież jechał dalej.
_________________

Jeżeli był przechylony to znaczy że poduszki nie miały wspólnej instalacji pneumatycznej.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-10-09, 16:41   

jeżeli byśmy chcieli zabawić się w wyposażenie kampera w układ samopoziomujący jak posiadają autobusy i ciężarówki, to musili byśmy wyposażyć go w sprężarkę pracującą cały czas (w dużych autach ma napęd mechaniczny, w Mercedesie Vario w niektórych modelach był napęd elektryczny), zbiornik powietrza, zawór główny utrzymujący stałe ciśnienie i przy każdej poduszce zawór poziomujący.

zawor-poziomujacy-zawieszenia-pneumatycznego-do-czesci-sprzedam-485994225.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 87,55 KB

_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-10-09, 17:09   

Cyryl, Ale to jest w autach gdzie gdzie nie ma resorów.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Matheus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2020-10-09, 18:36   

Cytat:
przy każdej poduszce zawór poziomujący.

Mam poduszki i tylko jeden zawor poziomujący na środku dyfra. Poduszki połączone.

Cytat:
Ale to jest w autach gdzie gdzie nie ma resorów.

Nie koniecznie.
Mam z tyłu zawieszenie z piórami i czterema poduszkami. :wyszczerzony:
Pióra pełnią jedynie rolę ustalającą pozycję dyfra a poduszki odpowiadają za wysokość i amortyzowanie.
_________________

Renault Carrier - autobus kamper

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-10-09, 18:51   

darek 61 napisał/a:
Cyryl, Ale to jest w autach gdzie gdzie nie ma resorów.


na przykładzie samochodu ciężarowego Tatra opiszę różne rodzaje zawieszenie.

na wstępie trzeba zaznaczyć, że Tatra jest jedynym samochodem ciężarowym, który nie posiada ramy, tą funkcje spełnia "centralna rura nośna" w której są wały napędowe:

w zależności od przeznaczenia, zamówienia klienta stosuje się jedno z tych zawieszeń.
także resory nie wykluczają poduszek powietrznych.
0czywiście powszechniejsze jest zastosowanie albo resorów, albo poduszek, ale zastosowanie obu tych zawieszeń razem nie jest niemożliwe.

Obraz1.jpg
Zawieszenie na resorach
Plik ściągnięto 0 raz(y) 48,49 KB

Obraz2.jpg
Zawieszenie na drążkach skrętnych
Plik ściągnięto 0 raz(y) 44,16 KB

Obraz3.jpg
Zawieszenie na poduszkach pneumatycznych
Plik ściągnięto 0 raz(y) 44,57 KB

Obraz4.jpg
Zawieszenie łączone resory z poduszkami pneumatycznymi
Plik ściągnięto 0 raz(y) 45,21 KB

tatra_rama_rurowa_1-664x435.png
Centralna rura nośna
Plik ściągnięto 1 raz(y) 242,45 KB

_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-10-09, 20:22   

No dobra,a nie wydaje wam się że połączone razem poduszki działają odwrotnie niż drążek stabilizatora?
Wolałbym przykłady nie wagi ciężkiej.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-10-10, 06:00   

darek 61 napisał/a:
...Wolałbym przykłady nie wagi ciężkiej.


to jest bardzo trudne, bo rozwiązań w dziedzinie pojazdów mniejszych z zawieszeniem pneumatycznym jest niewiele.

oczywiście można byłoby próbować adoptować zawieszenie np. z Citroena C5, C6 co dawałoby nie tylko większą stabilność pojazdu, ale też regulowanie całego prześwitu pod autem, ale te zawieszenia są do samochodów o dużo mniejszej masie.

samo zastosowanie poduszek w pojazdach dostawczych, a co za tym idzie w kamperach ma na celu zwiększenie trwałości zawieszenia oryginalnego - resorów.

natomiast co do działania tych poduszek na jednym obwodzie, to zauważyłem również też temat o zwiększaniu rozstawu kół, aby zwiększyć stabilność pojazdu podczas jazdy, którego specjalnie nie rozumiem.

otóż miałem poprzedniego kampera z węższym rozstawem, obecny ma większy, ale nie zdarzało mi się jeździć kamperem na pograniczu utraty przyczepności kół czy utraty stabilności całego pojazdu.

po prostej jeżdżę szybciej, na zakrętach wolniej, a po wyboistej drodze bardzo wolno.
raz z powodu aby rzeczy nie powylatywały mi z szafek, po drugie dostałbym burę od żony, po trzecie do sportowej jazdy służą troszeczkę inne pojazdy.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-10-10, 08:07   

Cyryl napisał/a:
to zauważyłem również też temat o zwiększaniu rozstawu kół, aby zwiększyć stabilność pojazdu podczas jazdy, którego specjalnie nie rozumiem.

U mnie chęć poszerzenia kół to tylko estetyka.Głupio wygląda auto że schowanymi kołami.Ja ten problem mam z tylną osią ale niektóre integry wyglądają jak Robur.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***