Przesunięty przez: janusz 2009-01-19, 11:42 |
Pneumatyczna stabilizacja tylnego zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2020-10-08, 19:53
|
|
|
darek 61 napisał/a: | Czy poduszki połączone razem przewodem pneumatycznym nie powodują że auto gorzej tłumi kiwanie na boki |
NIE |
|
|
|
|
krzlac
Kombatant
Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 100/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2020-10-09, 11:25
|
|
|
darek 61 napisał/a: | ...Ściśnięta poduszka powoduje zwiększenie ciśnienia po stronie mniej obciążonej... |
Jeśli prawa i lewa poduszka są połączone to skąd zmiana ciśnienia? |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-10-09, 11:38
|
|
|
Ciśnienie będzie w obu takie same. Zwiększy się jedynie objętość powietrza. Ta bardziej obciążona, odda nadmiar do tej co ma lżej. |
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2020-10-09, 12:31
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Ciśnienie będzie w obu takie same. Zwiększy się jedynie objętość powietrza. Ta bardziej obciążona, odda nadmiar do tej co ma lżej. |
ale ze względu na mały przekrój rurek nie zrobi tego w sekundę gdy akurat warunki drogowe powodują ruchy w zawieszeniu ... wyrównanie ciśnienia potrafi trwać kilka sekund a wtedy auto już jest w innym miejscu i całe przepychanie powietrza na nic |
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-10-09, 12:58
|
|
|
Chodziło mi o nierówny załadunek. Podczas jazdy nie czuć czy jeden, czy dwa obwody. Oczywiście pod warunkiem równego załadunku. |
|
|
|
|
darek 61
Kombatant
Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-10-09, 14:17
|
|
|
CORONAVIRUS napisał/a: |
ale ze względu na mały przekrój rurek nie zrobi tego w sekundę gdy akurat warunki drogowe powodują ruchy w zawieszeniu ... wyrównanie ciśnienia potrafi trwać kilka sekund a wtedy auto już jest w innym miejscu i całe przepychanie powietrza na nic |
Powyżej jakiejś prędkości ,powiedzmy drogowej okej,ale jazda po drogach gruntowych,czy leśnych.Na jedną stronę zwiększony będzie nacisk,a druga poducha samochód jeszcze bardziej przechyli.Szczególnie wysokie auta,a takimi są campery.Nie piszę nawet o postoju na nierównym. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Mazur
weteran Robert Mazur
Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Piwa: 84/105 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-10-09, 15:02
|
|
|
Pomyślałem wcześniej o tym co napisał CORONA
Idąc powyższym (Darka) tokiem myślenia to np. terenówki powinny się często przewracać bo jak jadą w trawersie to sprężyna/resor od strony wzniesienia ma lżej i bardziej sprężynuje i jest to siła wypychająca od razu , a nie wytłumiona jak w przypadku przepływu powietrza. A tak się nie dzieje. Jest jeszcze maksymalny skok na jaki można rozciągnąć poduszkę , resor lub sprężynę , to nawet ogranicza amortyzator, który się nie rozciąga na pół metra. Moim zdaniem problemu nie ma.
p.s. częsty widok dawniej , jak przegubowe (wysokie) Ikarusy miały strzeloną poduszkę i to chyba jako podstawowy element zawieszenia , a nie jak w kamperze z dołożonymi gratis poduszkami.. Autobus bardziej przechylony ale przecież jechał dalej. |
_________________ Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu' |
|
|
|
|
|
darek 61
Kombatant
Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-10-09, 15:47
|
|
|
Mazur napisał/a: | p.s. częsty widok dawniej , jak przegubowe (wysokie) Ikarusy miały strzeloną poduszkę i to chyba jako podstawowy element zawieszenia , a nie jak w kamperze z dołożonymi gratis poduszkami.. Autobus bardziej przechylony ale przecież jechał dalej.
_________________ |
Jeżeli był przechylony to znaczy że poduszki nie miały wspólnej instalacji pneumatycznej. |
_________________
|
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-10-09, 16:41
|
|
|
jeżeli byśmy chcieli zabawić się w wyposażenie kampera w układ samopoziomujący jak posiadają autobusy i ciężarówki, to musili byśmy wyposażyć go w sprężarkę pracującą cały czas (w dużych autach ma napęd mechaniczny, w Mercedesie Vario w niektórych modelach był napęd elektryczny), zbiornik powietrza, zawór główny utrzymujący stałe ciśnienie i przy każdej poduszce zawór poziomujący.
zawor-poziomujacy-zawieszenia-pneumatycznego-do-czesci-sprzedam-485994225.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 87,55 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
darek 61
Kombatant
Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-10-09, 17:09
|
|
|
Cyryl, Ale to jest w autach gdzie gdzie nie ma resorów. |
_________________
|
|
|
|
|
Matheus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Otrzymał 18 piw(a) Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2020-10-09, 18:36
|
|
|
Cytat: | przy każdej poduszce zawór poziomujący. |
Mam poduszki i tylko jeden zawor poziomujący na środku dyfra. Poduszki połączone.
Cytat: | Ale to jest w autach gdzie gdzie nie ma resorów. |
Nie koniecznie.
Mam z tyłu zawieszenie z piórami i czterema poduszkami.
Pióra pełnią jedynie rolę ustalającą pozycję dyfra a poduszki odpowiadają za wysokość i amortyzowanie. |
_________________
Renault Carrier - autobus kamper
|
|
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-10-09, 18:51
|
|
|
darek 61 napisał/a: | Cyryl, Ale to jest w autach gdzie gdzie nie ma resorów. |
na przykładzie samochodu ciężarowego Tatra opiszę różne rodzaje zawieszenie.
na wstępie trzeba zaznaczyć, że Tatra jest jedynym samochodem ciężarowym, który nie posiada ramy, tą funkcje spełnia "centralna rura nośna" w której są wały napędowe:
w zależności od przeznaczenia, zamówienia klienta stosuje się jedno z tych zawieszeń.
także resory nie wykluczają poduszek powietrznych.
0czywiście powszechniejsze jest zastosowanie albo resorów, albo poduszek, ale zastosowanie obu tych zawieszeń razem nie jest niemożliwe.
Obraz1.jpg Zawieszenie na resorach |
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 48,49 KB |
Obraz2.jpg Zawieszenie na drążkach skrętnych |
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 44,16 KB |
Obraz3.jpg Zawieszenie na poduszkach pneumatycznych |
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 44,57 KB |
Obraz4.jpg Zawieszenie łączone resory z poduszkami pneumatycznymi |
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 45,21 KB |
tatra_rama_rurowa_1-664x435.png Centralna rura nośna |
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 242,45 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
|
darek 61
Kombatant
Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-10-09, 20:22
|
|
|
No dobra,a nie wydaje wam się że połączone razem poduszki działają odwrotnie niż drążek stabilizatora?
Wolałbym przykłady nie wagi ciężkiej. |
_________________
|
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-10-10, 06:00
|
|
|
darek 61 napisał/a: | ...Wolałbym przykłady nie wagi ciężkiej. |
to jest bardzo trudne, bo rozwiązań w dziedzinie pojazdów mniejszych z zawieszeniem pneumatycznym jest niewiele.
oczywiście można byłoby próbować adoptować zawieszenie np. z Citroena C5, C6 co dawałoby nie tylko większą stabilność pojazdu, ale też regulowanie całego prześwitu pod autem, ale te zawieszenia są do samochodów o dużo mniejszej masie.
samo zastosowanie poduszek w pojazdach dostawczych, a co za tym idzie w kamperach ma na celu zwiększenie trwałości zawieszenia oryginalnego - resorów.
natomiast co do działania tych poduszek na jednym obwodzie, to zauważyłem również też temat o zwiększaniu rozstawu kół, aby zwiększyć stabilność pojazdu podczas jazdy, którego specjalnie nie rozumiem.
otóż miałem poprzedniego kampera z węższym rozstawem, obecny ma większy, ale nie zdarzało mi się jeździć kamperem na pograniczu utraty przyczepności kół czy utraty stabilności całego pojazdu.
po prostej jeżdżę szybciej, na zakrętach wolniej, a po wyboistej drodze bardzo wolno.
raz z powodu aby rzeczy nie powylatywały mi z szafek, po drugie dostałbym burę od żony, po trzecie do sportowej jazdy służą troszeczkę inne pojazdy. |
_________________
|
|
|
|
|
|
darek 61
Kombatant
Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-10-10, 08:07
|
|
|
Cyryl napisał/a: | to zauważyłem również też temat o zwiększaniu rozstawu kół, aby zwiększyć stabilność pojazdu podczas jazdy, którego specjalnie nie rozumiem. |
U mnie chęć poszerzenia kół to tylko estetyka.Głupio wygląda auto że schowanymi kołami.Ja ten problem mam z tylną osią ale niektóre integry wyglądają jak Robur. |
_________________
|
|
|
|
|
|