|
niedogrzany silnik w Ducato 2010r |
| Autor |
Wiadomość |
JanusS
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Burstner Aviano 726
Dołączył: 21 Lut 2021 Piwa: 1/11 Skąd: Mierzęcice
|
Wysłany: 2022-03-07, 13:12 niedogrzany silnik w Ducato 2010r
|
|
|
| Witam, mam pytanie do użytkowników camperów na Ducato Multijet. Czy wasze silniki też tak trudno się rozgrzewają jak mój. Jest z 2010 r i z przebiegiem 43kkm. Jechałem teraz do Wilna i miałem problemy bo silnik ciągle niedogrzany. Dopiero jak jechałem dłużej powyżej 90km/h to osiągał właściwą temperaturę ale wystarczyło, że dłużej stanąłem na światłach i już wskazówka leciała w dół. W Wilnie po mieście przy -5C był prawie zimny. Nie wiem czy tak ma - czy to termostat do wymiany??? |
|
|
|
 |
vIrek
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2012 Piwa: 17/10 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2022-03-07, 14:11
|
|
|
| Mam 3.0 z 2009 r. i po 5 minutach osiąga i trzyma temperaturę. Obstawiam termostat. |
_________________ vIrek |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2022-03-07, 18:47
|
|
|
| Termostat. |
|
|
|
 |
JanusS
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Burstner Aviano 726
Dołączył: 21 Lut 2021 Piwa: 1/11 Skąd: Mierzęcice
|
Wysłany: 2022-03-11, 20:53
|
|
|
| No nie wiem czy to termostat bo wczoraj założyłem dedykowaną osłonę zimową a dziś ruszyłem na Słowację. Jest -5 i trzyma temperaturę jak drut! Poza tym w necie jest mnóstwo wątków gdzie kierowcy Fiatów Ducato mówią właśnie o niedogrzewaniu się silników w kontekście zwiększenia zużycia paliwa. Bylem zdziwiony jak wiele jest tych tematów. Jest więc coś na rzeczy ale już temat opanowany, Za 96 zeta kupiłem pasującą jak ulał osłonę tzw. zimową i problem zniknął!!! |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 242/612 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2022-03-11, 21:09
|
|
|
| JanusS napisał/a: | | kupiłem pasującą jak ulał osłonę tzw. zimową i problem zniknął!!! |
jak zdejmiesz osłonę problem powróci |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Mazur
weteran Robert

Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 10 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Piwa: 94/120 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2022-03-12, 00:23
|
|
|
Te samochody chyba tak mają. Co prawda mam starszy model 2.8JTD, wiecznie wskazówka temperatury nisko. Właśnie wymieniłem termostat i czujnik temperatury bo to tanie rzeczy są , bez zmian |
_________________ Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu' |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 199/163 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2022-03-12, 00:46
|
|
|
| Mazur napisał/a: | | Te samochody chyba tak mają. Co prawda mam starszy model 2.8JTD, wiecznie wskazówka temperatury nisko... |
Jeżdżę tak od ośmiu lat ; przynajmniej nie przegrzewa mi się w lecie
Na zimę zakładam osłonę na przód i jakoś jest trochę lepiej |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2022-03-12, 06:27
|
|
|
2.8 to tona żeliwa Ten to standardowy cienki blok. Całkowicie inne silniki. W 2.8 faktycznie w zimie problem. 2,3 i 3,0 nie mają już tefo problemu. Termostat kosztuje grosze, a jego wymiana jest prosta. Osłona pomaga, bo jest otwarty przepływ w termostacie |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2022-03-12, 12:27
|
|
|
| Mazur napisał/a: | | Te samochody chyba tak mają. | Nie mają. W moim kamperze jest silnik TD2,5 z 1990 roku i żadnych kłopotów. Nie wiem co to niedogrzanie. Ale o silnik dbam. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 199/163 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2022-03-12, 13:10
|
|
|
| lepciak napisał/a: | | Mazur napisał/a: | | Te samochody chyba tak mają. | Nie mają. W moim kamperze jest silnik TD2,5 z 1990 roku i żadnych kłopotów. Nie wiem co to niedogrzanie. Ale o silnik dbam. |
Mają . 2,8JTD ma większą chłodnicę w górach na podjazdach nawet mi się często wentylatory nie włączają
W poprzednim 2,5TD Ducato z 1991 miałem chłodnice mniejszą i wentylatory pod górę pracowały non stop |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
Mazur
weteran Robert

Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 10 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Piwa: 94/120 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2022-03-12, 14:00
|
|
|
| lepciak napisał/a: | | Mazur napisał/a: | | Te samochody chyba tak mają. | Nie mają. W moim kamperze jest silnik TD2,5 z 1990 roku i żadnych kłopotów. Nie wiem co to niedogrzanie. Ale o silnik dbam. |
To są dwa zupełnie różne silniki ,różne pojemności , różne rozwiązania, z 10 lat różnicy , Twój td i mój common rail , nie ma co porównywać .
Już doczytałem , ze te typy tak mają |
_________________ Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu' |
| |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 199/163 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2022-03-12, 14:04
|
|
|
| Mazur napisał/a: | .......te typy tak mają | i to od lat |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2022-03-12, 20:20
|
|
|
Miałem podobny problem ale w silniku 2,5 tdi.
Ciągle był niedogrzany i praktycznie ciężko było uzyskać 70 stopni.
Kupiłem tzw. termostat ..zimowy..który otwiera się dużo później niż standardowy i problem zniknął. Teraz dochodzi do 90 st i trzyma a w lato to wentylatory by się włączyły to trzeba się bardzo postarać. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
jacek2214
zaawansowany
Nazwa załogi: sadza
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2021 Piwa: 4/2 Skąd: czluchow
|
Wysłany: 2022-03-12, 22:27
|
|
|
A od kiedy to sa termostaty zimowe i letnie. |
_________________ Anita i Jacek |
|
|
|
 |
Monter
stary wyga www.dem.yt

Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2020 Piwa: 31/26 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2022-03-13, 08:59
|
|
|
| Nie tyle zimowe i letnie co otwierające się przy różnych temperaturach. Może nawet nie do jednego auta, ale w ramach unifikacji części termostat o dokładnie tych samych kształtach i wymiarach lecz z przeznaczeniem do różnych aut może mieć różne temperatury zadziałania. |
_________________ Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)
 |
|
|
|
 |
|
|