Przesunięty przez: Jerzy 2007-12-13, 13:42 |
Truma bojler - awaria |
Autor |
Wiadomość |
Pitt_M
trochę już popisał
Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012 Piwa: 10/11 Skąd: Warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2020-07-12, 18:36
|
|
|
robba napisał/a: | ......... Bogiem a Prawdą to możesz dowinąc tylko to "Mocne"
uzwojenie 10ohm na górze starego, o ile się da oczywiście zmieścić tam drut
pozdrawiam. |
No niestety cewka otwierająca ( 9 Ohm) jest pod spodem (podobno)
Dzięki za próbę pomocy
Pitt |
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/174 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2020-07-13, 10:50
|
|
|
Pitt_M napisał/a: | ....
No niestety cewka otwierająca ( 9 Ohm) jest pod spodem (podobno)
.... |
Co z tego? Wypróbuj czy działa na wierzchu...
Jak nie spróbujesz to się nie dowiesz...
trzeba by tylko się zorientować jaki tam jest drucik
nawojowy i dać odrobinkę grubszy i na 9 ohm, to się wyrówna...
tylko trzeba sprawdzić do których kabelków dołączyć,
ale jak już dojdziesz do tego miejsca to swoją rozbiorę i sprawdzę,
choć podejrzewam że Maszakow może nam tu podpowiedzieć
w swej chęci niesienia pomocy... |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
Pitt_M
trochę już popisał
Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012 Piwa: 10/11 Skąd: Warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2020-07-13, 17:18
|
|
|
robba napisał/a: | Pitt_M napisał/a: | ....
No niestety cewka otwierająca ( 9 Ohm) jest pod spodem (podobno)
.... |
Co z tego? Wypróbuj czy działa na wierzchu...
Jak nie spróbujesz to się nie dowiesz...
trzeba by tylko się zorientować jaki tam jest drucik
nawojowy i dać odrobinkę grubszy i na 9 ohm, to się wyrówna...
tylko trzeba sprawdzić do których kabelków dołączyć,
ale jak już dojdziesz do tego miejsca to swoją rozbiorę i sprawdzę,
choć podejrzewam że Maszakow może nam tu podpowiedzieć
w swej chęci niesienia pomocy... |
Dzięki - przemyślę
Pitt |
|
|
|
|
Pitt_M
trochę już popisał
Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012 Piwa: 10/11 Skąd: Warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2020-07-13, 19:07
|
|
|
Koledzy jeszcze jedna prośba - może ktoś pamięta lub ma pod ręką rozpiskę kabelków na cewkę. Niby proste 3 kabelki ale...
zielony i czerwony (335 Ohm) na cewkę podtrzymującą a na otwierającą (9 Ohm) zielony i czarny czy czerwony i czarny ?
Pozdrawiam
Pitt |
|
|
|
|
|
yamah
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Sty 2019 Piwa: 258/105 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2020-07-13, 22:27
|
|
|
Popatrz na te rysunki..może coś pomoże
|
_________________ Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/174 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2020-07-13, 22:45
|
|
|
Pitt_M napisał/a: | Koledzy jeszcze jedna prośba - może ktoś pamięta lub ma pod ręką rozpiskę kabelków na cewkę. Niby proste 3 kabelki ale...
Obrazek
zielony i czerwony (335 Ohm) na cewkę podtrzymującą a na otwierającą (9 Ohm) zielony i czarny czy czerwony i czarny ?
Pozdrawiam
Pitt |
tak naprawdę to wygląda, że Ty nie masz uskodzonej cewki(!) tylko
czarny kabelek jest gdzieś uszkodzony! Pomierz jeszcze raz
rezystancję pomiędzy czarnym przy samej cewce a czerwonym i zielonym!
Jak nadal do czarnego nie będzie przejścia to gdzieś przy dołączeniu czarnego
do cewki jest problem....
Jak już się nie uda to będziesz musiał albo nawinąć na nowo, albo też dowinąć
8 ohm cewkę na to i trochę inaczej to poprzełączać...
Ale na razie sprawdz czy nie pękł Tobie czarny kabelek. Naderwij mu izolację
bliżej cewki i spróbuj. a jak się nie uda to jeszcze bliżej, aż w końcu do samej cewki.
Daj znać |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 32/13 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2020-07-13, 23:21
|
|
|
Opis pinów we wtyczce wg maszakowa:
https://www.camperteam.pl...p=495815#495815
Sprawdź u siebie napięcia we wtyczce na pinach:
3-9 - cewka otwierająca- napięcie 12V - krótki impuls po kilku sekundach od włączenia
3-10 - cewka podtrzymująca - napięcie niższe około 11V do momentu pojawienia się błędu
W moich zapiskach kolor cewki podtrzymującej to czarny-zielony, więc idąc dalej i zakładając, ze czarny to wspólny minus, to cewka otwierająca to czarny-czerwony. U Ciebie jest inaczej, więc może problem leży gdzie indziej, a nie w cewce? |
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 32/13 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2020-07-13, 23:42
|
|
|
Kolory widać na zdjęciu i zgadzają się z moimi zapiskami. Pin 3 i 4 to masa.
EDIT: Wygląda na to, że cewka otwarcia jest uszkodzona - masa z czarnego kabelka zwarła się z plusem na czerwonym kabelku - stąd Twój odczyt rezystancji miedzy czerwonym i zielonym 335Ohm. To tylko moje domysły.
Na Twoim miejscu odciąłbym cewkę kabelki zaizolował i spróbował włączyć bojler. Jeżeli usłyszysz pracę iskrownika (wcześniej pisałeś, że nie słychać iskrownika) to uszkodzona jest na 100% cewka.
J1_10pin.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 73,67 KB |
|
|
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/174 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2020-07-14, 00:35
|
|
|
Rumburak napisał/a: | ....
EDIT: Wygląda na to, że cewka otwarcia jest uszkodzona - masa z czarnego kabelka zwarła się z plusem na czerwonym kabelku - stąd Twój odczyt rezystancji miedzy czerwonym i zielonym 335Ohm. To tylko moje domysły.
Na Twoim miejscu odciąłbym cewkę kabelki zaizolował i spróbował włączyć bojler. Jeżeli usłyszysz pracę iskrownika (wcześniej pisałeś, że nie słychać iskrownika) to uszkodzona jest na 100% cewka. |
.... nie się zwarła. Właśnie jest przerwa na czarnym kabelku (patrz wyzej).
dlatego nie ma masy dla zadnej z cewek.
Pół biedy jeśli to kabelek czarny po drodze jest zerwany, gorzej jak nie dochodzi do uzwojeń.
A rezystancja którą masz to sumaryczna rezystancja obu cewek, co znaczy że nie ma żadnego zwarcia ani zerwania uzwojeń tylko uszkodzony kabelek czarny. zrób eksperyment jak trzy posty wyżej opisałem! |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Pitt_M
trochę już popisał
Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012 Piwa: 10/11 Skąd: Warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2020-07-14, 09:05
|
|
|
Dziękuję wszystkim pomagającym - testy przeprowadzę w weekend - napiszę jakie efekty
czytając cały wątek (kilkakrotnie) jakoś pominąłem post "maszakow" z opisem wtyczki.
Pozdrawiam wszystkich
Pitt
P.S.
Do administratora - moderatorów
dlaczego nadal nie ukazuje się w postach mój podpis z fotkami - spełnione są wszystkie warunki, odhaczone wszystkie potwierdzenia. Ktoś kiedyś odpisał, że z obawy przed botami, reklamami. Jestem na forum od 2012 roku (8 lat) i trochę popisałem więc dlaczego nadal jestem wyjątkiem który nie może się podpisać pod postem ? W podglądach jest ok ale po wstawieniu na forum podpis i fotki znikają.
Pitt |
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 32/13 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2020-07-14, 09:26
|
|
|
robba napisał/a: | Rumburak napisał/a: | ....
EDIT: Wygląda na to, że cewka otwarcia jest uszkodzona - masa z czarnego kabelka zwarła się z plusem na czerwonym kabelku - stąd Twój odczyt rezystancji miedzy czerwonym i zielonym 335Ohm. To tylko moje domysły.
Na Twoim miejscu odciąłbym cewkę kabelki zaizolował i spróbował włączyć bojler. Jeżeli usłyszysz pracę iskrownika (wcześniej pisałeś, że nie słychać iskrownika) to uszkodzona jest na 100% cewka. |
.... nie się zwarła. Właśnie jest przerwa na czarnym kabelku (patrz wyzej).
|
Masz zdecydowaną rację.
Najbardziej narażonym miejscem na zerwanie jest połączenie lutowane zakończenia czarnego kabelka z drutem nawojowym. Bez demontażu cewki tego nie stwierdzisz.
W sytuacji, gdy zerwane jest połączenie w środku cewki, można tak jak na drugim rysunku "uratować" cewkę podtrzymującą.
1cewka.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 28,05 KB |
2cewka.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 36,59 KB |
|
|
|
|
|
Pitt_M
trochę już popisał
Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012 Piwa: 10/11 Skąd: Warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2020-07-16, 11:40
|
|
|
Cewka naprawiona !!!
Przyczyną awarii cewki był brak kontaktu między czarnym kabelkiem a czerwonym i zielonym (zimny lut) na zdjęciu w czerwonej koszulce
w związku z bardzo delikatnym połączeniem łącze poprawione lutownicą przez koszulkę ( nie wygląda to najlepiej ale działa skutecznie
po ponownym zaizolowaniu wygląda lepiej i DZIAŁA !!!
Niestety heppy endu nie ma, cewki działają po podaniu zasilania na styki cewki, jednak po zmontowaniu całości nadal natychmiast po włączeniu czerwona dioda, wymieniono podpadający tranzystor na płytce a drugi sprawdzono co również nic nie dało, sprawdzono bezpieczniki (na płytce i termiczny)sprawdzone są sównież przekaźniczki na płytce, niestety efekt ten sam co od początku, pstryk czerwona dioda i cisza
Dalsza walka za kilka dni. (czyżby iskrownik - niebieskie plastikowe pudełeczko na płytce) ?
Pozdrawiam
Pitt |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
yamah
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Sty 2019 Piwa: 258/105 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2020-07-16, 12:47
|
|
|
Może sprawdź elektrode podtrzymującą płomień..a najlepiej wszystkie 3 szt...w moim przypadku tak było robiła zakłócenia przez co elektronika wariowała też wymieniałem cewki,zawór,czujniki temperatur..a ustrojstwo dalej nie grzało.. |
_________________ Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
|
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/174 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2020-07-17, 09:23
|
|
|
Pitt_M napisał/a: | Cewka naprawiona !!!
Przyczyną awarii cewki był brak kontaktu między czarnym kabelkiem a czerwonym i zielonym (zimny lut) na zdjęciu w czerwonej koszulce
.....
po ponownym zaizolowaniu wygląda lepiej i DZIAŁA !!!
...... |
bravo Ty!
Pitt_M napisał/a: |
......
Niestety heppy endu nie ma, cewki działają po podaniu zasilania na styki cewki, jednak po zmontowaniu całości nadal natychmiast po włączeniu czerwona dioda, wymieniono podpadający tranzystor na płytce a drugi sprawdzono co również nic nie dało, sprawdzono bezpieczniki (na płytce i termiczny)sprawdzone są sównież przekaźniczki na płytce, niestety efekt ten sam co od początku, pstryk czerwona dioda i cisza
Dalsza walka za kilka dni. (czyżby iskrownik - niebieskie plastikowe pudełeczko na płytce) ?
Pozdrawiam
Pitt |
czyli trochę sprecyzuj.
włączasz bojlerek.
jest stuk cewki czy go nie ma?
słychać choć przez chwilkę iskrownik czy wogóle?
czerwona pojawia się po kilku sekundach czy
jaki to czas (podaj z dokładnością do pół sekundy, natychmiast to może byc pojęcie względne) |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
|
Pitt_M
trochę już popisał
Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012 Piwa: 10/11 Skąd: Warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2020-07-17, 09:44
|
|
|
robba napisał/a: |
........
czyli trochę sprecyzuj.
włączasz bojlerek.
jest stuk cewki czy go nie ma?
słychać choć przez chwilkę iskrownik czy wogóle?
czerwona pojawia się po kilku sekundach czy
jaki to czas (podaj z dokładnością do pół sekundy, natychmiast to może byc pojęcie względne) |
po włączeniu cisza absolutna, nie ma stuku elektrozaworu, nie ma iskry, czerwona dioda włącza się natychmiast (dziesiąte sekundy - może 0,1 - 0,3 sekundy - na oko). na wyjściu na cewkę brak prądu.
Pozdrawiam Pitt |
|
|
|
|
|