Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Jerzy
2007-12-13, 13:42
Truma bojler - awaria
Autor Wiadomość
Pitt_M 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012
Piwa: 10/11
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2020-07-12, 18:36   

robba napisał/a:
......... Bogiem a Prawdą to możesz dowinąc tylko to "Mocne"
uzwojenie 10ohm na górze starego, o ile się da oczywiście zmieścić tam drut
pozdrawiam.


No niestety cewka otwierająca ( 9 Ohm) jest pod spodem :shock: (podobno)

Dzięki za próbę pomocy
Pitt
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2020-07-13, 10:50   

Pitt_M napisał/a:
....
No niestety cewka otwierająca ( 9 Ohm) jest pod spodem :shock: (podobno)
....

Co z tego? Wypróbuj czy działa na wierzchu... :)
Jak nie spróbujesz to się nie dowiesz... :)
trzeba by tylko się zorientować jaki tam jest drucik
nawojowy i dać odrobinkę grubszy i na 9 ohm, to się wyrówna...
tylko trzeba sprawdzić do których kabelków dołączyć,
ale jak już dojdziesz do tego miejsca to swoją rozbiorę i sprawdzę,
choć podejrzewam że Maszakow może nam tu podpowiedzieć
w swej chęci niesienia pomocy... :)
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pitt_M 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012
Piwa: 10/11
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2020-07-13, 17:18   

robba napisał/a:
Pitt_M napisał/a:
....
No niestety cewka otwierająca ( 9 Ohm) jest pod spodem :shock: (podobno)
....

Co z tego? Wypróbuj czy działa na wierzchu... :)
Jak nie spróbujesz to się nie dowiesz... :)
trzeba by tylko się zorientować jaki tam jest drucik
nawojowy i dać odrobinkę grubszy i na 9 ohm, to się wyrówna...
tylko trzeba sprawdzić do których kabelków dołączyć,
ale jak już dojdziesz do tego miejsca to swoją rozbiorę i sprawdzę,
choć podejrzewam że Maszakow może nam tu podpowiedzieć
w swej chęci niesienia pomocy... :)


Dzięki - przemyślę
Pitt
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pitt_M 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012
Piwa: 10/11
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2020-07-13, 19:07   

Koledzy jeszcze jedna prośba - może ktoś pamięta lub ma pod ręką rozpiskę kabelków na cewkę. Niby proste 3 kabelki ale...



zielony i czerwony (335 Ohm) na cewkę podtrzymującą a na otwierającą (9 Ohm) zielony i czarny czy czerwony i czarny ?
Pozdrawiam
Pitt
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yamah 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Sty 2019
Piwa: 258/105
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2020-07-13, 22:27   

Popatrz na te rysunki..może coś pomoże
_________________
Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2020-07-13, 22:45   

Pitt_M napisał/a:
Koledzy jeszcze jedna prośba - może ktoś pamięta lub ma pod ręką rozpiskę kabelków na cewkę. Niby proste 3 kabelki ale...

Obrazek

zielony i czerwony (335 Ohm) na cewkę podtrzymującą a na otwierającą (9 Ohm) zielony i czarny czy czerwony i czarny ?
Pozdrawiam
Pitt


tak naprawdę to wygląda, że Ty nie masz uskodzonej cewki(!) tylko
czarny kabelek jest gdzieś uszkodzony! Pomierz jeszcze raz
rezystancję pomiędzy czarnym przy samej cewce a czerwonym i zielonym!
Jak nadal do czarnego nie będzie przejścia to gdzieś przy dołączeniu czarnego
do cewki jest problem....
Jak już się nie uda to będziesz musiał albo nawinąć na nowo, albo też dowinąć
8 ohm cewkę na to i trochę inaczej to poprzełączać...
Ale na razie sprawdz czy nie pękł Tobie czarny kabelek. Naderwij mu izolację
bliżej cewki i spróbuj. a jak się nie uda to jeszcze bliżej, aż w końcu do samej cewki.
Daj znać
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2020-07-13, 23:21   

Opis pinów we wtyczce wg maszakowa:
https://www.camperteam.pl...p=495815#495815

Sprawdź u siebie napięcia we wtyczce na pinach:
3-9 - cewka otwierająca- napięcie 12V - krótki impuls po kilku sekundach od włączenia
3-10 - cewka podtrzymująca - napięcie niższe około 11V do momentu pojawienia się błędu

W moich zapiskach kolor cewki podtrzymującej to czarny-zielony, więc idąc dalej i zakładając, ze czarny to wspólny minus, to cewka otwierająca to czarny-czerwony. U Ciebie jest inaczej, więc może problem leży gdzie indziej, a nie w cewce?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2020-07-13, 23:42   

Kolory widać na zdjęciu i zgadzają się z moimi zapiskami. Pin 3 i 4 to masa.

EDIT: Wygląda na to, że cewka otwarcia jest uszkodzona - masa z czarnego kabelka zwarła się z plusem na czerwonym kabelku - stąd Twój odczyt rezystancji miedzy czerwonym i zielonym 335Ohm. To tylko moje domysły.
Na Twoim miejscu odciąłbym cewkę kabelki zaizolował i spróbował włączyć bojler. Jeżeli usłyszysz pracę iskrownika (wcześniej pisałeś, że nie słychać iskrownika) to uszkodzona jest na 100% cewka.

J1_10pin.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 73,67 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2020-07-14, 00:35   

Rumburak napisał/a:
....
EDIT: Wygląda na to, że cewka otwarcia jest uszkodzona - masa z czarnego kabelka zwarła się z plusem na czerwonym kabelku - stąd Twój odczyt rezystancji miedzy czerwonym i zielonym 335Ohm. To tylko moje domysły.
Na Twoim miejscu odciąłbym cewkę kabelki zaizolował i spróbował włączyć bojler. Jeżeli usłyszysz pracę iskrownika (wcześniej pisałeś, że nie słychać iskrownika) to uszkodzona jest na 100% cewka.

.... nie się zwarła. Właśnie jest przerwa na czarnym kabelku (patrz wyzej).
dlatego nie ma masy dla zadnej z cewek.
Pół biedy jeśli to kabelek czarny po drodze jest zerwany, gorzej jak nie dochodzi do uzwojeń.
A rezystancja którą masz to sumaryczna rezystancja obu cewek, co znaczy że nie ma żadnego zwarcia ani zerwania uzwojeń tylko uszkodzony kabelek czarny. zrób eksperyment jak trzy posty wyżej opisałem!
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Pitt_M 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012
Piwa: 10/11
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2020-07-14, 09:05   

Dziękuję wszystkim pomagającym - testy przeprowadzę w weekend - napiszę jakie efekty :spoko
czytając cały wątek (kilkakrotnie) jakoś pominąłem post "maszakow" z opisem wtyczki.
Pozdrawiam wszystkich
Pitt

P.S.
Do administratora - moderatorów
dlaczego nadal nie ukazuje się w postach mój podpis z fotkami - spełnione są wszystkie warunki, odhaczone wszystkie potwierdzenia. Ktoś kiedyś odpisał, że z obawy przed botami, reklamami. Jestem na forum od 2012 roku (8 lat) i trochę popisałem więc dlaczego nadal jestem wyjątkiem który nie może się podpisać pod postem ? W podglądach jest ok ale po wstawieniu na forum podpis i fotki znikają.
Pitt
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2020-07-14, 09:26   

robba napisał/a:
Rumburak napisał/a:
....
EDIT: Wygląda na to, że cewka otwarcia jest uszkodzona - masa z czarnego kabelka zwarła się z plusem na czerwonym kabelku - stąd Twój odczyt rezystancji miedzy czerwonym i zielonym 335Ohm. To tylko moje domysły.
Na Twoim miejscu odciąłbym cewkę kabelki zaizolował i spróbował włączyć bojler. Jeżeli usłyszysz pracę iskrownika (wcześniej pisałeś, że nie słychać iskrownika) to uszkodzona jest na 100% cewka.

.... nie się zwarła. Właśnie jest przerwa na czarnym kabelku (patrz wyzej).

Masz zdecydowaną rację.
Najbardziej narażonym miejscem na zerwanie jest połączenie lutowane zakończenia czarnego kabelka z drutem nawojowym. Bez demontażu cewki tego nie stwierdzisz.
W sytuacji, gdy zerwane jest połączenie w środku cewki, można tak jak na drugim rysunku "uratować" cewkę podtrzymującą.

1cewka.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 28,05 KB

2cewka.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 36,59 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pitt_M 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012
Piwa: 10/11
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2020-07-16, 11:40   

Cewka naprawiona !!!
Przyczyną awarii cewki był brak kontaktu między czarnym kabelkiem a czerwonym i zielonym (zimny lut) na zdjęciu w czerwonej koszulce




w związku z bardzo delikatnym połączeniem łącze poprawione lutownicą przez koszulkę ( nie wygląda to najlepiej ale działa skutecznie



po ponownym zaizolowaniu wygląda lepiej i DZIAŁA !!!







Niestety heppy endu nie ma, cewki działają po podaniu zasilania na styki cewki, jednak po zmontowaniu całości nadal natychmiast po włączeniu czerwona dioda, wymieniono podpadający tranzystor na płytce a drugi sprawdzono co również nic nie dało, sprawdzono bezpieczniki (na płytce i termiczny)sprawdzone są sównież przekaźniczki na płytce, niestety efekt ten sam co od początku, pstryk czerwona dioda i cisza :shock:
Dalsza walka za kilka dni. (czyżby iskrownik - niebieskie plastikowe pudełeczko na płytce) ?
Pozdrawiam
Pitt
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
yamah 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Sty 2019
Piwa: 258/105
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2020-07-16, 12:47   

Może sprawdź elektrode podtrzymującą płomień..a najlepiej wszystkie 3 szt...w moim przypadku tak było :-P :wyszczerzony: robiła zakłócenia przez co elektronika wariowała :ok też wymieniałem cewki,zawór,czujniki temperatur..a ustrojstwo :( dalej nie grzało..
_________________
Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2020-07-17, 09:23   

Pitt_M napisał/a:
Cewka naprawiona !!!
Przyczyną awarii cewki był brak kontaktu między czarnym kabelkiem a czerwonym i zielonym (zimny lut) na zdjęciu w czerwonej koszulce
.....
po ponownym zaizolowaniu wygląda lepiej i DZIAŁA !!!
......

bravo Ty! :ok

Pitt_M napisał/a:

......
Niestety heppy endu nie ma, cewki działają po podaniu zasilania na styki cewki, jednak po zmontowaniu całości nadal natychmiast po włączeniu czerwona dioda, wymieniono podpadający tranzystor na płytce a drugi sprawdzono co również nic nie dało, sprawdzono bezpieczniki (na płytce i termiczny)sprawdzone są sównież przekaźniczki na płytce, niestety efekt ten sam co od początku, pstryk czerwona dioda i cisza :shock:
Dalsza walka za kilka dni. (czyżby iskrownik - niebieskie plastikowe pudełeczko na płytce) ?
Pozdrawiam
Pitt

czyli trochę sprecyzuj.
włączasz bojlerek.
jest stuk cewki czy go nie ma?
słychać choć przez chwilkę iskrownik czy wogóle?
czerwona pojawia się po kilku sekundach czy
jaki to czas (podaj z dokładnością do pół sekundy, natychmiast to może byc pojęcie względne) :bajer
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pitt_M 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012
Piwa: 10/11
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2020-07-17, 09:44   

robba napisał/a:

........
czyli trochę sprecyzuj.
włączasz bojlerek.
jest stuk cewki czy go nie ma?
słychać choć przez chwilkę iskrownik czy wogóle?
czerwona pojawia się po kilku sekundach czy
jaki to czas (podaj z dokładnością do pół sekundy, natychmiast to może byc pojęcie względne) :bajer


po włączeniu cisza absolutna, nie ma stuku elektrozaworu, nie ma iskry, czerwona dioda włącza się natychmiast (dziesiąte sekundy - może 0,1 - 0,3 sekundy - na oko). na wyjściu na cewkę brak prądu.

Pozdrawiam Pitt
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***