Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Padła pompa wodna - proszę o pomoc.
Autor Wiadomość
Kocurek 
doświadczony pisarz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2009
Piwa: 19/3
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-05-03, 11:30   Padła pompa wodna - proszę o pomoc.

Witam.
W połowie weekendowego wypadu padła mi pompa wodna. Pociekła z okolic walka z kołem pasowym. W związku z tym mam kilka pytań do kolegów. silnik 1,9 wolnossący rok 92.
Jak się do tej pomy dobrać. Tzn jak ją wyjąć. Sądzę iz bez kanału to się chyba nie obejdzie. Czy są jakieś zestawy naprawcze?
Jakieś inne sugstie mile widziane.
Dziekuję z góry za wsparacie duchowe.

Pozdrawiam.
K.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2014-05-03, 11:52   

Jeśli na pompie jest smarowniczka, to spróbuj ją przesmarować.Jeśli lekko cieknie to powinno pomóc.Jeśli nie to wymiana na inną.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 71/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-05-06, 13:16   

W tamtych czasach były reperaturki pomp
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-05-06, 15:49   

Niestety ale pompa jest razem z łapą i kosztuje dosyć sporo.
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-05-06, 16:28   

Tak na szybko (bez VINu)
Powinna być pompa wody
Fiat 71737976 lub 46408312
Dolz S-184
Bugati PA5904
Znalazłem Dolza za 280 zł + wysyłka
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-05-06, 18:17   

Ostatnio przestałem wierzyć w dolza. Nigdy nie było problemów a od paru miesięcy mamy ciągłe reklamacje.
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 48/54
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2014-05-06, 18:57   Re: Padła pompa wodna - proszę o pomoc.

Kocurek napisał/a:
Dziekuję z góry za wsparacie duchowe.

Teraz mogę Krzychu wspomóc tylko duchowo :lol: Jadę na zlot Beloniady z Pogawędek Wędkarskich nad Zatokę Gdańską. Po niedzieli ewentualnie mogę Ci pomóc wymienić. Jeżeli jest cena za 300 zyli to wymienić na nówkę i nie bawić się w używki.
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TURTL 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 1,9 TD Burstner
Nazwa załogi: TURTL
Dołączył: 18 Paź 2010
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Przeżdziedza / Wleń
Wysłany: 2014-05-06, 19:19   

Ja mam 1,9 z turbiną i 3 lata wstecz wymieniłem na nówkę, zapłaciłem wtedy 500 zł. mechanik śmiał się że 100 za każdy kilogram. Jeżeli masz nową za 300 to bież i nie baw się w regenerację itd, pompa wody to chyba najważniejsza część w osprzęcie silnika, bez innych trochę jeszcze pojedziesz a bez pompy - kucha. Powodzenia ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-05-06, 21:40   

makdrajwer napisał/a:
Ostatnio przestałem wierzyć w dolza. Nigdy nie było problemów a od paru miesięcy mamy ciągłe reklamacje.


Trochę ich sprzedałem, miałem raz reklamacje - zły odlew,okrągłe było jajkowate. Nerwowy Chińczyk za szybko wyjął z formy. :) Dolz wrażliwy jest też na słabe płyny chłodzące.
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kocurek 
doświadczony pisarz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2009
Piwa: 19/3
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-05-06, 22:11   

Dziekuję wszystkim za pomoc. Jutro tj. w środę wjeżdzam na kanał i popatrze czy da siębez stresów wymintować. Nie wiem czy jaest jakaś kolejność wybebeszania fiaciora. Tak na oko to pewnie na początek alternator bo trochę przesłania. Mam ofertę na nówkę sztukę za 300 - zgodnie z sugestiami zamawiam i nie będe kombinować.
Pozdrówka.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kocurek 
doświadczony pisarz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2009
Piwa: 19/3
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-05-07, 12:34   

Witajcie ludziska.
Okazało się że pompa wodna w tym typie silnika jest połączona z łapą na której silnik opiera się o poduszkę na nadwoziu. Wiem że nie odkryłem Ameryk,i ala dla mnie było to niesamowite. Zastanawiam się jak długo makaroniarz myslał, żeby coś tak absurdalnego wykombinować. Metodą prób i błedów ustaliłem że po wyjęciu akumulatora, zdjęciu pokrywy rozrządu da się wszystko powykręcać. Pompa będzie dziś w okolicach południoa za 380 pln - wersja lepsza. Donosił gość ze sklepu że jakąś partię lub typ pomp wycofano ze względu na ilość reklamacji jakie się pojawiały. Tu potwierdzają się słowa kolegi z wpisów powyżej.
Dziś jak się uda, poskładam do lupy całość i na sobotę być może uda się gdzieś wyskoczyć.
Dziękuję za rady i pomoc.
K.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kocurek 
doświadczony pisarz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2009
Piwa: 19/3
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-05-13, 10:03   

Kocurek napisał/a:
Witajcie ludziska.
Okazało się że pompa wodna w tym typie silnika jest połączona z łapą na której silnik opiera się o poduszkę na nadwoziu. Wiem że nie odkryłem Ameryk,i ala dla mnie było to niesamowite. Zastanawiam się jak długo makaroniarz myslał, żeby coś tak absurdalnego wykombinować. Metodą prób i błedów ustaliłem że po wyjęciu akumulatora, zdjęciu pokrywy rozrządu da się wszystko powykręcać. Pompa będzie dziś w okolicach południa za 380 pln - wersja lepsza. Donosił gość ze sklepu że jakąś partię lub typ pomp wycofano ze względu na ilość reklamacji jakie się pojawiały. Tu potwierdzają się słowa kolegi z wpisów powyżej.
Dziś jak się uda, poskładam do lupy całość i na sobotę być może uda się gdzieś wyskoczyć.
Dziękuję za rady i pomoc.

K.


Do wymiany tak jak pisałem należy wyjąć akumulator, pomocne bedzie pozbycie się pokrywy pasa rozrządu. Dalej podparcie silnika od spodu żeby nie wisiał na łapie i poduszce. Dalej odkręcenie od łapo-pompy wspornika mocujęcego całość do poduszki. Teraz już tylko odkręcenie kilku srób mocujących korpus pompowy do bloku silnika.
Przy montażu warto dokładnie oczyścić z brudu rurę łączącą obieg z pompą. Całe uszczelnienie to o-ring pomiędzy rzeczoną rurą a korpusem pompy. Przesmarowanie korpusu pompy płynem do mycia naczyń przed wciśnięciem na rurę znacznie ułatwi operację. Otwory w korpusie pompy wykonano z pewną niedokładnością , więc wkręcanie śrób może być wyzwaniem.
Generalnie choć wygląda z początku na kupę roboty jest do zrobienia w warunkach domowych/ Bez koniecznośći wjeżdzania na kanał.
W razie czego służę pomocą.
K.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2014-05-13, 11:22   

Stawiam :pifko za opis wymiany pompy...i że Ci się chciało :ok
pamiętam, że z jedna ze śrub, jest troszkę zabawy :-P
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kocurek 
doświadczony pisarz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2009
Piwa: 19/3
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-05-14, 08:36   

gino napisał/a:
Stawiam :pifko za opis wymiany pompy...i że Ci się chciało :ok
pamiętam, że z jedna ze śrub, jest troszkę zabawy :-P


Pewnie masz na myśli tą najniższą schowaną za kołem pasowym silnika. :wyszczerzony: Mnie zaś przprawiła o rozpacz tak drobnozwojna dziesiątka (chyba) z łbem 17. Odkręcała na zasadzie: trzy obroty w tył, trzy i pół w przód. ale poszło...... Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***