Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
słaby silnik, konieczna wymiana
Autor Wiadomość
majart1 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: WIENSBERG METEOR Fiat Ducato
Nazwa załogi: majart1
Dołączyła: 12 Wrz 2012
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2012-09-12, 00:50   słaby silnik, konieczna wymiana

Witajcie!
Jesteśmy nową załogą. Nabyliśmy w tym roku Fiata Ducato Wiensberg Meteor z 2000r 1,9 TD 83kM. Autko zwrotne, funkcjonalne, ale silnik słaby jak mucha po imprezie. Każda górka to wyzwanie :box2 .A ileż tych wyzwań można znieść? Poprzedni właściciel chyba się nie przyznał ile naprawdę kamperek miał na liczniku, ale po pomrukach silnika i jego zachowaniu to ma duuuużo więcej.
Poradźcie, proszę, czy jest możliwość zamiany starego, słabego silnika na nowy, mocniejszy 120-130kM bez konieczności wymiany skrzyni biegów i innych elementów?
Nie chcemy zmieniać kampera, bo wymiar 5,50 m i wysokość 2,80 m są dla nas idealne, ale musimy rozstac się ze starym silnikiem.
Prosimy o porady!
Piszcie na e-mail: hipokrates3@wp.pl
Pozdrawiamy
majart1
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/482
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-09-12, 07:05   

majart1 napisał/a:
czy jest możliwość zamiany starego, słabego silnika na nowy, mocniejszy 120-130kM bez konieczności wymiany skrzyni biegów i innych elementów?

Nie ma takiej możliwości. Coś co by spełniło Twoje oczekiwania, to cały zespól napędowy 2.8idTD o mocy 122KM. Silnik prosty mocny bez zbędnych wodotrysków. Najlepiej kupić cale auto z takim silnikiem i kiepską blachą / o co w Fiatach wcale nie trudno/ jako dawcę organów koniecznych do przeszczepu.

x.JPG
Plik ściągnięto 5941 raz(y) 47 KB

_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2012-09-12, 07:14   

majart1, ja bym Slawkowi wierzyl..i pytal go o szczegoly..
bo..sam zmajstrowal taka przekladke od A do Z :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majart1 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: WIENSBERG METEOR Fiat Ducato
Nazwa załogi: majart1
Dołączyła: 12 Wrz 2012
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2012-09-12, 22:56   

Bardzo dziekujemy Fendziaszkom za podpowiedź i jesli można skorzystać z fachowej porady Sławka, który sam dokonał takowej transplantacji, pozwolimy sobie zadzwonić i popytać o szczegóły.
Pozdrawiamy
majart1 :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/482
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-09-12, 23:03   

majart1 napisał/a:
pozwolimy sobie zadzwonić i popytać o szczegóły.

Proszę bardzo :bigok numer w awatarze :spoko
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-12, 23:56   

Możesz również zamienić - jeżeli Cię to zadowoli na silnik 2,5 td - z tego lub podobnego rocznika. Ja tak zrobiłem, kupiłem dostawczaka za grosze - totalne próchno zgniłe na wylot, ale silnik miodzio nie bierze grama oleju. zmieniając silnik należy zmienić cały zespół napędowy (również ze sterowaniem np. świecą płomieniową) wraz z półosiami, kołami (tylne bębny pozostają bez zmian) , przekładnią kierowniczą (bo pewnie masz bez wspomagania), serwo, do tego nowe opony bo 16" - całkowity koszt :shock: :shock: - dobrze, że żona nie wie - może się trochę domyśla :mrgreen: . Doliczyć należy jeszcze nowe sprzęgło, rozrząd, pompa wody, łożyska wtryskiwacze, regeneracja turbiny itp., itd. Czeka mnie jeszcze remont skrzyni biegów :gwm . Policz to wszystko, decyzja należy do Ciebie. Jednakże biorąc to wszystko pod uwagę chyba nie żałuję. Na poprzednim silniku w Alpach dwukrotnie zagotowałem silnik, totalny brak mocy, ledwo wjeżdżałem się na wyższe góry. W tym roku pojechałem do Bułgarii przez Rumunię zaliczając trasę Transfogaraską - różnica mocy nieprawdopodobna, to zupełnie inny samochód, nie chce się wierzyć, że te kilkanaście koni (raptem 13)robi taką różnicę, a spalanie o niecały litr więcej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/482
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-09-13, 07:04   

sławek w. napisał/a:
Możesz również zamienić - jeżeli Cię to zadowoli na silnik 2,5 td

Silniki 2.5 robione były w różnych mocach.można trafić na słabszą wersję :gwm
2.8idTD - jeden typ= 122KM
Wniosek- robota taka sama, koszty podobne, a wynik przyrostu mocy pewny :)
sławek w. napisał/a:
ale silnik miodzio

sławek w. napisał/a:
. Doliczyć należy jeszcze nowe sprzęgło, rozrząd, pompa wody, łożyska wtryskiwacze, regeneracja turbiny itp., itd.

Silnik miodzio to chyba nie był :haha:
sławek w. napisał/a:
Czeka mnie jeszcze remont skrzyni biegów

sławek w. napisał/a:
, przekładnią kierowniczą (bo pewnie masz bez wspomagania),
serwo,

żartujesz? w aucie z 2000r.
sławek w. napisał/a:
Ja tak zrobiłem, kupiłem dostawczaka za grosze - totalne próchno zgniłe na wylot,

Jak się kupi za grosze to potem są koszty :bigok
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-13, 13:31   

SlawekEwa napisał/a:
Jak się kupi za grosze to potem są koszty


Źle mnie zrozumiałeś chyba - silnik miodzio bo był po kapitalnym remoncie, co ma skrzynia biegów, sprzęgło, rozrząd do silnika. Byłbym nieodpowiedzialny gdybym nie wymienił sprzęgła, rozrządu, pompy wody tym bardziej, że wszystko było wyjęte - robię to dla siebie, dla prawie pewności (100% nie ma nigdy), że te elementy nie zwiodą mnie będąc kilka tysięcy km od domu. Zawsze tak robiłem kupując używane samochody. Można to nazwać przezornością, rozrzutnością czy jak kto inaczej woli. Wolę spokojnie jechać na urlop(y), tym bardziej, że kamperek musi zostać z nami na dłużej. Tak na marginesie trudno mi wyobrazić sobie pęknięcie paska rozrządu na np. takiej trasie Transfogaraskiej kilkaset metrów przed szczytem :gwm :gwm :zimno . Ciekawe jak wygląda ściągnięcie pomocy choćby ADAC.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majart1 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: WIENSBERG METEOR Fiat Ducato
Nazwa załogi: majart1
Dołączyła: 12 Wrz 2012
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2012-09-13, 16:50   

Dziękujemy również Sławkowi W. za sugestie. Bardziej nam jednak odpowiada porada Fendziaszków, bo jak się już silnik wymienia, to należy wymienić na mocniejszy. W modelu z 2000 r jest wspomaganie kierownicy. W tym roku zrobiliśmy 1700 km po Austrii, z czego 600 km tras alpejskich. Jakoś nie udalo nam się zagotować silnika, a pewnie dlatego, że często robiliśmy postoje, a na podjazdach jechaliśmy wolniutko, jednym tempem, często redukując biegi. :lol: Z górki zjeżdżaliśmy na najwyższym biegu bez gazu i silnik się ładnie chłodzil, a i paliwa poszło mniej. Opony kupiliśmy zaraz nowiutkie, bo też nie lubimy ryzykować.
Gdzie najłatwiej nabyć pojazd do transplantacji i jak poznać, że przeszczepiany organ ( silnik i reszta) nie są równiez ruiną?
Pozdrawiamy :spoko
majart1
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JaroW 
stary wyga
JaroW


Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Piwa: 22/17
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2012-09-13, 18:58   

Witajcie
Może ja wtrące parę zdań..
iDTD to super silniczek ... ale nie ma 122 KM tylko 129 KM bo ...
Myślę Sławku że nie dawałeś katalizatora.
Katalizator obniża moc około 7KM
Przykład podaje taki 2.5 TDI FIATA MA 116KM bez kata a z napisem 2.5 TDI cat ma 109 KM.
Pozdrawiam :spoko
_________________
Nowy CamperoManiak -> to ja.

Nie piszę poprawnie po polsku
.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-09-13, 23:27   

Myślę że 107-110KM tez im wystarczy, a nie wejdą w wyższe progi opłat OC/AC z powodu pojemności silnika.
2,5 TDi montowany w Citroenie IMHO był naprawdę świetny. W blaszaczku regularnie serwisowanym zrobiłem 200 kkm w ciągu 2 lat i nie pamiętam żadnego poważniejszego numeru któy by mi auto odwaliło z powodu silnika...
NO i był jeszcze silnik 2.0 benzynowy 110KM który można było zagazowac - albo kupić z fabryczną instalacją LPG (Peugeot).
W tej budzie mogliby się złapać jeszcze na pierwsze common raile ale wymiana na 2.2. HDI 101KM to IMHO niezbyt duży zysk - chyba że ze względu na spalanie w dłuższym okresie. ALE to by było opłacalne w blaszaku a nie w kamperze.
względnie ... 2.8Hdi :)
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/482
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-09-14, 07:21   

JaroW napisał/a:
Myślę Sławku że nie dawałeś katalizatora.

Jarek - no co Ty i EGR- a taż wywaliłem :aniolek
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/482
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-09-14, 07:33   

maszakow napisał/a:
Myślę że 107-110KM tez im wystarczy, a nie wejdą w wyższe progi opłat OC/AC z powodu pojemności silnika.

Masz prawo tego nie wiedzieć, ale pojemność silnika w kamperach u wielu ubezpieczycieli na gra głównej roli
maszakow napisał/a:
2,5 TDi montowany w Citroenie IMHO był naprawdę świetny. W blaszaczku regularnie serwisowanym zrobiłem 200 kkm w ciągu 2 lat i nie pamiętam żadnego poważniejszego numeru któy by mi auto odwaliło z powodu silnika...
NO i był jeszcze silnik 2.0 benzynowy 110KM który można było zagazowac - albo kupić z fabryczną instalacją LPG (Peugeot).
W tej budzie mogliby się złapać jeszcze na pierwsze common raile ale wymiana na 2.2. HDI 101KM to IMHO niezbyt duży zysk - chyba że ze względu na spalanie w dłuższym okresie. ALE to by było opłacalne w blaszaku a nie w kamperze.
względnie ... 2.8Hdi
:lol:
2.8idTD= prosty, mocny, długowieczny :bigok po co wyważać otwarte drzwi :shock:
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2012-09-14, 09:36   

Sławku- masz całkowitą rację!!! :bigok :bigok :bigok :szeroki_usmiech :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JaroW 
stary wyga
JaroW


Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Piwa: 22/17
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2012-09-14, 15:50   

maszakow napisał/a:
Myślę że 107-110KM tez im wystarczy, a nie wejdą w wyższe progi opłat OC/AC z powodu pojemności silnika.


Bzdura :stop:
montować to tylko najmocniejszy jaki można dać bo cena jest taka sama aut do transplantacji.
tylko 2.8 idtd bo to jest silnik 2.8 tdi czyli następca 2.5 tdi zachwalane przez kolegę marszakowa.
te silniczki robią bez problemu 600-800 tyś km i więcej.
:spoko
_________________
Nowy CamperoManiak -> to ja.

Nie piszę poprawnie po polsku
.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***