Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-10-05, 22:30
Akumulator rozruchowy
Autor Wiadomość
Mirekaszub 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Sprzedany ale kiedyś kupie następny !
Dołączył: 06 Cze 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Gdańsk - Oliwa
Wysłany: 2008-05-12, 14:47   Akumulator rozruchowy

Zwaracam się do znawców o radę.
Mam trzy akumulatory. Rozruchowy oraz 2 aku zasilane z baterii słonecznych i z 220 na postoju.
Czy jest mozliwe odłaczyć wszystkie odbiory takie jak radio, GPS, alarm od akumulatora rozruchowego i podłączyć pod te dwa która są doładowywane z solarów, alternatora lub z 220.
Unikne wtedy rozładowania rozruchowego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MirekM 
weteran
Piękny inaczej


Twój sprzęt: Bürstner Quadro IT674G
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lis 2007
Piwa: 17/9
Skąd: Stettin
Wysłany: 2008-05-12, 15:01   

Ja mam także solary, ale u mnie zarówno z solarów, jak i z 220v ładowane są wszystkie akumulatory. Z 220v priorytet ma pokładowy(gdy naładowany, wtedy rozruchowy), a z solarów nie wiem, chyba równocześnie. Może w ten sposób podłącz. Unikniesz ingerencji w oryginalne wiązki kablowe.
_________________
Mirek ze Szczecina
I znowu jeden post więcej
Nie kłóć się z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swego poziomu, a później pokona doświadczeniem.
www.shippol.pl www.uszczelki-cnc.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2008-05-12, 20:03   

Nie rozumiem po co chcesz to zrobić :niewiem
Przecież na postoju nie używasz loli,a radio bierze tyle co kot napłakał
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
martes 
weteran
"Miła Karawana"

Twój sprzęt: baz campera
Dołączył: 28 Mar 2007
Piwa: 7/4
Skąd: z Warki/Warszawki
Wysłany: 2008-05-12, 20:11   

kimtop napisał/a:
Przecież na postoju nie używasz loli,a radio bierze tyle co kot napłakał

Kimtop i tak i nie ... u mnie w poprzednim miałem zamontowane DVD w kabinie i jak zostawiłem kiedyś na planie teledysku i pół nocy grało i oglądali to zapomnij zeby autko rano zapaliło ... rozładowali do cna ,a nie był to mały akumulatorek zapewniam Cię
Wszystko zależy czym jest obciążony aku :idea
_________________
MARTESIK...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Załoga G 
stary wyga

Twój sprzęt: Trafic Grand Passenger
Nazwa załogi: Załoga"G"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2010
Piwa: 20/3
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2013-12-05, 23:03   

Mój akumulator pokładowy nie jest ładowany z 230v i to chyba tak jest oryginalnie. w poprzednim włoskim kamperze też tak miałem.
Akumulator rozruchowy, który znajduje się w kabinie pod podłogą kierowcy ma bardzo utrudniony dostęp (trzeba odkręcić gumową osłonę a potem metalową) Na klemach zamontowanych jest jeszcze mnóstwo kabli poprzez specjalne zaciski. Jak ładować taki akumulator? Czy mogę podpiąć ładowarkę do gniazdka 230v w kamperze i podpiąć się do tych zacisków na klemach, bo odkręcanie tego wszystkiego to byłby horror.
No i mam radio które bierze 15A, czy na kempingu mogę mięć cały czas podpiętą ładowarkę aby
radio mogło cały czas grać?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2013-12-06, 06:48   

Załoga G napisał/a:
Jak ładować taki akumulator? Czy mogę podpiąć ładowarkę do gniazdka 230v w kamperze i podpiąć się do tych zacisków na klemach, bo odkręcanie tego wszystkiego to byłby horror.

Możesz tak zrobić
ale jest prostsze rozwiązanie, bez odkręcania tej klapy
podnieś maskę, po prawej masz styk kontaktowy (w takim otwieranym pudełeczku) to (+)
a minus (-) to masa i w takiej konfiguracji podepnij prostownik

Załoga G napisał/a:
No i mam radio które bierze 15A,

to przełącz radio na aku pokładowy,
zabezpieczysz przez to aku rozruchowy i nie bedziesz musiał trzymać kluczy w stacyjce
jedyny minus takiego rozwiązania to własnoręczny obowiązek włączania i wyłaczania radia

dobrym pomysłem jest montaż solara z regulatorem na dwa aku, wtedy problem prawie z głowy, prawie bo pozostaje zima a solar zasypany sniegiem niewiele laduje
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DAKOTA 
stary wyga

Twój sprzęt: CARTHAGO chic T 4.9 nastepny tez T 4.9
Nazwa załogi: DAGOCIK
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Piwa: 12/20
Skąd: Wieden, Tarifa
Wysłany: 2013-12-06, 07:05   

Załoga G napisał/a:
Mój akumulator pokładowy nie jest ładowany z 230v i to chyba tak jest oryginalnie. w poprzednim włoskim kamperze też tak miałem.
Akumulator rozruchowy, który znajduje się w kabinie pod podłogą kierowcy ma bardzo utrudniony dostęp (trzeba odkręcić gumową osłonę a potem metalową) Na klemach zamontowanych jest jeszcze mnóstwo kabli poprzez specjalne zaciski. Jak ładować taki akumulator? Czy mogę podpiąć ładowarkę do gniazdka 230v w kamperze i podpiąć się do tych zacisków na klemach, bo odkręcanie tego wszystkiego to byłby horror.
No i mam radio które bierze 15A, czy na kempingu mogę mięć cały czas podpiętą ładowarkę aby
radio mogło cały czas grać?



Witam

Kolego zrob tak, jak robiles w "poprzednim WLOSKIM kamperze" :ok

mozesz co jedynie radio troche przyciszyc na kempingu tak aby nie przeszkadzalo sasiadowi to bedzie bralo 0,2 A i starczy na dluzej :bukiet:

Ahaa a jak bedziesz podlaczal ladowarke to wlacz swiatla postojowe coby sie energia w akku nie przelala,

W ostatecznosci wez to;;;;;;

1467396_230287467133210_2097925049_n.jpg
Plik ściągnięto 2634 raz(y) 26,29 KB

_________________
http//kamper-meine-freiheit.blogspot.co.at/

Zaden Penis nie jest tak twardy jak zycie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mikesz 
zaawansowany


Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Piwa: 13/54
Skąd: Warszawa Praga.poł
Wysłany: 2013-12-06, 07:06   

kimtop napisał/a:
Nie rozumiem po co chcesz to zrobić :niewiem
Przecież na postoju nie używasz loli,a radio bierze tyle co kot napłakał


Taa,włączone ,wyciszone radio to pobór ok 300mA,razy 24-godziny to 7,2 Ah ,to zobacz po ilu dniach wyczerpie trochę energii żebyś nie mógł odpalić a dorzuć jeszcze auto-alarm ze 100mA,ja swój aku muszę ładować raz w miesiącu ze względu na alarm no i szkoda mi akumulatora, niech mi jak najdłużej posłuży.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Załoga G 
stary wyga

Twój sprzęt: Trafic Grand Passenger
Nazwa załogi: Załoga"G"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2010
Piwa: 20/3
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2013-12-06, 12:07   

Głównie to chodziło mi to czy Wy ładujecie akumulatory bez ściągania klem, w poprzednim kamperze je zdejmowałem bo tam to było łatwe a w tym jest tyle elektroniki i boję się czy coś się nie uszkodzi od ładowania. Po za tym słyszałem, że zdjęcie klem czyli brak zasilania może coś namieszać w komputerze i dlatego pytam Czy Wy ładujecie aku bez zdejmowania klem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mwservice 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Piwa: 7/10
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-12-06, 12:23   

Najpierw proponuję zrobić pomiary poborów prądu z akumulatora rozruchowego i zabudowy oraz ocenić prąd ładowania solara. Wtedy będzie wszystko wiadomo.
Uwaga: po podłączeniu akumulatora do instalacji samochodu przez jakiś czas (do kilku minut) płynie większy prąd (Ducato III).

Dla porównania: u mnie prąd pobierany z akumulatora rozruchowego to 30mA (alarm włączony, radio wyłączone przyciskiem).

Solar 130W lekko przysypany śniegiem (ok. 2 cm śniegu) daje dziś 1.1A.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 70/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-12-06, 20:43   

bez zdejmowania
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2013-12-06, 21:33   

Załoga G napisał/a:
Mój akumulator pokładowy nie jest ładowany z 230v i to chyba tak jest oryginalnie

Nie jestem ekspertem ,ale elektroblok powinien po naładowaniu pokładowych akumulatorów przełączyć się automatycznie na ładowanie akumulatorów rozruchowych.Tak miałem w kilku poprzednich kamperach.I sadzę ,że tak powinno być.( myślę ,że coś Ci się uwaliło)W ubiegłym roku mysz usmażyła się na moim elektrobloku i przestał działać ,ale po odbudowaniu działa tak jak piałem wcześniej.A jeśli masz inaczej ,to wykorzystując diodę ok 20A połącz akumulatory pokładowe i rozruchowy i po kłopocie.Tak czy inaczej akumulator rozruchowy wykorzystany jest podczas jazdy choćby do zasilania lodówki.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2013-12-06, 21:55   

Wiesiu,
nic się nie uwaliło, starsze kampery tak miały. Teraz to tylko te tzw bardziej wypasione
wiele nowych konstrukcji tak ma że energoblok laduje tylko aku pokladowy.
Tłumaczyć to sobie można jak kto chce,
jedni powiedzą że aku rozruchowe są tak dobre że nie potrzeują doladowania z 230
a drugi powie że to z oszczędności,
racja zapewne jest po ktorejś stronie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2013-12-06, 22:00   

Jarek ,to ja już sie nie wypowiadam.Wiem tylko ,że zawsze to jakiś bezpiecznik.Wiem ,że łączysz obydwa kablem poprzez diodę paskiem w stronę rozruchowego aku i po problemie.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Załoga G 
stary wyga

Twój sprzęt: Trafic Grand Passenger
Nazwa załogi: Załoga"G"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2010
Piwa: 20/3
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2013-12-07, 09:37   

ale się rozpędziłem nie wiem dlaczego tak mi się napisało przez co wprowadziłem kolegów w błąd.
Napisałem w pierwszym poście mój akumulator pokładowy nie jest ładowany z 230v
a miało być mój akumulator rozruchowy

jeszcze raz bardzo przepraszam, pokładowy jest normalnie ładowany, zapalony silnik ładuje oby dwa, tylko rozruchowy nie jest ładowany z 230v i wiem, że tak oryginalnie miałem też w poprzednim. a moje pytanie było związane czy mogę aku rozruchowy ładować bez zdejmowania klem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***