Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Remonty mojego Hymera 525.
Autor Wiadomość
2mirek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-18, 23:37   Remonty mojego Hymera 525.

Przedstawiam szanownym kolegom historie napraw, ceny oraz sposoby jakie remonty i awarie
przyszło mi usuwać i jak to robiłem.

Myślę że może komuś podpowiem ile kosztują konserwacje i naprawy, oraz jak sobie z tym poradziłem.

Dziękuję.

Obecnie kupione auto Fiat Ducato Hymer rocznik "92 kupiłem w 2009 roku.
Jeżeli piszę że zrobiłem to osobiście kosztów pracy nie liczę.
Najważniejsze rzeczy jakie zrobiłem przy tym kamperku to;

2009 rok.
300 zł Wymiana prawej przegubu i menżety półosi. Ust. zbieżności. Naprawa Mechanik.
400 zł Wym. Paska rozrządu i filtrów pow., oleju, paliwa. Naprawa Mechanik
Zabezpieczenie biteksem drewnianej podłogi. Osobiście.

Pierwszy raz :wyszczerzony:

RAZEM 700 ZŁ

2010 rok.
Naprawa drzwi szafy. Założenie oświetlenia szafy. Założenie instalacji 230V, zamontowanie przetwornicy 230V. Zam. Listwy stołowej na zewn. ścianie. Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. ( drugi raz) :wyszczerzony: Mycie silnika i komory silnika. Te naprawy wykonywałem osobiście

Wymiana klocków hamulcowych.
Naprawa zacisku ham.

Naprawa mechanik.150zł.
klocki 50zł
przetwornica 50zł
listwa 25zł
oświetlenie szafy free
instalacja 230V free
moja robota free.

Razem 285zł


2011 rok.
Piaskowanie i malowanie kół. Piaskowanie 120 zł, + lakiernik-
razem 350 zł.
Naprawa baku. Przeciekał gdzieś i kapało paliwo :wyszczerzony: Naprawa przednich hamulcy- kolejny raz :) \. Wymiana uszczelki
pod miską olejową. Kupno i założenie wygłuszenia-wytłumienia pod silnikiem. Mechanik.
500zł
Naprawa alternatora 160 zł

RAZEM 1050 zł


2012 rok.
Kupno i wymiana foteli. Zrobiłem to osobiście. Fotele od Wojadżera.
400 zł
Kupno radia. Kupno i montaż głośników.
Ponowne staranne zabezpieczanie biteksem podłogi. ( trzeci raz) :wyszczerzony: Zrobiłem to osobiście
300zł

Wymiana progów, podciągów. Naprawa drzwi. Naprawa przednich
błotników. Wymiana przed. zderzaka na nowy, niedrogo kupiłem. Malowanie powyższych elementów, plus malowanie przedniego górnego i dolnego pasa. Wykonał to mój zaufany blacharz. Koszty części 800 zł w tym pary przednich drzwi 200 zł. Przedniego nowego zderzaka też 200 zeta.

Razem 2800 zł.

Budowa i założenie haka.

1150 zł. Blacharz.

Budowa i założenie relingu poprzecznego.

200 zł. Zrobiłem to osobiście.

Kupno i założenie chlapaczy.

Piaskowanie
i malowanie piątego koła. Zrobiłem to osobiście- malowanie.

Chlapacze 80 zł.


Naprawa tylnych hamulcy. Mechanik.

100zł.

Naprawa przednich nadkoli – pukli .
100zł. zapłacone. Ta naprawa jeszcze trwa . Przypuszczalnie razem będzie mnie to kosztowało ok 300złt.

Kupno kamery cofania i monitoru do Kampera. W trakcie montowania.
350 zł

RAZEM 4780 zł.



Razem w sumie 6330 zł.

Tyle wydałem w ciągu 3 lat.

ROK 2013


Zaczął się tym że auto nie chciało mi odpalić

Naprawy polegały na wymianie przewodu masowego. ( tradycja)
wyjęciu rozrusznika i wymiany elektrowłącznika rozrusznik okazał się
zresztą na prawie nowy.)
Wymontowanie i diagnostyka pompy wtryskowej. (Stan b. dobry)
Wymiana akumulatora.

KOSZTA

ROZRUSZNIK - elektrowłącznik 35zł elektryk 30zł
masa 10 zł.
diagnostyka pompy 100zł
akumulator 110 Ah Silver Bosch 550
świece żarowe 4 szt 60 zł
mechanik 300 zł.

Razem 1085


Naprawa- konserwacja ogrzewania.
Koszty 50 zł i tydzień grzebania :?

Naprawa lodówki- mechanik 150zł.

Konserwacja totalna ;) podwozia ( już po raz czwarty, i teraz dopiero widzę
że coś ze mną nie tak bo w ciągu 4 lat robiłem to razem cztery razy, za to teraz naprawdę
bardzo solidnie i chyba ;) już ostatni raz.
Koszt 300 zeta za robotę nie liczę bo zrobiłem ją sam z synem
przez dwa dni - niecałe.

Przy okazji wymalowałem ze wszystkich stron opony do ich konserwacji.
robię to kilka razy w roku jak mi się chce.
Opony mam w doskonałym stanie, japońskie ale już pewno nie młode.
Koszt 0 zł 8-)

Założenie wentylatorów do radiatora
lodówki. 2 wentylatory + przełącznik
50 zł. i dwa dni pracy.

Założenie listwy - lampy diodowej 60 zł.

RAZEM 1980


----------------------------------------------------

KOSZT TOTAL 8470

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------


2014

Wymiana tylnej belki. Na tej belce trzyma się m/innymi zderzak.
Belka w kształcie L była całkowicie przegnita.

Wymieniłem też jeszcze uszczelkę wokół drzwi.

Orginalna byłe już naprawdę w b. złym stanie.

Koszt 330 zł.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Koszt total 8800 zł.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dołączam i będę dołączał fotki z przed i po naprawie.

Po naprawie 4 hamulcy które chodziły b. ciężko, nie cofały się tak jak powinny,
gdyż tłoczki i cylinderki były troszkę zardzewniałe oraz bardzo brudne,
Auto zaczeło mi palić z 14 litrów na 100 - 10.5 L/100.
Zwracam wszystkim uwagę na tą naprawę, gdyż paliwo dzisiaj jest naprawdę b, drogie.

Pozdrawiam Mirek.


TEN POST BĘDZIE WIELOKROTNIE EDYTOWANY I WPISYWANE BĘDĄ BIEŻĄCE
KOSZTA I NAPRAWY.
A PO TO ŻEBY WSZYSTKO BYŁO RAZEM,

Oswietlenii w szafie.jpg
Oświetlenie w szafie. Razem trzy żarówki na dwóch półkach i w rzestrzeni wieszakowej. Światło włącza się po otwarciu szafy a jak się zamyka to się wyłącza.
Plik ściągnięto 317 raz(y) 170,13 KB

_________________
Mirek
Ostatnio zmieniony przez 2mirek 2015-01-24, 00:42, w całości zmieniany 22 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-18, 23:45   

Tak wyglądały dolne kawałki drzwi po ich odcięciu.
Na zewnątrz byłu oczywiście pryśnięte szpachlówką żeby się to trzymało i pomalowane na czarno.
Ten sposób naprawy został wykonany bardzo starannie.
Uchroniło mnie to przed wymianą nalepek na drzwiach.
Po wymianie podciągów, progów, naprawy drzwi i błotników,
wszystko zostało pomalowane orginalnym białym lakierem,
a od wewm. prysnołem to wszystko przez specjalnie zrobione otwory inspekcyjne
Fluidolem.
Zderzak też zamontowałem nowy, gdyż ze starego z pod spodu, po popukaniu przeze mnie sypała się rdza.
On również został pomalowany białym - orginalnym lakierem.

Pm.2.jpg
Plik ściągnięto 399 raz(y) 114,69 KB

m.1.jpg
Plik ściągnięto 406 raz(y) 96,52 KB

_________________
Mirek
Ostatnio zmieniony przez 2mirek 2012-10-19, 00:30, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-18, 23:59   

Tak wygłądał przód auta przed remontami.
Drzwi progi i zderzak, oraz dolna listwa zapaćkane biteksem,
a przód nawet srebrną farbą.
Wykwitów na błotnikach tutaj nie widać.
Widać tutaj również ochydne felgi i brudne opony.
Teraz już tego nie ma.

kamp.1.jpg
Plik ściągnięto 461 raz(y) 124,2 KB

kamp.2.jpg
Plik ściągnięto 404 raz(y) 205,94 KB

kamp.3.jpg
Plik ściągnięto 416 raz(y) 228,41 KB

_________________
Mirek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-19, 00:01   

Wkrótce nowe foty po remontach.
_________________
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 614/936
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2012-10-19, 06:03   

czekamy... :spoko
_________________
często . wroga z drugiego człowieka...tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-19, 17:19   

Dosyłam nowe foty kampera po remontach.


Nalepka z maski została zdjęta.
Była bardzo zniszczona.
Pokrywa silnika przy okazji została wypolerowana

zderzak m..jpg
Widać tutaj nowy pomalowany zderzak, oraz pomalowane listwy- przednie, górną i dolną. Górna miała
Bardzo dużo odbić lakieru. Malutkie kropki, no a dolną ktoś pomalował na srebrno tak jak już pisałem.
Plik ściągnięto 404 raz(y) 213,89 KB

_________________
Mirek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-19, 17:33   

Tak wyglądają naprawione drzwi.
Zrobione było to bardzo fachowo.
Od środka drzwi zostały równieś pomalowane
lakierwm renowacyjnym,
a na to pryśnięto jeszcze fluidol.

Stare progi i podciagi, tzn. progi zewnętrzne zostały
całkowicie zdięte i założone nowe.
Od środka również pryśnięte fluidolem.

Widać tutaj troszkę chlapacze które założyłem z przodu, ale i też z tyłu.
Uważam że są one przy takim aucie bezwzględnie potrzebne.

Drzwi i próg kamper m..jpg
Plik ściągnięto 435 raz(y) 167,9 KB

_________________
Mirek
Ostatnio zmieniony przez 2mirek 2012-10-21, 19:08, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
2mirek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-19, 17:42   

Felgi w kołach zostały zostały wypiaskowane i pomalowane.
Sensacji tutaj spec. nie widać gdyż nie są one porządnie umyte,
a tylko troszkę przetarte po dolnośląskiej wycieczce

koło kamp m..jpg
Plik ściągnięto 421 raz(y) 245,35 KB

_________________
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-19, 17:49   

A to zdemontowana chwilowo osłona silnika.
Wymontowałem ją gdyż miałem awarię alternatora.
Na osłonę przyklejona została 1.5 cm pianka pp.

Alternator został naprawiony, popsuł się regulator napiecia- 25 zł
przy okazji zostały wymienione na nowe pierścienie, były już troszkę wytarte 10 zł,
oraz dwa łożyska przód i tył razem 20 zł.
Naprawa 60zł. Wym. i zam. alternarora 50 zł.

Razem 160 zeta doliczyć do sumy ogólnej.

Teraz alternator jest jak nowy.

Jest to włoski aparat, montowany również w autach osobowych 50Ah.
Części bardzo łatwe do zdobycia.

W zime 2012 musiałem także naprawić rozrusznik, gdyż elektrowłącznik przy nim
raz go włączał a raz nie. Kupiłem nowy elektrowłącznik.

Postanowiłem go naprawiać, a nie kupować nowy, gdyż tak było taniej, a najważniejsze
że był to rozrusznik Boscha i do tego jak się okazało prawie nowy!?

W styczniu 2012 zakupiłem również nowy akumulator Silwer Bosch, - 110 Ah.
Myślę że posłuży on mi na długie lata.

Pamiętajmy aby regularnie doładowyaać obydwa akumulatory nie
rzadziej jak raz na dwa miesiące.
Przynajmniej ja tak robię, a o aku akurat coś wiem.
]
HeJ!

Rozrusznik.jpg
Plik ściągnięto 18879 raz(y) 218,6 KB

osłona m2.jpg
Plik ściągnięto 387 raz(y) 219,96 KB

_________________
Mirek
Ostatnio zmieniony przez 2mirek 2013-10-13, 02:04, w całości zmieniany 6 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 614/936
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2012-10-19, 17:57   

dobra robota...postawilem pierwsze :pifko
:spoko
_________________
często . wroga z drugiego człowieka...tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-19, 18:03   

A dziękuję Ci Bardzo Mogę być z tego piwka dumny.
Postawię je sobie na regale i wypiję dopiero na moje urodziny 8 marca.

Ciąg dalszy.

Części do relingu kupiłem w sklepie metalowym.
Jest on bardzo solidny, oraz starannie przymocowany.
Osobiście będzie mi na pewno służył do przewozu
masztu jachtu - 7.5 metra, kajaku lub innych rzeczy.

Reling kamper m..jpg
Plik ściągnięto 407 raz(y) 144,27 KB

_________________
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MER-lin 
stary wyga


Twój sprzęt: Niesmann+Bischoff Flair 6100
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Paź 2009
Piwa: 42/8
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-19, 18:13   

Gratulacje. Pomalutku, pomalutku i auto będzie jak fabryczna nówka. :bigok
Masz taki sam model, jak mój. Jeśli możesz, to powiedz, jak ( a właściwie do czego ) zamontowałeś chlapaki przy tylnych kołach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-19, 18:16   

Hak.
Nie taka łatwa sprawa. :-/
Na rynku nie ma.
Jeżeli się pojawiają, niezwykle rzadko,
kosztują, używane oczywiście od 700- do 1000zł
Plus montaż który yeż nie jest taki łatwy.
Nie każdy również pasuje.
Zależy to od długości budy :wyszczerzony: tzn. alkowy.
Mój z tyłu wygląda tak jak na focie. Wyspawał go mój spawacz w/g
mojego projektu.
Dołącze jeszcze inne foty
które mam na razie w telefonie,
Ale wygląda mniej więcej tak jak na 2 focie.
To drugie zdjęcie to nie jest mój hak. ale
podobna konstrukcja.

Mer-lin.

Chlapacze za tylnymi kołami zamontowałem do metalowych elowników-
kątowników.
Nawierciłem otwory i przykręciłem kątownik do gum, a później w/w. kątownik
drugą płaszczyzną do podłogi.

Mam nadzieję że zrozumiałeś jeżeli nie to pytaj dalej.

Dziękuję.

hak hamper m..jpg
Plik ściągnięto 405 raz(y) 148,91 KB

hak kamper12.jpg
Plik ściągnięto 397 raz(y) 63,82 KB

_________________
Mirek
Ostatnio zmieniony przez 2mirek 2012-10-21, 19:23, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
łoś 
Kombatant
szary stary łoś

Twój sprzęt: złom hymer eriba 544 87'
Nazwa załogi: łoś
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Piwa: 79/24
Wysłany: 2012-10-19, 19:10   

piwko poleciało, bo masz podobne podejście do kampera, podobne do mojego zakręcenia.
Jeśli biega o hak to ja już to mam za sobą. Bez kłopotów może być trudno. Łatwiej założyć niż zatwierdzić.
Mnie przedłużyli ramę i jeszcze coś dospawali. Kłopoty były przy przeglądzie. Dopiero trzecie podejście i zatwierdzony.
Tu znajdziesz coś o hakach
http://www.camperteam.pl/...3&highlight=hak
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-21, 17:10   

Dziękuję Ci Łosiu! :spoko

Ja przy poprzednim kamperze miałem org. niemiecki hak,
więc wiedziałem jak był mocowany.
Zrobiłem projekt blacharzowi, on to wyspawał przykręcił
i nie miałem żadnych poprawek.
Przegląd, też bez najmniejszych ,, ale".
Z zapodanym wątkiem o hakach zaznajomiłem się dziękuję.

A tak wyglądał niemiecki orginał zrobiony z ceownika dodatkowo jeszcze z zagiętymi rantami w środku. Boczne ramiona zwężały się ku tyłowi.
To ta dolna ,,szyna"

hak 2m.jpg
Plik ściągnięto 409 raz(y) 125,43 KB

Hak z tyłu m.jpg
Plik ściągnięto 430 raz(y) 22,11 KB

_________________
Mirek
Ostatnio zmieniony przez 2mirek 2012-10-21, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***