Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ciśnienie LPG
Autor Wiadomość
robertl 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Dołączył: 25 Maj 2008
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-02, 22:42   ciśnienie LPG

Czy ktoś wie na jakie ciśnienie LPG chodzą sprzęty (ogrzewanie, kuchenka, lodówka) w amerykańskich kamperach?
Nie mogę się doliczyć z tabliczek znamionowych bo wartości są tam podane w dziwnych jednostkach. Wydaje mi się że na 30 milibarów ale nie jestem pewien... Mój kamper na stały zbiornik na LPG a ja dodatkowo chciałbym przystosować go do zasilania z butli ale nie wiem jaki mam zastosować reduktor......
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krzysioz210 
weteran


Twój sprzęt: Weinsberg Orbiter
Nazwa załogi: Zajaczki
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Piwa: 56/41
Skąd: Lwowek Slaski/Mojesz
Wysłany: 2012-12-03, 08:27   

Jeżeli masz inne jednostki niż PSI daj znać , a jezeli wczesniej wymienione to wpisz w tabelke .
http://www.jednostki.adgr...i_cisnienia.php
:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szczepan70 
trochę już popisał


Twój sprzęt: fleetwood southwind
Dołączył: 31 Sty 2010
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-08, 14:23   

Ja u siebie na próbę zastosowałem najzwyklejszy reduktor od piecyka gazowego,producent brass s.c typ 714 z ciśnieniem na wyjściu 3.5-3.9 kpa.Ogrzewanie,lodówka,cztery palniki ,piekarnik i bojler jednocześnie pracowały bez zastrzeżeń.Amerykańskie kampery mają zazwyczaj dość duże zbiorniki gazowe,czy jest sens dokładania mu możliwości dołączenia mu dodatkowej butli?.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robertl 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Dołączył: 25 Maj 2008
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-08, 15:00   

Generalnie faktycznie zbiornik gazu mam chyba na 80 czy 90 litrów lecz chodzi o to, że podczas zimowych wyjazdów ogrzewanie chodzi w zasadzie na okrągło więc gazu szybko ubywa. Po jakimś czasie (np. kilkudniowym lub nawet kilkunastodniowym postoju)może go po prostu zabraknąć więc wtedy zamiast wlec całego kampera do stacji LPG mógłbym po prostu podłaczyć zewnętrzną butlę z gazem. Ponad to taka butla stanowiła by doskonałą rezerwę na wypadek wojny. Na wszystkich urządzeniach mam podane ciśnienie gazu od 10"W.C. do 13"W.C. przy czym jak mi się wydaje 11"W.C. to standart.

cisnienie bojler.jpg
Plik ściągnięto 12791 raz(y) 248,37 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
robertl 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Dołączył: 25 Maj 2008
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-08, 15:02   

To wyżej zdjęcie to z bojlera a tu jeszcze z lodówki

cisnienie lodowka.jpg
Plik ściągnięto 226 raz(y) 197,07 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
robertl 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Dołączył: 25 Maj 2008
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-08, 17:18   

Mam wizję zrobienia tego w sposób taki jak na załączonym obrazku. Inny praktycznie jest nie za bardzo możliwy. Fabryczny reduktor jest zamontowany praktyczne zaraz przy zbiorniku LPG więc wpięcie czegokolwiek pomiędzy zbiornikiem a reduktorem (wysokie ciśnienie oznaczone na obrazku czarno-pomorańczowy) jest w zasadzie niemożliwy a i chyba takie rozwiązanie nie było by zbyt dobre pod względem bezpieczeństwa. Więc wykombinowałem sobie że wepnę się już w niskie ciśnienie (na obrazku kolor przewodów pomarańczowy) po przez zastosowanie trójnika. Problem polega tylko na dobraniu odpowiedniego reduktora oraz..... nie wiem co by się działo gdyby nie było zamontowanej dodatkowej butli gazowej. Czy gaz będący już w instalacji wydostawałby się przez ten dodatkowy reduktor czy też nie? Generalnie zarówno zbiornik fabryczny LPG kampera jak również każda butla gazowa mają zawory zamykające przepływ gazu. Więc wybór źródła zasilania gazem byłby manualny po przez zamknięcie jednego zaworu i otworzenie drugiego. Ale nie jestem pewien jak zachowują się rduktory jeśli nie ma do nich podłaczonych butli gazowych tzn. czy jest możliwy przepływ gazu w drugą stronę tj. od stronu zasilanego układu do butli....
Chba namieszałem ale może jakoś to można zrozumieć....

CAMPER LPG.jpg
Plik ściągnięto 229 raz(y) 23,78 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 63/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2012-12-08, 17:24   

robertl napisał/a:
taka butla stanowiła by doskonałą rezerwę

wartościowy pomysł ale zwroć uwagę że przy gabarytach twojego auta
jedna butla wystarczy na 2-3 dni
robertl napisał/a:
podłaczyć zewnętrzną butlę z gazem

i najlepiej jak bylby to czysty propan, no chyba że butla stoi w ogrzewanym miejscu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robertl 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Dołączył: 25 Maj 2008
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-08, 18:18   

No fakt auto duże... powierzchni ma tyle co mała kawalerka. Nie wiem na ile wystarczy taka butla bo jeszcze nie sprawdzałem. Nie wiem nawet na ile starczy mi fabryczny zbiornik LPG. Do butli wchodzi chyba coś koło 27 litrów gazu, do fabrycznego zbiornika jakieś 80-90 litrów więc butla stanowiłaby dość dużą rezerwę (1/3 pojemności zbiornika LPG) a to już jest kusząca opcja. Ponad to butli takich mógłbym zabrać nawet kilka. Jednak reasumując pomysł z dodatkową butlą gazową dochodzę do wniosku, że dobre są i te 2-3 dni na takiej butli. Jak już napisałem lepiej czasami przekopytkować się z butlą niż wlec całego kampera. Ustawianie takiego autobusu na właściwym miejscu, wymanewrowanie w niektórych warunkach jest dość kłopotliwe więc to jest jakieś rozwiązanie żeby niepotrzebnie się nie kręcić. Poza tym może to stanowić dodatkowe zabezpieczenie jak by np. w nocy skończył się gaz w fabrycznym zbiorniku LPG. Butlę ulokował bym w jednym ze schowków pod podłogą (mam ich dużo i wygospodarowanie trochę miejsca na butlę lub nawet kilka butli nie stanowiło by większego problemu).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
HenDryk4 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: VW T3 WESTFALIA Joker Club 3
Nazwa załogi: Załoga Lulusia
Dołączył: 02 Sie 2010
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-12-08, 18:44   

Jesli jednostki, w ktorych podane jest cisnienie, to "in Aqua 4°C", to 11 rowne jest okolo 27,4 millibara.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robertl 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Dołączył: 25 Maj 2008
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-08, 19:53   

Do tego samego doszedłem i dlatego napisałem że wydaje mi się że reduktor powinien być na 30 milibarów. Chciałem to jednak potwierdzić.

Jednak w dalszym ciągu nie mam pojęcia jak się taki reduktor zachowa w przypadku "zwrotnego" ciśnienia ze strony instalacji...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
malyzpolic 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Sprinter 312
Nazwa załogi: BiedroNetto
Dołączył: 17 Lip 2011
Piwa: 1/1
Skąd: Police
Wysłany: 2012-12-08, 20:02   

nie weim czy w jakiś sposób pomogę ale wydaje mi się że faktycznie powinien wystarczyć reduktor 30 milibarów bo 13" czy 11" to cale więc łatwo to przeliczyć i będą milimetry
w jeśli dobrze dotarłem to atmosfera techniczna ciśnienia znalazłem wikipedi ale amerykańskiej ;)
zostało w i tu mam zonka wydaje mi się że to dotyczy objędości gdzieś znalazłem że powinno być w cm3
ale nie dam sobie nic obciąć za to liczenie
nie wiem czy nie było by prościej za reduktorem tym ze zbiornika LPG podłączyć sie z manometrem i poprostu zmierzyć co ta jest po niskiej stronie
a teaz drugie zwróć uwagę ze LPG jest droższy niż gaz w butlach to tak na marginesie miałem sobie zamontować zbiornik na LPG ale zostałem z butlami 2 sztuki
z moich doświadczeń ogrzewanie sporo zużywa np Truma te piece jakieś od 280g/h do 480g/h i to już łatwo przeliczyć ile grzejemy i ile mamy gazu dodam że w butli 11 kg jest około 27 litrów gazu
jeśli przyjmiemy 280g/h razy 24h to 6,72kg/dobe i teraz 11kg/6,72kg = 1,63 dnia więc mieliśmy gazu na 2 noce można się w noc zdziwić ja tak miałem
pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robertl 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Dołączył: 25 Maj 2008
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-08, 22:40   

Nie mam pojęcia jakie są parametry ogrzewania w moim kamperze.... Na pewno to ogrzewanie marki Suburban ale nie mam pojęcia jaki to model, jakiej mocy i jakie ma zużycie gazu. Działa dość dobrze, szybko nagrzewając wnętrze kampera nawet przy obecnych temperaturach ujemnych pomimo tego że kubatura wewnętrzna jest bardzo duża. Praktycznie cały listopad było w ramach testów włączone. Działało w trybie automatycznym z zadaną na termostacie temperaturą ok.18 stopni w czasie gdy nikogo nie było w kamperze i ok. 24 stopni gdy byłem w kamperze coś sobie w nim dłubiąc nawet przez kilka godzin dziennie najczęściej popołudniami lub w weekendy. Gazu wystarczyło na ponad miesiąc takiego ogrzewania ale wiadomo że listopad był dość ciepły. W tym czasie z tego co zauważyłem ogrzewanie się włączało średnio powiedzmy na ok.10 min w ciągu godziny w zimniejsze dni oczywiście podczas dnia. Nocami pewnie częściej i na dłużej. Kamper dość dobrze trzyma temperaturę i zapewnie to pozwala na mniejsze zużycie gazu na ogrzewanie. Jest przystosowany do używania w zimie. Postaram się kiedyś sprawdzić ile faktycznie zużywa gazu na godzinę pracy. Jeśli mi się uda zrobić takie przyłacze to podłączę jakąś małą butlę (np. taką turystyczną) i ustawię ogrzewanie na pracę ciągłą. Wtedy dokłądnie będę mógł określić zużycie gazu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
szczepan70 
trochę już popisał


Twój sprzęt: fleetwood southwind
Dołączył: 31 Sty 2010
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-08, 23:41   

Znalazłem u siebie w lodówce inf. na temat ciśnienia gazu,faktycznie jest 30 mbar. Wydaje
mi się że u mnie za oryginalnym reduktorem jest fabryczne miejsce na wpięcie zewnętrzego zródła gazu z zaworem uniemożliwiającym jego wydostanie po zdemontowaniu butli zewnętrznej.Co do zużycia gazu zapytaj bbarta on ma doświadczenie w korzystaniu z ogrzewania w zimne dni.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 48/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-12-09, 10:41   

wstaw zawór za reduktorem fabrycznym
1.Będzie działał na niskim ciśnieniu
2. Nie będzie cofki na fabryczny reduktor
_________________
KoKo
"Piszę tylko merytorycznie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robertl 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Dołączył: 25 Maj 2008
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-09, 11:23   

hmmmmmmm.............

Wydaje mi się że raczej za reduktorem dodatkowym. Co mi da wstawienie zaworu za reduktorem fabrycznym? przecież jeśli będę chciał zasilać urządzenia kampera z fabrycznego zbiornika gazu to musiałby on być otwarty i wtedy gaz siłą rzeczy po przez trójnik dopływałby do reduktora dodatkowego i ew. wypływał przez niego na zewnątrz w przypadku braku butli lub do tejże butli usiłując wyrównać ciśnienie.... Jeśli natomiast wstawił bym dodatkowy zawór za reduktorem dodatkowym to odcinałby on dopływ gazu z instalacji do reduktora dodatkowego. Chyba takie rozwiązanie było by lepsiejsze ;-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***