Podłączenie solara |
Autor |
Wiadomość |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2012-10-06, 21:01 Podłączenie solara
|
|
|
O co chodzi z taką informacją instrukcji podłączenia solara " WAŻNE:regulator i akumulator powinien być uziemiany na przewodzie dodatnim (+)"
solary.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 225 raz(y) 52,21 KB |
|
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
jacenty
trochę już popisał
Twój sprzęt: VW T4 Syncro -wyprawowy
Dołączył: 08 Lut 2012 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2012-10-06, 21:54
|
|
|
Coś tu nie jest tak, bo większość instalacji samochodowych na - na masie i dodatkowe zwarcie aku do masy skończy się pożarem .
Być może ten typ regulatora ładowania jest dla samochodów z + na masie .
Lub ktoś źle przetłumaczył.
Możliwe też jest że ten regulator jest tylko do dodatkowego akumulatora ładowanego tylko solarem ,gdzie jest on wpięty z + na masie .
A to niepotrzebnie komplikuje układ. |
|
|
|
 |
ARCADARKA
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Piwa: 85/99 Skąd: STOLYCA
|
Wysłany: 2012-10-06, 22:38
|
|
|
Sławku ,to Prawie to samo co z nawigacją ,wiemy gdzie mamy jechać ,,,,,,,,,,,,a i tak jej słuchamy i robi z nami co chce
Pozdrowienia dla małżonki |
_________________ Darek |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2012-10-07, 07:45
|
|
|
"Zapomniał wół, jak cielęciem był" ?
Cztery narożniki do solara mi zbywają i przejściówka przez dach |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
ARCADARKA
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Piwa: 85/99 Skąd: STOLYCA
|
Wysłany: 2012-10-07, 09:28
|
|
|
|
_________________ Darek |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2012-10-07, 18:19
|
|
|
jacenty napisał/a: | Być może ten typ regulatora ładowania jest dla samochodów z + na masie .
Lub ktoś źle przetłumaczył.
Możliwe też jest że ten regulator jest tylko do dodatkowego akumulatora ładowanego tylko solarem ,gdzie jest on wpięty z + na masie . |
Tłumaczenie jest dobre, sprawdzałem z oryginałem.
Czy nie tutaj żadnego posiadacza wiedzy tajemnej, który by mnie oświecił? |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
xr5pl
doświadczony pisarz Artur

Twój sprzęt: ducato 2,4D '85 zabudowa niezidentyfikowana
Dołączył: 10 Kwi 2009 Piwa: 3/8 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2012-10-07, 18:34
|
|
|
Diody w solarze stanowią dla pioruna pewien opór dlatego na plusie.
Nie mylcie masy samochodu z uziemieniem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2012-10-07, 19:04
|
|
|
xr5pl napisał/a: | Diody w solarze stanowią dla pioruna pewien opór dlatego na plusie.
Nie mylcie masy samochodu z uziemieniem |
Dioda jak dioda jak dobra to puszcza w jedną stronę, to jak wg Ciebie ma być podłączona do masy kampera? |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
xr5pl
doświadczony pisarz Artur

Twój sprzęt: ducato 2,4D '85 zabudowa niezidentyfikowana
Dołączył: 10 Kwi 2009 Piwa: 3/8 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2012-10-07, 19:19
|
|
|
No właśnie i dzięki tej właściwości Diody, piorun wybiera plusowy przewód.
A diody niemusisz zakładać już je masz w panelu słonecznym w tej puszce z której wychodzą kable. |
_________________
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2012-10-07, 19:53
|
|
|
A co z aku tam też jest coś na (+)? |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
xr5pl
doświadczony pisarz Artur

Twój sprzęt: ducato 2,4D '85 zabudowa niezidentyfikowana
Dołączył: 10 Kwi 2009 Piwa: 3/8 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2012-10-07, 20:12
|
|
|
Nie wiem. Ja podobnie jak większość olewam to uziemienie...
Chciałeś wiedzieć dlaczego na ma być na "+" to napisałem jak ja to widzę.
Pozdrawiam artur |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2012-10-07, 20:28
|
|
|
xr5pl napisał/a: | Ja podobnie jak większość olewam to uziemienie... |
To ja też oleję. Stawiam |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Yekater
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Home made
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Gru 2011 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: EU
|
Wysłany: 2012-10-07, 21:43
|
|
|
Uziemienie solara w pojeździe mechanicznym albo łodzi? Dawno temu opowiadano dowcipy o uziemieniu radia w samolocie. Producent nie uznawał wady wyrobu ze względu na brak uziemienia! Chyba jest to powielenie starego dowcipu aby nie odpowiadać za ukryte wady tandetnego wyrobu. Lakonicznie rzecz ujmując uziemienie to duży kawał żelastwa zakopany w ziemi, mający rezystancję zgodną z aktualnymi przepisami, posiadający aktualne badania elktryczne wykonane przez specjalistyczną firmę. Każde miejsce postoju pojazdu to inne warunki glebowe lub gołe skały (każdorazowo obowiązkowe badanie rezystancji itp, itd) w terenie górskim. Nie ma tego? Nie ma spełnionych zaleceń producenta solarów i nie ma gwarancji na wyrób. |
|
|
|
 |
krynia i stan
weteran

Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2012-10-08, 13:18 Re: Podłączenie solara
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | O co chodzi z taką informacją instrukcji podłączenia solara " WAŻNE:regulator i akumulator powinien być uziemiany na przewodzie dodatnim (+)" |
Kolego to jakaś bzdura.
Jak się toto nazywa, model, typ itd, gdzie to kupiłeś.
Niezależnie od tego jeśli układ ma być podłączony do istniejącej instalacji elektrycznej to plus do plusa minus do minusa.
Jeśli ma być odseparowany od istniejącej instalacji to podłączenie do masy auta plusa z niej niczym nie grozi , przy założeniu że kiedyś podczas manipulacji przewodami instalacji solara nie dotkniesz minusem do masy auta. To tak teoretycznie, bo jeśli ma być odseparowana to nie podłączaj do żadnej masy, bo uziemienie w samochodzie to w ogóle jakaś paranoja.
W przypadku pojawienia się zakłóceń np w radiu i okazałoby się iż kupiłeś solara dostosowanego do auta z plusem na masie , wystarczy połączyć ten plus z masą auta przez kondensator ok 100 nF i na wszelki wypadek na dość duże napięcie przebicia ze względu na możliwość pojawienia się elektryczności statycznej.
Ale jak napisałem to dopiero gdyby pojawił się problem. |
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2012-10-08, 16:04
|
|
|
krynia i stan napisał/a: | Jak się toto nazywa, model, typ itd, gdzie to kupiłeś. |
http://www.modernhome.pl/...empingowa-.html |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
|