Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik 1.9 - warto czy nie -dylematy.
Autor Wiadomość
kisielak 
zaawansowany

Twój sprzęt: bezdomny :(
Dołączył: 27 Lis 2010
Piwa: 12/14
Skąd: Piaseczno k Warszawy
Wysłany: 2014-11-12, 19:34   silnik 1.9 - warto czy nie -dylematy.

No własnie, jestem na etapie zakupu pierwszego kampera. Zafiksowałem się co prawda na początek na małego talento hymerka ( takiego jak ma Tadeusz). Silniczek 1.9 jest jego napędem. Rewelacji nie ma ale się toczy. Talento to kurdupel. Zatem i waga całości plus dwie osoby nie przygniata - jakoś ten silnik sobie radzi (tak mawiają). A co z autkiem w rozmiarze np 520 z platformą na zadzie i silnikiem również 1.9 ( bez turbo). Waga zdecydowanie wyższa. Plus to przestrzeń w zabudowie. I tu jest dylemat który chciałbym, w oparciu o opinię Szanownych forumowiczów rozwiązać. Bardzo proszę o poradę- czy motor 1.9 ma sens. Wszak to większe auto i większa waga, a silnik ten sam. Jestem w miarę cierpliwym człowiekiem - 70-80 km/ h podczas wakacyjnego urlopu mogę się turlać. Ale jeśli każdą górkę będę musiał pokonywać na pierwszym biegu - to chyba do domu wrócę autostopem. No i co tu robić :gwm Pozdrawiam :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1610/2343
Skąd: Otwock
Wysłany: 2014-11-12, 19:42   

kisielak napisał/a:
Jestem w miarę cierpliwym człowiekiem - 70-80 km/ h podczas wakacyjnego urlopu mogę się turlać. Ale jeśli każdą górkę będę musiał pokonywać na pierwszym biegu - to chyba do domu wrócę autostopem.


Ajajaj! Tyle się nagadaliśmy, a jednak zapomniałeś opowieści o moich doświadczeniach z Kucykiem.

On całkiem fajnie zachowuje się w terenie górzystym i wcale nie na I biegu się wspina. :ok

Życzę Tobie szybkiego i udanego zakupu. Oczywiście z silnikiem mocnym jak August II. :ok

:spoko
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TURTL 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 1,9 TD Burstner
Nazwa załogi: TURTL
Dołączył: 18 Paź 2010
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Przeżdziedza / Wleń
Wysłany: 2014-11-12, 19:48   

Powiem tak: mam Ducato 1,9 w zabudowie Burstner - alkowa, 5,5m i waga gotowego do podróży to 2600 kg bez załogi (wystawiony na forum do sprzedania). Poza bardzo ostrymi podjazdami radzi sobie nieźle, na podjazdach nie żeby stawał, redukcja do 3 i śmiało wali pod ostre górki a jak spowolni go ostry zakręt to 2 i dalej bez problemu ale musi być ostro żeby zejść do 2. Na równinach podróż normalna odbywa się między 80 a 90 km/h w porywach do 110 i to bez oporów ale zaczyna już być głośno. Piszę to o starszym kamperze. Spalanie tak przy 80 to około 8l/100km . Piszesz o podróżnej 70 - 80, jest to bardzo dobra prędkość (spalanie, komfort jazdy, czas na rozglądanie) i tu masz rację to nie ścigacz.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
uaz555 
doświadczony pisarz

Dołączył: 13 Wrz 2013
Piwa: 10/8
Skąd: Krosno ..podkarpacie
Wysłany: 2014-11-12, 20:36   

Ja swoim półintegralem z 1.9d jeżdżę 90-100 wtedy jest najciszej:) przy takiej prędkości rzadko kiedy muszę redukować bieg pod górke, czasem nawet jakaś osobówkę wyprzedzę, wcześniej miałem 2.5d i większej różnicy nie widziałem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kisielak 
zaawansowany

Twój sprzęt: bezdomny :(
Dołączył: 27 Lis 2010
Piwa: 12/14
Skąd: Piaseczno k Warszawy
Wysłany: 2014-11-12, 20:49   

Tadeusz napisał/a:

Ajajaj! Tyle się nagadaliśmy, a jednak zapomniałeś opowieści o moich doświadczeniach z Kucykiem.
.
Oj pamietam, pamiętam dlatego cały czas w tyle głowy mam chrapkę na małego hymerka. Ale pamiętam też, że sugerowałeś mi coś delikatnie większego . I właśnie jest propozycja lecz tyż z serduchem 1.9. I stąd ta obawa - czy da radę ten silniczek większe cielsko dźwignąć równie sprawnie jak mały ( Twój) hymerek swoje. :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kisielak 
zaawansowany

Twój sprzęt: bezdomny :(
Dołączył: 27 Lis 2010
Piwa: 12/14
Skąd: Piaseczno k Warszawy
Wysłany: 2014-11-12, 20:56   

TURTL ale Ty masz "turbawke" :odjazd: dlatego taki z Ciebie "kozak" , a ja mam na myśli silniczek bez takiego czegoś któremu bliżej do :ciuchcia he he he :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojciechu 
Kombatant


Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2013
Piwa: 159/151
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-11-12, 21:43   

Na co dzień jeżdżę Ducato alkowa- Frankia 530cm. 2,5D. Jeździłem też 6m. Dethleffs 1,9 td.
Wolnossący 2,5D zdecydowanie mocniejszy, choć przed wyciszeniem głośniejszy od 1,9td. Mając na myśli „coś delikatnie większego” powinieneś jednak myśleć o mocniejszym silniczku. W kamperkach z przed 93r. są jeszcze 2,5td i te chyba najlepsze :spoko
_________________
prof-os

Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2014-11-12, 21:54   

Ogólnie jest tak. Jeśli się nie spieszysz, to wystarczy najmniejszy silnik jaki da radę wtoczyć pojazd na największą planowaną górkę. Gdyby były 1litrowe, to bym kupił bo mam czas. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2014-11-12, 22:06   

Zastanawia mnie fakt dlaczego bujałem się przez rok ze sprzedażą kompletnego silnika 1,9TD z nowym turbo o poj. 1930 ccm z mocą 82KM z udokumentowanym przebiegu 130 tyś km plus skrzynia biegów do tego jak to taka dobra jednostka napędowa :niewiem
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kisielak 
zaawansowany

Twój sprzęt: bezdomny :(
Dołączył: 27 Lis 2010
Piwa: 12/14
Skąd: Piaseczno k Warszawy
Wysłany: 2014-11-12, 22:21   

Johny_Walker napisał/a:
Ogólnie jest tak. Jeśli się nie spieszysz, to wystarczy najmniejszy silnik jaki da radę wtoczyć pojazd na największą planowaną górkę. Gdyby były 1litrowe, to bym kupił bo mam czas. :)

Czysta logika i do tego mocno przekonująca. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 333/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-13, 10:51   

Ja też jeżdżę 80-90 km/godz. Mam silnik 2,8 przy aucie 5,45m. Pod górę zmieniam biegi. W Albanii ledwo wyjechałem na jedynce. Może jakis felerny silnik. Mogę się założyć , że 1,9 przez te góry nie przejechałby, chyba że na wstecznym.
Poza tym znam kilku naszych kolegów którzy wymieniali na 2,8 - to chyba z nudów?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1610/2343
Skąd: Otwock
Wysłany: 2014-11-13, 11:34   

Chłopaki, proponuję zajrzeć do tego wątku:

http://www.camperteam.pl/...?t=5257&start=0

Mój kucyk wspiął się bez żadnych trudności na Grossglockner, ale też dokonywał zupełnie niewiarygodnych wspinaczek w UK. Niektóre były naprawdę zwariowane, bo kilka kilometrów pod górę o nachyleniu 25 % jest jednak wyczynem.

Załączam zdjęcie kucyka z Grossglockner. Wjechali tam moje dzieci, dlatego na zdjęciu jest zięć. Przystojniak, nie?

Swoją drogą, ta dyskusja jest dla mnie troszkę niezrozumiała. Jeśli jej konkluzją ma być, że mocniejszy silnik jest lepszy, to po co dalej dyskutować?

Przecież wszyscy o tym wiemy.

To dlaczego ja lubię swojego kucyka?

Może nie tylko moc silnika się liczy? :-P

dojecha_112.jpg
Plik ściągnięto 3779 raz(y) 73,71 KB

_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojciechu 
Kombatant


Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2013
Piwa: 159/151
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-11-13, 13:05   

I tu jest sedno sprawy - gdyby udało mi się wymienić kilka "zagwozdek" bez kosztów, to moja Frankia z silniczkiem który mam(2,5D) byłaby idealna.
_________________
prof-os

Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 333/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-13, 13:13   

Tadeusz ma silnik wolnoobrotowy który wturla się pod kazdą góre 10km/godz. Ale 1,9 turbo zagotuje się i nie da rady. Potem będą posty dlaczego silnik grzeje się?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kisielak 
zaawansowany

Twój sprzęt: bezdomny :(
Dołączył: 27 Lis 2010
Piwa: 12/14
Skąd: Piaseczno k Warszawy
Wysłany: 2014-11-13, 13:34   

Widzę, chyba włożyłem kij w mrowisko. Nie taki był zamysł tego tematu. Gdybym nie miał alternatywy zakupu większego kamperka z silnikiem 1.9 - temat by nie powstał. Co do 1.9 w małym hymerku nie mam żadnych oprów. Kupiłbym i basta. Ale, tak jak napisałem, jest oferta kamperka z tym samym silnikiem ale już większego i cięższego. I tutaj nie jestem tak na 100 % przekonany. Dlatego chciałem zasięgnąć obiektywnej opinii użytkowników obecnych bądź dawniejszych co w tym zestawieniu kamperkami powozili lub powożą. Prędkośc podróżna po "płaskim" jest dla mnie całkowicie akceptowalna. Wiem też, że silniczek ten wciągnie domek na każdą górkę. Tylko, czy urlopu mi starczy. Gdybym był szanownym emerytem - też temat ten by nie powstał - nie przejmowałbym sie czy podróż trwa jeden tydzień czy trzy. Ot i wszystko. :lol:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***