Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mercedes 308 CDI KOGEL
Autor Wiadomość
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-11-07, 11:41   

Benedykt napisał/a:
Zaś artykułów o tytule :
"Negatywne skutki eksploatacji samochodu na krótkich dystansach" nooooooo przeczytałem dziwnym trafem oporowo. :-/

Choćby ten:

http://autokult.pl/25607,...kich-dystansach

A od takich artykułów jak powyżej to internet pęka w szwach - chyba coś w tym jest ;)

I to ma być argument tutaj? Podsumuję artykuł:

1) Na krótkich dystansach silnik jest nie dogrzany, a silnik powinien pracowaćw temperaturze roboczej.
To nie występuje w samochodam pocztowych, bo postoje są krótkie (nie zdąży się wychłodzić) i jest dogrzewacz na wyposażeniu standardowym - właśnie z tego względu.

2) Układ rozrządu w nie lubi rozruchu gdy jest zimny.
Ale nie jest zimny, więc zastrzeżenie nie ma zastosowania.

3) Turbina musi być dobrze smarowana.
Nie ma tubiny, nie ma związku.

4) DPF potrzebuje dłuższego przebiegu, żeby działać
A te kogle to mają DPF?

Masz może jakieś agumenty, które mają zastosowanie w omawianych samochodach? Chętnie poczytam. Oprócz oczywiście anegdotycznych w rodzaju "a mnie się udało zajechać diesla", bo to bardziej świadczy o zajeżdżającym, niż o przedmiotowym dieslu.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Benedykt
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato I 88`Antek blaszak,zabudowa nieznana
Nazwa załogi: Rajzendry-dwa
Dołączył: 04 Sie 2015
Piwa: 1/1
Skąd: Alwernia
Wysłany: 2015-11-07, 12:45   

koder napisał/a:
Masz może jakieś agumenty, które mają zastosowanie w omawianych samochodach? Chętnie poczytam. Oprócz oczywiście anegdotycznych w rodzaju "a mnie się udało zajechać diesla", bo to bardziej świadczy o zajeżdżającym, niż o przedmiotowym dieslu.


Ale tak po prawdzie to w drugą stronę też brak tych argumentów, więc takie przekrzykiwanie się raczej nie ma sensu.

Do mnie bardziej przemawia spora ilość postów Niemców, którzy już mają te samochody i mimo wszystko wszystkim odradzają ich kupno.Wielu z nich pisało w jakie koszty się władowało. I to do mnie bardziej przemawia, aniżeli wywody na temat " jakie to by było dobre szczególnie jak się kupi takie coś niezajeżdżone i to jeszcze do tego w Polsce.Oczywiście część posiadaczy chwali sobie te auta, ale trzeba mieć na uwadze to , że oni je kupili tam , a nie tu.To jest mimo wszystko ogromna różnica.Przeżyłem na tym łez padole już parę lat i wiem , że "Polak potrafi". Czego dowodem są już wystawione na allegro kogle w super stanie i z niskim przebiegiem.Życzę powodzenia w zakupach.

A tak na marginesie - czy silnik 80 KM to szczyt marzeń kampermaniaka?
Z tego co się doczytałem to jednak większość wymienia te silniki już na starcie.Poza tym automat akurat do mnie też nie przemawia.Ale to tylko moje zdanie.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-11-07, 15:04   

Benedykt napisał/a:
Ale tak po prawdzie to w drugą stronę też brak tych argumentów, więc takie przekrzykiwanie się raczej nie ma sensu.

Tradycyjnie ciężar dowodu leży na stawiającym hipotezę.

Znalazłem w Polsce firmę, która daje na sprzedane przez siebie egzemplarze 6-mcy gwarancji. Czy to o czymś przypadkiem nie świadczy?

Benedykt napisał/a:
A tak na marginesie - czy silnik 80 KM to szczyt marzeń kampermaniaka?

To był jeden z punktów, z którym miałem wątpliwości. Ale przejechałem się takim i parametry jezdne są akceptowalne.

Benedykt napisał/a:
Poza tym automat akurat do mnie też nie przemawia.Ale to tylko moje zdanie.

Oczywiście. Moje jest za to takie "bez automatu nie chcę kampera", bo to pojazd rekreacyjny.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
yaro 65 
zaawansowany


Twój sprzęt: Sprinter 212D
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2013
Piwa: 10/8
Skąd: Chełmek / Kraków
Wysłany: 2015-11-07, 15:43   

Automat to tzw. sprintshift , mechaniczna skrzynia biegów z automatycznym wysprzęglikiem
i robotem do zmiany biegów .
Naprawy nie są drogie ale bez SD / stardiagnosis/ można utknąć .
_________________
Życie zaczyna się po pięćdziesiątce,
czasami po dwóch .

pozdr. Jarek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-11-07, 15:51   

Są egzemplarze ze sprinshiftami (właśnie 6-biegowy manual z wysprzęglnikiem i automatyką zmiany) i są też takie z klasycznymi skrzyniami automatycznymi 4 biegowymi. Tak czy siak, serwisuję się obecnie u mechanika, który SD jak najbardziej ma.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-11-07, 15:55   

Przy okazji, pytał ktoś o mocowanie foteli pasażerskich. Tutaj znalazłem jedno rozwiązanie, które wygląda na pierwszy rzut oka dość sensownie:



Czy mógłby zająć stanowisko ktoś, kto jest bardziej w temacie obeznany?
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
inhalt 
zaawansowany


Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Piwa: 9/3
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2015-11-07, 17:06   

Tak, ja pytałem o fotele. Interesujący link wrzuciłeś. Przyznam się, że podoba mi się podlinkowane auto, bo sprawia wrażenie funkcjonalnego. Sklejkowe fronty szafek też całkiem sensownie wyszły. Pomysł z licznymi szufladami ok.
Zaskakujący jest prysznic, bo coś mi się wydaje, że przez prysznic wchodzi się do samochodu. Czy ja dobrze widzę?
Nie mogę się na razie dopatrzeć jak tam zjeść w 4 osoby i gdzie się mają przespać dwie. Bo jeśli całość ma służyć tylko dla 2 osób to naprawdę nie trzeba Kogla kupować - każdy blaszak L4H2 wystarczy.

Jeszcze wracając do foteli. Zastanawiałem się czy da się to w Polsce zarejestrować na 4 osoby. Na zdjęciach widać rozsądne mocowanie foteli do ramy i w razie wypadku co najwyżej te blaszki się nieco odkształcą, ale nie widzę możliwości, by fotel wyleciał. Tylko jak podejdzie do tego diagnosta? Czy u nas przejdzie zamontowanie foteli pasażerskich w części bagażowej poza blaszaną szoferką? Oto jest pytanie.
Ma ktoś z forum kampera na Koglu - choćby jedna osoba?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 257/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-11-07, 17:14   

Konstrukcja dobra , ale na wykonanie kanapy do siedzenia bez funkcji spania. :-/
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Benedykt
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato I 88`Antek blaszak,zabudowa nieznana
Nazwa załogi: Rajzendry-dwa
Dołączył: 04 Sie 2015
Piwa: 1/1
Skąd: Alwernia
Wysłany: 2015-11-07, 17:21   

koder napisał/a:
Znalazłem w Polsce firmę, która daje na sprzedane przez siebie egzemplarze 6-mcy gwarancji. Czy to o czymś przypadkiem nie świadczy?


Ano świadczy o tym, że:

Mój sąsiad kupił auto od firmy, która mu dała nawet 12 miesięcy gwarancji, zresztą słono za to nawet dopłacił, ale jak przyszło co do czego , to się okazało, że gwarancja obejmuje wyłącznie dywaniki gumowe pod nogi...
Do dziś się sądzi, już drugi rok.
I o tym akurat Twoja teza świadczy...

Ale zapewne przykład sąsiada to odosobniony przypadek w Polsce, reszta firm na bank jest w 100% uczciwa, więc nie ma zmartwienia.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
frólik 
zaawansowany


Twój sprzęt: Frólikowóz
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2014
Piwa: 28/30
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2015-11-07, 18:28   

inhalt napisał/a:


Jeszcze wracając do foteli. Zastanawiałem się czy da się to w Polsce zarejestrować na 4 osoby. Na zdjęciach widać rozsądne mocowanie foteli do ramy i w razie wypadku co najwyżej te blaszki się nieco odkształcą, ale nie widzę możliwości, by fotel wyleciał. Tylko jak podejdzie do tego diagnosta? Czy u nas przejdzie zamontowanie foteli pasażerskich w części bagażowej poza blaszaną szoferką? Oto jest pytanie.
Ma ktoś z forum kampera na Koglu - choćby jedna osoba?

Tak jak to było pisane na forum wiele razy, da się zmienić liczbę miejsc siedzących pod warunkiem że fotele są zamontowane trwale do konstrukcji pojazdu (ramy).
Nie muszę już chyba pisać o staranności wykonania takiego mocowania i zastanowieniu się nad zastosowanymi materiałami, chociażby wytrzymałość połączeń śrubowych, jakość spawów czy kształt i grubość elementów mocujących.
Za przykład mogę podać kampera zbudowanego prze ze mnie na podwoziu Renault Master "Frólikowóz", nie jest to Kogel ale sytuacja bardzo podobna.
W moim przypadku potrzebna była oprócz dodatkowego badania technicznego w OSKP opinia biegłego rzeczoznawcy.
Naczelnik mojego WK poprosił o taka opinię więc nie miałem serca hopu odmówić :wyszczerzony:
Zlecając lub wykonując samemu tego typu modyfikacje, pamiętać należy że sadzamy na takiej konstrukcji ludzików i to ich bezpieczeństwo powinno być na pierwszym miejscu.
_________________
Buduje się następny...
Burstner Ixeo time 585
Frólikowóz 2014
Knaus Sun Traveller 2005
Bavaria i71 2008

www.campervan.pl
https://www.facebook.com/budowakamperow/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-11-07, 21:21   

Andrzej 73 napisał/a:
Konstrukcja dobra , ale na wykonanie kanapy do siedzenia bez funkcji spania.

Nie chodzi o samą ramę fotela, a mocowanie do ramy. Ja bym tam raczej starał się zamocować konstrukcję, do której przykręcę standardowy fotel samochodowy z pasem.

inhalt napisał/a:
Bo jeśli całość ma służyć tylko dla 2 osób to naprawdę nie trzeba Kogla kupować - każdy blaszak L4H2 wystarczy.

To jest na krótkiej wersji (3.5m), więc zgoda. Wejście przez łazienkę też widziałem i w sumie to nie jest taki zły pomysł - można wnętrze utrzymać czyste (bezbutowe), robi dodatkowo za sień w zimie. Ogólnie fotki dałem jako przykład mocowania foteli, a nie cała konstrukcja do podpatrzenia. Tutaj znajdziesz przebudowę długiej wersji.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 68/144
Skąd: Bytom
Wysłany: 2015-11-07, 23:53   

Frolik ,co kraj to obyczaj.U mnie na OSKP potrzebny byl na kolanie nabzgrany papier,ze mam w pkd kod 45.20 i dokonalem przerobki.Pod spodem mam dospawane dwa kwadratowe profile zamkniete,przez to od gory konstrukcja lawki na srubach utwardzanych.Diagnosta popatrzyl,powiedzial,ze lepiej niz w fabrycznych przerobkach,bo tam sa tylko powiekszone podkladki.i tyle.Specjalny-kempingowy.Natomiast sprawdzal pasy.mam fotele z bmw serii8 i one maja pasy jak kabrio,wychodzace z naramiennikow.Bez tego mowil,ze nie podpisalby.
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
starkes.prv 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: W fazie planowania
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 3/1
Skąd: PL - Leszno Wlkp
Wysłany: 2017-09-25, 19:36   

Właśnie na bazie "Paketkoffer / postkoffer " - widziałem w tym roku coś takiego:



To co prawda nie był ten sam, ale mnie zauroczył ...
Dlatego znowu zacząłem szukać i znalazłem
http://www.iroquois.nl/

Kontener jest USTAWNY I FABRYCZNIE IZOLOWANY 3mm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-09-25, 23:19   

starkes.prv napisał/a:
Właśnie na bazie "Paketkoffer / postkoffer " - widziałem w tym roku coś takiego:

Obrazek

To co prawda nie był ten sam, ale mnie zauroczył ...
Dlatego znowu zacząłem szukać i znalazłem
http://www.iroquois.nl/

Kontener jest USTAWNY I FABRYCZNIE IZOLOWANY 3mm


i ile to waży???i jaki to ma most by tylko 80 nie mknąć?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
starkes.prv 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: W fazie planowania
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 3/1
Skąd: PL - Leszno Wlkp
Wysłany: 2017-09-26, 13:02   

Nie wiem czy to wystarczająco wybrzmiało - TEN KAMPER NIESTETY NIE JEST MÓJ.

NIESTETY... :gwm

Na stronie do której link podałem wyżej jest dobry opis (na tyle na ile rozumiem angielski tłymaczony automatycznie z holenderskiego) ;-)

150 km p / h

source: http://www.iroquois.nl/styled-14/page15.html

"...
Fashion model
• Daimler Chrysler Mercedes 308CDI, model W903.6p
• Kögel 'Package Box' (3.5t)
• Gearbox: sprint shift 6-bin
• Long wheelbase 4025mm
• Year of construction January 2002
• Mileage mid 2012 approximately 72000 km
• Mercedes options: electric and heated exterior mirrors, central door lock, Eberspacher stand (water) heating, reversing radar, Alpine radio CD
• Maximum speed according to Fahrzeugbrief: 150 km p / h
• First issued German license plate: GZ-FZ-784
• German export license: NW-0403
• 20120726 First Dutch license plate : 4-VXP-75
• 20130701 Final Dutch license plate : 3-KXV-79
• Admission in the Netherlands: July 26, 2012
• First APK Selection: RDW Waddinxveen on July 27, 2012: Instant Approval Without Notes
• Color: original "brake gel" RAL1032
after spraying July 2015, black RAL9005 and gray MB7343 or DB7354...
"...Motor
• Engine capacity 2,148 cm²
• Power on purchase: 60kW / 82pk
• Power after tuning: 120pk
• Diesel consumption approx. 10 liters per 100 km (average consumption)

Dimensions
• Total length: 670cm
• Total width: 199.5cm (hmm ... nie wiem czemu ale myślałem, że ten który widziałem był z 10 cm szerszy - inna sprawa, że on był na Iveco, ale też do 3,5T)
• Inside width: 190cm
• Within length (behind the front seats): 425cm
• Total height 276 cm
• Elevated camper 195 cm

The person
• Passengers allowed to ride, before construction: 2
• Allowed persons to ride along, after construction: 4
• Belt duty for 2 people
...


https://translate.google....html&edit-text=

Metamorfoza w wielkim skrócie:


Hmm ... nie rozumiem jak można pozbyć się takich pięknych dużych przesuwanych drzwi ...



Ale na takich forach piękne jest to, że każdy ma swoje preferencje o których rozmawia się łatwiej niż o tym kto lubi blondynki a kto brunetki ...




Łóżko na 100% zrobiłbym zupełnie inaczej,

Jest "pełnowymiarowy prysznic"



Tak czy inacze RESPECT

i OCZYWIŚCIE obiekt POZYTYWNEJ ZAZDROŚCI *

* - POZYTYWNA ZAZDROŚĆ - czyli "też bym tak chciał" ...
Kupić tak jak on, i zrobić tak jak się ma ochotę (nawet jeśli jest to czasem limitowane możliwościami) ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***