Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana Silnika ducato I
Autor Wiadomość
Suburban 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014
Piwa: 1/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-11-30, 03:35   Wymiana Silnika ducato I

Cześć,

Tak jak w temacie chciał bym w DucatoI zmienić silnik z 2,5D na jakiś benzynowy ( docelowo LPG).

Czy ktoś podpowiedział by mi na jaki silnik dało by się to zmienić?

Można wypłukać bak i zostawić po dieslu?
Co innego trzeba by było zmienić oprócz całego silnika i pewnie skrzyni?

Oryginalnie w Ducato 1 benzynowe były 2.0 ale raczej nie chętnie na oryginalne 2.0 bo to również stara i niezbyt silna jednostka. Po za tym nie widzę ani jednego na allegro ( w czym one jeszcze występowały ? )

Czy tutaj ktoś ma Ducato1 w benzynie?
Jak to jeździ i jak to pali?

Marzyło by mi się 150-170 KM i spalanie rzędu 12-13 l gazu przy 90km/h no i również benzyna jest cichsza :D


_________________
Brum Brum Brum,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2015-12-02, 11:08   Re: Wymiana Silnika ducato I

Suburban napisał/a:


Czy tutaj ktoś ma Ducato1 w benzynie?
Jak to jeździ i jak to pali?


Ma w benzynie i w gazie i sobie chwali :) Silnik to dwulitrowa jednostka na podwójnym łańcuchu praktycznie niezniszczalna. Moc silnika 170b to 75KM szału nie ma lecz 90 km/h w alkowie bez problemu osiąga. Spalanie gazu 14-16 l/100.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcin traker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato Hymer 91/Hobby460 /Peugeot Concorde
Dołączył: 14 Sty 2012
Piwa: 3/1
Skąd: Piekary Śl
Wysłany: 2015-12-02, 14:44   

przy tej masie i gabarytach to przy zakładanej mocy to spalanie lpg na zakładanym poziomie nie do osiągnięcia 'raczej'
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suburban 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014
Piwa: 1/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-12-16, 22:49   

Spodziewałem się większego zainteresowania tematem :) widocznie mało kto chce mieć dwie kuchenki na gaz w kamperze :)
_________________
Brum Brum Brum,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2015-12-16, 23:48   

Suburban napisał/a:
Spodziewałem się większego zainteresowania tematem :) widocznie mało kto chce mieć dwie kuchenki na gaz w kamperze :)


bo wymienianie silnika w jedynce to poroniony pomysł ... za wiekowe na satysfakcję :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cichy 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: HymerCamp 64 (Fiat)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2009
Piwa: 2/11
Skąd: Lubin, DLU
Wysłany: 2015-12-17, 07:39   

Zainteresowanie żadne bo pomysł "dziwny"

Zmiana jak to w każdym innym aucie dość pracochłonna. Potrzebujesz silnika ze skrzynią (kompletny czyli z kolektorami, osprzętem, wiązką, komputerem). Łapy wraz z poduszkami trzeba będzie dorobić oraz co chyba najtrudniejsze dorobienie półosi. dolot i filtr powietrza jak i pompa paliwowa to najmniejsze problemy.
Z silników benzynowych o mocy przez Ciebie pożądanej polecił bym Ci wyrób opla 2,5 V6, te silniki występowały w szerokiej gamie modeli wzdłużnie i poprzecznie ustawione. Wszystko łatwo dostępne i tanie. Moc seryjnego silnika to 170km, z łatwością do zrobienia okolice 200km. Zapomnij jednak o spalaniu gazu na poziomie 12-13 litrów, raczej prognozuje okolice 20 litrów, ale po przeliczeniu na ropę to i tak o wiele taniej :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Donat 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Piwa: 71/57
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-12-17, 07:42   

A ja do tego podszedłbym inaczej :-) Jak już koniecznie chcesz mieć nowszy silnik to kup sobie jakąś rozbita xantię albo innego Puga z silnikem 2,0 HDi 110 km. Silnik jest kompaktowy , mocny i całkowicie niezawodny. Nie ma dwumasy, FAPa i innych tego typu umilaczy życia.Ładujesz to pod maskę do jedynki i śmigasz sobie spokojnie po świecie na praktycznie jakimkolwiek paliwie (spokojnie jeździ na paliwie JET A1 czy też na oleju opałowym- przetestowane na przebiegu 100 000 km) Jedyny problem przy takiej przeróbce to mocowania silnika i półośki a cała reszta to betka :-) Nie jest to co prawda benzynka ale zyskujesz kawał momentu obrotowego i stosunkowo cichą pracę jednostki napędowej.
_________________
Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2015-12-20, 08:05   

SUBURBAN - 99 % bez wymiany skrzyni!!!!! podejdzie 2.0 8 zaworów 120 KM od fiata ULYSSE z lat 94-96 i jego rozwinięcie 2.0 TURBO 147 KM 235 NM.

wiem bo mam zainstalowany w swoim i kiedyś porównywałem z kolegi koniowozem 2.0 lpg na Ducato 1 :idea
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kuba L. 
stary wyga


Twój sprzęt: Dethleffs Nomad 490BLF/Audi Q5 40TDI 204PS
Nazwa załogi: 2kubusie
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Piwa: 19/48
Skąd: WPI
Wysłany: 2015-12-20, 10:21   

silny, czy mógłbyś coś więcej napisać o twoich wrażeniach z eksploatacji silnika benzynowego w ducato?
Czy sam tę przekładkę wykonywałeś czy już takowy zakupiłeś? Jak ze spalaniem? :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2015-12-20, 12:29   

jumper to był ori. 2.0 110 KM. dostał sekwencje i spalał od 10 PB i od 11.5 lpg w góre. normalnie do 120 na długich prostych 14 LPG.
silnik turbo 2.0 8v wybrałem tylko dla tego że jest fizycznie taki sam jak ten bez turbiny więc włożyć i jechać.
na silniku bez turbiny jazda lipna skrajnie wiec po zadymach forumowych o zwiększeniu pojemnosci silnika przez wymiane tłoków , postanowiłem kupić turbinowca .pali tyle samo , jeżdzi super ,komputery bez immo więc prosto jest wszczepić prądy.
skrzyni nie zmieniłem bo bałem sie że bedzie za słaby a mam krótkie przełożenie 60 kmh przy 2000 obr/min

a , i zbiorniki 160 l lpg. ostatnio wyszło mi prawie 16 litrów ale wszystkie media gazowe mam z tych samych zbiornikow więc nie wiem ile zużyły przez 2 dni postoju gdy wszystko pracuje -kuchnia lodówka , ogrzewanie
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***