Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:41
Światła do jazdy dziennej
Autor Wiadomość
Robin 
stary wyga


Twój sprzęt: Samochód kempingowy
Dołączył: 19 Sty 2007
Postawił 7 piw(a)
Skąd: SRC
Wysłany: 2007-11-30, 16:16   Światła do jazdy dziennej

Napisałem o takiej możliwości tutaj : http://www.campernetclub....c.php?p=981#981

Uważam, że to bez sensu pisać o tym jeszcze raz.Kogo interesuje ten temat to sobie wyświetli.

Pozdrawiam - Robin :idea:
_________________
"Prawdą ostaje się to, co nie jest sprzeczne z niczyim interesem"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2007-11-30, 16:32   

Robin napisał/a:
Uważam, że to bez sensu pisać o tym jeszcze raz
leniwy jesteś :haha:
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2007-12-08, 10:41   

o co z tymi światłami chodzi ?
Robin napisał/a:
Uważam, że to bez sensu pisać o tym jeszcze raz.Kogo interesuje ten temat to sobie wyświetli.
zmuszasz ludzi aby pisali na innych forach i aby to zrobić muszę się tam rejestrować a nie zawsze chcą więc nie pisz że to nie ma sensu :evil:
ps. na każdym forum kierunek wypowiedzi może być zupełnie inny i spojrzenie na dany temat :gwm
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jerzy 
weteran

Twój sprzęt: Adria Sun Living
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2007
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2007-12-08, 14:58   

Dopóki, ta dyskusja dotyczy zagadnień prawnych, nie technicznych - zapraszam tu: http://www.camperteam.pl/...p?p=17784#17784
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robin 
stary wyga


Twój sprzęt: Samochód kempingowy
Dołączył: 19 Sty 2007
Postawił 7 piw(a)
Skąd: SRC
Wysłany: 2007-12-08, 15:29   

eler1 napisał/a:
zmuszasz ludzi aby pisali na innych forach i aby to zrobić muszę się tam rejestrować a nie zawsze chcą


Mijasz się z prawdą, przyjacielu. Z tym tematem może się zapoznać każdy kogo to interesuje bez konieczności rejestrowania. Zapraszam. A jak uznasz, że masz coś ważnego do dodania to się "zmuś" i zarejestruj....

Pozdrawiam - Robin :idea:

P.S. Napisałeś o mnie, że jestem leniwy. To masz sprzymierzeńca. Tak samo uważa moja żona.
_________________
"Prawdą ostaje się to, co nie jest sprzeczne z niczyim interesem"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Duży, ciężki i kochany
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/6
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2007-12-09, 23:34   

Robin,
skorzystałem z Twojego odnośnika, rzeczywiście temat świateł bardzo ciekawy i dużo skrzystałem, za to dziękuję. Jednak jako obywatel bardziej leniwy niż Ty dodam że jak zaczynasz temat tutaj na forum CT to go powinieneś przedstawić w pełnej krasie.
pozdrawiam jelo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robin 
stary wyga


Twój sprzęt: Samochód kempingowy
Dołączył: 19 Sty 2007
Postawił 7 piw(a)
Skąd: SRC
Wysłany: 2007-12-09, 23:56   

Ty mnie jelo71 nie podpuszczaj. Tamto forum jest "zaprzyjaźnione" i nie ma sprawy. A to, że Janusz tam "umoczył" i akurat na tym temacie nie powinno Cię zniechęcać. Natomiast tutaj wszystko Ci wyjaśnię i odpowiem na każde pytanie.Jeżdżę na światlach dziennych od lipca tego roku. Nigdy nie miałem problemów ( nawet w Serbii gdzie policji jak psów ). A teraz, gdy dorzucę tylne pozycyjne (2x5W) to już będzie zupełnie spoko. Bo widzisz - "studnię kopie jeden a wodę piją setki".

Pozdrawiam - Robin :idea:
_________________
"Prawdą ostaje się to, co nie jest sprzeczne z niczyim interesem"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Duży, ciężki i kochany
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/6
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2007-12-16, 13:08   

Robin
cześć, żadnych zaczepek, absolutnie, forma zaprzyjaźnionego forum mi nie leży i każdy ma prawo to powiedzieć, nie obrażając tym nikogo myślę i absolutnie bez żadnej krytyki swoje zdanie wyraziem. Lubię mieć wszystko pod ręką i tyle. Myślę iż temat powinniśmy zakończyć.
W kwestii światełek to ja włączam tylko leflektory przednie resztę mam wypiętą na dzień. Prawo stanowi inaczej, wiem poczytałem i rozważam temat pociągnięcia kabelków do osobnych lamp tylnych ale dopiero jak dostanę mandat, bo w słoneczny dzień ciężko jest stwierdzić czy lampa świeci czy nie i podjąć dyskusję na temat ekologicznego aspektu zurzycia energii tylnych lampek. Co skończy się w 100% mandatem. Obym sobie nie wykrakał.
I na koniec dodam iż w kwestii studni to wolę być w tej setce pijącej ( ostatecznie mógłbym zarządzić tym co kopie)
pozdrawiam Cię serdecznie jelo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robin 
stary wyga


Twój sprzęt: Samochód kempingowy
Dołączył: 19 Sty 2007
Postawił 7 piw(a)
Skąd: SRC
Wysłany: 2007-12-16, 13:27   

Witaj jelo71 !
Dotychczas jeździlem tak jak Ty lecz nie na światłach mijania ("wypięte" pozostałe) tylko już na światłach do jazdy dziennej (i tylko).
Po prostu trzeba pociągnąć (tylko jeden) dodatkowy plus (do tylnych świateł pozycyjnych) aktywny w momencie włączenia świateł dziennych. I tyle i aż tyle. No i nadal uważam, że warto. Mandaty nie są tanie. Musimy też pamietać o zastosowaniu czterech diód (wystarczą na 1A i pow.12V - koszt ok. 2zł jedna) w celu uniemożliwienia działania świateł dziennych po włączeniu świateł mijania (dwie diody) i po to, żeby nie działały światla mijania po włączeniu świateł dziennych (kolejne dwie diody). Teraz będzie zgodnie z prawem i "prawem".

Pozdrawiam - Robin :idea:
_________________
"Prawdą ostaje się to, co nie jest sprzeczne z niczyim interesem"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Duży, ciężki i kochany
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/6
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2007-12-16, 13:56   

Robin_ku
nie dasz mi tego mandatu zapłacić?
Ja jestem z branży metalowej i czytam wszelkie schematy itp. Gdybyś mógł skreślić takie podłączenie to już byłbym w domu. A sprawa druga to ja mam sześć żarów z tyłu, dwie w każdej lampie i po jednej w obrysówkach górnych jak to ominąć?
jelo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robin 
stary wyga


Twój sprzęt: Samochód kempingowy
Dołączył: 19 Sty 2007
Postawił 7 piw(a)
Skąd: SRC
Wysłany: 2007-12-16, 14:10   

jelo71 napisał/a:
ja mam sześć żarów z tyłu, dwie w każdej lampie i po jednej w obrysówkach górnych jak to ominąć


Baardzo prosto.Załóż światła do jazdy dziennej. A potem:"trzeba pociągnąć (tylko jeden) dodatkowy plus (do tylnych świateł pozycyjnych) aktywny w momencie włączenia świateł dziennych".Tylne światła pozycyjne to tylko dwie żarówki (2x5W).
Co tu "kreślić" ?
Pozdrawiam - Robin :idea:
_________________
"Prawdą ostaje się to, co nie jest sprzeczne z niczyim interesem"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-12-16, 20:02   

Może być problem w niektórych nowych samochodach, czasami wszystko jest sterowane komputerem i przy ingerencji w fabryczną instalację może się zdążyć że komputer pokaże błąd (usterkę). Najprościej by było dołożyć dwie małe żaróweczki albo diody świecące obok dotychczasowych żarówek w tylnych lampach pozycyjnych i połączyć z przednimi do jazdy dziennej.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Duży, ciężki i kochany
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/6
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2007-12-25, 15:45   

witam
ja stere autko mam
temat od Kolegi Robina przemyślałem i rzeczywiście jest optymalnym rozwiązaniem przeciągnięcie przewodów i montaż lamp dziennych zarówno z przodu jak i z tyłu. opcja z najmniejszą ingerncją w istniejące układy samochodu i nawet niedroga.
dziękuję i pozdrawiam
jelo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2009-07-17, 07:47   

Odgrzewam trochę temat. Zmieniły się przepisy na normalniejsze.

Ministerstwo Infrastruktury opublikowało nowe rozporządzenie zmieniające m.in. zasady działania świateł dziennych w pojazdach.

Dotychczasowe przepisy wymagały, by w pojazdach wyposażonych w światła dzienne przy uruchomieniu silnika włączały się również tylne światła pozycyjne (barwy czerwonej). Problem polegał na tym, iż większość nowych aut fabrycznie wyposażonych w światła do jazdy dziennej nie posiada funkcji automatycznego włączania tylnych świateł pozycyjnych. Tak więc używanie takich świateł w myśl obowiązujących w Polsce przepisów było nielegalne. To na szczęście uległo zmianie.

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 4 maja 2009 roku (Dz. U. Nr 75/2009, Poz. 639) zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, obecnie tylne światła pozycyjne, przednie, boczne oraz tylne światła obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami do jazdy dziennej. Powyższy zapis dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 roku. W autach rejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Dzięki ostatniemu zapisowi użytkownicy pojazdów wyposażonych w światła dzienne działające zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie będą musieli dokonywać przeróbek instalacji elektrycznej.

Dodatkowe wymagania dotyczące świateł dziennych pozostają bez zmian. Ich umiejscowienie powinno znajdować się nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu, natomiast wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm. Wysokość montażu powinna mieścić się w przedziale 250 – 1500 mm nad powierzchnią drogi. Dopuszcza się również wyposażenie pojazdu w sygnał kontrolny informujący o działaniu świateł, ale nie ma takiego obowiązku. Jednak istnieje wymóg automatycznego włączania się świateł do jazdy dziennej w momencie, kiedy urządzenie włączające silnik (np. stacyjka) znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika. Światła do jazdy dziennej powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu.
Źródło informacji: samar.pl
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-07-17, 12:00   

Dobra wiadomość, alternator naszym kamperku już się cieszy :ok
Perspektywa 42W (mogłoby być mniej, ale jak wyglądałyby LED-y w OldKamperze?) zamiast prawie 150 wydaje się interesująca. Kiedy wchodzi w życie ten przepis?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***