Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Iveco Niessman Bischoff
Autor Wiadomość
DarKu 
zaawansowany


Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Mar 2013
Piwa: 4/10
Skąd: Austria
Wysłany: 2014-07-18, 18:47   

eler1 napisał/a:
to raczej bym poszedł w kierunku tylnego mostu i zmienił główkę na szybszą . A co do spalania trzeba by było iść w kierunku sprawdzenia ciśnienia na cylindrach , wtryskiwaczy , pompy wtryskowej - serce silnika i ciśnienia doładowania turbiny :spoko


A jest taka mozliwosc zmiany tej glowki?? bo faktycznie moze silnik z turbodoladowaniem jest ok tylko ten most go trzyma, mozesz napisac wiecej na ten temat?? czy wiaze sie to z jakimis przerobkami w moscie itp? Cisnienie na wtryskach sprawdze bo faktycznie moze to byc tego wina, turbine w razie czego mam druga, dostalem w komplecie z autem. Spalanie rowniez moze byc moja wina poniewaz nie jestem przyzwyczajony do takiego trybu jazdy i lubie jak depne na gaz to zeby auto jechalo :szeroki_usmiech juz dawno nie mialem takiego staruszka :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dominik 
stary wyga


Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2008
Piwa: 12/18
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-07-19, 08:54   

Pewnie tak jak koledzy sugerowali masz wolny most, znaczy wkład mostu, silnik ma duże obroty a jedzie wolno, trzeba poszukać pewnie były też i inne wkłady tz szybkie, inna ilość zebów na kole talerzowym i wałku atakującym,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2014-07-19, 09:07   

nie wymieniaj wkładu tylko podmień cały most na szybszy.
Na bank będzie mniej palił. Tyle,że ciężko trafić taki most w dobrym stanie. :spoko
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-07-19, 12:01   

Darcyk_2005 napisał/a:
, na poczatku myslalem ze ma 4 biegi lecz po czasie znalazlem jeszcze jeden bieg i co sie okazalo wcale ze nie piaty tylko pierwszy ktorego w ogole nie uzywam, ruszam z dwojki tak wygodniej.


rządzisz :lol: siedziałem w takim IVECO minute i jakos jedynke znalazlem od razu
( tylko jakis włoski idiota mogl wymyslic wsteczny i jedynke w tym miejscu w ktorym są)

generalnie stary transit przy iveco to wzor ergonomii :lol:

a co do Twoich problemów - silnik ktos zrobil ale o moście zapomnial... tu masz duze pole do popisu.

przy dobrym przelozeniu .... mozna cuda zrobic. przy 2.5 d zrobilem w tym roku srednią predkość 91 kmph :haha: momentami 110 kmph wg GPS bestia szła :haha:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DarKu 
zaawansowany


Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Mar 2013
Piwa: 4/10
Skąd: Austria
Wysłany: 2014-07-19, 13:42   

eMWu napisał/a:


rządzisz :lol: siedziałem w takim IVECO minute i jakos jedynke znalazlem od razu
( tylko jakis włoski idiota mogl wymyslic wsteczny i jedynke w tym miejscu w ktorym są)

generalnie stary transit przy iveco to wzor ergonomii :lol:

a co do Twoich problemów - silnik ktos zrobil ale o moście zapomnial... tu masz duze pole do popisu.

przy dobrym przelozeniu .... mozna cuda zrobic. przy 2.5 d zrobilem w tym roku srednią predkość 91 kmph :haha: momentami 110 kmph wg GPS bestia szła :haha:


No ja jakos tej jedynki specjalnie nie szukalem :szeroki_usmiech na codzien jezdze automatem to w biegach grzebac nie musze hehe, fakt, jedynka przy wstecznym to rzadkosc ale wazne ze jest piaty bieg :spoko a czy ty masz tez taki sam silnik jak ja?? Koledzy mobili i dominik widze ze macie podobne autka jak ja, jak t jest u was z predkosciami i spalaniem?? Na pewno bede cos robil w tym kierunku ale dopiero zima jak kamper pojdzie w odstawke lecz zastanawiam sie jak to bedzie poniewaz teraz przy ruszaniu z jedynki predkosci zawrotnej osiagnac sie nie da wiec jak juz jej uzywam to tylko do rozkulania auta pod gorke na swiatlach, na 2 biegu predkosc do 20km/h, na 3 biegu do 35km/h na 4 biegu max 60km/h no i na 5 biegu do 80km/h czy przy wymianie mostu te biegi wydluza swoja predkosc czy tylko ostatni bieg??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2014-07-19, 17:55   

ja mam peguota J5 i jest co całkowicie inaczej skonstruowane auto.
Iveco zawsze paliło jak smok. Jak dasz most szybszy to np. teraz jak jedziesz 80km/h to masz 3000 obrotów a przy szybszym moście będziesz miał 2500obrotów a 3000 przy 100km/h. Są różne przełożenia mostów , jest kilka rodzajów. Polukaj sobie jakie ludzie sprzedają podzwoń ,popytaj.
Najlepiej tu się popytaj: http://www.iveco-forum.pl/
jest tam nawet podobny temat.
Cytat:
Jak ciągasz przyczepy to niestety polecam max 12/47 - jest nabite na obudowie mostu patrząc z tyłu po lewo (albo po prawo? nie pamiętam) od dekla. NA 12/47 prędkość podróżna wg nawigacji to wg mnie 80 km/h, więcej szkoda piłowac silnika - auto pójdzie max 110 na kołach 195/65. Jak jeździsz solo i wozisz +/- 2t to warto zainwestować we wkład 13/47 albo nawet 14/47 (chociaż ten bardzo trudno dostać) zyskasz odpowiednio + 10 i +20 km/h prędkości maksymalnej.
forum iveco
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-07-19, 21:31   

Darcyk_2005, silniki inne, bezturbo, mimo to predkosci na tychsamych biegach wyzsze o 10-15 kmph. Powyzej mobili swietnie rozpisal temat. U ciebie najwyzsze przelozenie pewnie zalatwi tematt
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DarKu 
zaawansowany


Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Mar 2013
Piwa: 4/10
Skąd: Austria
Wysłany: 2014-07-21, 21:43   

Dzis jeszcze rozmawialem z mechanikiem i powiedzial ze moze to byc jeszcze roznica w ustawieniu pompy wtryskowej, za wczesny wtrysk czy cos takiego i najlepiej mowi zeby wyjac pompe i sprawdzic ja czy daje odpowiednie cisnienie. Umowie sie do mechanika zeby porobil kilka rzeczy i przy okazji posprawdzal pompe i cisnienia, moze to rozwiaze problem, a jak nie to w zimie zabierzemy sie za most :szeroki_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-07-22, 10:11   

Darcyk_2005, właściwa kolejność.
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DarKu 
zaawansowany


Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Mar 2013
Piwa: 4/10
Skąd: Austria
Wysłany: 2014-07-30, 21:21   

Tak jak radziliscie, umowilem sie na poniedzialek do warsztatu na zrobienie zawieszenia oraz sprawdzenie pompy oraz innych zespolow pchnacych to auto powoli do przodu :szeroki_usmiech wiec w piatek wyjezdzam do rodzinnego kraju, tam planuje tydzien na naprawe po naprawie napisze jakie sa tego efekty, a potem 3 tygodnie zycia w kamperku :szeroki_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DarKu 
zaawansowany


Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Mar 2013
Piwa: 4/10
Skąd: Austria
Wysłany: 2014-08-11, 22:06   

Autko dzis odebralem od mechanika i sie okazalo ze to wcale nie wada mostu, wtryski laly i trzeba bylo je zrobic nowe, po odbiorze sprawdzilem autko i teraz osiaga predkosc 108km/h :spoko :spoko :spoko jutro wyruszamy na Chorwacje i zobaczymy czy spalanie tez sie zmniejszylo przez to. :spoko :spoko :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DarKu 
zaawansowany


Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Mar 2013
Piwa: 4/10
Skąd: Austria
Wysłany: 2014-08-15, 09:42   

Aktualnie kampingujemy na Krk w Chorwacji i po przejechaniu 1200km samochod nie przestal kopcic a mechanik zarzekal sie ze po przejechaniu 100km auto powinno przestac kopcic, wyglada na to ze cisnienie na pompie nie zostalo dobrze ustawione i caly bok kamperka mam osmolony, spalanie w dodatku nie spadlo, a raczej wzroslo, srednio na zbiorniku 60 litrow robie do 350km :( powiedzcie czy warto grzebac i ustawiac pompe w serwisie na Chorwacji czy moze lepiej poczekac i wrocic do kraju i tam to zrobic? Nie twierdze ze serwis w ktorym dokonywalem naprawy jest kiepski poniewaz nie pierwszy raz im oddalem auto, przyjmuje to ze tam tez pracuja ludzie i moze sie ktos pomylic. Przeliczajac powrot do kraju i zakladajac ze samochod powinien spalic 12L/100km to na 1000km przyniesie to okolo 40 litrow oszczednosci czyli jakies 300zl, tu pewnie w serwisie tez to zaplace lub wiecej, wiec czy jest sens to regulowac??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 76/84
Skąd: Krakow
Wysłany: 2014-08-17, 22:17   

Jak kopci na czarno to ma za dużo ropy w stosunku do powietrza.Zrób taki eksperyment na trasie,...jedź na piatym biegu powiedzmy 90 na godzine po równej drodze bez wzniesień.Jak wskaźnik prędkości zatrzyma sie na 90 delikatnie odejmij gazu ale tyci,tyci. i odejmuj do momentu aż auto zacznie troche zwalniać. Obserwuj w lusterku końcówke rury wydechowej.W miare odejmowania gazu powinien przestawać kopcić.I staraj sie tak jechać na minimum gazu w stosunku do danej prędkości.Powinien mniej spalić,mniej kopcić.Mój kamper jak mu delikatnie ujmowałem gazu to wręcz przyspieszał(o 2-3km/h)Możliwe,że pozbędziesz sie problemu do powrotu do Polski.Jak nie pomoże to zmień filtr powietrza na nowy i sprawdź czy gdzieś rura od filtra nie jest zagięta.Ja bym na próbę zdjął filtr powietrza,ale tak można zatrzeć silnik ,więc radził bym próby robić na terenie wolnym od kurzu i piasku.Wydaje mi sie ,mechanik przedobrzył z dawką paliwa w regulowaniu pompy wtryskowej.Jak dalej będzie żle,delikatnie zmniejszył bym mu dawkę na pompie.Ale znowu po mikro obrocie,nastawiając sie na kilka razy zmniejszać i próbować czy już?Tu należy być bardzo cierpliwym i ostrożnym. :spoko
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/221
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-08-18, 10:57   

Co do napraw w CRO to pytaj na wstępie o cenę, próbują przyciąć i to nie żle.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
staszko 
trochę już popisał


Twój sprzęt: MB 100 zrobiony
Dołączył: 08 Mar 2009
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2014-08-18, 17:06   

Dobry serwis w Kobiórze u p. Śmietany .Nie każdy mechanik daje radę z układem zasilania, nie zapomnij o pomiarze ciśnienia w cylindrach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***