Iveco Niessman Bischoff |
Autor |
Wiadomość |
DarKu
zaawansowany
Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Mar 2013 Piwa: 4/10 Skąd: Austria
|
Wysłany: 2014-07-18, 18:47
|
|
|
eler1 napisał/a: | to raczej bym poszedł w kierunku tylnego mostu i zmienił główkę na szybszą . A co do spalania trzeba by było iść w kierunku sprawdzenia ciśnienia na cylindrach , wtryskiwaczy , pompy wtryskowej - serce silnika i ciśnienia doładowania turbiny |
A jest taka mozliwosc zmiany tej glowki?? bo faktycznie moze silnik z turbodoladowaniem jest ok tylko ten most go trzyma, mozesz napisac wiecej na ten temat?? czy wiaze sie to z jakimis przerobkami w moscie itp? Cisnienie na wtryskach sprawdze bo faktycznie moze to byc tego wina, turbine w razie czego mam druga, dostalem w komplecie z autem. Spalanie rowniez moze byc moja wina poniewaz nie jestem przyzwyczajony do takiego trybu jazdy i lubie jak depne na gaz to zeby auto jechalo juz dawno nie mialem takiego staruszka |
|
|
|
|
dominik
stary wyga
Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2008 Piwa: 12/18 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-07-19, 08:54
|
|
|
Pewnie tak jak koledzy sugerowali masz wolny most, znaczy wkład mostu, silnik ma duże obroty a jedzie wolno, trzeba poszukać pewnie były też i inne wkłady tz szybkie, inna ilość zebów na kole talerzowym i wałku atakującym, |
|
|
|
|
Cykada
weteran
Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2014-07-19, 09:07
|
|
|
nie wymieniaj wkładu tylko podmień cały most na szybszy.
Na bank będzie mniej palił. Tyle,że ciężko trafić taki most w dobrym stanie. |
_________________ Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony |
|
|
|
|
eMWu
stary wyga
Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2014-07-19, 12:01
|
|
|
Darcyk_2005 napisał/a: | , na poczatku myslalem ze ma 4 biegi lecz po czasie znalazlem jeszcze jeden bieg i co sie okazalo wcale ze nie piaty tylko pierwszy ktorego w ogole nie uzywam, ruszam z dwojki tak wygodniej. |
rządzisz siedziałem w takim IVECO minute i jakos jedynke znalazlem od razu
( tylko jakis włoski idiota mogl wymyslic wsteczny i jedynke w tym miejscu w ktorym są)
generalnie stary transit przy iveco to wzor ergonomii
a co do Twoich problemów - silnik ktos zrobil ale o moście zapomnial... tu masz duze pole do popisu.
przy dobrym przelozeniu .... mozna cuda zrobic. przy 2.5 d zrobilem w tym roku srednią predkość 91 kmph momentami 110 kmph wg GPS bestia szła |
|
|
|
|
|
DarKu
zaawansowany
Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Mar 2013 Piwa: 4/10 Skąd: Austria
|
Wysłany: 2014-07-19, 13:42
|
|
|
eMWu napisał/a: |
rządzisz siedziałem w takim IVECO minute i jakos jedynke znalazlem od razu
( tylko jakis włoski idiota mogl wymyslic wsteczny i jedynke w tym miejscu w ktorym są)
generalnie stary transit przy iveco to wzor ergonomii
a co do Twoich problemów - silnik ktos zrobil ale o moście zapomnial... tu masz duze pole do popisu.
przy dobrym przelozeniu .... mozna cuda zrobic. przy 2.5 d zrobilem w tym roku srednią predkość 91 kmph momentami 110 kmph wg GPS bestia szła |
No ja jakos tej jedynki specjalnie nie szukalem na codzien jezdze automatem to w biegach grzebac nie musze hehe, fakt, jedynka przy wstecznym to rzadkosc ale wazne ze jest piaty bieg a czy ty masz tez taki sam silnik jak ja?? Koledzy mobili i dominik widze ze macie podobne autka jak ja, jak t jest u was z predkosciami i spalaniem?? Na pewno bede cos robil w tym kierunku ale dopiero zima jak kamper pojdzie w odstawke lecz zastanawiam sie jak to bedzie poniewaz teraz przy ruszaniu z jedynki predkosci zawrotnej osiagnac sie nie da wiec jak juz jej uzywam to tylko do rozkulania auta pod gorke na swiatlach, na 2 biegu predkosc do 20km/h, na 3 biegu do 35km/h na 4 biegu max 60km/h no i na 5 biegu do 80km/h czy przy wymianie mostu te biegi wydluza swoja predkosc czy tylko ostatni bieg?? |
|
|
|
|
Cykada
weteran
Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2014-07-19, 17:55
|
|
|
ja mam peguota J5 i jest co całkowicie inaczej skonstruowane auto.
Iveco zawsze paliło jak smok. Jak dasz most szybszy to np. teraz jak jedziesz 80km/h to masz 3000 obrotów a przy szybszym moście będziesz miał 2500obrotów a 3000 przy 100km/h. Są różne przełożenia mostów , jest kilka rodzajów. Polukaj sobie jakie ludzie sprzedają podzwoń ,popytaj.
Najlepiej tu się popytaj: http://www.iveco-forum.pl/
jest tam nawet podobny temat.
Cytat:
Jak ciągasz przyczepy to niestety polecam max 12/47 - jest nabite na obudowie mostu patrząc z tyłu po lewo (albo po prawo? nie pamiętam) od dekla. NA 12/47 prędkość podróżna wg nawigacji to wg mnie 80 km/h, więcej szkoda piłowac silnika - auto pójdzie max 110 na kołach 195/65. Jak jeździsz solo i wozisz +/- 2t to warto zainwestować we wkład 13/47 albo nawet 14/47 (chociaż ten bardzo trudno dostać) zyskasz odpowiednio + 10 i +20 km/h prędkości maksymalnej.
forum iveco |
_________________ Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony |
|
|
|
|
|
eMWu
stary wyga
Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2014-07-19, 21:31
|
|
|
Darcyk_2005, silniki inne, bezturbo, mimo to predkosci na tychsamych biegach wyzsze o 10-15 kmph. Powyzej mobili swietnie rozpisal temat. U ciebie najwyzsze przelozenie pewnie zalatwi tematt |
_________________ www.campertrip.pl |
|
|
|
|
DarKu
zaawansowany
Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Mar 2013 Piwa: 4/10 Skąd: Austria
|
Wysłany: 2014-07-21, 21:43
|
|
|
Dzis jeszcze rozmawialem z mechanikiem i powiedzial ze moze to byc jeszcze roznica w ustawieniu pompy wtryskowej, za wczesny wtrysk czy cos takiego i najlepiej mowi zeby wyjac pompe i sprawdzic ja czy daje odpowiednie cisnienie. Umowie sie do mechanika zeby porobil kilka rzeczy i przy okazji posprawdzal pompe i cisnienia, moze to rozwiaze problem, a jak nie to w zimie zabierzemy sie za most |
|
|
|
|
eMWu
stary wyga
Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2014-07-22, 10:11
|
|
|
Darcyk_2005, właściwa kolejność. |
_________________ www.campertrip.pl |
|
|
|
|
DarKu
zaawansowany
Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Mar 2013 Piwa: 4/10 Skąd: Austria
|
Wysłany: 2014-07-30, 21:21
|
|
|
Tak jak radziliscie, umowilem sie na poniedzialek do warsztatu na zrobienie zawieszenia oraz sprawdzenie pompy oraz innych zespolow pchnacych to auto powoli do przodu wiec w piatek wyjezdzam do rodzinnego kraju, tam planuje tydzien na naprawe po naprawie napisze jakie sa tego efekty, a potem 3 tygodnie zycia w kamperku |
|
|
|
|
DarKu
zaawansowany
Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Mar 2013 Piwa: 4/10 Skąd: Austria
|
Wysłany: 2014-08-11, 22:06
|
|
|
Autko dzis odebralem od mechanika i sie okazalo ze to wcale nie wada mostu, wtryski laly i trzeba bylo je zrobic nowe, po odbiorze sprawdzilem autko i teraz osiaga predkosc 108km/h jutro wyruszamy na Chorwacje i zobaczymy czy spalanie tez sie zmniejszylo przez to. |
|
|
|
|
DarKu
zaawansowany
Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Mar 2013 Piwa: 4/10 Skąd: Austria
|
Wysłany: 2014-08-15, 09:42
|
|
|
Aktualnie kampingujemy na Krk w Chorwacji i po przejechaniu 1200km samochod nie przestal kopcic a mechanik zarzekal sie ze po przejechaniu 100km auto powinno przestac kopcic, wyglada na to ze cisnienie na pompie nie zostalo dobrze ustawione i caly bok kamperka mam osmolony, spalanie w dodatku nie spadlo, a raczej wzroslo, srednio na zbiorniku 60 litrow robie do 350km powiedzcie czy warto grzebac i ustawiac pompe w serwisie na Chorwacji czy moze lepiej poczekac i wrocic do kraju i tam to zrobic? Nie twierdze ze serwis w ktorym dokonywalem naprawy jest kiepski poniewaz nie pierwszy raz im oddalem auto, przyjmuje to ze tam tez pracuja ludzie i moze sie ktos pomylic. Przeliczajac powrot do kraju i zakladajac ze samochod powinien spalic 12L/100km to na 1000km przyniesie to okolo 40 litrow oszczednosci czyli jakies 300zl, tu pewnie w serwisie tez to zaplace lub wiecej, wiec czy jest sens to regulowac?? |
|
|
|
|
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2014-08-17, 22:17
|
|
|
Jak kopci na czarno to ma za dużo ropy w stosunku do powietrza.Zrób taki eksperyment na trasie,...jedź na piatym biegu powiedzmy 90 na godzine po równej drodze bez wzniesień.Jak wskaźnik prędkości zatrzyma sie na 90 delikatnie odejmij gazu ale tyci,tyci. i odejmuj do momentu aż auto zacznie troche zwalniać. Obserwuj w lusterku końcówke rury wydechowej.W miare odejmowania gazu powinien przestawać kopcić.I staraj sie tak jechać na minimum gazu w stosunku do danej prędkości.Powinien mniej spalić,mniej kopcić.Mój kamper jak mu delikatnie ujmowałem gazu to wręcz przyspieszał(o 2-3km/h)Możliwe,że pozbędziesz sie problemu do powrotu do Polski.Jak nie pomoże to zmień filtr powietrza na nowy i sprawdź czy gdzieś rura od filtra nie jest zagięta.Ja bym na próbę zdjął filtr powietrza,ale tak można zatrzeć silnik ,więc radził bym próby robić na terenie wolnym od kurzu i piasku.Wydaje mi sie ,mechanik przedobrzył z dawką paliwa w regulowaniu pompy wtryskowej.Jak dalej będzie żle,delikatnie zmniejszył bym mu dawkę na pompie.Ale znowu po mikro obrocie,nastawiając sie na kilka razy zmniejszać i próbować czy już?Tu należy być bardzo cierpliwym i ostrożnym. |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
|
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-08-18, 10:57
|
|
|
Co do napraw w CRO to pytaj na wstępie o cenę, próbują przyciąć i to nie żle. |
|
|
|
|
staszko
trochę już popisał
Twój sprzęt: MB 100 zrobiony
Dołączył: 08 Mar 2009 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 2014-08-18, 17:06
|
|
|
Dobry serwis w Kobiórze u p. Śmietany .Nie każdy mechanik daje radę z układem zasilania, nie zapomnij o pomiarze ciśnienia w cylindrach. |
|
|
|
|
|