|
Jumper 2007r Problem z ogrzaniem całego Camperka |
| Autor |
Wiadomość |
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2013-01-04, 19:54 Jumper 2007r Problem z ogrzaniem całego Camperka
|
|
|
Witam.
Dzisiaj jechałem pierwszy raz Moim (jeszcze w trakcie adaptacji ) camperkiem w tzw.okresie zimowym i okazało się że ogrzewanie które jest w kabinie kierowcy nie daje rady ogrzać środkowej i zarazem tylnej części pojazdu.
Chciałbym, a wzasadzie muszę coś zamontować ,aby w czasie jazdy w całym camperku było ciepło.
Doradzcie proszę co, gdzie i jak,należałoby zamontować.
Ps
W kabinie kierowcy mam Climatronic.
Przeszukałem podobne tematy ale nic nie znalazłem |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2013-01-04, 20:03
|
|
|
najprostszym sposobem bylaby tylna nagrzewnica. mam takie rozwiazanie w swoim , fakt ze ja mam to fabryczne ale kilka metrow weza , trujniki do wody i wentylator 3 biegowy no i masz.
jezdzilem nim na mrozach -10 stopni i bylo cieplutko |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2013-01-04, 20:10
|
|
|
Dodatkowa nagrzewnica wodna włączona w szereg z nagrzewnicą pod deską rozdzielczą. Wentylator dodatkowej nagrzewnicy włączany osobnym wyłącznikiem (tak jest to rozwiązane fabrycznie w kamperach LAIKA) . Nagrzewnicę można spróbować umieścić pod tylnymi fotelami.
Dosyć zgrabna i w miarę tania (nowa) jest nagrzewnica tylna z samochodu LUBLIN. W Lublinie nagrzewnica jest włączona równolegle i jest sterowana osobnym zaworem umieszczonym obok fotela kierowcy. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
szadok
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: przyczłapka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Piwa: 7/20 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2013-01-04, 20:18
|
|
|
| W vanach też bywają dwie nagrzewnice. U mnie w Carnivalu tylna nagrzewnica jest wpięta równolegle do przedniej. Brak jakichkolwiek zaworów (no chyba, że w samej nagrzewnicy - tego nie wiem, choć nie sądzę). |
_________________ z pozdrowieniami,
szadok
__
"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn" (c)Arystoteles |
|
|
|
 |
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
|
|
|
 |
raromir
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: hymer 530 planuję kamper renault master
Dołączył: 12 Kwi 2012 Piwa: 3/1 Skąd: jabłonna k.warszawy
|
Wysłany: 2013-01-04, 21:15
|
|
|
| Nagrzewnica którą wypatrzyłeś na allegro jest sprzedawana przez bardzo "drogą firmę", proponuję poszukać taniej.Korzystniej w twoim kamperku byłoby zamontować dodatkowe ogrzewanie gazowe trumy(np trumatic e-1800 lub e-2400) ale to już spore koszty i komplikacje. Gazowa truma to ciepełko na postoju. |
|
|
|
 |
szadok
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: przyczłapka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Piwa: 7/20 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2013-01-04, 21:33
|
|
|
Piecyk Trumy ma moc grzewczą odpowiednio: truma 3004 3,5kW; truma 5004 6kW. To daje Ci szacunkowe porównanie z mocą tych nagrzewnic (4,3kW)
Należy jeszcze zadać pytanie dla jakiej temperatury płynu chłodniczego ta moc jest podawana. Pewnie dla temperatury ok. 80'C czyli normalnej temperatury pracy nagrzanego silnika
Jeśli chciałbyś porównać te 4,3kW z normalnym kaloryferem domowym (dwupłytowy z radiatorem - CV22), to kaloryfer musiałby mieć wymiary wysokość 60cm, długość ok 2,6m przy temp. zasilania 75'C.
I tu ciekawostka - spadek temperatury zasilania grzejnika z 75 do 70'C czyli tylko o 5'C daje spadek ok. 20% mocy grzewczej. Dlatego raczej unikałbym szeregowego wpinania dodatkowej nagrzewnicy. |
_________________ z pozdrowieniami,
szadok
__
"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn" (c)Arystoteles |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-01-04, 21:54
|
|
|
Webasto to renomowana firma ... a jakbyś wrzucił hasło nagrzewnica Carnival - to masz kompletne za 300-350PLN. Te od lublina jeszcze tańsze. Wersja większa i droższa - szukaj dodatkowych nagrzewnic do Vw T4 T5.
Oczywiście w obwodzie pozostają układy niezależne od ciepła silnika
a) zasilane paliwem z baku - czyli nagrzewnice suche Ebersprachera lub Webasto
b) Zasilane gazem- - czyli trumy o których wspomniał raromir. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2013-01-04, 22:26
|
|
|
można również zamontować grzejnik trumy: combo tlu trumatic C
po zastosowaniu odpowiedniego komina to ustrojstwo może pracować
również w czasie jazdy |
|
|
|
 |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-01-07, 16:01
|
|
|
| Webasto mokre + nagrzewnica pod siedzeniem z wentylatorem załatwia wszystko |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
kit
trochę już popisał

Twój sprzęt: TransKiT
Nazwa załogi: kit
Dołączył: 21 Lip 2009 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 2013-01-07, 19:20
|
|
|
Na moje to jak już inwestować w Webasto to proponuje suche Wtedy spokojnie mozna sobie je używać jako ogrzewanie postojowe co przy mokrym wymaga dodatkowych zabiegów
Henryczek a Twój Jumperek nie posiada dogrzewacza? może jest poprostu niesprawny i dlatego się nie dogrzewa ... |
|
|
|
 |
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2013-01-07, 20:02
|
|
|
Dzięki wszystkim za wypowiedzi.
| kit napisał/a: |
Henryczek a Twój Jumperek nie posiada dogrzewacza? może jest poprostu niesprawny i dlatego się nie dogrzewa ... |
Nic takiego nie znalazłem,a Jumperek to był zwykły blaszak ze ścianą grodziową ,choć całkiem nieźle wypasiony.
Najfajniejsze to brak tradycyjnych resorów,tylko jakaś łapa ,poduchy i wszystko się samo steruje. A Ja uwielbiam jak coś SAMO się robi. |
|
|
|
 |
marmur
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato MAXI w budowie
Nazwa załogi: marmur
Dołączył: 04 Mar 2011 Piwa: 3/7 Skąd: Katowice / Zawiercie
|
Wysłany: 2013-01-07, 22:19
|
|
|
Właśnie porzerabiam soboe Ducato na kampera. Po zdjęciu ściany grodziowej fabryczne ogrzewanie bez najmniejszego problemu nagrzewa całe auto do przyjemnej temperatury. Pod siedzeniem kierowcy mam dodatkową fabryczną nagrzewnicę (nie wszystkie egzemplarze ją mają).
Do ogrzewania postojowego zainstalowałem Trumę 3002, bez nadmuchu i też spokojnie daje radę nawet w największe mrozy.
 |
_________________ Pozdrawiam
Marek |
|
|
|
 |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-01-07, 22:34
|
|
|
| Ja mam trumę i webasto suche ale mokre daje więcej możliwości może być ogrzewaniem postojowym a w mrozy grzać również silnik no i napęd jest w zbiorniku |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2013-01-08, 00:06
|
|
|
Fabrycznej dodatkowej dmuchawy nie ma.
Siedzenie kierowcy mam pneumatyczne, nic tam nie wejdzie,pod fotelem pasażera mam aku i energoblok,siedzenia w przedziale pokładowym mam na tzw.szybką wypinkę ,często je wyjmuje,
więc i pod nie nic nie włoże.
Analizuje więc założenie nagrzewnicy wodnej w tylnej części auta i rurami rozprowadzić do przodu.Do ogrzewania postojowego Truma Combi ,(rozwiązuje problem ciepłej wody i jest niedużym urządzeniem)wpięta w powyżej opisane rozprowadzenie.
Pytanie tylko czy nie wystąpi tzw.konflikt urządzeń? |
|
|
|
 |
|
|