Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jumper 2007r Problem z ogrzaniem całego Camperka
Autor Wiadomość
HENRYCZEK 
weteran

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 81/131
Skąd: Południe
Wysłany: 2013-01-04, 19:54   Jumper 2007r Problem z ogrzaniem całego Camperka

Witam.
Dzisiaj jechałem pierwszy raz Moim (jeszcze w trakcie adaptacji ) camperkiem w tzw.okresie zimowym i okazało się że ogrzewanie które jest w kabinie kierowcy nie daje rady ogrzać środkowej i zarazem tylnej części pojazdu.
Chciałbym, a wzasadzie muszę coś zamontować ,aby w czasie jazdy w całym camperku było ciepło.
Doradzcie proszę co, gdzie i jak,należałoby zamontować.

Ps
W kabinie kierowcy mam Climatronic.

Przeszukałem podobne tematy ale nic nie znalazłem :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2013-01-04, 20:03   

najprostszym sposobem bylaby tylna nagrzewnica. mam takie rozwiazanie w swoim , fakt ze ja mam to fabryczne ale kilka metrow weza , trujniki do wody i wentylator 3 biegowy no i masz.

jezdzilem nim na mrozach -10 stopni i bylo cieplutko :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2013-01-04, 20:10   

Dodatkowa nagrzewnica wodna włączona w szereg z nagrzewnicą pod deską rozdzielczą. Wentylator dodatkowej nagrzewnicy włączany osobnym wyłącznikiem (tak jest to rozwiązane fabrycznie w kamperach LAIKA) . Nagrzewnicę można spróbować umieścić pod tylnymi fotelami.
Dosyć zgrabna i w miarę tania (nowa) jest nagrzewnica tylna z samochodu LUBLIN. W Lublinie nagrzewnica jest włączona równolegle i jest sterowana osobnym zaworem umieszczonym obok fotela kierowcy.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szadok
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: przyczłapka
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Piwa: 7/20
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2013-01-04, 20:18   

W vanach też bywają dwie nagrzewnice. U mnie w Carnivalu tylna nagrzewnica jest wpięta równolegle do przedniej. Brak jakichkolwiek zaworów (no chyba, że w samej nagrzewnicy - tego nie wiem, choć nie sądzę).
_________________
z pozdrowieniami,
szadok


__

"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn" (c)Arystoteles
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HENRYCZEK 
weteran

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 81/131
Skąd: Południe
Wysłany: 2013-01-04, 20:57   

Bardzo dziękuje za wypowiedzi.
Właśnie takie coś znalazłem.
http://allegro.pl/nagrzew...2855602637.html
Lub
http://allegro.pl/nagrzew...2876541721.html
Co sądzicie?
Producent podaje parametry ale to Mi za wiele nic nie mówi .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
raromir 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: hymer 530 planuję kamper renault master
Dołączył: 12 Kwi 2012
Piwa: 3/1
Skąd: jabłonna k.warszawy
Wysłany: 2013-01-04, 21:15   

Nagrzewnica którą wypatrzyłeś na allegro jest sprzedawana przez bardzo "drogą firmę", proponuję poszukać taniej.Korzystniej w twoim kamperku byłoby zamontować dodatkowe ogrzewanie gazowe trumy(np trumatic e-1800 lub e-2400) ale to już spore koszty i komplikacje. Gazowa truma to ciepełko na postoju.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szadok
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: przyczłapka
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Piwa: 7/20
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2013-01-04, 21:33   

Piecyk Trumy ma moc grzewczą odpowiednio: truma 3004 3,5kW; truma 5004 6kW. To daje Ci szacunkowe porównanie z mocą tych nagrzewnic (4,3kW)
Należy jeszcze zadać pytanie dla jakiej temperatury płynu chłodniczego ta moc jest podawana. Pewnie dla temperatury ok. 80'C czyli normalnej temperatury pracy nagrzanego silnika
Jeśli chciałbyś porównać te 4,3kW z normalnym kaloryferem domowym (dwupłytowy z radiatorem - CV22), to kaloryfer musiałby mieć wymiary wysokość 60cm, długość ok 2,6m przy temp. zasilania 75'C.
I tu ciekawostka - spadek temperatury zasilania grzejnika z 75 do 70'C czyli tylko o 5'C daje spadek ok. 20% mocy grzewczej. Dlatego raczej unikałbym szeregowego wpinania dodatkowej nagrzewnicy.
_________________
z pozdrowieniami,
szadok


__

"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn" (c)Arystoteles
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-04, 21:54   

Webasto to renomowana firma ... a jakbyś wrzucił hasło nagrzewnica Carnival - to masz kompletne za 300-350PLN. Te od lublina jeszcze tańsze. Wersja większa i droższa - szukaj dodatkowych nagrzewnic do Vw T4 T5.
Oczywiście w obwodzie pozostają układy niezależne od ciepła silnika
a) zasilane paliwem z baku - czyli nagrzewnice suche Ebersprachera lub Webasto
b) Zasilane gazem- - czyli trumy o których wspomniał raromir.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2013-01-04, 22:26   

można również zamontować grzejnik trumy: combo tlu trumatic C
po zastosowaniu odpowiedniego komina to ustrojstwo może pracować
również w czasie jazdy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 71/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-01-07, 16:01   

Webasto mokre + nagrzewnica pod siedzeniem z wentylatorem załatwia wszystko
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kit 
trochę już popisał


Twój sprzęt: TransKiT
Nazwa załogi: kit
Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2013-01-07, 19:20   

Na moje to jak już inwestować w Webasto to proponuje suche Wtedy spokojnie mozna sobie je używać jako ogrzewanie postojowe co przy mokrym wymaga dodatkowych zabiegów ;)


Henryczek a Twój Jumperek nie posiada dogrzewacza? może jest poprostu niesprawny i dlatego się nie dogrzewa ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HENRYCZEK 
weteran

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 81/131
Skąd: Południe
Wysłany: 2013-01-07, 20:02   

Dzięki wszystkim za wypowiedzi.

kit napisał/a:


Henryczek a Twój Jumperek nie posiada dogrzewacza? może jest poprostu niesprawny i dlatego się nie dogrzewa ...


Nic takiego nie znalazłem,a Jumperek to był zwykły blaszak ze ścianą grodziową ,choć całkiem nieźle wypasiony.
Najfajniejsze to brak tradycyjnych resorów,tylko jakaś łapa ,poduchy i wszystko się samo steruje. :roll: A Ja uwielbiam jak coś SAMO się robi. :lol:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marmur 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Ducato MAXI w budowie
Nazwa załogi: marmur
Dołączył: 04 Mar 2011
Piwa: 3/7
Skąd: Katowice / Zawiercie
Wysłany: 2013-01-07, 22:19   

Właśnie porzerabiam soboe Ducato na kampera. Po zdjęciu ściany grodziowej fabryczne ogrzewanie bez najmniejszego problemu nagrzewa całe auto do przyjemnej temperatury. Pod siedzeniem kierowcy mam dodatkową fabryczną nagrzewnicę (nie wszystkie egzemplarze ją mają).

Do ogrzewania postojowego zainstalowałem Trumę 3002, bez nadmuchu i też spokojnie daje radę nawet w największe mrozy.
_________________
Pozdrawiam

Marek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 71/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-01-07, 22:34   

Ja mam trumę i webasto suche ale mokre daje więcej możliwości może być ogrzewaniem postojowym a w mrozy grzać również silnik no i napęd jest w zbiorniku
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HENRYCZEK 
weteran

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 81/131
Skąd: Południe
Wysłany: 2013-01-08, 00:06   

Fabrycznej dodatkowej dmuchawy nie ma.
Siedzenie kierowcy mam pneumatyczne, nic tam nie wejdzie,pod fotelem pasażera mam aku i energoblok,siedzenia w przedziale pokładowym mam na tzw.szybką wypinkę ,często je wyjmuje,
więc i pod nie nic nie włoże.
Analizuje więc założenie nagrzewnicy wodnej w tylnej części auta i rurami rozprowadzić do przodu.Do ogrzewania postojowego Truma Combi ,(rozwiązuje problem ciepłej wody i jest niedużym urządzeniem)wpięta w powyżej opisane rozprowadzenie.
Pytanie tylko czy nie wystąpi tzw.konflikt urządzeń?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***